KPN Box 12 Update: Mesh [SGEJ10000528 & SGEJ1000060E]

  • 27 October 2021
  • 2331 reacties
  • 134600 keer bekeken
KPN Box 12 Update: Mesh [SGEJ10000528 & SGEJ1000060E]

Toon eerste bericht

2331 reacties

Reputatie 7

Is dat nu dan de officiële update. Want ik kan niet wachten zo veel ellende op dit moment en zo ja moet je de box dan weer resetten om de update binnen te halen?

De update versie 526 komt binnen enkele weken automatisch binnen.

528.

Reputatie 2
Badge

En de superwifi punten. Krijgen die ook een update dan?

Reputatie 7
Badge +21

Nee, de Super WiFi 2 heeft al de juiste versie.

Reputatie 5
Badge +2

Wat is het nu 526 of 528

Reputatie 7
Badge +21

Wat is het nu 526 of 528

SGEJ10000528

Reputatie 5
Badge +2

Fabrieksreset werkt niet heb ik geprobeerd met 2x SuperWifi (zwart) dus hoef niemand nog te proberen verder. 

Reputatie 7
Badge +21

Nee, dat had iemand anders hier ook al geprobeerd. De nieuwe versie staat nog niet “preferred”.

Reputatie 7

Zo te zien is KPN begonnen met de uitrol van nieuwe firmware. Afgelopen nacht heeft mijn Box 12 versie SGEJ10000528 ontvangen. Ook de SuperWiFi's type 2 gebruiken nu WiFi 6.

Ik ben benieuwd wat er nog meer gewijzigd is.

Ha, dit is onverwacht. 

Ik weet hier meer van. Alleen volgens de planning zou de uitrol nog niet moeten zijn begonnen. Dus ik ga even het een en ander navragen en ik kom hier z.s.m. op terug. 

Reputatie 5
Badge +2

Eerder is niet erg we wachten al lang op de update Want die wifi punten weken al sinds de release in februari niet met wifi 6 dus in dat opzicht is eerder een keer niet verkeerd.

 

Reputatie 3
Badge

Ik denk dat het gefaseerd gebeurd. Dus dat sommige gebruikers het wel al krijgen. Volledige uitrol duurt weken schat ik in.

Reputatie 4
Badge +2

Zo te zien is KPN begonnen met de uitrol van nieuwe firmware. Afgelopen nacht heeft mijn Box 12 versie SGEJ10000528 ontvangen. Ook de SuperWiFi's type 2 gebruiken nu WiFi 6.

Ik ben benieuwd wat er nog meer gewijzigd is.

Ha, dit is onverwacht. 

Ik weet hier meer van. Alleen volgens de planning zou de uitrol nog niet moeten zijn begonnen. Dus ik ga even het een en ander navragen en ik kom hier z.s.m. op terug. 

Dat is fijn om te horen. We vernemen graag welke verbeteringen er zijn en eventuele planning. Niet met de mes op de keel, hoor . Ik denk dat hier zelfs forumleden zijn, die zelfs vervroegd in de uitrol willen zitten om te testen. 

Reputatie 5
Badge +2

Zo te zien is KPN begonnen met de uitrol van nieuwe firmware. Afgelopen nacht heeft mijn Box 12 versie SGEJ10000528 ontvangen. Ook de SuperWiFi's type 2 gebruiken nu WiFi 6.

Ik ben benieuwd wat er nog meer gewijzigd is.

Ha, dit is onverwacht. 

Ik weet hier meer van. Alleen volgens de planning zou de uitrol nog niet moeten zijn begonnen. Dus ik ga even het een en ander navragen en ik kom hier z.s.m. op terug. 

Dat is fijn om te horen. We vernemen graag welke verbeteringen er zijn en eventuele planning. Niet met de mes op de keel, hoor . Ik denk dat hier zelfs forumleden zijn, die zelfs vervroegd in de uitrol willen zitten om te testen. 


inderdaad kom maar door ik test wel 

Beste klantenservice,

Mag ik jullie vragen wanneer onze modem overgaat in de update die 7 maanden geleden is aangekondigd. Het is nu eind mei en ik zit nog steeds op SGEJ10000312.

Prachtig met superwifi in huis maar krijg toch steeds van mijn vrouw en zoon de vraag wat er met het internet op hun telefoon aan de hand is.

Kunt u mij een update geven over de stand van zaken.

Met vriendelijke groet,

Wilko Prijs 

Hoi @wapprijs ,

Als je de box 12 reset krijg je de 516 versie binnen.

Reputatie 3
Badge

Ik snap eigenlijk niet dat niet dat er nog modems op SGEJ10000312 draaien. SGEJ10000516 is toch al heel lang uit. Wordt SGEJ10000516 niet gepushed door KPN zonder reset?

Beste,

Blijkbaar niet belangrijk om de klant even te melden dat dit al lang klaar is. Ben tot nu toe niet erg blij met de service van KPN. Jammer dat je er zelf achteraan moet om dit voor elkaar te krijgen.

Een kijken hoe het gaat.

Reputatie 7

Ik snap eigenlijk niet dat niet dat er nog modems op SGEJ10000312 draaien. SGEJ10000516 is toch al heel lang uit. Wordt SGEJ10000516 niet gepushed door KPN zonder reset?

Niet meer, daar zijn we in februari tijdens de Olympische Spelen mee gestopt. En daarna was er nog een kleine groep die moest, maar dat is on hold gezet. Wel kun je, als de 312 hebt, een update naar de 516 forceren met een reset. 

 

 

Zo te zien is KPN begonnen met de uitrol van nieuwe firmware. Afgelopen nacht heeft mijn Box 12 versie SGEJ10000528 ontvangen. Ook de SuperWiFi's type 2 gebruiken nu WiFi 6.

Ik ben benieuwd wat er nog meer gewijzigd is.

Ha, dit is onverwacht. 

Ik weet hier meer van. Alleen volgens de planning zou de uitrol nog niet moeten zijn begonnen. Dus ik ga even het een en ander navragen en ik kom hier z.s.m. op terug. 

Wat betreft de 528 versie. Begin van de uitrol daarvan stond gepland voor in de loop van juni. Dat is nog steeds zo. Alleen hebben we nu een kleine groep (ongeveer 2000) klanten de firmware gegeven als een soort uitbreiding van de interne test. Ik kom er deze week op terug met meer informatie over de uitrolplanning en wat er in zit. Hopelijk eind van de middag al, maar dat kan uitlopen tot vrijdag. 

Reputatie 5
Badge +2

Wat betreft de 528 versie. Begin van de uitrol daarvan stond gepland voor in de loop van juni. Dat is nog steeds zo. Alleen hebben we nu een kleine groep (ongeveer 2000) klanten de firmware gegeven als een soort uitbreiding van de interne test. Ik kom er deze week op terug met meer informatie over de uitrolplanning en wat er in zit. Hopelijk eind van de middag al, maar dat kan uitlopen tot vrijdag.

 

Mij mag je ook wel aan de kleine groep toevoegen 🙂 of de update geven :)

Reputatie 7

Ik snap de wens, maar het is niet mogelijk om specifieke mensen aan specifieke test/uitrolgroepen toe te voegen.

Ik lees hier dat er een update is voor de V12 box s. Die heb ik ook met 2 extra wifi versterkers van KPN. Alleen heb ik nog de versie 312. Wanneer krijg je de update? Ben al jaren klant en heb deze box ook al zeker een jaar. Blijkbaar zat ik niet in de update van november 2021, maar die wil ik natuurlijk wel.

Reputatie 7
Badge +20

Als je de Box 12 een reset geeft, forceer je hem om over te gaan naar de 516 software @Bumba 🙂

Reputatie 5
Badge +2

 

 

Wat betreft de 528 versie. Begin van de uitrol daarvan stond gepland voor in de loop van juni. Dat is nog steeds zo. Alleen hebben we nu een kleine groep (ongeveer 2000) klanten de firmware gegeven als een soort uitbreiding van de interne test. Ik kom er deze week op terug met meer informatie over de uitrolplanning en wat er in zit. Hopelijk eind van de middag al, maar dat kan uitlopen tot vrijdag. 

@Erik_ al een status update

 

 

Reputatie 7
Badge +17

@Erik_ komt hier vanavond op terug!

Reputatie 7

Hier ben ik! Ik had er even niet bij stilgestaan dat ik vandaag overdag afwezig zou zijn.

 

Ik heb wat meer informatie voor jullie. Nog net niet alles al om ook al het startbericht te gaan aanpassen. Daarvoor staat nog wat navraag uit. Dat hoop ik begin volgende week dan te kunnen doen. Maar zo komen jullie het weekend in ieder geval door 😉

 

De 528 versie, of voluit SGEJ10000528, bevat geen hele grote veranderingen. Belangrijkste dingen:

  • Verhelpen van de verbrekende verbindingen
  • Wifi 6 werkt nu in combinatie met SuperWifi 2
  • Wifi 6 instelling blijft behouden na een firmware update / factory reset (gebeurt nu niet altijd)
  • Ondersteuning voor de 4G back-up dongel

We beginnen de uitrol in de week van 13 juni. We hopen dit in ongeveer 5-6 weken te voltooien.

Reputatie 5
Badge +2

Laat ik allereerst positief beginnen ikzelf een een hoop anderen zijn blij dat de update voor om de wifi punten 2 in combi met box 12 eindelijk na dik 5 maanden word gestart. Het zal ongetwijfeld zal het het nodige werk kosten om een update te maken controleren etc maar er zijn zat grote bedrijven die dit wel beter op orde hebben. Want laten we eerlijk zijn 5 maanden wachten op een update die het product laten werken waarvoor die in de markt word gezet en gepromoot verdient niet echt de schoonheids prijs en zo zijn er nog wel momenten bij kpn waar dergelijke updates lang op zich laten wachten hoe mag kpn wel eens wat aan doen.

ik denk dat kpn het ook niet op prijs stelt als ik om technische problemen/privé redenen/geld problemen etc mijn rekening even niet betaal. 
Dus concreet blij dat er nu duidelijkheid is maar o o o kpn doe wat aan die lange updates en betere communicatie naar je klant 

Reageer