Viaplay bij KPN

  • 8 December 2021
  • 2441 reacties
  • 97790 keer bekeken
Viaplay bij KPN

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2441 reacties

Reputatie 7

Ben benieuwd hoe het straks bij KPN wordt aangeboden als keuze pakket als het in SD kwaliteit is gaat niemand het nemen. 

ViaPlay is wel in HD, ze doen het niet in 4K. Maar F1TV Pro die doen het ook alleen maar in HD. 😉

Maar Viaplay lijkt 720P te zullen zijn en dat is dus de laagste kwaliteit HD.

Bron

Reputatie 7
Badge +22

Maar Viaplay lijkt 720P te zullen zijn en dat is dus de laagste kwaliteit HD.

Bron

Lekker dan! 🙈😔 Dus eigenlijk een amateuristisch bende. 🙈

Badge

Eerlijk gezegd baalde ik er behoorlijk van toen BBC de rechten voor de formule 1 kwijt raakte en we dus weer afhankelijk werden van Ziggo Sport en in de tussentijd zelfs (en dat is absoluut geen aanrader) RTL+ met reclameblokken van 15 minuten.

Ik heb F1TV vaak overwogen, maar twijfel een beetje over de stabiliteit, maar wil het vooral graag op tv zien en niet via een tablet of - nog erger - de telefoon. Hoe zijn de ervaringen hiermee en wat is er mogelijk? Betaling overigens bij F1TV is ook wel een dingetje, zo heb je een creditcard nodig of paypal en beiden ben ik niet van plan om daarvoor aan te schaffen…

Reputatie 7

Ik heb F1TV vaak overwogen, maar twijfel een beetje over de stabiliteit, maar wil het vooral graag op tv zien en niet via een tablet of - nog erger - de telefoon. Hoe zijn de ervaringen hiermee en wat is er mogelijk? Betaling overigens bij F1TV is ook wel een dingetje, zo heb je een creditcard nodig of paypal en beiden ben ik niet van plan om daarvoor aan te schaffen…

Er is, als ik dit artikel mag geloven, ook een F1 TV Pro app voor Android TV, Google TV, Amazon Fire TV en Apple TV.

Dat betekent dat je deze dus ook eenvoudig op TV kunt kijken.

Een creditcard of PayPal rekening is sowieso aan te raden als je online aankopen doet immers daarmee is de levering verzekerd en kan je jouw geld terug claimen mocht er onverhoopt een levering fout gaan.

Gisteren werd er door postnl een zwaar pakketje voor mijn zoon afgeleverd. Dit pakketje was met een Stanley mes "keurig" langs de rand opengesneden, waarschijnlijk om te kijken of er iets van waarde in zat. Het was echter een gietijzeren stoofpan en die was blijkbaar niet interessant voor het dievengilde.

Met een creditcard of PayPal rekening kan je in zo'n situatie altijd je geld terug claimen ongeacht of de leverancier en courier er onderling uit komen t.a.v. de aansprakelijkheid.

Ik betaal daarom al mijn online aankopen met een creditcard.

Reputatie 3
Badge +1

Maar Viaplay lijkt 720P te zullen zijn en dat is dus de laagste kwaliteit HD.

Bron

Lekker dan! 🙈😔 Dus eigenlijk een amateuristisch bende. 🙈

Nou Dan zit je dan op een slechte beeld kwaliteit in 720P  te kijken je toestel zal het upschalen naar 1080i HD ready en geen full HD  dat is niet aan te zien op een 4K ultra oled scherm doet me denken tijd terug met prime video waar problemen mee was op Philips tv toestellen echt niet om aan te zien.

Dan zit je naar sport te kijken in slechte kwaliteit Viaplay.🤔🥺

Ik heb F1TV vaak overwogen, maar twijfel een beetje over de stabiliteit, maar wil het vooral graag op tv zien en niet via een tablet of - nog erger - de telefoon. Hoe zijn de ervaringen hiermee en wat is er mogelijk? Betaling overigens bij F1TV is ook wel een dingetje, zo heb je een creditcard nodig of paypal en beiden ben ik niet van plan om daarvoor aan te schaffen…

Een creditcard is altijd handig om achter de hand te hebben… al is het alleen al voor de tolwegen in Italië :nerd: Maar goed, dat is een persoonlijke keuze en daar kan niemand over oordelen. Ik kan in ieder niet wachten tot ik mijn Apple TV 4K binnen heb. F1TV Pro installeren en wij zijn klaar voor 2022. 1080p/50… en net op tijd met de kortingscode. Eind februari/begin maart 2022 zal er ook wel weer een code beschikbaar komen.

 

Reputatie 3
Badge +1

Ik heb F1TV vaak overwogen, maar twijfel een beetje over de stabiliteit, maar wil het vooral graag op tv zien en niet via een tablet of - nog erger - de telefoon. Hoe zijn de ervaringen hiermee en wat is er mogelijk? Betaling overigens bij F1TV is ook wel een dingetje, zo heb je een creditcard nodig of paypal en beiden ben ik niet van plan om daarvoor aan te schaffen…

Een creditcard is altijd handig om achter de hand te hebben… al is het alleen al voor de tolwegen in Italië :nerd: Maar goed, dat is een persoonlijke keuze en daar kan niemand over oordelen. Ik kan in ieder niet wachten tot ik mijn Apple TV 4K binnen heb. F1TV Pro installeren en wij zijn klaar voor 2022. 1080p/50… en net op tijd met de kortingscode. Eind februari/begin maart 2022 zal er ook wel weer een code beschikbaar komen.

 

Paypal is ook nog een optie ideal zal wel later worden ingevoerd ze moeten wel, Nederlanders zijn niet zo voor CC betalingen.

Reputatie 7

Gelukkig vervalt ergens in 2023 de Maestro betaalwijze, en wordt het net als bijna in de rest van de wereld eindelijk Mastercard, onze huidige pinpassen gaan meer lijken op een creditcard, als het een beetje meezit hebben we dan ook een bijbehorende CVV code. Zijn we ook niet meer verplicht om dat stomme Ideal te moeten gebruiken,… 

Heb naast mijn ING pas een N26 pas, N26 is geniaal. Ik denk dat wij in NL op eenzelfde wijze kunnen betalen :) 

Reputatie 7
Badge +20

Maar Viaplay lijkt 720P te zullen zijn en dat is dus de laagste kwaliteit HD.

Bron

Lekker dan! 🙈😔 Dus eigenlijk een amateuristisch bende. 🙈

 

KPN gebruikt voor HD 7MB (alleen de HD glas kanalen zijn 12,5 MB (661-670) (beide wel 1080i)

Netflix is de HD stream ook lager en zover ik kan vinden ook 720P (helaas), de 4K stream is wel veel hoger bij Netflix, maar daar betaal je dan ook extra voor (de 4K stream van Netflix is wel mooi om te zien). 

720P of 1080i (dan zou ik kiezen voor 1080i) Dat is wel jammer van ViaPlay. 

Ik ben het met je eens, voor € 13,99 per maand, mag je toch minimaal 1080i verwachten. 

 

P.S.

1080i en 1080P zijn beide Full HD.

En Netflix ziet er op onze 4K tv (OLED LG) goed uit. 

Reputatie 1

F1tv werkt als een trein. Kraakhelder beeld. Hier kijken we op 2 schermen (hoofdbeeld + on board max of zijn achtervolger). Gaat het je enkel om de F1, dan moet je gewoon voor f1tv gaan. 

Reputatie 6
Badge +8

Inmiddels is toch bekend geworden dat Viaplay “gewoon” in 1080p beschikbaar komt bij de introductie en zelfs al werkt aan 4K:

 

Bron: https://gostreaming.nl/formule-1-in-full-hd-te-zien-bij-viaplay-in-nederland/

Als ik volgend jaar f1 wil kijken, moet ik Viaplay account aanschaffen. 

En wil ik f1 cafe en samenvattingen enz bekijken moet dan ook nog een account van ziggosport nemen. 

Wat heb ik volgend jaar allemaal nodig om gewoon  een leuk race weekend te hebben? 

En kan dat allemaal via Kpn?

 

*Admin: verplaatst naar Viaplay topic

Badge +12

Wil je naar Race Café (F1 Café) kijken en samenvattingen zien dan kan dat alleen via Ziggo.

Wedstrijden live kijken kan o.a. via ViaPlay. Beiden kunnen via KPN. 

Zelf zal ik geen ViaPlay afnemen. Een abonnement bij F1 TV Pro is een stuk goedkoper. Ik heb onlangs een jaarabonnement aangeschaft voor <€50. 

 

*Admin: verplaatst samen met reactie van @GerHe

Reputatie 7
Badge +20

Inmiddels is toch bekend geworden dat Viaplay “gewoon” in 1080p beschikbaar komt bij de introductie en zelfs al werkt aan 4K:

 

Bron: https://gostreaming.nl/formule-1-in-full-hd-te-zien-bij-viaplay-in-nederland/

 

Zie, valt allemaal weer best mee.

Ben wel benieuwd hoe groot de stream is, want dat bepaalt uiteindelijk de echte kwaliteit van de beelden. 

Ik wordt een beetje abonnement-moe: Videoland, Netflix, Prime, Ziggo Sport Totaal, ESPN en nu dus weer een nieuw, ViaPlay. 

Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden.

Ik heb op geen van allen een abonnement en dat ga ik niet nemen ook. 

Ook niet op Disney+ , NPO+ of welke andere dan ook. 

Er is genoeg leuks vrij te ontvangen of via een standaard (basis)pakket.  

 

Daar ga ik volledig in mee

Denk er zelfs over om nog meer pakketten eruit te gooien er is totaal niks nieuws meer op de tv zenders en te veel reclame ook nog😬

Reputatie 6
Badge +8

Ik heb op geen van allen een abonnement en dat ga ik niet nemen ook. 

Ook niet op Disney+ , NPO+ of welke andere dan ook. 

Er is genoeg leuks vrij te ontvangen of via een standaard (basis)pakket.  

 

Daar ga ik volledig in mee

Denk er zelfs over om nog meer pakketten eruit te gooien er is totaal niks nieuws meer op de tv zenders en te veel reclame ook nog😬

Hier juist andersom. Ik zit steeds meer te overwegen het normale TV pakket op te zeggen en het bij streamingsdiensten te houden. Juist vanwege de hoeveelheid pulp en reclame op de lineaire TV zenders.

Reputatie 7
Badge +20

@Gebruiker510 met te veel reclame ben ik met je eens.

Verder is het aan de gebruiker om zelf te bepalen wat je wilt zien en dan is een streaming dienst best wel mooi. En je moet het er natuurlijk ook voor over hebben.

Zelf heb ik Netflix (al 8 jaar) en sinds een paar dagen Disney+

I.v.m. Formule 1 denk ik dat ik Viaplay er wel bij gaat nemen en de Zweedse series zijn mooi meegenomen.

Ziggo Sport heb ik verleden week opgezegd.

 

In de jaren '60 hadden we maar 2 kanalen en iedereen keek hetzelfde en praatte er op het werk over.

Nee, ik wil niet terug naar die tijd, dit bevalt me echt veel beter. 

 

Maar smaken verschillen en dat is maar goed ook. 

Reputatie 7
Badge +22

Hier heb ik het ook gelezen:

Formule 1 in Full HD te zien bij Viaplay in Nederland

Komt het toch nog goed. 😁

Ik ga ziggosport voorlopig maar eens stop zetten.

Tot het f1 seizoen weer begint, en in tussen tijd eens even rustig bekijken wat er allemaal is.

Zeker zo belangrijk wat het allemaal kost.

Misschien wel F1 TV Pro, zoals sledgehammernl zegt.

Groeten allemaal. 

Reputatie 7
Badge +21

Waarschijnlijk zou ik het wel nemen, maar echt niet om die F1, want die mogen ze direct om mij wel schrappen. Maar meer om het voetballen.
Hangt ervan af of ESPN en Zport die wedstrijden ook gaan uitzenden, dan neem ik het dus niet. ESPN heeft volgend jaar het Engelse voetbal en Zsport het Duitse voetbal, als dat inderdaad zo is dan is die hele Viaplay overbodig, tenzij…… Viaplay hetzelfde uitzendt als ESPN en Zsport, dan ben je goedkoper uit.
Maar dan moet het wel in de TV-ontvanger zitten, want streamen ga ik echt niet doen.

Reputatie 7
Badge +20

Waarschijnlijk zou ik het wel nemen, maar echt niet om die F1, want die mogen ze direct om mij wel schrappen. Maar meer om het voetballen.
Hangt ervan af of ESPN en Zport die wedstrijden ook gaan uitzenden, dan neem ik het dus niet. ESPN heeft volgend jaar het Engelse voetbal en Zsport het Duitse voetbal, als dat inderdaad zo is dan is die hele Viaplay overbodig, tenzij…… Viaplay hetzelfde uitzendt als ESPN en Zsport, dan ben je goedkoper uit.
Maar dan moet het wel in de TV-ontvanger zitten, want streamen ga ik echt niet doen.

 

@huistijger , nee helaas voor jou, Viaplay is net als Netflix, Disney+, etc. een streaming dienst.

Dus geen vast kanaal zoals Ziggo Sport en ESPN.

Mag ik vragen waarom je niet wilt streamen? 

Als de app in de TV ontvanger zit, zoals b.v. Netflix, neem je hem dan wel? (ook dan stream je). 

Reputatie 7
Badge +22

@joop2011 Ik heb het ook liever op de tv ontvanger, al die extra apparatuur erbij om te verbinden met de tv is ook niks. 😉

Reputatie 7
Badge +20

@joop2011 Ik heb het ook liever op de tv ontvanger, al die extra apparatuur erbij om te verbinden met de tv is ook niks. 😉

 

Dat was vroeger.

Het is tegenwoordig (als meer dan 8 jaar) een app op de Smart televisie.

En ik denk dat KPN ook een app op de KPN tv ontvanger zet.

En als KPN de app op de KPN tv ontvanger zet, zal je hem net zoals Netflix etc. via een kanaal kunnen benaderen. Maar het is wel streaming video, maar dat went heel erg snel. 

Reputatie 7
Badge +22

 

Dat was vroeger.

Maar het is wel streaming video, maar dat went heel erg snel. 

Ik ben helemaal voor streaming video, ik gebruik alleen nog maar streaming:

  • Videoland (TV ontvanger)
  • Netflix (TV ontvanger / SmartTV)
  • NLZiet (SmartTV)

Maar al die randapparatuur eromheen vind ik maar niks met Chromecast enzo. 

Reputatie 6

Wat is het verschil tussen een abonnement bij viaplay zelf dan dit via KPN te laten gaan anders dan dat dit in de toekomst ook op de ontvangers van KPN te kijken is. Menige websites laten dezelfde prijs zien van 13,99 dus hoe slaat KPN hier zijn slaatje uit?