Sticky

Gebruik een eigen router achter de Experia Box

  • 13 December 2013
  • 2066 reacties
  • 761791 keer bekeken


Toon eerste bericht

2066 reacties

Reputatie 7

Dan moet je me toch eens vertellen hoe dat VLAN gedefinieerd is.

Je moet blijkbaar via deze weg een VLAN maken:


Ik had het via deze weg gedaan:


Het laatste zal wel niet goed zijn, maar daar kwam ik via een tutorial op (blijkbaar geen goede).

Reputatie 7

Ik heb geen ervaring met die Unifi apparatuur en weet dan ook niet wat het doel is van die profiles.

Hoi wjb,

 

KPN heeft mij nu 2 modems opgestuurd: de experiabox V10 en V10A. Kan je aangeven welke van de 2 ik het beste kan gebruiken voor het combineren met een Orbi RBK3 op een WAN / LAN configuratie met eigen subnet? Is het wellicht ook al mogelijk de DHCP server van de v10 of V10A uit te schakelen en de volledige functionaliteit over te laten nemen door de Orbi RBK3? Ik heb nog een DSL verbinding. Wellicht zal ik dan allerlei settings over moeten nemen in mijn Orbi RBK router? Dus maar even wachten op glasvezel dan wellicht?

 

groet,

Fred

Reputatie 7

Het maakt niet uit of je de V10 of de V10a gaat gebruiken.

Bij het vervangen van de Experia Box door een eigen router komt iets meer kijken als je ook televisie van KPN hebt.

Het maakt niet uit of je de V10 of de V10a gaat gebruiken.

Bij het vervangen van de Experia Box door een eigen router komt iets meer kijken als je ook televisie van KPN hebt.

Hi wjb,

Begrijp ik dan dat zodra ik geen TV signaal via de experiabox ontvang ik de Orbi RBK router direct aan de V10 kan aansluiten zonder de procedure aan het begin van dit forum toe te passen  waarbij de IP adressen van de Orbi router in een ander subnet dan die van de Experia Box moeten liggen? 

  • Daarbij schakel ik de DHCP server van de Experiabox uit, evenals Wifi,
  • Moet de LAN poort van de Orbi router dan aangesloten worden op de WAN poort van de  Experia Box of andersom?