[Opgelost] Update / software installeren iTV ontvanger lukt niet, foutcode 307



Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

221 reacties

Update:

De storing is nu onder controle. Dat wil zeggen dat het probleem niet verder verspreid. Voor de klanten die hier op dit moment nog last van hebben zijn we begonnen met het gefaseerd herstellen van de dienstverlening. Hoe lang het precies duurt voor iedereen dan weer werkende ontvangers heeft is alleen nog niet aan te geven. 

De vraag om geduld blijft dan ook nog even.

 

Als alternatief kun je in de tussentijd gebruik maken van iTV Online (app of website)

Helaas werkt het nog steeds niet!!!! Kan ik na Pinksteren misschien weer TV kijken?! 

Heb al diverse keren het modem en tv ontvanger opnieuw opgestart. Blijft foutcode geven.

 

Hallo @Farmers , zie onderstaande link voor uitleg:

https://www.kpn.com/service/televisie/problemen/foutcodes/foutcode-300-301-307-840-841-845.htm#/

Hallo JanD,

Heb deze site al gezien. Maar kom niet tot een oplossing.

 

*Admin: topic + reacties samengevoegd met bestaand topic

Nog steeds storing 307 op beide boxen .Dit is al vanaf vanmorgen bezig.

Hoezo storing onder controle!

Hallo @Farmers , ik lees dat de storing blijkbaar nog steeds voortduurt gezien de vragen/reacties van andere forumleden.:tired_face:

 

Na alles wat ik geprobeerd had, besloot ik een uur geleden maar eens de service-chat op te zoeken op de site van KPN. En toen zag ik dit:

Dat stond er eerder vandaag nog niet! Ook in het forum kon ik eerder vandaag niets vinden. Bloed, zweet, en nu ook nog eens tranen!

Voor niets het modem naar fabrieksinstellingen teruggezet, voor niets overige apparaten in het netwerk uitgeschakeld, voor niets de ontvanger met de televisie naar de meterkast gesleept! Natuurlijk ben ik erg blij dat KPN er mee bezig is en dat er bij mij niets kapot is, maar tip… Meld het alsjeblieft eerder! Of stuur in het vervolg een SMS of een e-mail naar de getroffen iTV-klanten.

Ik ben een tevreden klant. Zo’n storing is ook niet erg, zolang ik maar weet dat er aan mijn kant niets verkeerd is. En dat is m.i. hier mis gegaan. Ik ben uren lang voor niets aan het troubleshooten geweest.

Nog steeds de storing dus.

Één zin verder lezen, @Pablito . Anders haal je ‘t uit z’n verband.

De storing is nu onder controle. Dat wil zeggen dat het probleem niet verder verspreid.

Hele melding.

Dus mensen die er last van hebben zullen dat nog steeds hebben.

Adriana Dijkhuijsen  1616XM  Hoogkarspel  tel: 0647074368 wij zijn beide bejaard mijn man is 85 jaar en ik bijna 80 jaar., komen er niet uit.

Krijgen de hele dag op TV   Downloaden van softwaer moment geduld.

maar krijgen geen beeld al is de  balk vol.  Wij komen er niet uit op deze manier. 

Help a.u.b.   klantnummer: ********* Interactieve TV  abonnementsnummer: **********************

 

*Admin: gegevens verwijderd en toegevoegd aan profiel in verband met privacy.
 

Ben het met Wel zo eens KPN zou sneller moeten reageren bij storing ben ook de hele ochtend aan het updaten en baal behoorlijk 

Ook dat er geen communicatie tussen helpdesk en service is want de een wist niet dat er een storing was en heb een half uur voor niks aan de telefoon gezeten 

Zou het op prijs stellen als KPN via mail laat weten dat probleem opgelost is

Jacqueline

bij wie doet het interactieve tv het al weer?

of wat moet ik doen?

storing duurt wel heel lang, erg frustrerend:sweat:

storing duurt wel heel lang, erg frustrerend

Zou leuk zijn als we toch vanavond wel weer tv kunnen kijken…

schiet nog niet echt op!

 

Reputatie 7
Badge +30

Update:

Inmiddels is voor een deel van de getroffen klanten het probleem verholpen. Er wordt onverminderd hard aan gewerkt om het ook voor de rest weer in orde te krijgen. Heb je op dit moment nog steeds problemen, wacht het af. We doen ons best om het zo snel mogelijk weer in orde te hebben.

Reputatie 7
Badge +30

Update:

De storing is nu onder controle. Dat wil zeggen dat het probleem niet verder verspreid. Voor de klanten die hier op dit moment nog last van hebben zijn we begonnen met het gefaseerd herstellen van de dienstverlening.

Dan is dus duidelijk wat de oorzaak van het probleem was?

Kan/mag je die delen?

Als het met ontbrekende DNS entries te maken heeft of een foutieve url in de instellingen van de TV ontvanger, deel dan alsjebleift de url en het correcte IP adres.

Mensen met een FRITZ!Box of een eigen router kunnen die dan in de lokale DNS server registreren en zo het probleem omzeilen.

 

Dit is het niet, het zit dieper. We merkten ook impact op andere diensten. Meer kan ik er niet over zeggen. Alleen omdat hier op het forum (en ook bij de andere klantenservice ingangen) 99% van de meldingen over tv gingen hebben we besloten om hier alleen het iTV deel te benoemen om verdere verwarring en onduidelijkheid te voorkomen.

Vanmorgen al contact gehad over storing interactive tv . Vanmiddag deed hij het weer maar ik heb 2 kastjes beneden schakelde ik van 1 naar  2 en nu kan ik niet meer verder schakelen . Ook kan het kastje niet uitgezet worden met de afstandsbediening . Kastje 2 via draadloze verbinding  geeft een aantal opties waaronder terug naar fabrieksinstellingen . Moet ik dat doen . 2 kastje kan wel uitgezet worden ? Wat moet ik doen ? Wat moet ik doen als ik wel terug ga naar fabrieksinstellingen ? Doet hij het dan automatisch weer ? Gaarne een antwoord

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Hoi, @TVwerktniet28mei 

Wat vervelend. Er is een storing waardoor een deel van de klanten een niet opstartende ontvanger hebben. Helaas bent u ook getroffen.  De storing is nog niet opgelost op dit moment (17u36).

Zie ook hier:
https://www.kpn.com/service/televisie/problemen.htm#/

Getroffen klanten kunnen uitsluitend TV kijken via

De app in de tablet/smartphone of Samsung/LG televisie (va 2017 modellen)
en via de laptop via de website tv.kpn.com.

Ik werk weliswaar niet voor KPN maar i.i.g. excuses dat het zo lang duurt.

Update:

Inmiddels is voor een deel van de getroffen klanten het probleem verholpen. Er wordt onverminderd hard aan gewerkt om het ook voor de rest weer in orde te krijgen. Heb je op dit moment nog steeds problemen, wacht het af. We doen ons best om het zo snel mogelijk weer in orde te hebben.


en wordt het van zelf opgelost of moeten we de hele riedel weer herhalen en hoe weten wij bij wie het allemaal is opgelost??????

 

Bij mij dus helemaal nog Niet! Twee setup boxen heb ik! Op allebei werkt het niet, misschien met Pinksteren of zo????????????????!!!!!!!!!!!

 

Marianne

 

Hier vanaf 10 uur storing gehad. Nu sinds 10 minuten werkt het weer, heb niks hoeven doen verder. 

Ola, 

En waar is hier 😁

Hier in Ruinen nog weinig verandering te ontdekken!! 

En dat duurt en duurt..…

 

 

 

Hier nog steeds code 307. Ik snap er gewoon geen reet meer van. Zal wel aan mij liggen. Bij de een werkt het wel bij de ander niet. Zijn het verschillende updaten soms. Schiet mij maar lek