Viaplay bij KPN

  • 8 December 2021
  • 2441 reacties
  • 97904 keer bekeken
Viaplay bij KPN

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2441 reacties

Reputatie 7

Viaplay kijken via de tv-ontvanger van KPN is totaal niet interessant. De tv-ontvanger stuurt toch alles uit als 50p.

Wat is daar dan het probleem van? 

Viaplay levert immers zelf ook p50.

Dat het effect heeft op films en series, zoals ik eronder beschrijf.

Levert Viaplay dan ook films en series met 24p, 30p of 60p want anders zie echt het probleem niet. Wat mis ik?

Lees wel ergens iets over 25p, vaak voor series. In het buitenland gebruikt Viaplay ook 25p.

Maar 25p is toch geen geen enkel probleem om "op te schalen" naar 50p?

Reputatie 7
Badge +20

Viaplay kijken via de tv-ontvanger van KPN is totaal niet interessant. De tv-ontvanger stuurt toch alles uit als 50p. Zelf in het verleden getest met Prime Video.

En als een film/serie in 24 of 25p is gaat de tv-ontvanger een pulldown doen. Weg oorspronkelijke beeldsnelheid en audio is ook versneld. Wat ook nog eens effect heeft als je een audio delay hebt ingesteld.

 

Dat doet KPN niet.

Dat doet de zender die de film uitzend in 50 halve beelden per seconde.

Dat is, helaas, altijd zo geweest. Reden is dat vroeger de mogelijk niet op tv's aanwezig was en alleen in 50 halve beelden kon worden verzonden. 

En niet iedereen heeft momenteel een tv die 24P aankan.

Ik ben bang dat dit ook in de toekomst niet gaat veranderen. 

 

Zover ik weet is Blu-Ray het enige medium dat een film in 24 beelden per seconde uitzend.

 

Series worden voor tv opgenomen en zijn altijd 25 beelden (50 halve beelden) per seconde. 

 

Maar behalve de resolutie, wil ik ook heel graag de stream weten.

Want beide bepalen de beeldkwaliteit.

ViaPlay kan wel in 1080/50P uitzenden, maar als de stream laag is, heb je nog steeds geen mooi beeld.

 

Ik ben zelfs bang dat Netflix, Disney+, etc. ook de films in 25 beelden (of 50 halve beelden) per seconde aanbied. 

Reputatie 5
Badge +5

Ik lees dat VIA Play gratis wordt voor nieuwe klanten van KPN.
Ik vind dat altijd zo asociaal dat trouwe bestaande klanten dit soort zaken niet krijgen.
Waarom je bestaande klanten niet belonen voor hun loyaliteit.
Bij Ziggo had iedereen F1, bestaande klanten en nieuwe klanten, daar was geen onderscheid.

Bron:
https://www.rtlnieuws.nl/tech/artikel/5283530/formule-1-viaplay-kpn-ziggo-f1-kijken

Reputatie 5
Badge +5

Ik lees dat VIA Play gratis wordt voor nieuwe klanten van KPN.
Ik vind dat altijd zo asociaal dat trouwe bestaande klanten dit soort zaken niet krijgen.
Waarom je bestaande klanten niet belonen voor hun loyaliteit.
Bij Ziggo had iedereen F1, bestaande klanten en nieuwe klanten, daar was geen onderscheid.

Bron:
https://www.rtlnieuws.nl/tech/artikel/5283530/formule-1-viaplay-kpn-ziggo-f1-kijken

 

Admin: samengevoegd met bestaande Viaplay topic

Reputatie 7

Het is mijns inziens volstrekt logisch dat Viaplay als marketinginstrument ingezet wordt en ik heb daar ook geen enkel probleem mee.

Reputatie 7
Badge +24

Bij KPN zelf staat dat nieuwe klanten het als welkomstgeschenk 9 maanden gratis krijgen. Het is een optie waaruit gekozen kan worden.

Dus niet blijvend. 

 

Admin: meeverplaatst

Reputatie 7
Badge +10

Ik lees dat VIA Play gratis wordt voor nieuwe klanten van KPN.
Ik vind dat altijd zo asociaal dat trouwe bestaande klanten dit soort zaken niet krijgen.
Waarom je bestaande klanten niet belonen voor hun loyaliteit.
Bij Ziggo had iedereen F1, bestaande klanten en nieuwe klanten, daar was geen onderscheid.

Bron:
https://www.rtlnieuws.nl/tech/artikel/5283530/formule-1-viaplay-kpn-ziggo-f1-kijken


Hi @slingshot, ik kan me voorstellen dat je het jammer vindt dat Viaplay voor jou als bestaande klant niet (tijdelijk) gratis is. Dit is echter onderdeel van het welkomstcadeau en iedere nieuwe klant heeft dat bij ons gekregen in de vorm van korting of apparatuur. Tegenwoordig heb je daar in vaak zelf de keuze, eerder kreeg je een bepaalde periode (bijvoorbeeld de eerste 3 of 6 maanden) korting op je abonnementskosten.

We hebben het topic een beetje aangevuld aangezien er nu ook een actie is voor bestaande klanten van KPN. Misschien leuk voor jou?

Wat kost Viaplay bij KPN?

Ben je al klant bij KPN? Tot 1 augustus betaal je 9,99 per maand, daarna kost een Viaplay abonnement 13,99 per maand. Combineer je Hussel internet met mobiel en Viaplay, dan krijg je Entertainmentkorting en betaal je nu 4,99 per maand. Nieuwe klanten kunnen nu kiezen voor 3 maanden korting en het hele F1 seizoen gratis Viaplay (9 maanden).

Ook op onze website lees je alles over Viaplay bij KPN

Reputatie 7
Badge +8

Ik lees dat VIA Play gratis wordt voor nieuwe klanten van KPN.
Ik vind dat altijd zo asociaal dat trouwe bestaande klanten dit soort zaken niet krijgen.
Waarom je bestaande klanten niet belonen voor hun loyaliteit.
Bij Ziggo had iedereen F1, bestaande klanten en nieuwe klanten, daar was geen onderscheid.

Bron:
https://www.rtlnieuws.nl/tech/artikel/5283530/formule-1-viaplay-kpn-ziggo-f1-kijken

Voor nieuwe klanten is ViaPlay negen maanden gratis. En als bestaande Husselklant is de Entertainment korting van toepassing dus in feite kan iedereen z’n voordeel halen.

Bestaande klanten belonen voor hun loyaliteit? Wanneer ben je dan precies een loyale klant? Na twee jaar? Vijf jaar? Hoe dan ook: er zijn dan ook altijd klanten die zich benadeeld voelen.

Reputatie 7

En als bestaande Husselklant is de Entertainment korting van toepassing dus in feite kan iedereen z’n voordeel halen.

Maar die entertainmentkorting mag je voor zeer velen natuurlijk niet meerekenen immers zeer velen hebben vast ook een ander entertainmentpakket zoals bijvoorbeeld Netflix of Spotify waar ze die entertainmentkorting al voor krijgen.

Die abonnees gaan toch echt gewoon tot 1 augustus €9,99 per maand extra betalen voor Viaplay en daarna €13,99.

Reputatie 5
Badge +5

Ik lees dat VIA Play gratis wordt voor nieuwe klanten van KPN.
Ik vind dat altijd zo asociaal dat trouwe bestaande klanten dit soort zaken niet krijgen.
Waarom je bestaande klanten niet belonen voor hun loyaliteit.
Bij Ziggo had iedereen F1, bestaande klanten en nieuwe klanten, daar was geen onderscheid.

Bron:
https://www.rtlnieuws.nl/tech/artikel/5283530/formule-1-viaplay-kpn-ziggo-f1-kijken


Hi @slingshot, ik kan me voorstellen dat je het jammer vindt dat Viaplay voor jou als bestaande klant niet (tijdelijk) gratis is. Dit is echter onderdeel van het welkomstcadeau en iedere nieuwe klant heeft dat bij ons gekregen in de vorm van korting of apparatuur. Tegenwoordig heb je daar in vaak zelf de keuze, eerder kreeg je een bepaalde periode (bijvoorbeeld de eerste 3 of 6 maanden) korting op je abonnementskosten.

We hebben het topic een beetje aangevuld aangezien er nu ook een actie is voor bestaande klanten van KPN. Misschien leuk voor jou?

Wat kost Viaplay bij KPN?

Ben je al klant bij KPN? Tot 1 augustus betaal je 9,99 per maand, daarna kost een Viaplay abonnement 13,99 per maand. Combineer je Hussel internet met mobiel en Viaplay, dan krijg je Entertainmentkorting en betaal je nu 4,99 per maand. Nieuwe klanten kunnen nu kiezen voor 3 maanden korting en het hele F1 seizoen gratis Viaplay (9 maanden).

Ook op onze website lees je alles over Viaplay bij KPN

Je krijgt het als bestaande klant alleen als je ook Mobiel afneemt bij KPN en dat heb ik niet, want is een stuk duurder dan bij mijn huidige provider (hollands nieuwe). Dus daar kan ik geen gebruik van maken.

Dus ik ga op een andere manier kijken.

Hoe gaat het nu precies werken als ik in het buitenland (EU land) ben en ik wil F1 e.d. bekijken op Viaplay via mijn KPN abonnement???
Ik heb een smart TV, PC en een Ipad bij me dus daar kan het niet aan liggen.

Badge +1

Viaplay

Naast VodafoneZiggo heeft KPN inmiddels ook aangekondigd op welke kortingen hun klanten kunnen rekenen. Mensen die nu overstappen en dus nieuwe klant worden bij KPN kunnen alle Grands Prix van het F1-seizoen 2022 gratis bekijken. Bestaande KPN-klanten gaan 9,99 euro betalen, maar kunnen nog eens 5 euro korting krijgen bij een combinatie van vast internet en een mobiel abonnement. 

ja waarom voor nieuwe klanten helemaal gratis

klopt toch niet ik heb kpn tv en 2 abonnementen mijn vrouw en ik En ik moet betalen ook al kom ik in aanmerking voor korting 5 euro is het voor mijn nog steeds niet gratis IK ZEG WAAROM zo’n regeling volgens mijn om zoveel mogelijk klanten te lokken 😔

Badge +1

En als bestaande Husselklant is de Entertainment korting van toepassing dus in feite kan iedereen z’n voordeel halen.

Maar die entertainmentkorting mag je voor zeer velen natuurlijk niet meerekenen immers zeer velen hebben vast ook een ander entertainmentpakket zoals bijvoorbeeld Netflix of Spotify waar ze die entertainmentkorting al voor krijgen.

Die abonnees gaan toch echt gewoon tot 1 augustus €9,99 per maand extra betalen voor Viaplay en daarna €13,99.

En nieuwe klanten gratis corrupt zooitje kpn 

Die €9,99 is tot 1 augustus dus.

https://www.kpn.com/televisie/pakketten/viaplay.htm

“Van 13,99 nu voor 9,99/mnd


Deze introductieprijs is geldig tot 1 augustus 2022“

Bij veelgestelde vragen:

“Ben je al klant bij KPN? Tot 1 augustus betaal je 9,99 per maand, daarnaa 13,99 per maand. “

 

Blijft die introductieprijs nu wel of niet geldig voor abonnementen afgesloten voor 1 augustus. De tekst is enigzins dubbelzinnig uit te leggen naar mijn mening.

Wat wordt er voor trouwe leden gedaan? Ziggo heeft geen F1 meer, maar blijft met zo duur. Via play voorlopig 14 euro extra. Wordt voor trouwe leden 30 euro voor F1, Indycar en Nascar.


Admin: bericht verplaatst naar verzameltopic over F1/Viaplay

Badge +1

Ik vind het ook verwarrend moet Tot 1 augustus betaal je 9,99 per maand, daarnaa 13,99 per maand. “
en voor nieuwe klanten gratis terwijl ik tv kpn heb en 2 x abonnement kpn mijn vrouw en ik Ik vind dat niet eerlijk lekker bezig kpn (weer het zelfde als met Apple ⌚️ beloven in september maar nog steeds niks)

Reputatie 7
Badge +8

En als bestaande Husselklant is de Entertainment korting van toepassing dus in feite kan iedereen z’n voordeel halen.

Maar die entertainmentkorting mag je voor zeer velen natuurlijk niet meerekenen immers zeer velen hebben vast ook een ander entertainmentpakket zoals bijvoorbeeld Netflix of Spotify waar ze die entertainmentkorting al voor krijgen.

Die abonnees gaan toch echt gewoon tot 1 augustus €9,99 per maand extra betalen voor Viaplay en daarna €13,99.

Het staat natuurlijk een ieder vrij om de entertainmentkorting te gebruiken voor welke streamingdienst dan ook of een aanvullend zenderpakket. Niemand is verplicht zich te abonneren op Netflix op Spotify: is kwestie van keuzes maken. En als de keuze niet gemaakt kan worden, is er nog altijd sprake van korting, of dat nu op A, B of C is.

Reputatie 3

Echt super nieuws van KPN, Als je dus tv, mobiel en internet hebt, dan betaal je dus 4,99 euro per maand voor Viaplay. Dat is echt je klanten belonen.!!!! Super hoor.

Reputatie 7
Badge +21

Ik ben blij dat de KPN het alleen voor nieuwe klanten doet.
Anders zou de abonnementsprijs met sprongen omhoog gaan
'Ben al blij met die 9,99 en later die 13,99.

Badge

dus na 25 jaar gaat het volgend jaar maar eens ieder jaar tussen Ziggo en kpn hoppen worden. ongetwijfeld gaat Ziggo komend jaar hier op reageren. schijnbaar is klanten werven bij kpn belangrijker dan klanten behouden. 

en als je met kpn iets overeenkomt sturen ze geen mailtje zoals belooft in het gesprek, en vervolgens kun je weer overal achteraan bellen. 

volgend jaar maar eens gaan hoppen om wel gewaardeerd te worden. en mogen de betaande klanten mijn verkregen voordelen ophoesten…...

@ Moderators

Gaat losse afname via Sport on Demand :shopping_cart: ook nog beschikbaar worden. Lijkt me wel handig voor diegenen waar het online afnemen echt niet mogelijk is of te ingewikkeld (ouderen).

Er was altijd de mogelijkheid voor kwalificatie en de race. Maar dat ging via Z.S.

Reputatie 7
Badge +19

ViaPlay is een streamingsdienst, vooralsnog zijn er geen live-kanalen @PeterG. Het is dan ook niet mogelijk om via Sport On Demand te bestellen voor ViaPlay zoals dat bij ZS eerder wel kon. We zijn hierin afhankelijk van wat ViaPlay van plan is. 

Badge +1

@ Moderators

Gaat losse afname via Sport on Demand :shopping_cart: ook nog beschikbaar worden. Lijkt me wel handig voor diegenen waar het online afnemen echt niet mogelijk is of te ingewikkeld (ouderen).

Er was altijd de mogelijkheid voor kwalificatie en de race. Maar dat ging via Z.S.

Vind het verwarrend weet niet of ik het goed heb ik moet dus betalen als kpn lid zowel van tv en internet en telefoon en 2x abonnement mobiel vrouw en ik En nieuwe klanten krijgen het gratis 😔🤔

@Tonny56 , Dat heb je zo ongeveer helemaal goed, om nieuwe klandiezie binnen te halen kun je het eerste jaar Viaplay gratis krijgen, maar dat gaat ongetwijfeld ten koste van een ander lokkertje zoals een half jaar korting of een ander leuk kado die iedereenmkrijgt of heeft gekregen toen ze klant werden.

Badge +1

Nou lekker dan