Beantwoord

Chromecast en KPN Experia Box V12

  • 14 August 2020
  • 286 reacties
  • 15940 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

286 reacties

Deze week de overgang afgesproken van Ziggo naar KPN, welke 10 februari dan ingaat. Ik schrik van de chromecast problemen, 2 apparaten worden dagelijks gebruikt hier. Ik heb ook een oudere Epson printer, vrees dat die ook problemen gaat geven. Voor mij reden genoeg om morgen te gaan bellen dat ik alleen nog maar de 10A box geleverd wil krijgen. Zo niet, dan gaat het feest niet door en blijf ik bij Ziggo…  

 

Wat ik me nog afvraag: treden al deze problemen ook op als je superwifi gebruikt? 

Zojuist gebeld met KPN, een gesprek gehad waar ik nog even niet weet wat ik er mee aan moet. Allereerst een nonchalante houding van de telefoniste. De toon straalde bovenal uit:  ‘Waar maak ik me nu vooraf al allemaal druk om’ :rolling_eyes:   Er werd gesteld dat sowieso nog niet bekend is welke box er geleverd zal gaan worden. Is het de 12 dan heeft de monteur altijd ook een andere box bij zich. Dat ik dus op het moment suprème nog zou kunnen switchen.

Ik hoop het dan maar. Ik zie dan alweer een scenario voor me dat dit niet zo is en ik toch voor het blok kom te staan dat ik aan de 12 vastzit. Waarom kan nu niet gewoon geregeld worden dat ik de 10a ga ontvangen? 

Reputatie 7
Badge +20

@Zuid-Limburg, als je gebruikt maakt van de SuperWiFi dan kan je er voor kiezen de WiFi van de Box 12 uit te zetten. Dan laat je de WiFi dus volledigs via de SuperWiFi lopen en heb je dit probleem niet. 

Reputatie 2

Ook ik worstelde al weken voordat ik dit draadje onder ogen kreeg. Even opluchting, ik was meerdere malen door de helpdesk overtuigd dat het echt aan mij ligt. Niet dus. Heb nu instellingen gewijzigd zoals hier gewijzigd maar helaas. Nu pas na 48 uur dat ik probleem heb. En internet op mijn telefoon valt ook regelmatig weg. En sommige smart dimmers die na een uurtje weer herkend worden.

 

Wat kan ik nu nog doen? Ik laat me graag bij de hand nemen want ik wil mijn appartement weer betrouwbaar en Smart hebben! Ik heb abonnement op internet en tv, geen vaste telefoon. Dus welke router zou aan te bevelen zijn?

Reputatie 1

@Bart_Z Ik mis nog een antwoord op mijn vraag n.a.v. jouw screenshot. Tevens ben ik benieuwd of er al iets extra's bekend is… duurt echt heel lang dit wordt er moe van.

Reputatie 7
Badge +20

@nivong ik had blijkbaar nog de oude interface gevonden. Dit is hem nu: 

Verder heb ik nog geen nieuws in het onderzoek helaas. Ze zijn er nog mee bezig.

kpn neemt de probleem niet serieus op anders werd het allang gefixed en niet dat deze probleem al paar manden al bestaat.

daarbij ik betwijfel of super wifi gaat helpen als de probleem aan het router gedeelte licht.

Reputatie 7
Badge +24

kpn neemt de probleem niet serieus op anders werd het allang gefixed en niet dat deze probleem al paar manden al bestaat.

daarbij ik betwijfel of super wifi gaat helpen als de probleem aan het router gedeelte licht.

Zei iemand dat SuperWiFi's zouden helpen dan?

Reputatie 7

KPN heeft inderdaad vaak niet door hoe groot de ellende is die zij veroorzaakt met het leveren van apparatuur die niet goed functioneert (eerst veel ellende met de V10a, nu veel ellende met de V12) of software waar essentiële functionaliteit uit gesloopt is (kunnen splitsen van SSID's voor 2.4GHz en 5GHz wifi).

Het zou mijns inziens ook niet meer dan een paar dagen mogen kosten om (samen met de leverancier) het issue te reproduceren en aan ons terug te koppelen dat dit gelukt is. Ook ik kan er niet bij dat dit issue met de Chromecast ondertussen al meer dan vijf maanden loopt

Reputatie 7
Badge +24

Het probleem is volgens mij alle apparaten die via dhcp een ip verkrijgen als hostname SAGECOM toegestuurd krijgen. Dat hoort volgens mij helemaal niet. Een router hoort alleen een ip uit te delen, geen hostname, tenzij dat specifiek voor dat apparaat is ingesteld. 

Goed om te zien dat KPN dit met daadkracht oppakt.

En nu zonder sarcasme, hier nog steeds problemen, ook na het veranderen van de wifi naar b/g/n.

Lijkt een kwestie te worden van eens en nooit weer KPN, niets meer dan problemen. En je gelooft het niet, de afstandsbediening hield er ook ineens mee op van de week, wel snel een nieuwe, want blijkbaar gaan die dingen om de haverklap kapot. Geinig detail was dat als je het via de website aan wil vragen er staat dat je voor dit type moet bellen, als je dan belt via het geautomatiseerde proces, dan word je verwezen naar de website waar op staat dat je moet bellen :joy:

En laat ik maar niet beginnen over de kwaliteit van de klantenservice, want die is er gewoon niet. Als nieuwe klant had ik van KPN iets anders verwacht, maar ik krijg echt het gevoel dat ik met een of andere budget aanbieder te maken heb.

Hier hetzelfde probleem. Onlangs overgestapt vanuit ziggo naar kpn. Daar nooit problemen gehad met mijn chromecast. Nu met de kpn v12 box wel. Had gehoopt hier een oplossing te vinden, maar die is er blijkbaar dus niet.

Baal er inmiddels wel van overgestapt te zijn

Reputatie 3
Badge +3

Ook ik had de problemen. Steeds een draadloze printer of een omvormer van de zonnepanelen die de verbinding met de Box 12 kwijt was.

Heb de modem nog maar sinds oude jaarsdag maar nu al klaar mee.

Dus vanmorgen kwam mijn router binnen en nu werkt alles stabiel en als een tierelier.

De Wifi op de Box 12 uitgezet zodat de router de Wifi ip adressen uitdeelt.

Kostte me weer wat extra centen naar wil het graag goed hebben en zonder ergernis.

Dus de oplossing is: een router?

Reputatie 3
Badge +3

@Martw voor mij werkt dat wel!

 

Alles doet het nu zoals het moet en heeft constant de verbinding.

 

Alles wat bedraad loopt, loopt wel via de Box12 van KPN maar Wifi dus via mijn eigen router.

Reputatie 7
Badge +20

Ik begrijp dat jullie balen. Er wordt aan gewerkt en zodra er meer duidelijkheid is laten wij dat weten. 

Ook hier precies dezelfde problemen. Baal enorm nu van onze overstap. Kan hierdoor op geen enkele manier TV kijken via de chromecast. Kan hier inderdaad versneld iets aan gedaan worden?

Gisteren gebeld door familie met de vraag of ik ze kon helpen, de Chromecast deed het ineens niet meer :expressionless: .

Als KPN oplossingsgericht was stuurden ze de klanten die hier problemen mee hebben een degelijke router in bruikleen zolang het probleem loopt. Doe eens wat.

Reputatie 1

Gisteren gebeld door familie met de vraag of ik ze kon helpen, de Chromecast deed het ineens niet meer :expressionless: .

Als KPN oplossingsgericht was stuurden ze de klanten die hier problemen mee hebben een degelijke router in bruikleen zolang het probleem loopt. Doe eens wat.


Precies dit, @Bart_Z kan er niet iets geregeld worden met een fritzbox tijdelijk gratis bruikleen?

Wij resetten hier inmiddels dagelijks onze chromecast, worden er helemaal krankjorum van. Waar blijft enige compensatie vanuit KPN?

@Sluisie81 Zou je mij kunnen linken welk modem je gekocht hebt ter vervanging? Moest je nog bepaalde instellingen doorvoeren voordat je hem kon gebruiken of was het plug-and-play? (buiten SSID aanpassen ed.)

Reputatie 7
Badge +20

De Chromecast moet steeds even opnieuw opgestart worden. Ontzettend vervelend, begrijp ik goed. Wordt aan gewerkt. Ik kan hier zo geen ander modem voor sturen ik ook wil. 

Reputatie 3
Badge +3

@Younidas , ik heb geen vervangende modem gekocht maar zelf een losse router gekocht.

 

Deze heb ik achter de modem Box12 gezet zodat de router de wifi verdeeld.

Op de Box12 vervolgens de Wifi uitgezet...en mijn problemen zijn nog steeds verleden tijd!

Wordt aan gewerkt.

Is dat echt zo of hoop je dat eraan wordt gewerkt?

Ik krijg meer de indruk dat KPN gewoon een volgende upstream-release van Sagem afwacht en hoopt dat het dan magisch weer werkt.

Correct me if I'm wrong...

Sluisie81 nou ik dacht vandaag je oplossing door te voeren blijkt dat ik niet meer in mijn modem kom vanwege een certificaat dat niet te vertrouwen is. Hier is alal een topic over. Lekker bedrijf  dat KPN , Denk dat ik naar een andere provider ga, wat een gezeik allemaal.