Sticky

Gebruik een eigen router achter de Experia Box

  • 13 December 2013
  • 2066 reacties
  • 761791 keer bekeken


Toon eerste bericht

2066 reacties

Reputatie 7

Dan moet je me toch eens vertellen hoe dat VLAN gedefinieerd is.

Je moet blijkbaar via deze weg een VLAN maken:


Ik had het via deze weg gedaan:


Het laatste zal wel niet goed zijn, maar daar kwam ik via een tutorial op (blijkbaar geen goede).

Reputatie 7

Ik heb geen ervaring met die Unifi apparatuur en weet dan ook niet wat het doel is van die profiles.

Hoi wjb,

 

KPN heeft mij nu 2 modems opgestuurd: de experiabox V10 en V10A. Kan je aangeven welke van de 2 ik het beste kan gebruiken voor het combineren met een Orbi RBK3 op een WAN / LAN configuratie met eigen subnet? Is het wellicht ook al mogelijk de DHCP server van de v10 of V10A uit te schakelen en de volledige functionaliteit over te laten nemen door de Orbi RBK3? Ik heb nog een DSL verbinding. Wellicht zal ik dan allerlei settings over moeten nemen in mijn Orbi RBK router? Dus maar even wachten op glasvezel dan wellicht?

 

groet,

Fred

Reputatie 7

Het maakt niet uit of je de V10 of de V10a gaat gebruiken.

Bij het vervangen van de Experia Box door een eigen router komt iets meer kijken als je ook televisie van KPN hebt.

Het maakt niet uit of je de V10 of de V10a gaat gebruiken.

Bij het vervangen van de Experia Box door een eigen router komt iets meer kijken als je ook televisie van KPN hebt.

Hi wjb,

Begrijp ik dan dat zodra ik geen TV signaal via de experiabox ontvang ik de Orbi RBK router direct aan de V10 kan aansluiten zonder de procedure aan het begin van dit forum toe te passen  waarbij de IP adressen van de Orbi router in een ander subnet dan die van de Experia Box moeten liggen? 

  • Daarbij schakel ik de DHCP server van de Experiabox uit, evenals Wifi,
  • Moet de LAN poort van de Orbi router dan aangesloten worden op de WAN poort van de  Experia Box of andersom?
  • Hoe dien ik het IP adres van de Experia Box (192.168.2.254) te reserveren op de Orbi router?
  • Wellicht nog andere belangrijke aanvullingen?

THX,

groet,

Fred

Reputatie 7

Begrijp ik dan dat zodra ik geen TV signaal via de experiabox ontvang ik de Orbi RBK router direct aan de V10 kan aansluiten zonder de procedure aan het begin van dit forum toe te passen  waarbij de IP adressen van de Orbi router in een ander subnet dan die van de Experia Box moeten liggen? 

Of je nu wel of niet televisie van KPN afneemt, het aansluiten van een eigen router gaat precies hetzelfde. 

  • Daarbij schakel ik de DHCP server van de Experiabox uit, evenals Wifi,

De DHCP server kan niet uitgeschakeld worden op de Experia Box, maar dat is ook niet erg.

  • Moet de LAN poort van de Orbi router dan aangesloten worden op de WAN poort van de  Experia Box of andersom?

De WAN poort van de Orbi wordt aangesloten op een LAN poort van de Experia Box.

  • Hoe dien ik het IP adres van de Experia Box (192.168.2.254) te reserveren op de Orbi router?

Niet, lees de instructies in het openingsbericht nog even goed door.

Begrijp ik dan dat zodra ik geen TV signaal via de experiabox ontvang ik de Orbi RBK router direct aan de V10 kan aansluiten zonder de procedure aan het begin van dit forum toe te passen  waarbij de IP adressen van de Orbi router in een ander subnet dan die van de Experia Box moeten liggen? 

Of je nu wel of niet televisie van KPN afneemt, het aansluiten van een eigen router gaat precies hetzelfde. 

  • Daarbij schakel ik de DHCP server van de Experiabox uit, evenals Wifi,

De DHCP server kan niet uitgeschakeld worden op de Experia Box, maar dat is ook niet erg.

  • Moet de LAN poort van de Orbi router dan aangesloten worden op de WAN poort van de  Experia Box of andersom?

De WAN poort van de Orbi wordt aangesloten op een LAN poort van de Experia Box.

  • Hoe dien ik het IP adres van de Experia Box (192.168.2.254) te reserveren op de Orbi router?

Niet, lees de instructies in het openingsbericht nog even goed door.

Bedankt voor je reactie wjb.

Als het gaat om de DHCP serverfunctionaliteit van de Experia Box welk deel is dan evt. uit te schakelen met onderstaande optie ?

 

Reputatie 7

Als het gaat om de DHCP serverfunctionaliteit van de Experia Box welk deel is dan evt. uit te schakelen met onderstaande optie ?

Nogmaals, die laat je gewoon aan staan, er staat in het openingsbericht toch niets over het uitzetten van de DHCP server op de Experia Box.

Gewoon die paar stapjes uit het openingsbericht doorvoeren en that's it.

Reputatie 7
Badge +24

Sommige mensen denken veel te moeilijk...

Als het gaat om de DHCP serverfunctionaliteit van de Experia Box welk deel is dan evt. uit te schakelen met onderstaande optie ?

Nogmaals, die laat je gewoon aan staan, er staat in het openingsbericht toch niets over het uitzetten van de DHCP server op de Experia Box.

Gewoon die paar stapjes uit het openingsbericht doorvoeren en that's it.

Bedankt wjb. Ik volg de stappen dan gewoon letterlijk uit zoals jij schrijft. 

Sommige mensen denken veel te moeilijk...

Dat zal uiteindelijk blijken. :relaxed: . 

Badge

IP van tv ontvanger is uit mijn hoofd 192.168. 154.148 geloof ik.

En router instellingen zijn dit. 

 

We zijn nu dus 21 dagen verder en begin nu toch wel echt problemen te krijgen met die V12 box. 

Mijn ring systeem gaat op de binnen bel  9 van 10x niet af als er aangebeld wordt maar buiten gaat die wel af. Als ik niet op wifi zit kom ik moeilijk in mijn ring systeem om te kijken wie er voor de deur staat.

Met de V9 box had ik hier totaal geen last van en daar kon ik ook inkomen via mijn telefoon. V12 box nog nooit gelukt om in te komen via telefoon. Denk dat ik die V9 maar weer terug ga hangen in de meterkast. 

 

Of hebben jullie nog ideeën wat het kan zijn?

Mijn instellingen van mijn eigen router zijn altijd het zelfde gebleven met de V9 en V12 box

Reputatie 1

Hallo allemaal, ik ben Pieter, nieuw hier, wij krijgen glasvezel in de straat en ik overweeg over te stappen van Ziggo naar KPN. Ik heb een een uitgebreid Ubiquiti UniFi netwerk aangelegd, met VLANs en camera’s, zoveel mogelijk bekabeld, WiFi waar het moet. De Ziggo Connectbox heb ik ingesteld in Bridge Mode, maar bij de KPN boxen is die mogelijkheid er blijkbaar niet en is een forum kennelijk onontbeerlijk. Nu reeds dank aan gebruiker wjb voor de uitgebreide uitleg én de klaarblijkelijke bereidheid te blijven helpen.

Ik ga eens rustig lezen wat hier geschreven wordt (ik heb nu pagina’s 1 en 61 gedaan).

@DeweyS: ik kan je wel helpen met je UniFi VLAN instellingen als je wilt. Via PM of in deze groep.

Fijn weekend alvast!

Pieter

Het klopt de bij KPN de router niet in bridge kan. Althans niet dat ik weet. Sinds een update kan ik zelfs mijn router v10a niet eens in dmz zetten. Althans, heeft hij altijd gestaan, maar sinds een fabrieksreset kan ik die optie niet meer vinden.

 

Mijn deco systeem werkt met een eigen subnet prima achter de experiabox. Ik ben verder niet heel technisch aangelegd maar wilde dit aan je meegeven. Bij mijn twijfel om eventueel een keer bij de buren te kijken (Caiway biedt wel glasvezel) kom ik er niet uit of mijn constructie bij hen ook zou werken

 

Reputatie 7

Het klopt de bij KPN de router niet in bridge kan. Althans niet dat ik weet. Sinds een update kan ik zelfs mijn router v10a niet eens in dmz zetten. Althans, heeft hij altijd gestaan, maar sinds een fabrieksreset kan ik die optie niet meer vinden.

Wel je echt zeggen dat deze optie weg is op de V10a?

 

Hij is weer terug zie ik. Heb na een fabrieksreset op advies van KPN toen alles hersteld. Ik wilde de dmz aanzetten maar die was niet te vinden meer. Nu staat hij er weer tussen. Ik weet zeker dat ik goed gekeken had. Heb wel een keer een soft reset nog gedaan dus mogelijk kwam hij daardoor terug.

Badge

Niemand een idee wat mijn probleem veroorzaakt met mijn box 12?

Snap niet waarom ik niet via mijn telefoon in de router kan komen terwijl dit wel met de V9 kon. 

 

Vind de box 12 ook niet echt stabiel in vergelijking met de V9. 

Heb al meerdere keren de box 12 moeten resetten om weer internet te krijgen.

Heb de box 12 ook een Dmz host gegeven zoals hier toen is uit gelegt. Zag dat als ik mijn eigen router sellecteer in de box 12 dat ik daar ook een Dmz host aan kan maken. Alleen zegt die dan router heeft al een andere Dmz host lopen. Komt denk ik omdat ik het via het andere menu al een heb aangemaakt zoals hier boven toen is verteld.

Kunnen jullie misschien mijn instellingen is goed na kijken voor mij?

Enige wat ik toen heb veranderd zijn de instellingen voor de box 12. Mijn eigen router heeft altijd de zelfde instellingen gehad die goed werkte met de V9 box. 

Reputatie 7

Je moet geen DMZ op jouw eigen router instellen.

Wat wil je bereiken?

Wat gaat er fout en wat lukt niet?

Plaats eens screenshots van wat je ingestrld hebt.

Badge

Je moet geen DMZ op jouw eigen router instellen.

Wat wil je bereiken?

Wat gaat er fout en wat lukt niet?

Plaats eens screenshots van wat je ingestrld hebt.

Screenshots van mijn eigen router staan paar posten hier boven. 

Ik zal morgen ochtend even op de computer inloggen en daar wat foto's van maken van de instellingen van de box 12.

 

Het eerste probleem is dat ik via mijn telefoon niet kan inloggen op de box 12 waar dit met de V9 wel kon. 

Tweede probleem is dat mijn ring systeem erg traag werkt sinds ik die box 12 heb. 

Als er aangebeld word gaat de ring doorbell buiten wel af maar binnen op de chime van ring gaat die niet meer af sinds ik de box 12 heb. 

Als ik via mijn telefoon wil kijken wie er voor de deur staat als ik niet thuis ben dan duurt het heel lang met laden voor ik iets kan zien, hier had ik totaal geen last van met de V9 modem.

Ook moet ik de box 12 vaak opnieuw opstarten omdat internet traag is. 

Mijn Denon heos systeem verliest ook ineens vaak verbinding met internet. 

Het is net of mijn internet wordt geblockt of tijdelijk word geknepen. 

Reputatie 7

Kan je met jouw telefoon niet inloggen op de V12 of kan je met die telefoon geen wifi verbinding opzetten met de V12?

Badge

Kan je met jouw telefoon niet inloggen op de V12 of kan je met die telefoon geen wifi verbinding opzetten met de V12?

Ik kan met mijn telefoon niet inloggen op de V12. WiFi heb ik uit staan op die box want mijn eigen router zend al WiFi uit in huis.

 

Dit zegt die dan. 

 

Reputatie 7

Je gebruikt een eigen router, logisch dat je dan niet kunt inloggen op https://mijnmodem.kpn want jouw router weet niet welk IP adres (192.168.2.254) daar bij hoort. (Precies zoals de melding ook aangeeft.)

 

Je zou kunnen proberen om in te loggen op https://192.168.2.254 waarbij je de waarschuwing voor de onveilige site moet negeren.

 

Betekent dit ook dat de Ring deurbel en Denon Heos speaker(s) via de wifi van jouw eigen router verbonden zijn en niet via die van de V12?

Badge

Je gebruikt een eigen router, logisch dat je dan niet kunt inloggen op https://mijnmodem.kpn want jouw router weet niet welk IP adres (192.168.2.254) daar bij hoort. (Precies zoals de melding ook aangeeft.)

 

Je zou kunnen proberen om in te loggen op https://192.168.2.254 waarbij je de waarschuwing voor de onveilige site moet negeren.

 

Betekent dit ook dat de Ring deurbel en Denon Heos speaker(s) via de wifi van jouw eigen router verbonden zijn en niet via die van de V12?

Thanks nu doet die het wel. Ik had gisteren ook al dat IP adres geprobeert en kwam ik er niet in. 

Klopt helemaal alles is verbonden met mijn eigen router. 

Heb hier ook nooit problemen mee gehad tot ik de box 12 had opgehangen. 

Badge

Dit zijn de instellingen van mijn box 12.

 

Reageer