[Opgelost] Update / software installeren iTV ontvanger lukt niet, foutcode 307



Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

221 reacties

Blij dat te horen, maar begrijp niet dat kpn zelf geen melding maakt van ontstane situatie 

Ja als ze dat nou eens deden scheelt een hoop mensen tijd i.p.v. zelf proberen op te lossen

 

Ik heb melding ontvangen van software update alleen werkt niet. Krijg foutcode 307 en alles al geprobeerd qua oplossing maar helpt niet.. Wie weet hoe ik dit kan verhelpen?

Klopt en ik maar van alles proberen 

Ik heb melding ontvangen van software update alleen werkt niet. Krijg foutcode 307 en alles al geprobeerd qua oplossing maar helpt niet.. Wie weet hoe ik dit kan verhelpen?

Lekker in de tuin gaan zitten want het probleem zit bij KPN

Gisteren is op 1 ontvanger (zie bijgevoegde instellingen) de update  (nieuwe menu etc.) ontvangen, maar na de update vraagt de ontvanger of ik een nieuwe update wil installeren of uitstellen.
Kies ik voor installeren dan komt na de update opnieuw die vraag. Kies ik voor uitstellen, dan kan ik wel televisie kijken, maar bij uit en aanzetten van de ontvanger begint hij meteen weer met de update.
Ik heb al een fabrieksreset uitgevoerd; daarna is de ontvanger weer met de oude software uitgerust, maar bij uit en aanzetten begint hij weer met de update en na het uitvoeren van de update blijft de ontvanger in herhaling vallen.

Op mijn andere ontvanger heb ik nu ook hetzelfde probleem. Nu moeten we eerst een kwartier wachten voordat we kunnen tv-kijken (of we laten de ontvanger de hele tijd aanstaan en zetten deze niet in standby). 

Update:

Inmiddels ook de servicedesk aan de lijn gehad en die vertelde dat het probleem bekend is en er aan gewerkt wordt. Ik had dit probleem trouwens gisteravond al op 1 ontvanger. Ik vertelde de servicedeskmedewerker dat men dit op de site moet zetten en een indicatie geven van wanneer dit opgelost is. Dat zouden ze gaan doen als dit probleem langer dan een dag gaat duren.

Software updaten van interactieve tv gaat in loop. Alles volgens handleidingen al 5 a 6 maal geprobeerd.

nu al 4 uren bezig en geen tv meer. Werkt totaal niet.

Heb al de hele dag last van code 307 is een storing bij kpn wordt gezegd. 

Enig idee van de duur hiervan? 

Had rond 12 uur de klantenservice aan de lijn toen de storing net bekend werd op dat moment.

Kreeg te horen dat het nog wel even kon gaan duren. Helaas laat de storingspagina op de KPn website geen storingen zien, maar zodra je de chat opent zie je de melding van de storingen.

Advies, doe wat voor jezelf, einde middag maar weer opnieuw proberen.

Al de hele morgen en middag lukt het niet om de Software te downloaden.

Tv kijken lukt dus niet.

Krijg steeds Code 307, ondanks herhaaldelijk alle stappen te hebben doorlopen.

Geen melding te zien op te KPN site.

Nog steeds storing met interactieve TV. Dit duurt nu al meer dan 3 uur. Dit ben ik niet gewend van KPN. Was juist weg bij andere provider om dit te voorkomen. Ook is het te druk op helpdesk. 

Downloaden van de software voor de tv-ontvanger lukt niet, krijg foutmelding DBL-307

 

Ik heb momenteel foutcode 307 op mijn televisie. Ik heb het stappenplan dat toebehoort tot deze code doorlopen, maar het probleem is daarmee niet verholpen. Kunnen jullie ondersteuning bieden?

Mijn TV ontvanger (Arcadyan HMB2260) start niet meer op. Hij blijft hangen bij het ophalen van de menu's. Resetten van modem en ontvanger helpt niet. Op zelfde netwerkkabel met andere TV ontvanger kan ik wel gewoon TV kijken.

 

Kunnen jullie mij helpen? Gr. Marc

Krijg steeds foutcode 307, al geprobeerd via die linkjes om het opnieuw op te starten maar werkt niet

 

wie kan mij helpen?

 

groeten 

Wesley

Goede middag mijn tv ontvanger geeft een fout code aan. 
We hebben het kastje al aan en uitgezet en de modem ook.

onze vraag is dus of jullie op dit nummer kunnen terug bellen en kunnen helpen.

 

mvg

Levy van brenk 

 

Admin: nummer verwijderd i.v.m. privacy

Reputatie 7
Badge +30

Update:

Er wordt nog steeds hard gewerkt om de storing te verhelpen. Een eindtijd hiervoor kunnen we op dit moment nog niet geven. We vragen dan ook om geduld.

Zelfde probleem.

Helaas na veel proberen krijg ik steeds maar foutcode 307 te zien! Waarom werkt deze Software update nog steeds niet? Heel raar hoor!

 

Marianne

@Erik_

Waarom staat dit niet gelijk op de voorpagina kpn.com ? Bovenaan, zodat er zelfs niet gescrolld hoeft. Dát geeft direct duidelijkheid en scheelt klanten enorm gezoek en dus minder belasting diverse ingangen.

Ook UIT- EN AANZETTEN met de schakelaar achterop zal problemen geven lijkt me dan?

Reputatie 7
Badge +30

Update:

De storing is nu onder controle. Dat wil zeggen dat het probleem niet verder verspreid. Voor de klanten die hier op dit moment nog last van hebben zijn we begonnen met het gefaseerd herstellen van de dienstverlening. Hoe lang het precies duurt voor iedereen dan weer werkende ontvangers heeft is alleen nog niet aan te geven. 

De vraag om geduld blijft dan ook nog even.

 

Als alternatief kun je in de tussentijd gebruik maken van iTV Online (app of website)

@Zielhorst @Veerle87 

Is helaas nog niet bekend. Hou dit topic in de gaten voor de updates. We streven er uiteraard naar om het zo snel mogelijk op te lossen. 

 

@Erik_

Waarom staat dit niet gelijk op de voorpagina kpn.com ? Bovenaan, zodat er zelfs niet gescrolld hoeft. Dát geeft direct duidelijkheid en scheelt klanten enorm gezoek en dus minder belasting diverse ingangen.

Ook UIT- EN AANZETTEN met de schakelaar achterop zal problemen geven lijkt me dan?

Yup! Was fijn geweest als KPN dit gewoon ergens duidelijk zou vermelden. Daar is toch ook de “storing-melder” voor? Dat is altijd het eerste dat ik check, maar hier werden geen storingen vermeld. Had mij een hoop frustratie gescheeld :/

heb ook geen tv en woon in nieuw weerdinge

 

Reputatie 7

Update:

Er wordt nog steeds hard gewerkt om de storing te verhelpen. Een eindtijd hiervoor kunnen we op dit moment nog niet geven. We vragen dan ook om geduld.

Is er al wel duidelijk wat de oorzaak van het probleem is?

Wellicht simpel een ontbrekend DNS record voor sap.stb.itvonline.nl?

Reputatie 7

Update:

De storing is nu onder controle. Dat wil zeggen dat het probleem niet verder verspreid. Voor de klanten die hier op dit moment nog last van hebben zijn we begonnen met het gefaseerd herstellen van de dienstverlening.

Dan is dus duidelijk wat de oorzaak van het probleem was?

Kan/mag je die delen?

Als het met ontbrekende DNS entries te maken heeft of een foutieve url in de instellingen van de TV ontvanger, deel dan alsjebleift de url en het correcte IP adres.

Mensen met een FRITZ!Box of een eigen router kunnen die dan in de lokale DNS server registreren en zo het probleem omzeilen.