News

Telfort mobiel wordt KPN

  • 27 January 2020
  • 322 reacties
  • 13667 keer bekeken
Telfort mobiel wordt KPN
Reputatie 7
Badge +19

Het is zover, op 25 en 26 januari 2020 zijn de mobiele abonnementen van Telfort overgezet naar KPN. Ik praat je graag even bij, zodat je helemaal op de hoogte bent, en precies weet wat er gebeurt.
 

Update 09-09-2021: Heb je vragen over of bericht ontvangen over het updaten van jouw Telfort simkaart, hier lees je er alles over.

Update 25-02-2020: Zie je eenmalige kosten staan op jouw nieuwe KPN factuur? Geen zorgen. Er worden geen kosten voor de overgang in rekening gebracht. Deze worden verrekend met de slotnota van Telfort. Mogelijk heb je deze nog niet ontvangen, deze volgt zo snel mogelijk. 

Aanvulling: Staan er toch overdrachtskosten of een verrekening op je factuur? Kijk even in de specificatie, onderaan de factuur. Hier staat precies waar de kosten vandaan komen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan kosten door bellen naar betaalde servicenummers.

Kort samengevat, wat betekent het voor jouw abonnement:

  • Je voorwaarden, prijs en mogelijkheden blijven gelijk
  • Ongebruikte MB's en belminuten kan je nog steeds meenemen naar de volgende maand
  • Telfort CombiVoordeel of Compleet blijft actief
  • Als je Lekker Lang bellen had, heb je dit nog steeds

Wat verandert er:

Welke KPN mogelijkheden krijg je niet:

  • MB's delen is niet mogelijk voor oud-Telfort abonnementen

Telfort Thuis abonnementen

De Telfort Thuis pakketten zijn nog niet overgezet naar KPN. Je kan deze nog niet zien in MijnKPN, wel in Mijn Telfort. Hiervoor kan je jouw vraag stellen op het Telfort forum.

 

Hoe werkt het? 

Afgelopen weekend, op 25 en 26 januari, hebben we alle mobiele abonnementen overgezet van Telfort naar KPN. Zo gauw je overgezet bent, ontvang je vanaf maandag 27 januari een bevestiging via sms. De naam van het netwerk op je mobiele telefoon verandert in de komende weken van NL Telfort naar NL KPN.

Nog geen sms ontvangen? Geen zorgen, de sms’jes worden in groepen verstuurd. Om te zorgen dat iedereen het ontvangt, worden ze niet allemaal tegelijk verzonden. Je ontvangt de sms zo snel mogelijk.

 

Waarom gaan Telfort en KPN samen?

KPN wil de onbetwiste kwaliteitsprovider zijn met de beste diensten, en heeft met het KPN-merk de ambitie alle klantengroepen in de verschillende segmenten te bedienen. De andere merken van KPN (Telfort, Yes Telecom en XS4ALL) worden daarom samengevoegd met KPN. Hierdoor bundelt KPN met deze één-merk strategie de krachten van álle merken.


Wat moet ik doen?

Je hoeft niets te doen. Je zult er ook niets van merken, de verbinding valt niet weg. Wij zorgen ervoor dat je wordt overgezet en alles geregeld wordt.


Wat verandert er?

Je hebt onlangs al een e-mail of brief ontvangen, waarin we de samenvoeging van Telfort met KPN aankondigen. Ook wordt jouw nieuwe KPN abonnement daarin weergegeven. Alle Telfort Mobiel klanten worden in één weekend overgezet naar KPN. Je ontvangt in de weken na overzetten een sms én een mail of een brief om je welkom te heten.


Belangrijk om te weten

  • De Telfort factuur wordt een KPN factuur. 
  • Er wordt voortaan een nieuw bankrekeningnummer (NL83 INGB 0000325513) voor de incasso gebruikt. Het kan zijn dat jouw bank hier melding van maakt.
  • Het Telfort e-mailadres blijft gelijk.
  • CombiVoordeel of Telfort Compleet voordeel blijft zoals je gewend bent, zolang de Telfort en KPN producten op één adres staan en je aan de voorwaarden voldoet. Alle voordelen op je mobiele abonnement gaan automatisch mee naar KPN.
  • Notificatie sms van 80% en 100% verbruik bij Telfort gaat naar 50%, 75% en 100% bij KPN.
  • Onderling MB’s delen met een ander KPN abonnement is niet mogelijk. Het meenemen van je bundel en ‘Lekker Lang’ blijven zoals je gewend bent. Als je bij KPN verlengt naar Hussel Mobiel is onderling MB’s delen wel mogelijk.
     

Mijn Telfort wordt MijnKPN

De Mijn Telfort-omgeving wordt overgezet naar MijnKPN. Met een Telfort ID kun je met dezelfde inloggegevens in MijnKPN. Heb je nog geen Telfort ID of KPN ID, dan kan je nu zelf een KPN ID aanmaken en je mobiele abonnement toevoegen.

Een paar belangrijke punten over Telfort abonnementen in MijnKPN

  • MB's delen is niet mogelijk, maar wordt mogelijk wel weergegeven in MijnKPN. Zie ook de veelgestelde vragen hieronder.
  • De weergave van jouw bundel klopt momenteel mogelijk niet. Hier werken we aan. Jouw bundel en de bundelperiode blijven zoals je gewend bent.



Veelgestelde vragen (FAQ)


Wijzigt er iets aan mijn telefooninstellingen?
Je blijft gewoon de simkaart gebruiken die je al hebt. De instellingen en opgeslagen berichten zoals VoiceMail, sms, WhatsApp of andere apps blijven ongewijzigd.

Sms en VoiceMail
Na de overzetting wijzigen de telefoonnummers voor sms en VoiceMail.
Sms: Na de overgang is het telefooonnummer van de sms-centrale +31653131313.
VoiceMail: Na de overgang is het nummer om de Voicemail vanuit het buitenland te bereiken +31612001233.

Kan ik MB’s delen?

Alleen als je nu of straks een KPN-abonnement afsluit, kun je MB’s delen. Als je daarvoor kiest, vervallen de Telfort voorwaarden. Denk aan belminuten en MB’s meenemen naar de volgende maand.

Werkt VoLTE en VoWIFI na de migratie?
Nee, VoLTE en VoWIFI werkt alleen via een simkaart van KPN. Wil je gebruik maken van VoLTE en VoWIFI? Vraag dan na de migratie een nieuwe simkaart aan via MijnKPN.

Kan ik Kids Sim bestellen?
Ja, als je een mobiel abonnement van KPN hebt, kan je een Kids Sim bestellen. Kids Sim is een onderdeel van KPN Hussel, maar je hoeft zelf geen Hussel abonnement te hebben om dit te kunnen bestellen.
Kids Sim is een abonnement speciaal voor kinderen, om ze op een veilige manier kennis te laten maken met een mobiel abonnement. Het is altijd een nieuw abonnement, dat je kan toevoegen aan jouw bestaande KPN abonnement. Verlengen naar een Kids Sim abonnement is niet mogelijk.

Kan je als oud-Telfort Mobiel klant na de overgang naar KPN Mobiel ook 4G gebruiken in het buitenland?
Ja, dat kan met de huidige sim alleen in dezelfde landen als nu (4G in de EU). Als je een nieuwe sim-kaart aanvraagt (na de overgang) dan krijgt je extra voordelen:

  • 4G bellen
  • 4G roaming (wereldwijd, waar beschikbaar)
  • WiFi Bellen (VoWiFi)
  • Visual Voicemail ook voor Android
  • Datasnelheid max 500 Mbps (nu 250)
     

Kan ik mijn oude facturen van Telfort bekijken?
Na de overgang kan je jouw 'oude' facturen van Telfort bekijken via MijnKPN.

Hoe ziet mijn eerste factuur bij KPN eruit?
Vanaf 26 januari staan alle kosten op de KPN factuur. Op de laatste factuur van Telfort staat 0 Euro. Alle kosten, zoals abonnement en bundels, staan in één overzicht op de eerste KPN factuur. Je betaalt hetzelfde bedrag als voor de overgang.

Wanneer vindt de eerste incasso vanuit KPN plaats?
Vanaf nu worden de facturen vanuit KPN geïncasseerd. Het kan zijn dat je hierover een bericht van de bank ontvangt. Het is van belang dat je het bedrag niet storneert.

Ik heb geen automatische incasso ingesteld, wat moet ik doen?
Je kan zelf via internetbankieren het openstaande bedrag overmaken. Dit moet vanaf 26 januari naar de rekening van KPN. Vermeld bij de betaling het debiteuren- of klantnummer en gebruik het KPN-rekeningnummer: NL83INGB0000325513 ten name van KPN B.V.

Kijk voor meer informatie over de overzetting kpn.com/welkombijmobiel.


Nu ben je helemaal op de hoogte. Heb je nog vragen? Stel ze gerust hieronder.


322 reacties

Hè, dat is inderdaad heel erg vervelend, @SusieQ en @Caros! Hopelijk is het vrijdag inderdaad opgelost! Trek vooral aan de bel als dit onverhoopt niet het geval lijkt te zijn. We helpen jullie er heel graag verder mee. Hopelijk, ondanks dit stroeve begin, zijn jullie toch voor lange tijd tevreden klanten van KPN!

Hi dank je wel voor je antwoord, het moet vrijdag opgelost zijn hoor ben nu gewoon niet bereikbaar 😡 dat kan best als het 1 dag is dan is het lastig maar een  week is echt onacceptabel.

Niet van toepassing. Idee werkt niet.

Reputatie 3

Gefeliciteerd met de goed georganiseerde overgang. :thumbsup_tone1:

Ook ben ik positief verrast door de snelle afhandeling van iets dat ik nog had; binnen 1 dag was het geregeld. En de beloofde update voor de Android app stond ook vandaag al klaar.

 

Badge

Ik zie in de topic staan dat het gebeld worden na de overdracht van Telfort naar kpn opgelost is. 

bij mij is het in elk geval niet opgelost.  
 

mik kan niet gebeld worden.  Kunnen jullie dat oplossen. Ik heb gewoon bereik. Toestel al uit en aangezet. Kheb alles geüpdatet etc etc. 

Hallo,

Sinds gisteren is KPN mobiel mijn standaard geworden in plaats van Telfort.

Hoe gaat het nu verder?

worden TV en internet automatisch toegevoegd aan “Mijn KPN".

En wanneer zal dat gebeuren? Met een week? Een maand?

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

 

Hallo @Zeepiet , het overzetten van het thuisabo van Telfort naar KPN zal in de loop van dit jaar gaan gebeuren. De betreffende Telfort-klanten zullen daarover bijtijds geïnformeerd worden door Telfort/KPN.

 

@Yvonnetopic . Ik heb je vraag even naar het centrale topic verplaatst. Ik tast nog een beetje in het duister. Is dit gebeurt na de automatische omzetting van Telfort naar KPN? Alle info is welkom. 

Kun je je profiel aanvullen en ons hier een seintje geven? 

Ik zie dat ik een account heb en dat er een telefoonnummer in staat maar dat nummer is al vanaf 30-11-2019 niet meer bereikbaar omdat ik het heb opgezegd en alles financieel al is afgewikkeld.

Hoe kan dit?

Dan is dat nooit losgekoppeld van dat account.

Ok, en wat zijn dan de gevolgen? Ik krijg / kreeg van Telfort ook geen facturen meer, ik neem aan dat abonnement toch wel verwijderd is?

Daar ga ik wel vanuit ik verwacht eigenlijk dat je niet veel details zal zien.

Met de gedwongen overgang van Telfort mobiel naar KPN mobiel is mijn opgespaarde data, opgespaarde belminuten en SMS aantal ongewijzigd. Prima, en zoals het hoort.

Wat wel is gewijzigd is dat mijn Telfort 2+2=4 GB / 400 belminuten abo is omgezet naar een KPN 1500 / 300 abo, terwijl het maandelijkse abonnementsgeld hetzelfde blijft.

Dat kan natuurlijk niet! En dat accepteer ik ook niet.

Wanneer wordt dit opgelost?

 

 

@CeesOK stond dit ook zo in de email die je hebt gekregen?

De basis is uiteraard 2Gb en de 400 belminuten de andere 2 Gb is de verdubbelaar. De verdubbelaar hoor je te behouden.  Dat je een lagere basis hebt gekregen klopt uiteraard niet.

@CeesOK stond dit ook zo in de email die je hebt gekregen?

De basis is uiteraard 2Gb en de 400 belminuten de andere 2 Gb is de verdubbelaar. De verdubbelaar hoor je te behouden.  Dat je een lagere basis hebt gekregen klopt uiteraard niet.

 

Zowel in de KPN SMS als in de KPN email wordt hierover niet gerept. 

Waar en bij wie moet ik zijn om dit opgelost te krijgen?

Je bedoelt de berichten dat je bent overgezet ik bedoel eerder tussen half december en de laatste week voor de overzetting. Helaas heeft blijkbaar niet iedereen zo'n bericht gekregen. Het Telfort abonnement stond daarin en daarnaast wat de KPN variant is. Je bent hier goed een moderator zal met je meekijken wat er mis is.

Reputatie 7

@Martinus K, ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt. Gaat het erom dat je overgezette abonnement nu gekoppeld is aan een KPN ID account dat je niet verwacht had? Of bedoel je dat je jouw Telfort al in november had opgezegd, maar dat er nu toch iets overgezet lijkt te zijn? Wil je toelichten wat de situatie is en je forumprofiel invullen met de gegevens van het abonnement? Dan kijken we dit na.

 

@CeesOK, dank voor het invullen van je gegevens. Bij de overzetting behoud je de abonnementsinhoud zoals je die bij Telfort ook had. Ik heb gekeken en ik zie hier inderdaad 1500/300 staan, dat is je Telfort bundel zoals je die ook al had. Wat er ook nog gewoon is, is de verdubbeling. Wat lijkt te missen is de aanvullende bundel van 500 MB en 100 minuten die je daarbij had. Ik kan alleen niet zien of dit nu inderdaad alleen lijkt te missen of echt is verdwenen. De datum waarop normaal jouw bundel vernieuwt is de 22e. Ik wil je vragen om die even af te wachten om te zien of je dan ook netjes de volle 4/400 krijgt. Zo niet, trek aan de bel dan gaan we hiermee aan de slag. 

Ik ben overgezet naar kpn maar ben nu ineens bijna al mijn mb tegoed en mijn beltegoed kwijt hoe kan dit?

Admin: topic verplaatst naar bestaand topic 

Reputatie 7

Hey @Mario70, ik heb je vraag hiernaartoe verplaatst. De weergave van jouw bundel klopt momenteel mogelijk niet. Hier werken we aan. Jouw bundel en de bundelperiode blijven zoals je gewend bent. Nog heel even geduld. 

 

Ben de nummers in mijn gezin aan het activeren van mijnTelfort naar mijnKPN maar nu blijkt dat ik bij KPN voor elk 06 nummer in het gezin een apart email adres moet invoeren. Bij Telfort kon ik inloggen met het 06 nummer en een ww, nu moet ik per 06 nummer een ander email adres gebruiken. Ik ben daar niet zo blij mee, heb liever alles centraal.

Wordt dit nog aangepast?

Tweede opmerking.

Mijn Telfort abonnement is 2000mb/150 belminuten maandelijks opzegbaar met Combivoordeel van +700 mb unit extra voor onbepaalde tijd en +25 min. extra voor onbepaalde tijd. 

Ik zie dit combivoordeel in mb's en minuten niet terug op mijn KPN.

Dit is overigens bij al mijn gezinsleden (maandelijks opzegbaar én verschillende combivoordelen).

Hoe gaat dit opgelost worden?

Reputatie 7
Badge +17

@Nope888 Ik vermoed dat je spreekt over MijnKPN? Daar kan je 1 account aanmaken en alle nummers d.m.v. een verificatiecode koppelen. Alle nummers zijn dan te zien in 1 account.  

@Nope888 Ik vermoed dat je spreekt over MijnKPN? Daar kan je 1 account aanmaken en alle nummers d.m.v. een verificatiecode koppelen. Alle nummers zijn dan te zien in 1 account.  

 

Hoi Lisa, Ja klopt. Onder welke knopje bij mijnKPN vind ik dat?

De weergave problemen wordt hier genoemd.

https://www.kpn.com/telfort/extrainformatie.htm

Bij de volgende bundel periode kunnen we het pas goed zien. Hier klopt het behalve het verbruik alles voor de 26e is niet meer zichtbaar,

Reputatie 7
Badge +17

@Nope888 Uhm… Je gaat naar MijnKPN > Inloggen > bovenin ‘Producten’ > ‘Product toevoegen’ > Bij mobiel & prepaid vul je om de beurt de nummers in. Ieder nummer ontvangt een sms met een 6-cijferige code. Deze code vul je in op de computer en klaar is kees. Het kan even (max. 1 uur) duren voordat de nummers verschijnen in de app. 
Bijna vergeten te zeggen, nummers koppelen kan niet in de app en moet dus via de browser.   

@Nope888 Uhm… Je gaat naar MijnKPN > Inloggen > bovenin ‘Producten’ > ‘Product toevoegen’ > Bij mobiel & prepaid vul je om de beurt de nummers in. Ieder nummer ontvangt een sms met een 6-cijferige code. Deze code vul je in op de computer en klaar is kees. Het kan even (max. 1 uur) duren voordat de nummers verschijnen in de app. 
Bijna vergeten te zeggen, nummers koppelen kan niet in de app en moet dus via de browser.   

 

Ja, via de browser, maar het is gelukt.

Dank je :thumbsup:

Reageer