Viaplay bij KPN

  • 8 December 2021
  • 2441 reacties
  • 97917 keer bekeken
Viaplay bij KPN

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2441 reacties

Reputatie 3
Badge

Inmiddels is toch bekend geworden dat Viaplay “gewoon” in 1080p beschikbaar komt bij de introductie en zelfs al werkt aan 4K:

 

Bron: https://gostreaming.nl/formule-1-in-full-hd-te-zien-bij-viaplay-in-nederland/

Het mooie is, dat het full hd is en er wordt gekeken naar 4K volgens de link.
Tijd zal het leren hoe het uit pakt.

Reputatie 3
Badge +1

Inmiddels is toch bekend geworden dat Viaplay “gewoon” in 1080p beschikbaar komt bij de introductie en zelfs al werkt aan 4K:

 

Bron: https://gostreaming.nl/formule-1-in-full-hd-te-zien-bij-viaplay-in-nederland/

Het mooie is, dat het full hd is en er wordt gekeken naar 4K volgens de link.
Tijd zal het leren hoe het uit pakt.

Mij geen €13,99 per maand waard je betaald niet alleen voor de sport maar ook de voor de films en series waarom niet gescheiden  als 2 soorten verschillende abonnementen, dan heb je nog een keuze de films en series die ze aanbieden kan mij gestolen blijven maar je betaald er wel voor in een vorm van 1 gecombineerd abonnement.

Inmiddels is toch bekend geworden dat Viaplay “gewoon” in 1080p beschikbaar komt bij de introductie en zelfs al werkt aan 4K:

 

Bron: https://gostreaming.nl/formule-1-in-full-hd-te-zien-bij-viaplay-in-nederland/

Het mooie is, dat het full hd is en er wordt gekeken naar 4K volgens de link.
Tijd zal het leren hoe het uit pakt.

Mij geen €13,99 per maand waard je betaald niet alleen voor de sport maar ook de voor de films en series waarom niet gescheiden  als 2 soorten verschillende abonnementen, dan heb je nog een keuze de films en series die ze aanbieden kan mij gestolen blijven maar je betaald er wel voor in een vorm van 1 gecombineerd abonnement.

Neem je toch F1 TV Pro is ook een streaming dienst

lineaire tv kijken naar de F1 zit er niet meer in 

Zoals dat bij Ziggo sport was 

 

 

Reputatie 7
Badge +20

Inmiddels is toch bekend geworden dat Viaplay “gewoon” in 1080p beschikbaar komt bij de introductie en zelfs al werkt aan 4K:

 

Bron: https://gostreaming.nl/formule-1-in-full-hd-te-zien-bij-viaplay-in-nederland/

Het mooie is, dat het full hd is en er wordt gekeken naar 4K volgens de link.
Tijd zal het leren hoe het uit pakt.

 

Ful HD, 4K allemaal leuk.

Maar hoe groot is de stream? Dat bepaalt uiteindelijk de kwaliteit van het beeld. (niet het aantal beeldpunten).

 

Voorbeeld.

KPN comprimeert de HD naar 7MB en als dat met de glasvezelkanalen (661-670) vergelijkt zie je een super groot verschil in beeldkwaliteit.

 

Wel vreemd dat bijna iedereen zich blind staart op het aantal beeldpunten en niet op de kwaliteit van het beeld zelf. 

 

@J.E of je het wel of niet neemt, dat bepaal uiteraard alleen jij.

Je hebt het er wel voor over of niet, dat bepaalt iedereen zelf.

Ik neem het wel. 

Reputatie 7
Badge +22

Viaplay gaat live sport inclusief Formule 1 in Full HD 1080P/50 aanbieden
 

(BRON: TotaalTV)

Reputatie 7
Badge +20

 

Dat is mooi, maar ik wil ook graag weten hoe groot de stream is. Want dat bepaalt uiteindelijk de beeldkwaliteit. (niet het aantal beeldpunten 1080 (1080x1920) en P50 betekend 50 volle hele beelden per seconde. 

Zie ook mijn verhaal boven.

Reputatie 3
Badge +1

Inmiddels is toch bekend geworden dat Viaplay “gewoon” in 1080p beschikbaar komt bij de introductie en zelfs al werkt aan 4K:

 

Bron: https://gostreaming.nl/formule-1-in-full-hd-te-zien-bij-viaplay-in-nederland/

Het mooie is, dat het full hd is en er wordt gekeken naar 4K volgens de link.
Tijd zal het leren hoe het uit pakt.

 

Ful HD, 4K allemaal leuk.

Maar hoe groot is de stream? Dat bepaalt uiteindelijk de kwaliteit van het beeld. (niet het aantal beeldpunten).

 

Voorbeeld.

KPN comprimeert de HD naar 7MB en als dat met de glasvezelkanalen (661-670) vergelijkt zie je een super groot verschil in beeldkwaliteit.

 

Wel vreemd dat bijna iedereen zich blind staart op het aantal beeldpunten en niet op de kwaliteit van het beeld zelf. 

 

@J.E of je het wel of niet neemt, dat bepaal uiteraard alleen jij.

Je hebt het er wel voor over of niet, dat bepaalt iedereen zelf.

Ik neem het wel. 

KPN comprimeert de HD naar 7MB en als dat met de glasvezelkanalen (661-670) vergelijkt zie je een super groot verschil in beeldkwaliteit.

Dat valt wel mee weinig verschil op een oled tv  vanaf kanaal 661 zit HD Glas en vergelijk met HD op kanaal 1.

Al ik die 2 kanalen switch kan ik weinig verschil in beeld kwaliteit merken via de ARRIS vip2952 V2 standaard tv ontvanger. met de KPN 4K ontvanger geen ervaring mee.

Reputatie 7
Badge +20

“Off Topic”

@J.E  even off topic, want deze topic gaat over ViaPlay.

Verschil gecomprimeerd HD signaal 7MB en HD glas (origineel) signaal 12,5MB

Het verschil kan je het beste zien, als je 2 tv's naast elkaar zet op dezelfde zender.

Je tv moet zo wie zo heel goed zijn afgesteld (gekalibreerd).

Ik ben bij een nieuwe tv altijd een week of 2 bezig en met behulp van Google heb ik een perfect beeld gevonden.

Verschil zit vooral in de kleurendiepte en contrast.

Bijvoorbeeld: Bij de 7 MB stream is zwart iets minder zwart dan bij het 12,5 MB stream signaal. En op een OLED is dat 1 van de dingen die heel erg opvallen.

Ik vind ook het 4K beeld op Netflix en Disney+ mooier, ondanks dat ik geen verschil in de resolutie ziet (zit te ver van de tv af). Groter kon bij ons niet, maximale breedte in de kast is 118 cm en wij hebben de LG OLED 48” C1 model 2021.

“Off topic” 

 

Mijn excuus voor dit off topic deel in deze topic. 

Reputatie 7

Verschil zit vooral in de kleurendiepte en contrast.

Precies en ook ik ervaar dat verschil heel duidelijk.

Reputatie 1

Ik zit op iptv, 59,- in het jaar! Viaplay netflix disney espn  ziggo noem het naar op, alles zit erin! 

Dat lijkt me helemaal niet legaal @Tony1981 .

Maar geniet ervan zolang ze in de lucht zijn. :wink:

Reputatie 7
Badge +20

Ik zit op IPTV, 59,- in het jaar! Viaplay, Netflix, Disney+, ESPN,  Ziggo noem het naar op, alles zit erin! 

 

€ 59,-- per jaar, dat is niet duur.

Ik betaal € 64,-- per maand. 200/200 glasvezel internet plus TV.

 

Ik betaal alleen al voor televisie € 15,-- per maand.

Dan heb ik 2 KPN decoders en opname pakket.

Pluspakket is gratis (we hebben hussel en ook mobiel bij KPN).

Ziggo Sport heb ik in december opgezegd, geen F1 meer.

(als je alleen tv pakket er bij neemt, is dat € 10,-- per maand extra). 

 

Straks neem ik ViaPlay (via KPN denk ik).

Netflix en Disney+ heb ik rechtstreeks via Netflix en Disney+ zelf. 

Reputatie 3
Badge

Onvoorstelbaar matig dat je 14 euro per maand bovenop je abonnement moet dokken en dat er dan geen 4K kwaliteit kan worden gegeven :unamused:

Reputatie 7

Onvoorstelbaar matig dat je 14 euro per maand bovenop je abonnement moet dokken en dat er dan geen 4K kwaliteit kan worden gegeven :unamused:

Ik vind 14 euro ook veel te veel als er wel 4K beelden geleverd zouden worden.

Reputatie 7
Badge +20

Onvoorstelbaar matig dat je 14 euro per maand bovenop je abonnement moet dokken en dat er dan geen 4K kwaliteit kan worden gegeven :unamused:

 

4K is alleen de resolutie (aantal beeldpunten), beeldkwaliteit vind ik veel belangrijker.

Maar we weten helaas nog niets van ViaPlay.

Ik neem het wel, want ik wil graag de F1 zien.

Daarna kijken we of we het wel de moeite waard vinden. 

Reputatie 7

Maar we weten helaas nog niets van ViaPlay.

We weten juist een heleboel van ViaPlay, namelijk dat ze 1080P50 zullen streamen en dat ze behoorlijke capaciteitsproblemen lijken te hebben waardoor uitzendingen verstoord raken.

 

4K is alleen de resolutie (aantal beeldpunten), beeldkwaliteit vind ik veel belangrijker.

Ik heb nog nooit een zichzelf respecterende 4K bron gezien met een mindere beeldkwaliteit.

Reputatie 7
Badge +20

Maar we weten helaas nog niets van ViaPlay.

We weten juist een heleboel van ViaPlay, namelijk dat ze 1080P50 zullen streamen en dat ze behoorlijke capaciteitsproblemen lijken te hebben waardoor uitzendingen verstoord raken.

 

4K is alleen de resolutie (aantal beeldpunten), beeldkwaliteit vind ik veel belangrijker.

Ik heb nog nooit een zichzelf respecterende 4K bron gezien met een mindere beeldkwaliteit.

 

Mee eens, ik vind het 4K beeld van Disney+ en Netflix beide mooier dan het HD beeld van deze zenders.

Maar dat komt ook door de hogere stream en ander soort compressie (H265)

Maar ook geld hetzelfde als ik onder vermeld, een te lage stream geeft een minder mooi beeld.

 

En dat de compressie verschil in beeldkwaliteit kan maken weten we allebei.

Zie bij KPN de zenders 1 - 10 in vergelijking met 661-670

In beide gevallen full HD.

 

We weten daarom juist nog niets van ViaPlay, behalve dat ze 1080P50 gaan uitzenden.

Maar wat is de stream? 

 

Het verbaast mij dat mensen zich vooral op de resolutie blindstaren.

Of te wel het aantal beeldpunten.

Zowel bij televisie als bij camera's. 

Reputatie 7

Het verbaast mij dat mensen zich vooral op de resolutie blindstaren.

Of te wel het aantal beeldpunten.

Zowel bij televisie als bij camera's. 

Toch speelt ook de resolutie een grote factor in de beeldkwaliteit die je als kijker ervaart. Uiteraard heeft daarnaast de bitrate/compressie een grote invloed op de beeldkwaliteit en dat zit hem met name in de kleurdiepte (helderheid).

De combinatie van de twee bepaalt uiteindelijk de "beeldervaring".

Reputatie 7
Badge +20

Het verbaast mij dat mensen zich vooral op de resolutie blindstaren.

Of te wel het aantal beeldpunten.

Zowel bij televisie als bij camera's. 

Toch speelt ook de resolutie een grote factor in de beeldkwaliteit die je als kijker ervaart. Uiteraard heeft daarnaast de bitrate/compressie een grote invloed op de beeldkwaliteit en dat zit hem met name in de kleurdiepte (helderheid).

De combinatie van de twee bepaalt uiteindelijk de "beeldervaring".

 

Hoi @wjb Thanks, ik weet dat jij naar beide kijkt.

Dat is gewoon perfect.

 

Ik bedoelde eigenlijk dat veel mensen alleen naar de resolutie kijken en dat is jammer. :wink:

Reputatie 7
Badge +20

Ook al ben ik geen Totaal TV fan, zag ik daar toch wat extra informatie over ViaPlay.

Zie hier. 

Reputatie 6
Badge +10

Viaplay kijken via de tv-ontvanger van KPN is totaal niet interessant. De tv-ontvanger stuurt toch alles uit als 50p. Zelf in het verleden getest met Prime Video.

En als een film/serie in 24 of 25p is gaat de tv-ontvanger een pulldown doen. Weg oorspronkelijke beeldsnelheid en audio is ook versneld. Wat ook nog eens effect heeft als je een audio delay hebt ingesteld.

Reputatie 7

Viaplay kijken via de tv-ontvanger van KPN is totaal niet interessant. De tv-ontvanger stuurt toch alles uit als 50p.

Wat is daar dan het probleem van? 

Viaplay levert immers zelf ook p50.

Reputatie 6
Badge +10

Viaplay kijken via de tv-ontvanger van KPN is totaal niet interessant. De tv-ontvanger stuurt toch alles uit als 50p.

Wat is daar dan het probleem van? 

Viaplay levert immers zelf ook p50.

Dat het effect heeft op films en series, zoals ik eronder beschrijf.

Reputatie 7

Viaplay kijken via de tv-ontvanger van KPN is totaal niet interessant. De tv-ontvanger stuurt toch alles uit als 50p.

Wat is daar dan het probleem van? 

Viaplay levert immers zelf ook p50.

Dat het effect heeft op films en series, zoals ik eronder beschrijf.

Levert Viaplay dan ook films en series met 24p, 30p of 60p want anders zie echt het probleem niet. Wat mis ik?

Reputatie 6
Badge +10

Viaplay kijken via de tv-ontvanger van KPN is totaal niet interessant. De tv-ontvanger stuurt toch alles uit als 50p.

Wat is daar dan het probleem van? 

Viaplay levert immers zelf ook p50.

Dat het effect heeft op films en series, zoals ik eronder beschrijf.

Levert Viaplay dan ook films en series met 24p, 30p of 60p want anders zie echt het probleem niet. Wat mis ik?

Lees wel ergens iets over 25p, vaak voor series. In het buitenland gebruikt Viaplay ook 25p.