Beantwoord

Experia Box V10 - Veelgestelde vragen

  • 8 July 2015
  • 357 reacties
  • 823589 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

357 reacties

Reputatie 7
De TV streams voor HD zenders nemen iets meer dan 7Mbps dus dat de bandbreedte voor Internet dan wat lager is is logisch.
Jij doelt waarschijnlijk echter op de snelheid vermeld op de DSL status pagina van de Experia Box.
Die hoort daardoor niet te veranderen echter jouw Experia Box is nog aan het "intrainen" om het optimum tussen snelheid en benidigde hertransmissies door fouten te vinden.
De werkelijke snelheid zal daardoor in de eerste dagen nog wat fluctueren.
De TV streams voor HD zenders nemen iets meer dan 7Mbps dus dat de bandbreedte voor Internet dan wat lager is is logisch.
Jij doelt waarschijnlijk echter op de snelheid vermeld op de DSL status pagina van de Experia Box.
Die hoort daardoor niet te veranderen echter jouw Experia Box is nog aan het "intrainen" om het optimum tussen snelheid en benidigde hertransmissies door fouten te vinden.
De werkelijke snelheid zal daardoor in de eerste dagen nog wat fluctueren.

Ik snap het, we gaan het zien.
Hallo,
Wij hebben KPN 1 besteld om onze alarm installatie via het internet te koppelen. Hiervoor moet ik de de 3 systemen van een vast IP address voorzien. Dit gaat mij wel lukken. Op het abonnement zitten 4 vaste ip adressen, hoe routeer ik drie van deze externe vaste ip adressen naar drie interne ip adressen?

Gr Louis
Reputatie 7
Hallo @loislane, welkom op het KPN forum. Leuk dat je een vraag stelt. Gezien je KPN ÉÉN afneemt en een zakelijke klant bent, kan je beter bij het Zakelijk KPN forum terecht. Daar zijn meer gebruikers die eenzelfde soort vraag hebben. Allicht dat je daar ook het antwoord vindt 🙂
jullie geven aan dat de lampjes naast de ethernetpoorten "status lampjes zijn" als lampjes een status aangeven is het wel fijn dat jullie ook even aangeven wat de status is. hoe belachelijk dom kan je zijn
Reputatie 1
Badge

De plaatjes als voorbeeld laden niet op deze pagina! :'(

Badge

Al het verkeer van uit mijn browser en tablet gingen spontaan naar m’n NAS toe op adres 192.168.2.247 toe (in certificaatnaam stond qnapcloud domein). Zelfs 192.168.2.254 ging er naar toe. NAS netwerkstekker eruit geprobeerd maar moest echt de modem ff powercyclen voor dat het internet weer werkte.
Zit er misschien een bug of een beveiligingsrisico in de uPnP feature?
Ik weet dat een QNAP NAS zelf forwards aan probeerd te maken. Poort 8001+. Maar dat zou niet heel het netwerk moeten platleggen lijkt me en ook niet zomaar spontaan moeten optreden.

Ik sla gewijzigde ssid op . Na uit een aan zetten van de v10 staat fabrieks instelling weer terug.. wat doe ik fout? 

Mvg William 

Reputatie 7
Badge +21

Goedemorgen @williamW! Hoe precies zet je de Experia Box uit en weer aan? De manier waarop kan namelijk invloed hebben hierop, of het weer teruggezet word naar fabrieksinstellingen. Mag ik vragen waarom je de Experia Box uit en weer aanzet?

Ik wil testen day als ik de experia box uit zet met het knopje.. en dan weer aan zet.. dat de ingestelde waarden blijven staan..

Maar helaas niet.  Lijkt mij niet te kloppen.  Na stroom uitval zouden mijn instellingen bewaard moeten blijven. 

@Susan_ 

Ik wil testen day als ik de experia box uit zet met het knopje.. en dan weer aan zet.. dat de ingestelde waarden blijven staan..

Maar helaas niet.  Lijkt mij niet te kloppen.  Na stroom uitval zouden mijn instellingen bewaard moeten blijven. 

Reputatie 3
Badge

De experiabox V10 doet al langere tijd spontane herstarts zonder voorafgaande waarschuwing met als gevolg geen internet toegang mogelijk tijdens de herstart, ook als het me absoluut niet uitkomt als ik dus op internet actief ben.

Reputatie 7
Badge +30

Beste @losbol, wat jammer om dit te lezen! Heb je de Experia Box al eens gereset en de bekabeling van en naar het IS/RA punt of de NTU gecontroleerd? Wil je jouw forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Ik las in een ander topic ook dat jouw ontvanger uitvalt. Is dit op dezelfde momenten?

Reputatie 3
Badge

@Marcia_ Ik heb mijn postocde + huisnummer en klantnummers in mijn forumprofiel ingevuld.

Mijn internetaansluiting is via DSL. De bekabeling is goed, voor zover ik weet.

Mijn TV-ontvanger valt niet op hetzelfde moment uit, als de experiabox herstart dan heeft de TV-ontvanger natuurlijk geen verbinding met de Experiabox. Als de Experiabox weer opgestart is en er is weer verbinding dan heeft de TV-ontvanger ook gewoon verbinding en kan ie programma's ontvangen.

Reputatie 7
Badge +20

Goedemorgen @losbol, ik heb meteen even meegekeken naar de aansluiting. De lijn naar je experiabox meet netjes en stabiel en de experiabox is momenteel 17 dagen 12 uur 15 minuten online. Ik zie vanaf hier de wegvallende verbinding zo snel niet terug. Hoe branden de lampjes als je verbinding wegvalt? Zou je hem ook eens volledig willen resetten door het paperclipknopje aan de achterkant 10 seconden ingedrukt te houden?

Reputatie 3
Badge

@Thomas

als de experiabox spontaan herstart, dan gaan alle lampjes uit, daarna 1 lampje rood, later gaan alle lampjes één voor één weer op groen (duurt enkele minuten, misschien 5 minuten)

 

als ik de experiabox reset, staan alle instellingen dan op fabrieksinstellingen of blijven ze staan omdat ik sommige instellingen aangepast heb (bijvoorbeeld de DNS-servers)?

Reputatie 7
Badge +24

Alles staat weer op default instellingen, dus zeker ook de DNS.

Reputatie 3
Badge

@Nick83 

bedankt voor de informatie!

Reputatie 3
Badge

omdat de experiabox bij mij al meer dan 2 weken niet meer spontaan herstart is, zal ik 'm pas resetten als ie opnieuw spontaan herstart is omdat ik na een reset de instellingen die ik aangepast wil hebben opnieuw moet instellen.

Reputatie 3
Badge

De experiabox V10 is vanavond weer spontaan herstart. Na enkele minuten (misschien 5 minuten of zo) werkt alles weer. Ik weet niet waarom de experiabox spontaan herstart.

Goedemiddag,

Wij zijn sinds kort automatisch overgegaan van Telfort naar KPN. Nu zie ik dat we nog niet de nieuwste firmware op onze Experia Box v10 hebben. Is dit handmatig te installeren of via jullie op afstand?

Ik hoor graag.
 

Model H369A

Hardware versie V1.00

Software versie V1.01.01T01.9

Boot loader versie V1.0.00

Reputatie 7

Je bent adminstratief over naar KPN, maar technisch zit je nog op het Telfort platform.

Vandaar dat je nog de Telfort variant van de firmware hebt.

In de komende manden zal.je ook technisch overgezet worden en dan ontvang je automatisch de KPN variant vsn de firmware.

Je bent adminstratief over naar KPN, maar technisch zit je nog op het Telfort platform.

Vandaar dat je nog de Telfort variant van de firmware hebt.

In de komende manden zal.je ook technisch overgezet worden en dan ontvang je automatisch de KPN variant vsn de firmware.

Ok bedankt voor de snelle reactie :thumbsup_tone1:

Badge

Beste allemaal,

Mijn netwerk is ingesteld op 5GHz, kan ik onafhankelijk hiervan ook de 2,4GHz gebruiken met eigen netwerknaam en wachtwoord?

Alvast bedankt,

 

Reputatie 1

Onder het regeltje waar je UPnP op “aan” zet staat een regeltje Discovery die je ook “aan” of “uit” kunt ztten. Wat moet daarmee?

mvg Jan