Beantwoord

Experia Box V10 - Veelgestelde vragen

  • 8 July 2015
  • 357 reacties
  • 823199 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

357 reacties

Reputatie 7

Je zou de V10 een keer opnieuw op kunnen starten, niet geschoten is altijd mis.

Je zou de V10 een keer opnieuw op kunnen starten, niet geschoten is altijd mis.

Dit heb ik ook al een keer gedaan, ik zie eigenlijk het herstellen naar fabrieksinstellingen als enige optie die ik ondertussen heb.

Reputatie 7

Je zou de V10 een keer opnieuw op kunnen starten, niet geschoten is altijd mis.

Dit heb ik ook al een keer gedaan, ik zie eigenlijk het herstellen naar fabrieksinstellingen als enige optie die ik ondertussen heb.

Het terugzetten naar fabrieksinstellingen gaat je niet helpen.

Je zou de V10 een keer opnieuw op kunnen starten, niet geschoten is altijd mis.

Dit heb ik ook al een keer gedaan, ik zie eigenlijk het herstellen naar fabrieksinstellingen als enige optie die ik ondertussen heb.

Het terugzetten naar fabrieksinstellingen gaat je niet helpen.

Ik snap dan niet wat er verkeerd is, sinds ik de optie niet meer heb om te specificeren of het een spel, een server of programma is werkt port forwarding niet meer zo goed bij mij. Kan het hier mogelijk aan liggen?

Reputatie 1
Badge

=snip=

 

Nevermind.. solved. :)

 

ik ben bezig om voor een klant met 8 IP adressen bij een KPN een aansluiting 1 van de 8 ip adressen door te zetten naar een specifiek apparaat, ik kan hier in de documentatie niks over vinden, en ook in het instellingenportal niks. hoofd ip adres eindigt op .49, heb een /8 gekregen, en wil graag .50 toewijzen aan een eigen firewall. is dit mogelijk met een v10?

ik ben bezig om voor een klant met 8 IP adressen bij een KPN een aansluiting 1 van de 8 ip adressen door te zetten naar een specifiek apparaat, ik kan hier in de documentatie niks over vinden, en ook in het instellingenportal niks. hoofd ip adres eindigt op .49, heb een /8 gekregen, en wil graag .50 toewijzen aan een eigen firewall. is dit mogelijk met een v10?

Hallo @nickklein ,ik denk dat je het beste de zakelijke helpdesk of zakelijk forum hiervoor kunt raadplegen, 0800 0403

Reputatie 7

Op een V10 voor consumenten is dat niet mogelijk en ik vraag me af of de firmware van de V10 voor de zakelijke markt dat wel ondersteunt.

Je kunt die vraag het beste op het zakelijke forum van KPN stellen.

Reputatie 1
Badge

Kan de experia Box v10 1Gbps aan? (up/down)

Ja! 

Reputatie 1
Badge

Ja! 

 Ik heb vandaag de 1Gbps, moet ik e.e.a dan nog instellen/aanpassen in de Experia Box v10 settings van de modem?

Reputatie 1
Badge

Net KNP gebeld, zij adviseren v12 omdat de v10 max. 500 Mbps upload garandeerd en NIET max. 1 Gpbs upload, kan v10 deze niet schijnbaar.

OK, als KPN dat adviseert. Ik heb er nog nooit van gehoord, maar ik heb dan ook nog maar DSL, dus dat soort snelheden ga ik niet halen. Is - met glasvezel - wel een manier om een Box 12 te krijgen, als je daarvoor in bent. 

Reputatie 7
Badge +30

Net KNP gebeld, zij adviseren v12 omdat de v10 max. 500 Mbps upload garandeerd en NIET max. 1 Gpbs upload, kan v10 deze niet schijnbaar.

Volgens de informatie die ik hier heb zijn V10, V10A en Box 12 alle drie geschikt voor het Gigabit abonnement. Het systeem zal ook kijken, als jij Gigabit bestelt, of je huidige modem daar geschikt voor is. Als dat niet zo is, dan wordt er automatisch een nieuwe gestuurd. 

Ik heb een Experia V10 op Telfort software thuis. Ik wil hem gebruiken met een Youfone aansluiting die naar mij weten dezelfde instellingen als KPN gebruikt. Hoe kan ik hem updaten naar KPN software zodat het verbinding kan maken met het internet. Op dit moment brandt geen internet lampje, ik heb dus geen manier om te laten updaten (ook niet met een harde reset, herstel + resetknop).

Ergens had ik gehoord dat het wijzigen van de VLAN de oplossing is maar ik heb dat nergens kunnen vinden in de admin menu.

Voor deze vraag moet je bij Youfone zijn. Als je van Telfort naar KPN zou zijn overgestapt had KPN voor de update gezorgd. Nu dus niet. Heb je van Youfone geen modem/router gekregen? 

Ik heb een V10A gekregen. En ik wil hem niet gebruiken. Kan je niet eens de band steering uitzetten.

Ik heb een V10A gekregen. En ik wil hem niet gebruiken. Kan je niet eens de band steering uitzetten.

Die heb je niet "gekregen", die heb je in bruikleen. Mocht je ooit van provider wisselen, dan moet je 'm terugsturen. Aan iemand anders geven mag dus eigenlijk niet, want hij is niet van jou. 

1. "Heb je van Youfone geen modem/router *gekregen*"? 

2. Heb ik ergens gezegd dat ik de router aan iemand anders wil geven?

Slecht geslapen Henk?

Hallo @hello_world als je overgestapt bent van Telfort/KPN naar Youfone dien je het modem (in bruikleen) weer retour te sturen naar KPN, daar je van Youfone ook den modem in bruikleen hebt ontvangen en voor vragen daarover kun je dus bij Youfone terecht, dat is jouw provider nu, begrijp ik.

 

Hallo @hello_world als je overgestapt bent van Telfort/KPN naar Youfone dien je het modem (in bruikleen) weer retour te sturen naar KPN, daar je van Youfone ook den modem in bruikleen hebt ontvangen en voor vragen daarover kun je dus bij Youfone terecht, dat is jouw provider nu, begrijp ik.

 

Klopt maar ik sta al lang niet meer onder contract van Telfort of KPN. De afkoopsom had ik toen al betaald. Gezien het feit dat ik hem thuis heb zitten vroeg ik mij af of hij handig kan zijn. Het blijkt dus niet.

Heb je de monteursreset wel goed gedaan?Die doe je zo:

Druk tegelijkertijd reset en herstel in tot power uitgaat.Gaat power rood branden i.p.v uit?dan heb je het niet goed gedaan;probeer het dan opnieuw.

Heb je de monteursreset wel goed gedaan?Die doe je zo:

Druk tegelijkertijd reset en herstel in tot power uitgaat.Gaat power rood branden i.p.v uit?dan heb je het niet goed gedaan;probeer het dan opnieuw.

Ik heb de monteurs reset inderdaad gedaan. Ik had gewacht totdat de power lamp uit ging, toen liet ik alles los en dan werd het rood (volgens mij hoort het blauw te worden).

Maar ik vraag mij af, om de update te krijgen heeft de Experia internet nodig. Aangezien hij niet verbinding kan maken met het internet (door de verkeerde instellingen) hoe gaat hij de update downloaden?

Ik heb zelfs geprobeerd om een ethernet kabel vanuit een lan poort van mijn huidige router naar de wan port van de Experia te trekken (zodat hij als router werkt en niet als modem). En weer was de monteurs reset niet gelukt (omdat hij geen internet had)

Desondanks kan ik nog een keer proberen.

De Experia box V10 bevalt uitstekend maar hoe kan ik deze fatsoenlijk tegen de muur bevestigen?

Reputatie 7

De Experia box V10 bevalt uitstekend maar hoe kan ik deze fatsoenlijk tegen de muur bevestigen?

Met de muurbeugel.