Sticky

Gebruik een eigen router achter de Experia Box

  • 13 December 2013
  • 2066 reacties
  • 761834 keer bekeken


Toon eerste bericht

2066 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Heb vandaag die nieuwe router van kpn gehad de kpn box 12.kan ik al mijn instellingen die ik hier vandaan heb ook daar in zetten? 

Ook met een V12 kan je precies hetzelfde doen.

Zou je mij daar mee kunnen helpen want kan niks vinden in die router 

Eigenlijk hoef je heel niet zoveel in te stellen. Aan de linker kant vind je een lijstje met aangesloten apparaten. Dat zijn dus je tv ontvangers. En je 2de router. Daar klik je op. Op die 2de router dus.

Dan krijg je dit venster:

Je kunt een naam instellen. En met reserve ip het ip vast zetten. Vervolgens klik je op apply.

DMZ laat @wjb hieronder zien.

Reputatie 7

 

Badge

Helemaal top thanks en bij die reserve IP doe ik dan 192.168.2.200?

Reputatie 7
Badge +24

Helemaal top thanks en bij die reserve IP doe ik dan 192.168.2.200?

Dat is prima. Maar ik weet eigenlijk niet eens of je dat zelf in kunt stellen.

Reputatie 7

Helemaal top thanks en bij die reserve IP doe ik dan 192.168.2.200?

Nee, het IP adres moet het WAN IP adres zijn van jouw eigen router.

Als jouw eigen router zijn WAN IP adres via DHCP krijgt, dan staat hij in de drop-down box aan de rechter zijde. Zorg er in dat geval voor dat je eerst het WAN IP adres vast zet door een Address reservation te maken onder "My Modem" - "LAN IPv4".

Badge

Oké ik heb gewoon gedaan wat je in je eerste post zei. Alles werkt nu goed. Heeft deze router geen ipv6? Kan het nergens vinden

Reputatie 7

De V12 ondersteunt inderdaad nog geen IPv6. Het staat wel op de planning om in de firmware op te nemen.

Badge

Oké top dan wacht ik daar nog even op. Upnp ig moet uit blijven toch? 

Reputatie 7

Oké top dan wacht ik daar nog even op. Upnp ig moet uit blijven toch? 

Alleen als jij een gameconsole (zoals een Playstation) hebt zou je UPnP aan kunnen zetten.

In alle andere gevallen laat je UPnP uit staan.

 

Oké ik heb gewoon gedaan wat je in je eerste post zei. Alles werkt nu goed.

Bedoel je zoals in het openingsbericht van dit topic?

Badge

Oké top dan wacht ik daar nog even op. Upnp ig moet uit blijven toch? 

Alleen als jij een gameconsole (zoals een Playstation) hebt zou je UPnP aan kunnen zetten.

In alle andere gevallen laat je UPnP uit staan.

 

Oké ik heb gewoon gedaan wat je in je eerste post zei. Alles werkt nu goed.

Bedoel je zoals in het openingsbericht van dit topic?

Ja heb een ps4 staan dus ga die dan wel aanzetten. 

Zoals nick83 zei heb ik nu alles staan. 

Badge

 

Badge

Waarom kan ik vanaf mijn telefoon die op wifi zit niet in deze router komen? Hij geeft steeds dit aan en daarna pagina niet gevonden. 

Via de computer kan ik er wel in namelijk

Eerste post ging niet helemaal goed maar krijg hem ook niet weg. 

Ik krijg het niet helder als ik hier lees en daarom zet ik mijn vraag er toch even bij.....

 

Ik ga binnenkort over naar kpn internet en tv via glasvezel. Heb de experia v12 al in huis en ook twee tv ontvangers. 

 

Momenteel heb ik ziggo modem brigded staan met daarachter een eigen router van asus. Dit wil ik zo houden ivm allerlei portforwarding enz. Daarnaast op eerste verdieping en zolder een asus router in ap-mode voor betere wifi. 

 

Mijn router heeft ip adres 192.168.2.1 en de ap’s 192.168.2.2 en 192.168.2.3. De router deelt ip’s uit in de range 192.168.2.100 tot 192.168.2.175

 

Tussen de router en de twee ap’s zit een simpele switch zonder instelmogelijkheden. Alle apparaten in huis (en straks ook tv boven) zitten na deze switch. 

Tv kpn beneden sluit ik straks direct aan op mijn router waarbij ik igmp snooping aan heb staan. 

 

Werkt kpn straks met bovenstaande instellingen? Uiteraard nadat ik op de experia de router een static ip geef en dmz heb aangezet. Welk ip adres is het best om in te stellen?

 

Klopt het dat ik een andere switch moet kopen ivm igmp?

Reputatie 7
Badge +24

 

Omdat je op de foon kennelijk niet als DNS 192.168.2.254 hebt.

Reputatie 7
Badge +24

Ik krijg het niet helder als ik hier lees en daarom zet ik mijn vraag er toch even bij.....

 

Ik ga binnenkort over naar kpn internet en tv via glasvezel. Heb de experia v12 al in huis en ook twee tv ontvangers. 

 

Momenteel heb ik ziggo modem brigded staan met daarachter een eigen router van asus. Dit wil ik zo houden ivm allerlei portforwarding enz. Daarnaast op eerste verdieping en zolder een asus router in ap-mode voor betere wifi. 

 

Mijn router heeft ip adres 192.168.2.1 en de ap’s 192.168.2.2 en 192.168.2.3. De router deelt ip’s uit in de range 192.168.2.100 tot 192.168.2.175

 

Tussen de router en de twee ap’s zit een simpele switch zonder instelmogelijkheden. Alle apparaten in huis (en straks ook tv boven) zitten na deze switch. 

Tv kpn beneden sluit ik straks direct aan op mijn router waarbij ik igmp snooping aan heb staan. 

 

Werkt kpn straks met bovenstaande instellingen? Uiteraard nadat ik op de experia de router een static ip geef en dmz heb aangezet. Welk ip adres is het best om in te stellen?

 

Klopt het dat ik een andere switch moet kopen ivm igmp?

Tv ontvangers werken niet echter een 2de router. Die moeten altijd direct verbonden zijn met de eerste router. KPN Box bij u dus.

De 2de router moet een andere ip range hebben dan de KPN Box. Aangezien de KPN Box al op 192.168.2.x staat, en dat niet aangepast kan worden, zul je de ip range op uw 2de router moeten veranderen.

Ik krijg het niet helder als ik hier lees en daarom zet ik mijn vraag er toch even bij.....

 

Ik ga binnenkort over naar kpn internet en tv via glasvezel. Heb de experia v12 al in huis en ook twee tv ontvangers. 

 

Momenteel heb ik ziggo modem brigded staan met daarachter een eigen router van asus. Dit wil ik zo houden ivm allerlei portforwarding enz. Daarnaast op eerste verdieping en zolder een asus router in ap-mode voor betere wifi. 

 

Mijn router heeft ip adres 192.168.2.1 en de ap’s 192.168.2.2 en 192.168.2.3. De router deelt ip’s uit in de range 192.168.2.100 tot 192.168.2.175

 

Tussen de router en de twee ap’s zit een simpele switch zonder instelmogelijkheden. Alle apparaten in huis (en straks ook tv boven) zitten na deze switch. 

Tv kpn beneden sluit ik straks direct aan op mijn router waarbij ik igmp snooping aan heb staan. 

 

Werkt kpn straks met bovenstaande instellingen? Uiteraard nadat ik op de experia de router een static ip geef en dmz heb aangezet. Welk ip adres is het best om in te stellen?

 

Klopt het dat ik een andere switch moet kopen ivm igmp?

Tv ontvangers werken niet echter een 2de router. Die moeten altijd direct verbonden zijn met de eerste router. KPN Box bij u dus.

De 2de router moet een andere ip range hebben dan de KPN Box. Aangezien de KPN Box al op 192.168.2.x staat, en dat niet aangepast kan worden, zul je de ip range op uw 2de router moeten veranderen.

Dus als ik nu alvast de router ga instellen op 192.168.1.1 en de ap’s naar 192.168.1.2 en 192.168.1.3 en de ip range 192.168.1.100 ~175 maak, dan werkt het wel?

Tv ontvangers sluit ik direct op experia aan allebei. Mocht ik dit qua lengte kabel niet redden, dan moet ik die netgear switch ertussen zetten toch?

Reputatie 7
Badge +24

Ja, of kies eens wat totaal anders. Bijvoorbeeld 192.168.25.x. 

Badge

 

Omdat je op de foon kennelijk niet als DNS 192.168.2.254 hebt.

Hoe doe ik dat dan?

Met die V9 had ik hier totaal geen last van namelijk.

Alles gewoon ingesteld zoals jullie hebben uitgelegd dus dan zou het moeten werken. 

In de V9 ook alles ingesteld zoals hier toen uitgelegd was en daar kon ik zo in via mijn foon.

Dit is mijn router instellingen die ik van de V12 krijg. 

En dat maakt mijn router aan voor al mijn apparaten 

Badge

Neem het maar voor lief dat ik bedraad alleen kan inloggen op de router. 

Andere vraag. Ik heb 1000mb glasvezel echter haal ik bedraad maar 912 hier van en via de WiFi maar 500mb. Kan ik hier nog iets aan doen. Router en foon ondersteunen ac WiFi dus zou tot 1300mb moeten kunnen.

Ik heb overal in huis cat6 kabels liggen dus dat zou het probleem niet moeten zijn. 

Reputatie 7

Andere vraag. Ik heb 1000mb glasvezel echter haal ik bedraad maar 912 hier van en via de WiFi maar 500mb. Kan ik hier nog iets aan doen. Router en foon ondersteunen ac WiFi dus zou tot 1300mb moeten kunnen.

Die 912 Mbps is bijna het maximale wat je zult kunnen halen immers je moet zo'n 8% overhead rekenen voor de envelopjes nodig om data naar de juiste plek te sturen. Het maximum haalbare is dus zo'n 940Mbps en dan is 912Mbps gewoon zeer goed te noemen.

Die 1300Mbps voor wifi is het maximum voor alle aangesloten apparaten tezamen.

De wifi netwerkkaarten zijn veelal 433Mbps of 867Mbps kaarten. Die 500Mbps is dus gemeten op een apparaat met een theoretisch maximum van 867Mbps maar die 500Mbps is in de praktijk een fantastische snelheid voor wifi verbindingen.

Badge

Andere vraag. Ik heb 1000mb glasvezel echter haal ik bedraad maar 912 hier van en via de WiFi maar 500mb. Kan ik hier nog iets aan doen. Router en foon ondersteunen ac WiFi dus zou tot 1300mb moeten kunnen.

Die 912 Mbps is bijna het maximale wat je zult kunnen halen immers je moet zo'n 8% overhead rekenen voor de envelopjes nodig om data naar de juiste plek te sturen. Het maximum haalbare is dus zo'n 940Mbps en dan is 912Mbps gewoon zeer goed te noemen.

Die 1300Mbps voor wifi is het maximum voor alle aangesloten apparaten tezamen.

De wifi netwerkkaarten zijn veelal 433Mbps of 867Mbps kaarten. Die 500Mbps is dus gemeten op een apparaat met een theoretisch maximum van 867Mbps maar die 500Mbps is in de praktijk een fantastische snelheid voor wifi verbindingen.

Ah op die manier dan heb ik dat verkeerd begrepen. Ik dacht dat die op wifi ook wel rond de 600/700 zou zitten. Met mijn oude abbo van 500/500 had ik ook maar max 460mbps.en nu heb ik dat ook. Kijk test van 2min geleden.

Vind de upload wel erg laag moet ik zeggen. Deze is altijd zo laag geweest. 

 

Reputatie 7

Meet ook met verschillende servers en gebruik daarbij in ieder geval de servers van XS4ALL en RouteIT in Ede.

Badge

Meet ook met verschillende servers en gebruik daarbij in ieder geval de servers van XS4ALL en RouteIT in Ede.

Heb ik gedaan reseltaat is overal het zelfde. 

Reputatie 7

Meet ook met verschillende servers en gebruik daarbij in ieder geval de servers van XS4ALL en RouteIT in Ede.

Heb ik gedaan reseltaat is overal het zelfde. 

Ook vanaf een bekabeld aangesloten PC via de Ookla Speedtest app uit de Windows store?

Badge

Meet ook met verschillende servers en gebruik daarbij in ieder geval de servers van XS4ALL en RouteIT in Ede.

Heb ik gedaan reseltaat is overal het zelfde. 

Ook vanaf een bekabeld aangesloten PC via de Ookla Speedtest app uit de Windows store?

Dan haal ik 912dl en 500 up. Dus dat is wel goed. 

Reageer