Updaten Telfort simkaart naar KPN instellingen

  • 29 January 2021
  • 196 reacties
  • 29240 keer bekeken
Updaten Telfort simkaart naar KPN instellingen
Reputatie 7
Badge +20

Waarom heeft mijn Telfort simkaart een update nodig?
 

Begin 2020 hebben we de mobiele abonnementen van Telfort omgezet naar KPN. Een deel van de voormalig Telfort klanten heeft inmiddels een KPN simkaart ontvangen en maakt nu optimaal gebruik van ons netwerk. Een ander deel van de voormalig Telfort klanten, gebruikt nog een Telfort simkaart met oude Telfort instellingen. Dit zorgt er voor dat er géén gebruik gemaakt kan worden van bellen via 4G(VoLTE), bellen via wifi(VoWifi), internet via 4G in het buitenland en de Voicemail app. Om deze klanten alsnog gebruik te laten maken van alle opties die ons netwerk te bieden heeft, gaan wij de Telfort simkaarten updaten.
 

Update 28-09-2021: In oktober krijgen ook de Telfort prepaid simkaarten de update, dus heb je een Telfort prepaid simkaart? Dan gelden deze instructies ook voor jou. 

Een week voor de update krijg je een sms om je op de hoogte te stellen. Enkele dagen voor de update ontvang je een herinnering via sms. 

  • Het is belangrijk dat je je toestel op de dag van de update aan hebt staan. Rond 11:00 uur wordt de update naar je simkaart gestuurd.
  • Start na de update je toestel opnieuw op. Jouw telefoon meldt zich dan opnieuw aan in het netwerk, en je kan weer bellen en internetten.

Is de update niet gelukt, dan krijg een sms van ons waarin staat dat het niet gelukt is. We nemen jouw simkaart dan mee in de volgende update-ronde.


Hoe werkt de simkaart update?
 

Wij sturen je op een vooraf aangekondigd tijdstip, via het netwerk een automatische update. Het is belangrijk dat je jouw toestel aan hebt staan en dat deze voldoende is opgeladen. Als de update is gelukt, dan verbreekt je toestel waarschijnlijk de verbinding. Start daarna je toestel opnieuw op, dan werkt alles weer, mét de goede KPN instellingen.
 

Wat merk ik van de simkaart update?
 

Tijdens het ontvangen van de update blijft je toestel het gewoon doen. Is de update op je telefoon ontvangen (duurt ongeveer 10 min), dan kan het zijn dat de netwerkverbinding met je toestel wordt verbroken en kan je niet meer bellen en internetten. Als je al aan het bellen bent, wordt mogelijk de verbinding verbroken. Nadat je het toestel opnieuw hebt opgestart, heb je weer netwerkverbinding en kan je weer bellen en internetten. Je telefoonnummer of pincode blijven hetzelfde. 

 

Wat als de simupdate niet lukt?
 

We doen er alles aan om het updaten van je simkaart zo soepel mogelijk te laten verlopen. Werkt toch je verbinding niet meer na de update? Doorloop dan deze stappen:

  • Start je toestel opnieuw op
  • Start je toestel nóg een keer opnieuw op (voor de tweede keer) 

Na 10 minuten doet je verbinding het weer en ben je weer bereikbaar. Is dat toch niet het geval? Dan zijn er verschillende mogelijkheden. 

Als je langs de KPN winkel in jouw buurt gaat, krijg je direct een nieuwe simkaart mee. Dat is de snelste oplossing. Anders is optie twee om een nieuwe simkaart aan te vragen, dat kan je gemakkelijk online doen. Heb je nog vragen? Laat het ons gerust hier onder het topic weten.

Let op: Is het absoluut noodzakelijk dat je bereikbaar blijft en geen moment zonder verbinding zit op de dag dat jouw simkaart de update krijgt? Dat is geen probleem. Vraag dan uiterlijk 3 werkdagen van te voren zelf een simkaart aan via MijnKPN of via kpn.com/vervangjesimkaart.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

196 reacties

Reputatie 7
Badge +17

@marcvdw Je gebruikt nog een oude tft simkaart met een oud tft abonnement? Dan zou je inmiddels wel bericht ontvangen moeten hebben. Ik kijk graag even met je mee. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Postcode, huisnummer en klantnummer/telefoonnummer is voldoende.

Reputatie 2

@Lisa Ik heb mijn profiel ingevuld.

Ik heb nog een Telfort Sim, maar Telfort abo is omgezet naar KPN Hussel.

Ik krijg na die update alleen maar 3G te zien. Waar is mijn goed werkende 4G gebleven?

 

Reputatie 7
Badge +16

Ja, ik zie het inderdaad @marcvdw. Je had ook al wel bericht gehad moeten hebben. Ik raad je aan om zelf een vervangende simkaart aan te vragen, zodat je simkaart up to date is en je gebruik kunt maken van  bellen via 4G(VoLTE)bellen via wifi(VoWifi), internet via 4G in het buitenland en de Voicemail app.

Je kunt een vervangende simkaart aanvragen via MijnKPN, onze klantenservice of in één van onze winkels! Laat je weten of het gelukt is?

Reputatie 2

@Shyrin_ Het is gelukt! Bedankt voor je ondersteuning.

Bij het instellingen van de verbindingen voor “bellen via 4G” en “bellen via wifi” zagen mijn menu's/opties er anders uit dan de KPN telefoon-instellingen-hulp laat zien, ook na een uur wachten en een aantal malen geheel nieuw starten van de telefoon. Ik heb een Samsung S21 met meeste recente Android updates.

Op 24Juni wordt mijn simkaart overgezet aan KPN, maar op die dag ben ik in Nederland niet. Gaat het wel lukken ?

Reputatie 7
Badge +17

Hey @Mychurch! Ik begrijp je bezorgdheid. Als je je ergens in de EU bevindt, dan komt het helemaal goed. Zorg dat je telefoon ‘aan’ staat! Als je je buiten de EU bevindt, dan moet ik even navragen hoe of wat. Laat maar weten wat van toepassing is op jou! 

@marcvdw Thanks! Je hebt gelijk. Het stappenplan klopt niet (meer). Ik zal het doorgeven, zodat we dit aan kunnen passen:relaxed:.

@Lisa 

Ik zit wel een tijdje in Australia en weet niet wanneer ik terugkom  - het is moeilijk hier om een vaccin te krijgen en vliegen zonder vaccin lijkt mij geen goed idee. Mijn toestel blijft altijd aan en ik hoopdat de updgade goed gaat. 

Reputatie 7
Badge +20

Ga ik even navragen of het in Australië ook goed gaat. Kom ik bij je op terug. 

Ik heb jullie gelijk nadat ik een mail had ontvangen over de simkaart update een mail gestuurd maar helaas nog steeds niets ontvangen en dat terwijl de update morgen al is

Reputatie 7
Badge +19

De e-mail die je hebt ontvangen komt van een no reply adres. Als je daar dan op reageert krijg je inderdaad geen antwoord. Wat is precies je vraag @Simmi Nanninga?

Ok mijn fout dus
Ik heb dus ook een oude foon nog met tefort sim erin die ik dus niet gebruik voor bellen want kan er weinig mee alleen foto's maken en wil dus graag weten of ik mijn foto's niet kwijtraak van mijn mobieltjes 
Ik heb dus wel gewoon mijn nieuwe mobiel in gebruik voor bellen enzo
Kan ik dus gewoon mijn oude mobiel blijven gebruiken voor foto's te maken?
Dat zijn dus mijn vragen
Dank je wel voor je reactie Jeroen

Reputatie 7
Badge +19

Als de foto's op de telefoon zelf staan is er niets aan de hand, dan staan ze in het geheugen van jouw toestel. 
Eventueel kun je de foto's en andere belangrijke data overzetten naar je nieuwere telefoon. 

Laatste vraag Jeroen
Wordt mijn oude mobiel niet gelijk geupdate omdat daar ook simkaart van telfort inzit en is hetzelfde nummer als de nieuwe

Reputatie 7
Badge +19

We updaten niet jouw telefoon maar de simkaart. Dat heeft verder geen invloed op het toestel zelf @Simmi Nanninga

Kreeg bericht dat mijn Telfort simkaart vandaag omgezet zou worden naar kpn. Telefoon moest aanstaan. Zit in Italië en kreeg de vraag of ik mijn eigen nummer wilde behouden. Heb ok vinkje gegeven en daarna enter. Krijg nu geen internetverbinding meer telefoon geeft wel 2 streepjes en windtre als provider echter maakt geen verbinding en das verdomd lastig als je op fietsvakantie bent zonder internet.

wie weet er raad

Hoe zie ik als mijn mobile telefoon geupdate is van de oude instellingen van telfort naar de goede instellingen van KPN

Als het goed is krijg je een smsje of mailtje van Kpn dat update gelukt is 
Althans die heb ik gehad en daarin staat een link naar de site toe 
Of je gaat naar Kpn site toe en daar even kijken hoe of wat
Succ6

Maar je hebt toch bovenstaande gepost, @Petervdlaan ?

Ik heb geen idee maar misschien moet de internetportal ook opnieuw ingesteld. portalmmm.nl is dat.

Vul i.i.g. je gegevens even in in je forumprofiel. En je 06 nummer op regel persoonlijke opmerkingen. Dan kan een moderator e.e.a. checken.

Heb idd de sms gehad dat update gelukt is echter nog steeds geen internet. Heb contact gehad met kpn via Messenger en weten het ook niet grrr. Ga nog even kijken naar wat Peter G zegt. Als ik dat kan vinden 😉

Krijg een nieuwe kpn Sim kaart maar die komt thuis heb ik dus niks asn in italie

Ok Petervdlaan 
Succ6  maar wel apart dat Kpn het zelf niet weet en als Peter G het ook niet weet miss kan je dan proberen om langs een Kpn winkel of telefoonwinkel te gaan 
Ik zeg maar wat heb er geen verstand van 
Heb je je batterij eruit gehaald en weer opnieuw erin gedaan  en hetzelfde met simkaartje(s)?
Meer kan ik ff niet bedenken Petervdlaan
Fijne avond verder
Groetjes Simone

Yes het werkt de oplossing van Peter G helemaal top

Reputatie 7
Badge +30

Fijn dat het opgelost is, @Petervdlaan! Hele fijne vakantie verder!

Okee!:grinning: Ha ha, het was maar een schot… Ben ik toch slimmer dan ik dacht. (en dan nog dit: ik zou die instelling niet eens zo kunnen vinden in mijn telefoon, nooit gezocht. Heb dit ook '’maar'’ gevonden met wat googlen op het forum:wink: )

Prettige fietsvakantie weer verder, naamgenoot.