News

Van Telfort prepaid naar KPN prepaid

  • 12 June 2019
  • 273 reacties
  • 13541 keer bekeken
Van Telfort prepaid naar KPN prepaid

Toon eerste bericht

273 reacties

@Marcia_
Hallo Marcia, dank voor je snelle reactie. Ik heb mijn 06-nummer en simkaartnummer aan mijn profiel toegevoegd. Ik ben benieuwd of je mijn probleem kunt oplossen!
Reputatie 7
Badge +20
Hallo @Phrixus Ik neem het even van Marcia over. Voor zover ik kan zien staat aan onze kant van de lijn alles goed. Ik ben nog even nieuwsgierig: als je in MijnKPN zit krijg je de melding dat het één en ander niet aangepast kan worden, toch? Gebruik je dan de app of log je rechtstreeks in?
Reputatie 1
@Phrixus
@Marcia_
Ook bij mij lukt het niet om via MijnKPN betaalgegevens in te stellen.
Ik heb mijn KPN ID aangemaakt op 22 juni en sindsdien meerdere keren geprobeerd om mijn betaalgegevens in te stellen voor automatische incasso. Ook vandaag nog een keer geprobeerd. Steeds die foutmelding "Wegens een technische storing kunnen we momenteel je gegevens niet ophalen. Probeer het later nog eens". Dat duurt nu dus al minstens twee weken.

Mijn betaalgegevens stonden bij Telfort geregistreerd, want daar heb ik regelmatig opgewaardeerd via SMS. Ik begrijp niet waarom die betaalgegevens bij de migratie naar KPN niet gewoon zijn meegekomen.

Voorlopig dus waarschijnlijk onmogelijk om bij KPN op te waarderen via SMS (ik heb het niet getest).
Misschien wel mogelijk om via de KPN Prepaid App 'eenmalig' op te waarderen. In die procedure krijg je de keuze om te betalen met iDeal, PayPal of Credit Card.
Ik heb niet uitgeprobeerd of dit werkt, want dat kost me minstens € 10 tegoed waar ik op dit moment geen behoefte aan heb.

Vooralsnog blijft KPN Prepaid me verbazen met rare internetbundels en dus die onmogelijkheid om betaalgegevens te registreren.

Verder moet ik wel zeggen dat ik tot nu toe genereus geholpen ben door de moderatoren hier op het forum. Ik ben bij de migratie totaal niet benadeeld m.b.t. tegoeden, in tegendeel,
Het stoort me wel dat er zoveel ondoorzichtige toestanden zijn m.b.t. functionaliteit.
@Bart_
Dag Bart. Ik log rechtstreeks in. Ik heb geen app, want geen smartphone, gewoon een ouderwetse mobiel voor bellen en sms'en.
Ik zie dat @Jeffff ook de foutmelding "Wegens een technische storing kunnen we momenteel je gegevens niet ophalen. Probeer het later nog eens" krijgt. Ik heb hierover 3 x telefonisch en 2 x per chat contact gehad met de KPN klantenservice. In juni zeiden ze dat het lag aan de migratie van Telfort naar KPN, die was nog niet helemaal afgerond of zo. Het zou per 1 juli verholpen zou zijn. Dat was niet zo. Toen zeiden ze dat het kwam door de drukte, omdat alle Telfort-abonnees nu tegelijkertijd bezig zijn met het aanvragen van KPN ID en sms opwaarderen etc. Ik moest 2 weken wachten, dan zou het vast goed gaan. Het lijkt mij een sterk verhaal.
In een ander topic op dit forum "https://forum.kpn.com/prepaid-16/sms-opwaarderen-geeft-al-3-maanden-technisch-probleem-432115" las ik dat iemand 2 jaar geleden ook al ditzelfde probleem had, dus het is misschien niets nieuws. Daar las ik onder meer dit: "Op het forum kwam ik bij 1 iemand het volgende tegen dat door de moderator was uitgezocht: 'Bij de betalingsprovider die wij gebruiken (Liquix) stond een foutieve koppeling met de vorige provider. Dat is rechtgezet zodat sms opwaarderen nu werkt.'"
Zou het hiermee te maken kunnen hebben, dat ik nog een koppeling heb met Telfort?
Reputatie 7
Badge +20
@Phrixus en @Jeffff Ik zie nu meerdere mensen melding maken van dit probleem: mensen lukt het niet om via sms op te waarderen. Ik ga dit laten uitzoeken en we komen er op terug.
@Bart_
@Jeffff
Fijn, we wachten het af!
@Bart_
Nog even voor de duidelijkheid. Je schrijft: mensen lukt het niet om via sms op te waarderen. Maar het gaat daarvoor al fout: mensen lukt het niet om hun betaalgegevens in te stellen voor de automatisch incasso voor het sms opwaarderen. Dat is het probleem.
Reputatie 7
Badge +20
Dank voor de toevoeging. Je hebt gelijk, ik verwoordde het iets te simpel. 🙂
Reputatie 7
Badge +20
Voordat de migratie naar kpn klaar was vanuit telfort had ik nog 38 euro beltegoed op mijn prepaid telefoon staan. Vandaag kwam ik erachter dat dit tegoed bijna weg was. Volgens een sms van KPN zou er nog 1 euro op staan. Toen ik wilde bellen was ook die ene euro verdwenen.

BEste kpn kunnen jullie dit nog recht zetten.

bij voorbaat dank

*Admin: topic samengevoegd met verzameltopic

Hallo @Rhermsen Dat is wel heel zonde, natuurlijk. Bij ons internet je ook zonder internetbundel met je prepaidnummer, waar je bij Telfort echt een bundel nodig had. Let daar dus goed op en zet je internet uit als je geen bundel hebt. Voor wat betreft je beltegoed kijk ik graag even mee. Zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van je mobiele nummer en het nummer van je simkaart? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?
Nadat ik als prepaidklant automatisch overgezet ben van Telfort naar KPN kan ik me niet aanmelden voor opwaarderen via mobiel en SMS wat wel een heel handig kan zijn als je moet opwaarderen en je hebt geen internet beschikbaar. Vanaf dat ik overgezet ben krijg ik de melding dat wegens een technisch probleem mijn gegevens niet opgehaald kunnen worden, probeer het later nog eens.
Ik heb van alles geprobeerd en helaas het werkt niet.
Dit probleem is niet echt nieuw, dit komt regelmatig terug de laatste jaren.
Als ik het goed gelezen heb kan de evt. oplossing ( volgens Marina - moderator KPN ) zijn:
De klanten die dit probleem hebben zijn in een incomplete status terecht gekomen waardoor je niet meer verder kunt met aanmelden. Als alle incomplete registratie's zijn verwijderd zou je je wel weer kunnen aanmelden.
Ik heb via een chatgesprek geprobeerd om dit door te geven maar de medewerkster wist niets, kon niets en wist zelfs niet bij wie ik wel terecht kon. Het enige wat ze kon typen was om dit via het forum door te geven ( alhoewel ik geen idee heb hoe dit nu eigenlijk werkt, sorry )
Dus KPN willen/kunnen jullie dit a.u.b. nakijken en oplossen zodat ik weer gewoon via mobiel en SMS kan gaan opwaarderen. b.v.d.

*Admin: topic samengevoegd met verzameltopic
Badge
Telfort is nu overgenomen door KPN.
Bellen is nu veel duurder had Telfort 15. Hier nooit een berichtje van gehad. Zag op forum dat je een welkomst bonus kreeg. Nooit dat sms gehad

Admin: bericht naar lopende topic verplaatst
Nu ik verplicht word om via kpn in te loggen om mijn telfort prepaid tegoed in te zien moet ik eerst een account aanmaken bij kpn en vervolgens met een verificatie sms het account activeren.

Echter zit deze simkaart niet in een telefoon maar in eeb gps tracker qaarvan ik de smsjes niet kan in zien. Hoe lost kpn dit op?

Admin: bericht naar lopende topic verplaatst
Hallo @Portaalbagger ,
ik zou dan de simkaart tijdelijk even in een telefoon doen totdat alles administratief geregeld is en daarna weer terug steken in de tracker.

Admin: bericht naar lopende topic verplaatst
Hallo @DZFryslan , denk er om dat nu ook internet standaard AAN staat op je prepaid kaart nu het een KPN prepaid kaart is geworden.

Admin: bericht naar lopende topic verplaatst
Bedankt Jan-D maar we weten niet waar deze in het voertuig precies zit. Zou kpn de garagist betalen voor het opsporen en uit elkaar halen?

Admin: bericht naar lopende topic verplaatst
Reputatie 7
Badge +28
@Marcia_

In afwachting van mijn vraag over welk beltegoed eerst wordt aangesproken, het bonustegoed of het gewone tegoed, constateer ik een ander feit dat me zeer verbaast 🤔:

Ik heb nu dus twee internetbundels in mijn tegoed staan.
  1. Een gedeeltelijk verbruikte bundel van 1000 MB die nog 15 dagen geldig is.
  2. De welkomstbundel van 1000 MB die vanmorgen is toegevoegd en die nog 31 dagen geldig is.
Tot mijn stomme verbazing wordt mijn internetverbruik van vandaag, na het ontvangen van de welkomstbundel, afgesnoept van deze bundel.
Is het mijn 'makke' om te verwachten dat de bundel die een kortere looptijd heeft eerst opgesnoept zou worden ????????????????


Het blijkt toch iets anders te zitten. De GPRS term is alleen een interne naam, mijn theorie blijkt niet te kloppen en die hele uitleg kun je schrappen.

Alle bundels hebben een bepaalde prioriteit op basis waarvan ze gebruikt worden. Gratis bundels hebben nu de hoogste prioriteit. We gaan dit veranderen en hetzelfde type bundels dezelfde prioriteit te geven. Dan wordt de bundel aangesproken die als eerst afloopt, zoals je ook zou verwachten. Om je een beetje tegemoet te komen zet ik op 17-7 de 1GB welkomstbonus er nog eens op, zodat je die daadwerkelijk een hele maand kunt gebruiken.


Dus KPN willen/kunnen jullie dit a.u.b. nakijken en oplossen zodat ik weer gewoon via mobiel en SMS kan gaan opwaarderen. b.v.d.


Welkom @Prepaidje, ik laat dit voor je uitzoeken. We zijn de laatste maand overgestapt naar een andere leverancier die de automatische opwaarderingen voor ons afhandelt. Om die reden was het tot 30 juni niet mogelijk automatische opwaarderingen in te stellen. Als het nu nog niet werkt zoek ik dit verder uit. Kun je daarvoor jouw profiel aanvullen met je 06-nummer en ter verificatie de laatste 3 cijfers van het simkaartnummer? Dat mag in het vakje 'Persoonlijke opmerkingen'. Die velden zijn alleen voor jou en ons inzichtelijk. Als je een reactie stuurt zodra dat is gebeurd maak ik een storingsmelding aan.

Telfort is nu overgenomen door KPN.
Bellen is nu veel duurder had Telfort 15. Hier nooit een berichtje van gehad. Zag op forum dat je een welkomst bonus kreeg. Nooit dat sms gehad


Tarieven veranderen niet door de omzetting, alles blijft hetzelfde of wordt beter (beltegoed is bijvoorbeeld langer houdbaar). Telfort 15/15 is omgezet naar het identieke KPN 15/15. Zie ook Telfort en KPN gaan samen verder prepaid | Telfort. Ik weet dus niet precies waar je op doelt, kun je dat toelichten?

Is het met de instructies uit het startbericht gelukt om de bonusbundel te activeren? Laat het weten als ik je hier nog mee kan helpen. Je had daarover inderdaad een sms moeten ontvangen.

Bedankt Jan-D maar we weten niet waar deze in het voertuig precies zit. Zou kpn de garagist betalen voor het opsporen en uit elkaar halen?

Ik neem aan dat dit retorisch is 😉 Maar nee, je zal toch zelf de simkaart moeten opsporen.
Reputatie 1
Dank je wel @Joran
De aangeboden oplossing voor het probleem rond mijn twee internetbundels vind ik top.
Van je eerdere uitleg, waarbij dat ‘GPRS’ ter sprake kwam, snapte ik helemaal niets.
(En eerlijk gezegd wil ik dat ook helemaal niet snappen 😉.)
Toch gek dat KPN nu pas de prioriteiten bij die bundels zodanig gaat instellen dat het gaat werken zoals normaal gesproken verwacht zou mogen worden. De verantwoordelijken houden er kennelijk een eigenzinnig soort logica op na.

Nu nog wachten op een oplossing voor het probleem rond de onmogelijkheid om betaalgegevens te registreren, zodat ook weer opwaarderen via SMS mogelijk wordt.
@Bart_ meldde eerder al dat hij dat zou uitzoeken en er nog op terug zou komen.

Dan nog iets over het tarief KPN 15/15 waar @DZFryslan het ook over had.

In MijnKPN staat bij ‘Tarieven en bundels’ keurig vermeld dat ik nu KPN 15/15 heb. Merkwaardig genoeg staat dat tarief niet vermeld in de KPN Prepaid App. Daar staat bij mij onder ‘Instellingen/Tarief’ aangegeven: ‘Onbekend’. Waarom daar niet gewoon KPN 15/15 staat is mij een raadsel.

Overigens verwacht ik dat dit tarief over niet al te lange tijd gaat verdwijnen. KPN heeft dat natuurlijk alleen maar ingesteld om Telfortklanten die Telfort 15/15 hadden tegemoet te komen. KPN prepaidklanten kunnen zo’n tarief helemaal niet kiezen. Het lijkt mij waarschijnlijk dat oude Telfortklanten met dit tarief over enige tijd gedwongen worden om een bestaand KPN-tarief te kiezen. We zullen zien.
Reputatie 7
Badge +28
Dank je wel @Joran
De aangeboden oplossing voor het probleem rond mijn twee internetbundels vind ik top.
Van je eerdere uitleg, waarbij dat ‘GPRS’ ter sprake kwam, snapte ik helemaal niets.
(En eerlijk gezegd wil ik dat ook helemaal niet snappen 😉.)

Bij nader inzien had ik dat beter voor me kunnen houden, het werd er niet duidelijker van ;-)

Toch gek dat KPN nu pas de prioriteiten bij die bundels zodanig gaat instellen dat het gaat werken zoals normaal gesproken verwacht zou mogen worden. De verantwoordelijken houden er kennelijk een eigenzinnig soort logica op na.

Deze logica gaat al wel op bij normale bundels. Bij deze speciale actiebundel lijkt er echter geen rekening mee te zijn gehouden. Dat gaan we in de toekomst voorkomen.

Nu nog wachten op een oplossing voor het probleem rond de onmogelijkheid om betaalgegevens te registreren, zodat ook weer opwaarderen via SMS mogelijk wordt.
@Bart_ meldde eerder al dat hij dat zou uitzoeken en er nog op terug zou komen.

Ik heb hier vandaag een herinnering achteraan gestuurd. Een van ons laat het hier in het topic weten zodra we reactie hebben!

In MijnKPN staat bij ‘Tarieven en bundels’ keurig vermeld dat ik nu KPN 15/15 heb. Merkwaardig genoeg staat dat tarief niet vermeld in de KPN Prepaid App. Daar staat bij mij onder ‘Instellingen/Tarief’ aangegeven: ‘Onbekend’. Waarom daar niet gewoon KPN 15/15 staat is mij een raadsel.

Deze is mij nog niet bekend. Ik geef dit door aan de appontwikkelaars, dank!

Overigens verwacht ik dat dit tarief over niet al te lange tijd gaat verdwijnen. KPN heeft dat natuurlijk alleen maar ingesteld om Telfortklanten die Telfort 15/15 hadden tegemoet te komen. KPN prepaidklanten kunnen zo’n tarief helemaal niet kiezen. Het lijkt mij waarschijnlijk dat oude Telfortklanten met dit tarief over enige tijd gedwongen worden om een bestaand KPN-tarief te kiezen. We zullen zien.

Ik denk dat het wel meevalt, er zijn nog veel tariefplannen van lang geleden die niet besteld kunnen worden maar nog wel werken. Dit tariefplan zal inderdaad niet komen voor KPN klanten. Als je eenmaal switcht van tariefplan kun je ook niet meer terug, misschien dat het zo op een natuurlijke wijze wat uitgefaseerd wordt. Er is mij in ieder geval niet bekend dat we willen stoppen met 15/15 in de toekomst.
Nadat ik als prepaidklant automatisch overgezet ben van Telfort naar KPN kan ik me niet aanmelden voor opwaarderen via mobiel en SMS wat wel een heel handig kan zijn als je moet opwaarderen en je hebt geen internet beschikbaar. Vanaf dat ik overgezet ben krijg ik de melding dat wegens een technisch probleem mijn gegevens niet opgehaald kunnen worden, probeer het later nog eens.
Ik heb van alles geprobeerd en helaas het werkt niet.
Dit probleem is niet echt nieuw, dit komt regelmatig terug de laatste jaren.
Als ik het goed gelezen heb kan de evt. oplossing ( volgens Marina - moderator KPN ) zijn:
De klanten die dit probleem hebben zijn in een incomplete status terecht gekomen waardoor je niet meer verder kunt met aanmelden. Als alle incomplete registratie's zijn verwijderd zou je je wel weer kunnen aanmelden.
Ik heb via een chatgesprek geprobeerd om dit door te geven maar de medewerkster wist niets, kon niets en wist zelfs niet bij wie ik wel terecht kon. Het enige wat ze kon typen was om dit via het forum door te geven ( alhoewel ik geen idee heb hoe dit nu eigenlijk werkt, sorry )
Dus KPN willen/kunnen jullie dit a.u.b. nakijken en oplossen zodat ik weer gewoon via mobiel en SMS kan gaan opwaarderen. b.v.d.

*Admin: topic samengevoegd met verzameltopic


Hallo Joran, de gevraagde gegevens zijn ingevuld
Reputatie 7
Badge +28
Dank! Ik kreeg vandaag ook terugkoppeling dat het onderzoek is gestart en dat voorbeelden welkom zijn. Ik heb jouw nummer en die van andere melders doorgezet. We houden jullie op de hoogte.
Badge
Telfort 15 is niet omgezet naar KPN15, ook geen sms gehad van het overzetten. Dus welkom bonus activeren lukt dus niet
Reputatie 7
Badge +30
Ik heb naar je tariefplan gekeken, DZ, en ik zie dat je op 24 juni het tariefplan hebt gewijzigd naar het bonustarief. Daar heb je per sms een bevestiging van gehad zie ik hier. Daarvoor zat je wel op KPN15.

Dit staat echter los van de welkomstbundel. Je geeft aan dat je nooit de sms over de omzetting hebt gehad. De bundels zijn inmiddels ook niet meer zelf aan te vragen (dit kon tot en met 30 juni). Ik ga kijken of ik wat kan doen, had je de internet of de belbundel willen hebben?
Badge
Het omzetten van het tarief is waarschijnlijk gebeurt omdat er eerst een onbekend tarief stond. Dus heb ik een bekend tarief bekeken en deze dus onbewust geactiveerd
Badge
Had graag een internet bundel willen hebben
Van Telfort na kpn gegaan

Nu een nieuwe bundel besteld van 1 gb Prepaid
Maar hij werkt niet... hoe kan dat?

Reageer