Sticky News

Van Telfort prepaid naar KPN prepaid

  • 12 juni 2019
  • 244 reacties
  • 5658 keer bekeken
Van Telfort prepaid naar KPN prepaid

Toon eerste bericht

244 reacties

@Marcia_
Hier mijn gegevens:

Toestel: Samsung J5 (2016)
Android: 7.1.1

KPN Prepaid App: 2.2.16

Buiten deze discussiedraad is er weer een melding binnengekomen van @Gerrit Vaassen
Heb hetzelfde probleem, al een aantal dagen. Lastig! KPN??

*Admin: topic verplaatst naar juiste board
Badge
@Marcia_

Mijn gegevens zijn:
Toestel: Samsung J5 (2016)
Android versie 7.1.1
KPN prepaid app 2.2.16

Heb ook mijn telefoonnummer al geregistreerd in mijn profiel.
De app doet het sinds een paar dagen niet meer....daarvoor had ik er geen problemen mee....ik vind het echt vervelend dat jullie nog niet hebben kunnen achterhalen waar het aan ligt. Net ook achter gekomen dat, als ik geen internetbundel activeer, dit ten koste gaat van mijn tegoed. Dit was bij Telfort niet zo. Vind ik vervelend....overgang van Telfort naar KPN is voor mij geen verbetering, helaas....
Reputatie 7
Badge +17
@sab11 . Helaas heb je voor de app minimaal android 5.1 nodig. Dat zal ook niet gaan veranderen, ben ik bang. Excuses voor het ongemak,.
Vandaag, bleek toen ik mijn tegoed en bundels controleerde op de KPN app dat mijn beltegoed ineens op 0 staat en dat ik geen bundels gebruik maar ik gebruikte gisteren nog een bundel bellen 60 min en een bundel internet 1Gb. Gisteren was ook nog zichtbaar dat ik een tegoed van €15. had. Ben ik dit nu allemaal kwijt of is het alleen onzichtbaar op de app?

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

Mijnkpn werkt wel niet goed gekeken.
Maar geen overzicht van het verbruik in prepaid, ook heel apart.
Beste @francois3012, welkom! Het klopt dat je in de MijnKPN omgeving niets kunt zien over je verbruik. Je kunt dit wel in de Prepaid app, die dan, om veiligheidsredenen, niet meer te gebruiken is op Android 5 of lager. Heel vervelend, dat kan ik me goed voorstellen! Je kunt gelukkig wel gewoon via *101# je tegoed opvragen. Mocht je nog vragen hebben, laat je het me weten?

Voor wat betreft de informatie in de app: dat lijkt inderdaad niet goed te gaan. Kunnen jullie aangeven welk type en merk toestel jullie gebruiken en op welke Android of iOS versie deze draait? Dan ga ik het intern uit laten zoeken!
Vanaf 19 juli staan bij mij in de kpn prepaid app de tellers van tegoed, bonustegoed en bundels op 0.
Als ik een sms naar 1200 stuur, zie dat ik nog wel tegoed heb.
Verwijderen van decapp en opnieuw installeren biedt geen oplossing.
Is er een storing?

*Admin: topic samengevoegd met verzameltopic
Ook mijn beltegoed 20 euro is binnen een dag naar 0 euro gegaan, ik heb contact gezocht met de helpdesk en daar kreeg ik het verhaal te horen dat door de overname ik nu automatisch gebruik maak van mobiele data, dit heeft KPN dus ongevraagd geactiveerd op mijn mobiel. Ik moet dus iets uit gaan zetten wat nogmaals ongevraagd geactiveerd is. KPN kan niks doen is het antwoord van de helpdesk. M.I. Kan KPN wel wat doen door de 20 euro te vergoeden omdat ik niet gevraagd heb om de mobiele data aan te zetten.

*Admin: topic verplaatst naar juiste board
Badge
Geachte heer, mevrouw,

Wij zijn al jaren klant van Telfort en we hebben altijd dit mobiele nummer gehad. Nu zijn wij naar het buitenland verhuist en hebben we ons abonnement omgezet naar een prepaid 'met nummer behoud'. Dit was volgens jullie collega geen probleem, en dan zouden we wel elke 6 maanden minstens 1 sms moeten versturen om het nummer geactiveerd te houden.

Nu heb ik online beltegoed gekocht zodat ik een sms kan sturen zodat mijn mobiele nummer behouden blijft. Ik stop mijn simkaart in de telefoon en ik heb geen netwerk en kan dus helemaal niks. (ik heb meerdere telefoons geprobeerd).

Bellen vanaf Aruba naar NL is nogal prijzig. Graag zoek ik dus via deze weg hulp. Kunnen jullie alstublieft kijken of mijn nummer uberhaupt nog wel geactiveerd is en of er niet iets fout is gegaan met het nummer behoud?!

Groet,
M. Stek


Hieronder de reactie van Telfort, daarom nu mijn bericht in het KPN forum. Graag ontvang ik een reactie.

-----
ANTWOORD TELFORT
Hoi @michoustek, ik snap dat je liever online contact opneemt, in verband met de kosten bij bellen vanuit het buitenland! Wat gek dat je het mobiele nummer ineens niet meer kan gebruiken en geen netwerk krijgt. Goed dat je al meerdere telefoons hebt getest.

Het kan te maken hebben met de overgang van Telfort naar KPN, eind juni zijn alle prepaid telefoonnummers omgezet naar KPN.Daarom kan je je vraag stellen op het KPN Forum. Onze collega's daar zullen het mobiele nummer en de instellingen voor je controleren. Misschien is het iets kleins, zij helpen je zo snel mogelijk verder om het op te lossen. Ik verwacht dat het dan zo geregeld is :)

-----

*Admin: topic samengevoegd met verzameltopic
Badge
Hoi,
ik heb voor de prepaid kaart van mijn dochter 3 opwaardeernummers gekocht met een totale waarde van 50 euro, maar geen van die drie codes kan ik activeren via 1244, ben ik nou mijn geld kwijt?
waar kan ik dit navragen?
groeten
annemiek

*Admin: topic samengevoegd met verzameltopic
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @michoustek, Welkom op het forum. Zou je jouw 06-nummer en simkaartnummer willen toevoegen aan je forumprofiel? Aan de hand van deze gegevens kan ik uitzoeken wat er aan de hand is.

@Helpcodewerktniet, Zou je de nummers willen toevoegen i.c.m. de opwaardeercodes aan je forumprofiel bij opmerkingen? Dan kijk ik of ik het beltegoed kan opwaarderen met dezelfde nummers.
Na de overgang van tefort naar kpn heb ik al 20 euro aan beltegoed verloren zonder te bellen...ik vind dit heel flauw want ik dacht dat ik dezelfde voorwaarden zou houden. Ik gebruik internet alleen via wifi.
Badge
@Marina_ ik heb de codes toegevoegd, het gaat om een iphone5. Het nummer staat ook bij mn gegevens! Fijn om te zien dat jullie proberen te helpen! Hopelijk lukt hrt!
groeten
annemiek
Reputatie 7
Badge +19
@Helpcodewerktniet, Ik zie dat het nummer niet aangesloten is bij KPN. Of het nummer klopt niet. Wil je dit controleren?

Hoi @Jeannettederoos, Het beltegoed zou je ook behouden. Wat zie je als je belt naar *101#?
Heb gebeld voor tegoed 1244 daardoor weet ik dat ik 20 euro verloren ben (sluipverbruik van apps? waarvan ik geen weet had)
Badge
@Marina_ 😒😳😳😳😳er zat een verkeerde simkaart in. Probleem denk ik opgelost. Sorry 🤫
Behalve mijn prepaid beltegoed van Telfort, nu ook nw KPN beltegoed van 20 euro verdwenen!

De gebeurtenissen:
  1. Data gebruik opnieuw 100% uitgezet vanaf de allereerste eerste dag bij KPN (alleen wifi)
  2. telfort tegoed 300min/sms niet mee naar KPN ondanks gebruik codes *139# beltoets etc.
  3. op 1/7/2019: 20 euro opgewaardeerd
  4. daaruit een belbundel voor euro 4.99 (alleen bellen/smssen).
  5. op 18/7 laatste bericht kpn, heb ik volgens de kpn sms 50% uit deze bundel verbruikt.
Info uit kpn app mbt juli 2019:
verbruik 4.99.
4/7 aankoop beltegoed 4.99
1/7 belteoed 20.00 euro
mobiel internet 1.60????
29/06 mobiel internet 0.01
27/06 mobiel internet 0.02

Waar blijft mijn resterende tegoed van (exlcusief telfort ad 2!) van 20-5=15 euro?

*Admin: topic verplaatst naar juiste board
Nog even gecontroleerd maar data gebruik is in julie 0.0Mb!!

Zal toch erg snel gecorrigeerd moeten worden beste KPN!!

*Admin: topic verplaatst naar juiste board
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Zie ook mijn bericht hieromtrent mbt overgang van telfort naar kpn.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Zoiets heb ik nog nooit meegemaakt in die 15 jaar dat ik bij telfort zat!

*Admin: topic verplaatst naar juiste board
Reputatie 7
Badge +20
@Jeannettederoos, dan kan het zijn dat bepaalde instellingen het toelaten om, naast WiFi, gebruik te maken van internet. Welk toestel gebruik je? Het is dan belangrijk dat je aangeeft in de app of play store dat apps alleen mogen updaten bij WiFi. En daarnaast je mobiele netwerk uitschakelen als je het niet wil gebruiken.

Ook kan je vaak in je toestel kijken welke apps internet verbruikt hebben (vaak via instellingen > mobiel netwerk > mobiel data verbruik) en wanneer. Dat is voor ons helaas niet zichtbaar (alleen hoeveel MB's op een bepaald moment).
@Susan_ het zal vast zo gaan maar mijn bezwaar is dat kpn geen verantwoordelijkheid neemt om nieuwe klanten op deze verandering te wijzen...
Ik woon in het buitenland en heb voor mijn man en mijzelf een prepaid nummer van Telfort. Ik gebruik ze dus alleen tijdens vakanties in Nederland.
Aangezien we binnenkort weer gaan, maar eens gekeken hoe het zit met de bundels van KPN, aangezien het nu dus KPN is.

  1. Mijn beltegoed is compleet verdwenen ..... zoals ik hier gelezen heb bij meerdere mensen, komt dat omdat je blijkbaar je instellingen moet wijzigen. Het had wel fijn en correct geweest als dat in de sms had gestaan ......Ook al moet ik eerlijk bekennen dat het tegoed zo snel verdwijnt, dat ik had nooit op tijd geweest ..... Is er een mogelijkheid om dit tegoed terug te krijgen?
  2. Op de app op de telefoon staat tarief: onbekend Als ik via de laptop kijk staat daar een melding dat het 15/15 plan aantrekkelijk is. Maar dat kan je weer nergens aanklikken ...
  3. Ik had voor beide Telfort nummers, automatisch opwaarderen aanstaan, bij de ene is dit wel goed gegaan, bij de andere dus niet ..... en hoe ik ook probeer dit in te stellen, via de app of via de laptop, krijg steeds een melding dat het niet mogelijk is ....
  4. Verder wil ik even kwijt dat ik de bundels van Telfort meer vond aansluiten op onze behoeften, zeker qua belminuten is het bij KPN erg beperkt, max is 60 minuten en best duur 4,99 euro .....
  5. Qua onbeperkt internet, wat vermeld staat in diverse bundels, daar staan dan verschillende snelheid bij. In hoeverre moet ik qua snelheid rekening houden als ik de telefoon ook als navigatie gebruik in de auto? Lukt dat met een lagere snelheid?
Ik hoop dat iemand mij kan helpen, alvast bedankt!
Badge
Hoi @michoustek, Welkom op het forum. Zou je jouw 06-nummer en simkaartnummer willen toevoegen aan je forumprofiel? Aan de hand van deze gegevens kan ik uitzoeken wat er aan de hand is.

@Helpcodewerktniet, Zou je de nummers willen toevoegen i.c.m. de opwaardeercodes aan je forumprofiel bij opmerkingen? Dan kijk ik of ik het beltegoed kan opwaarderen met dezelfde nummers.


Hoi Marina,

Ik heb mijn 06nummer en simkaartnummer toegevoegd bij persoonlijke gegevens.

Ik wacht af!
Groetjes
Bij Telfort (prepaid) maakte ik gebruik van opwaarderen per sms. Dat wil ik nu ook bij KPN (prepaid) gaan doen. Ik heb de KPN-app op mijn smartphone geïnstalleerd. Als ik mijn bankgegevens wil koppelen, krijg ik steeds weer een foutmelding.
Ik zag op dit forum dat meerdere mensen datzelfde probleem hadden. Dit probleem zou per 1 juli opgelost zijn. Het is inmiddels 22 juli ......
Is het probleem opgelost?

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Reputatie 7
Badge +27
In het algemeen: het instellen van betaalgegevens in de MijnKPN om dan opwaarderen per sms in te kunnen stellen zou nu moeten werken voor iedereen. Mocht je daar alsnog problemen mee ervaren, geef het even aan.

@michoustek, dank voor de gegevens. Ik zie hier dat de prepaid goed geactiveerd is, en dat je tegoed hebt. Dus wat dat betreft is alles in orde. Ik zie ook geen blokkades op diensten, dus het zou moeten werken. Zorg dat in de telefoons roaming aanstaat. Sommige toestellen (zoals de mijne) hebben een roaming optie waarbij je ook nog kunt doorklikken en waar je vervolgens kunt specificeren nationaal en internationaal. Dat is wat verwarrend (nationaal noemt men normaal gesproken niet roaming), maar controleer dat even.

Reageer