Vraag

Alles over Spotify Premium bij KPN: Hoe kan ik bestellen, activeren of wisselen van account


Reputatie 7

Mededeling: Per 17-05-2022 is dit topic gesloten. Je kunt jouw vraag niet meer hieronder stellen.

 

Voor vragen over Spotify bij KPN verwijzen we je naar onze Kennisbank:

​​​​In dit artikel lees je hoe je Spotify bij KPN aanvraagt, hoe je Spotify activeert en meer. Kijk daarom eerst of je hiermee jouw vraag kunt beantwoorden.

 

Lukt dit niet? Maak dan een nieuw topic aan.

Vergeet daarbij niet om je forumprofiel aan te vullen met gegevens: postcode, huisnummer, geboortedatum, mobiele nummer(s) en klantnummer(s). Mobiele nummers kan je kwijt onder ‘Persoonlijke opmerkingen'. Alleen jij en KPN moderators kunnen deze gegevens inzien.

 

Via KPN kun je Spotify Premium aan je abonnement toevoegen. Hier lees je alles over het activeren van Spotify Premium, en het wisselen van je account.
 

Wat is Spotify?

Spotify is een dienst waarmee je via internet naar muziek kunt luisteren. Het gebruik van Spotify is gratis maar heeft enkele beperkingen. Je hoort bijvoorbeeld advertenties tussen de liedjes door. Als je daar niet zo van gediend bent kun je overgaan naar Spotify Premium. Spotify Premium is de betaalde variant van Spotify. Je kunt onbeperkt liedjes luisteren, in de volgorde die jij wilt, zonder advertenties. Ook is de geluidskwaliteit van Spotify Premium beter dan die van de gratis versie en kun je liedjes offline opslaan zodat je ook kunt luisteren zonder dat het data kost. Spotify Premium kun je krijgen via Spotify zelf, maar ook via KPN.

 

Update 07-12-2021: Aankoop op de factuur die niet op te zeggen is

De issues rondom Spotify, die als online aankoop op de factuur staat en niet te verwijderen is, zijn opgelost. De back office begint deze week met een opschoning hiervoor. Iedereen waarbij van onze kant iets gewijzigd en/of gecrediteerd wordt krijgt daar bericht over per e-mail op het bij ons bekende contact e-mailadres. Dit duurt naar verwachting ongeveer twee weken. 

Update 21-12-2021: Helaas duurt de opschoning langer dan in eerste instantie verwacht. De back office is hard aan het werk om dit voor iedereen op te lossen. We vragen jullie geduld te hebben.

 

Hoe krijg ik Spotify Premium bij KPN?

Spotify Premium is toe te voegen aan een thuis of mobiel abonnement. Je kunt het via je MijnKPN of de Klantenservice aanzetten voor €9,99 per maand. Heb je een mobiel abonnement kun je het ook aanzetten door SPOTIFY AAN te sms'en naar 1266.

Naast gewoon Spotify Premium, hebben we nu ook Spotify Family beschikbaar. Daarover lees je in dit topic meer: Alles over Spotify Family bij KPN.

 

Is Spotify onderdeel van KPN Compleet?

Spotify is geen onderdeel van KPN Compleet. Het is los toe te voegen aan een vast of mobiel abonnement. Heb je KPN Hussel, dan kan je op jouw thuis abonnement wel Entertainmentkorting krijgen (mits je voldoet aan de voorwaarden van KPN Hussel voordelen). Hiermee krijg je € 5,00 korting op Spotify. Momenteel is het niet mogelijk Entertainmentkorting te ontvangen wanneer je Spotify aan jouw mobiele abonnement hebt gekoppeld.

Voor klanten met een ouder type abonnement kan het zijn dat Spotify daar nog bij inbegrepen zit. Dit kun je controleren in je MijnKPN. Mocht je overgaan naar een nieuw type abonnement, zal de inbegrepen Spotify komen te vervallen.

 

Heeft KPN ook een gratis proefperiode?

Ja! Als je nu Spotify Premium bestelt via KPN kan je gebruik maken van de 30 dagen gratis proefperiode op Spotify Premium. Dit geldt alleen wanneer je nog niet eerder een Spotify Premium abonnement op jouw account hebt gehad. Voor Spotify Family geldt dit aanbod niet.

Heb je recht op Entertainmentkorting? Dan ontvang je deze ook al tijdens de proefperiode!

Na afloop van de gratis proefperiode loopt jouw Spotify abonnement door en betaal je € 9,99 per gebruiksperiode van 30 dagen. Wil je na de proefperiode toch geen gebruik meer maken van Spotify, kijk dan hieronder hoe je Spotify kunt beëindigen.

 

Hoe activeer ik Spotify Premium?

Nadat je Spotify Premium hebt toegevoegd aan jouw abonnement, kan je jouw Spotify Premium activeren. Je kunt hier inloggen met jouw KPN ID. Na het inloggen wordt je doorgestuurd naar Spotify, waar je je kunt aanmelden en het account kunt activeren.

Heb je nog geen Spotify account, kies dan voor het aanmaken van een nieuw account. Je kiest ter plekke een e-mailadres/gebruikersnaam en wachtwoord waarmee je na het activeren kunt inloggen.

Je gaat pas betalen voor Spotify vanaf het moment dat je jouw Spotify abonnement hebt geactiveerd. Dit gebeurt vanaf nu per gebruiksperiode van 30 dagen en niet meer voor gebruik per dag.

 

Ik heb al Spotify Premium, hoe stap ik over naar Spotify Premium via KPN?

Je kunt een bestaand Spotify Free account omzetten naar Premium met de activatiecode. Als je al Premium hebt via Spotify zelf zul je dat account dan ook eerst moeten terugzetten naar Free. Dit kan door in te loggen op de Spotify website. Ga vervolgens naar je abonnementsinstellingen om op te zeggen. Na het opzeggen wordt de datum waarop je Premium eindigt weergegeven. Op die datum wordt je account Free en kun je Spotify Premium via KPN activeren.

 

Hoe kan ik Spotify bij KPN opzeggen?

Als je nog een abonnement hebt waarbij Spotify gratis inbegrepen zit kan je deze niet uit je abonnement verwijderen. Maak je gebruik van betaalde Spotify Premium via KPN dan kun je dit in je MijnKPN opzeggen.

Let op: Je betaalt vanaf nu niet meer voor gebruik per dag, maar voor een gebruiksperiode van 30 dagen. Geef je een opzegging aan ons door, dan kan je Spotify Premium blijven gebruiken tot het einde van de gebruikersperiode.

 

Ik wil Spotify zonder Facebook gebruiken, hoe doe ik dat?

Dit kan alleen als je oorspronkelijk je Spotify account hebt aangemaakt met een losse gebruikersnaam en wachtwoord. Als je bij het aanmaken van je account gekozen hebt voor inloggen met Facebook is de koppeling niet te verbreken.

In dat geval is de enige optie om een nieuw Spotify account aan te maken. Spotify kan je helpen om afspeellijsten over te zetten naar je nieuwe Spotify account. Je kunt Spotify hier benaderen. Log in met je nieuwe Spotify account, selecteer een optie en suboptie in de lijst en kies dan voor 'Ik heb nog steeds hulp nodig'.

Als je wel oorspronkelijk een losse gebruikersnaam en wachtwoord had kun je via Spotify op de computer in de instellingen de koppeling met Facebook verbreken.

 

Ik wil een ander Spotify account Premium maken, kan dit?

Ja, dit kan. Op dit moment is het alleen mogelijk om een nieuw account aan te maken door eerst Spotify Premium op te zeggen en het opnieuw aan te vragen.

 

Ik heb een storing met / verdere vragen over Spotify

Je kunt je verdere vragen over of problemen met Spotify hier op het forum kwijt. Voor inhoudelijke vragen over het gebruik van Spotify kun je terecht op het Spotify Forum of de helppagina van Spotify.

 

 

Update 14-04-2021: Wijzigingen in activeren/koppelen

 

Per 14 april 2021 wijzigen er een aantal zaken rondom het activeren, betalen en opzeggen van Spotify Premium en Family. De belangrijkste wijzigingen op een rij:

  • We nemen afscheid van de activatiecodes. Activeren van Spotify Premium gaat voortaan via https://www.kpn.com/spotifyactiveren.
  • We gaan pas factureren vanaf het moment dat Spotify is geactiveerd.
  • Facturatie gaat per gebruiksperiode van 30 dagen. Bij opzeggen is Spotify te gebruiken tot einde van de gebruikersperiode.
  • Gratis proefperiode van 30 dagen bij Spotify Premium! Dit geldt alleen wanneer je niet eerder een Spotify Premium abonnement hebt gehad op jouw account (bij KPN of bij Spotify zelf). 
  • Spotify Premium koppelen aan een ander account kan nu alleen nog door opzeggen en opnieuw aanvragen van Spotify.

Voor bestaande klanten verandert er overigens niets, tenzij je van account wilt wisselen.

Update 24-02-2020: Prijswijziging Spotify Premium en Family

Per 1 april 2020 is de prijs van Spotify (Premium en Family) bij KPN gelijk met de landelijke prijs die Spotify zelf ook hanteert. Spotify Premium kost €9,99 p/m en Spotify Family €14,99 p/m. 

 

 

Laatste update: 21-12-2021


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6291 reacties

Oke, dankjewel voor je reactie. Ik houd het even in de gaten op het eerstvolgende factuur. Hij stond inderdaad na activeren direct weer op premium. Bedankt zo ver!

 ik heb een  abonnement op Spotify en nu wil ik dit samenvoegen in mijn kpn abonnement met entertainment korting

als ik mijn huidige abonnement opzeggen en een nieuwe aanmaak via kpn ben ik al mijn muziek kwijt die ik in mijn playlist heb staan

is dit ook om te zetten via kpn ?


Admin: bericht verplaatst naar Spotify Premium verzameltopic

Reputatie 7
Badge +24

Eerst je abonnement bij Spotify stop zetten. Het word dan omgezet naar FREE. Wat inhoud dat je reclames krijgt. Dat gebeurt niet altijd meteen heb ik onlangs in een ander topic begrepen. Heeft misschien met opzegtermijn te maken?

Als het omgezet is naar FREE, dan bellen naar KPN om het bij KPN te nemen. Het huidige Spotify FREE account word dan bij KPN aangekoppeld. En dan is het niet meer FREE.

Je moet wel een Hussel abonnement hebben bij KPN. Heeft u dat?


Admin: meeverplaatst

Reputatie 7
Badge +19

Goedemorgen @willem j r, jouw bericht is verplaatst naar het Algemene Spotify topic. Hierboven staat de uitleg en instructie zoals die gevolgd dient te worden als je jouw speellijsten wil behouden. 

Beste lezer,

Sinds gisteren heb ik een nieuw toestel, Samsung S21. Het inloggen met mijn bestaande premium account wat ik bij mijn thuis abonnement heb werkt niet meer, ik zie alleen een free abonnement. Playlist lijkt nog wel te bestaan, maar niet zonder eclame en in de juiste volgorde te gebruiken. Hoe krijg ik mijn premium account weer actief? Op verschillende manieren proberen in te loggen.

Gr.


Admin: bericht verplaatst naar verzameltopic over Spotify Premium

Reputatie 7
Badge +10

Hi @Keespeet, ik heb jouw bericht verplaatst naar ons algemene topic over Spotify Premium. Lees het startbericht eens door, kom je dan verder? Gebruik je wel de juiste inloggegevens? Krijg je ook een (fout)melding wanneer je probeert in te loggen?

Hallo José, Ik  heb al jaren via mijn thuis abonnement een spotify premium, nu met een nieuw mobiel toestel kan ik niet inloggen met mijn KPN inlog mailadres met het daarbij horende wachtwoord. Kan wel inloggen met mijn facebook, maar ook via die weg kom ik een free abonnement, waarbij ik (ook) wel mijn playlist zie.

Reputatie 7
Badge +19

Wat voor melding krijg je dan als je met e-mailadres wil inloggen? Als Spotify aangeeft dat het wachtwoord niet klopt, kun je dit resetten. 

Wat ik ook probeer, ik blijf offline met een free abonnement, nieuw ww ook geprobeerd. Geen premium te bekennen.

Reputatie 7
Badge +20

@Keespeet Ik kijk graag even met je mee. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?

Je krijgt dezelfde afspeellijsten te zien die je altijd al had begrijp ik? 

Hoi Thomas, gegevens ingevuld. Ik krijg mijn favoriete nummers te zien (gelikete nummer), ik kan er alleen niks meer mee, reclame staat ertussendoor en niet meer op mijn ‘oude volgorde. kan uitsluitend fragmenten afspelen.

Reputatie 7
Badge +20

Bedankt voor je gegevens @Keespeet, inhoudelijk kunnen wij helaas niets bij spotify inzien maar wat ik je in deze situatie aan wil raden is dat je via je MijnKPN Spotify opzegt en daarna weer opnieuw bestelt. Vervolgens kun je via www.kpn.com/spotifyactiveren je juiste account weer op premium zetten!

Hier het zelfde geen Facebook meer maar kan er ook niet meer op terwijl ik hem al met plezier jaren heb. Nu van de hak op tak en niemand heeft oplossing pfff

Badge

Hallo,

 

Ik heb ondertussen geen account meer bij KPN, maar als ik wil inloggen bij Spotify heeft hij aan dat mijn emailadres gekoppeld is aan kpn.

 

Kunnen jullie dit loskoppelen of verwijderen zodat ik om mijn emailadres een Spotify account kan openen ?

 

Groeten Fred

*Admin: bericht samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Fred Meijvogel, ik heb jouw bericht verplaatst naar dit centrale topic over Spotify. 

We kunnen jouw verzoek neerleggen bij een achterliggende afdeling: wil jij in jouw Forum profiel jouw gegevens invullen (graag postcode en huisnummer en het klantnummer waar Spotify aan gekoppeld was) en een seintje hier geven als je dat gedaan hebt? Op basis hiervan gaan we dan voor jou aan de slag: houdt wel rekening met een aantal werkdagen.

 

Badge

Gegevens ingevuld

Reputatie 7
Badge +15

@Fred Meijvogel Bedankt voor het invullen van je gegevens. Ik heb het verzoek bij mijn collega's gedaan. Zoals @Shyrin_ zegt kan het een aantal werkdagen duren maar er wordt aan gewerkt! :)

Ik heb een Spotify Premium abonnement. Dit abonnement werkt niet meer op mijn nieuwe telefoon. Op Mijn KPN staat dat het abonnement al geactiveerd is. is er een mogelijkheid om dit te her-activeren?

 

*admin: verplaatst naar verzameltopic

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Jos1968, welkom op ons forum!
Je KPN abonnement is gekoppeld aan een spotify account en niet aan een apparaat. Als je op je nieuwe telefoon inlogt met hetzelfde account als op je oude telefoon moet hij gewoon premium zijn!

Mocht je account toch niet meer premium zijn of weet je de inloggegevens niet meer kun je via je MijnKPN spotify opzeggen en opnieuw bestellen. Vervolgens kun je via www.kpn.com/spotifyactiveren opnieuw een spotify account koppelen en premium maken!

Wij kunnen niet inzien welk account je gekoppeld hebt en ze helaas ook niet ontkoppelen.

Voor de 4e maand op rij wordt ten onrechte Spotify Premium door KPN gefactureerd. Op 23 augustus via Mijn KPN Spotify uitgezet en hiervan een bevestiging per e-mail ontvangen van KPN, maar spotify wordt nog steeds als online aankoop gefactureerd. Spotify geeft aan dat KPN beheerder is van dit abonnement en alleen KPN premium kan uitzetten. Wanneer wordt dit eindelijk eens opgelost?

Reputatie 7
Badge +17

Voor de 4e maand op rij wordt ten onrechte Spotify Premium door KPN gefactureerd. Op 23 augustus via Mijn KPN Spotify uitgezet en hiervan een bevestiging per e-mail ontvangen van KPN, maar spotify wordt nog steeds als online aankoop gefactureerd. Spotify geeft aan dat KPN beheerder is van dit abonnement en alleen KPN premium kan uitzetten. Wanneer wordt dit eindelijk eens opgelost?

Dit is een bekend probleem en wordt als het goed is deze maand opgelost! We zijn begonnen met een opschoning van Spotify abonnementen, maar dit duurt langer dan we hadden verwacht. We verwachten deze maand nog nodig te hebben. Daarna zou Spotify weer als extra optie in jouw abonnement moeten zitten en zou je deze weer moeten kunnen verwijderen.

Hoi @Jos1968, welkom op ons forum!
Je KPN abonnement is gekoppeld aan een spotify account en niet aan een apparaat. Als je op je nieuwe telefoon inlogt met hetzelfde account als op je oude telefoon moet hij gewoon premium zijn!

Mocht je account toch niet meer premium zijn of weet je de inloggegevens niet meer kun je via je MijnKPN spotify opzeggen en opnieuw bestellen. Vervolgens kun je via www.kpn.com/spotifyactiveren opnieuw een spotify account koppelen en premium maken!

Wij kunnen niet inzien welk account je gekoppeld hebt en ze helaas ook niet ontkoppelen.

 

Dankjewel voor je reactie Thomas. Ik heb gisteren Spotify opgezegd en weer opnieuw aangevraagd. Daarvan heb ik een bevestiging ontvangen met de volgende melding:

Wanneer kunt u uw extra dienst(en) of apparatuur gebruiken?
U ontvangt nog een aparte e-mail met extra informatie over uw bestelling. 

Deze tweede mail, met naar ik aanneem mijn inloggegevens, heb ik nog niet ontvangen. 

Even geduld hebben of had ik de mail al moeten ontvangen?

 

Gr, Jos

 

Reputatie 7
Badge +19

Je mag anders wel eens proberen of het activeren al lukt via: https://www.kpn.com/spotify/activeren.htm @Jos1968 

Op mijn spotify account op mijn telefoon staat dat ik een free abonnement heb, terwijl ik een premium account heb via KPN die ook geactiveerd is. Hoe krijg ik weer het premium account op mijn telefoon? Ik weet ook niet hoe ik bij KPN kan zien welk spotify account gekoppeld is. 

*Admin: bericht samengevoegd met bestaand topic

Ik heb precies dit probleem en zou ook graag willen loskoppelen. Inmiddels ook iemand van Spotify gesproken en die geeft aan dat het KPN Forum de beste route naar een oplossing is.

Ben benieuwd en hopelijk kan iemand ook mijn Spotify account loskoppelen.