Beantwoord

packetloss/jitter

  • 23 April 2020
  • 308 reacties
  • 4792 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

308 reacties

Reputatie 7

De box Van waar mijn router aan verbonden zit. waar de hele buurt aan verbonden zit. Waarom heb je het ip adres nodig van die box? Jij bent niet van kpn en kan hem niet verva

Omdat ik helemaal niets in jouw traces zie dat duidt op een probleem met die box waar de hele buurt aan verbonden zit. Het spijt me echt, maar je zit toch echt op een verkeerd spoor.

Reputatie 1
Badge

Ik game al 8 jaar en ik kan echt wel het verschil zien tussen bloom of jitter (packetloss) ik zit totaal niet op het verkeerde spoor, maar daar zullen we achter komen als de box word vervangen of er iets aan gedaan wordt ik denk niet dat de techneut van kpn zelf op een verkeerd spoor zit of hij hoort niet thuis bij kpn. 

zelf zal het dan raar zijn als kpn zelf bevestigd dat het asn de box ligt want het kost hun geld. De techneut zou heus niet meteen zeggen dat het wel aan de box ligt. Maar uiteindelijk is dit wel het geval. Kpn liegt als het goed is niet 

Reputatie 7

Dus de box waar jij op aangesloten bent en die vervangen zou moeten worden is dezelfde box als waar ik ook op aangesloten ben?

Dan wonen we zeker bij elkaar in de buurt. :wink:

Ik ervaar overigens geen enkel probleem met die box.

Let ook even op het land waarin die box met IP adres 209.85.149.38 zich bevindt.

Reputatie 1
Badge

Helaas hebben we niet de zelfde… en waar woont u dan?

Reputatie 7

Selectief met de plaatjes. :sunglasses:

De route naar www.pingplotter.com loopt bij mij via 134.222.129.236. Vandaar dat ik die dus ook niet opgenomen had, de andere twee wel want die komen overeen. Ik hoop overigens dat je door hebt dat je het telkens over de 3e of 4e hop hebt en dat is dus niet de box die bij jou in de wijk staat. Heb je ondertussen ook gezien dat de 209.85.149.38 in Amerika staat?

Je kunt mijn woonplaats op het forum achterhalen maar de kans is klein dat we bij elkaar in de buurt wonen. :wink:

Reputatie 1
Badge

Ok maar wat heb ik hier nu aan? Als we niet in dezelfde wijk wonen wat ook niet zo is dan kom ik nog niet verder

Reputatie 1
Badge

Hop3 heeft loss en dat betekent dat het de box in de wijk is. Zoals de techneut zelf ook al aangeeft. Kpn heeft 3 dagen al niet gereageerd op deze forum en ze zijn 24/7 beschikbaar… ik wacht nu al best lang 😅

Reputatie 1
Badge

“Packet Loss en Latency variation” als je dit opzoekt kom je precies hetzelfde probleem tegen. Deze jongen had het zelfde probleem 8 maanden geleden en het is opgelost door werkzaamheden meteen actie ondernomen.

Reputatie 7

Hop3 heeft loss en dat betekent dat het de box in de wijk is. 

Wie zegt dat 3e hop de box in de wijk is, dat is namelijk niet zo? Tot die conclusie had je zelf ook al kunnen komen immers je geeft zelf al aan dat we niet bij elkaar in de wijk wonen ....toch?

Hops met een IP adres beginnend met 139 en 145 zijn de core routers van KPN.

De hop met het IP adres 209.85.149.38 is niet van KPN maar van Google en staat in Amerika.

 

“Packet Loss en Latency variation” als je dit opzoekt kom je precies hetzelfde probleem tegen. 

Nee, dat was absoluut niet hetzelfde probleem.

Daar was een probleem met de routering in het netwerk en de oplossing zat daar dan ook helemaal niet in het "vervangen van een box" maar in wat routeringsregels corrigeren.

Een groot en essentieel verschil is dat de test resultaten daar packetloss laten zien op de destination server en dat is waar het om gaat. In al jouw plaatjes is de packetloss op de destination server 0% en daarmee is de communicatie met die server dus uitstekend.

 

Als jij een trace zou tonen waarbij de destination server packetloss laat zien dan verandert dat de zaak volledig en al helemaal als dan alle hops vanaf een hop van KPN een soortgelijke packetloss laten zien zoals in het onderstaande voorbeeld uit dat door jou aangehaalde topic.

Dit plaatje duidt op een mogelijk probleem op de 145.54.103.86, één van de core routers van KPN.

Was in het bovenstaande voorbeeld de packetloss op hop 4, 5 of 6 weer 0% geweest dan was er niets mis met die core router van KPN. Dat laatste is in al jouw logs het geval en dat is waarom ik tot de conclusie kom dat je op het foute spoor zit.

Reputatie 1
Badge

Dus wat bedoel je met het foute spoor dat ik hier gewoon onzin loop te zeggen? En met het zelfde probleem als die jongen bedoel ik ook dat mijn input in games niet registreert als voorbeeld ik schiet op iemand ik raak niks. Net als in rocket league bij die jongen Hij raakt die bal niet. zelf heb ik rocket league en dit gebeurd ook Bij mij. En als het de core routers van kpn zijn moeten ze daar maar even goed naar kijken want daar zit het probleem. Het probleem ligt bij kpn. 
 

het geval is dat als ik naar meerdere adressen ping altijd hop 3 loss heeft dus dat ligt duidelijk aan hun kant zoals al bevestigd is aan de telefoon ik denk niet dat een techneut van kpn zelf mij op het verkeerde spoor zet door te zeggen dat ik gelijk heb en dat zal die zelf ook nooit eerst doen wat het gaat kpn geld kosten 

Reputatie 1
Badge

 

Reputatie 1
Badge

Op hop 5 is het niet 0 helaas ook hoge pieken weer wat niet zal moeten om de 20 seconden

Reputatie 1
Badge

Au dit doet zelfs meer pijn om te zien nu is het wel duidelijk dat er iets mis gaat bij kpn

Reputatie 7

Dus wat bedoel je met het foute spoor dat ik hier gewoon onzin loop te zeggen? En met het zelfde probleem als die jongen bedoel ik ook dat mijn input in games niet registreert als voorbeeld ik schiet op iemand ik raak niks. Net als in rocket league bij die jongen Hij raakt die bal niet. zelf heb ik rocket league en dit gebeurd ook Bij mij.

Nee, ik snap echt wel dat je problemen ervaart met het gamen en dat is natuurlijk heel vervelend.

 

het geval is dat als ik naar meerdere adressen ping altijd hop 3 loss heeft dus dat ligt duidelijk aan hun kant 

Alsjeblieft, het maakt helemaal niets uit dat hop 3 packetlosses laat zien, snap dat nu toch eens. Kijk nog eens heel goed naar het laatste stukje van mijn vorige bericht en snap wat ik daar schrijf.

Lees anders ook nog eens wat KPN daar zelf over zegt.

Bron.

 

zoals al bevestigd is aan de telefoon ik denk niet dat een techneut van kpn zelf mij op het verkeerde spoor zet door te zeggen dat ik gelijk heb en dat zal die zelf ook nooit eerst doen wat het gaat kpn geld kosten 

Jij hebt dit niet bevestigd gekregen van een techneut van van KPN maar een medewerker van de telefonische klantenservice van KPN heeft er een draai aan gegeven om weer van je af te zijn. Zoals je leest heb ik geen hoge dunk van de telefonische klantenservice en daar heb ik zo mijn redenen voor.

 

Maar goed, als je dan geen waarde hecht aan mijn oprecht goed bedoelde input dan denk ik dat het voor mij weinig zin heeft om hier nog tijd aan te besteden.

Wat ik wel weet is dat er geen "box" vervangen gaat worden omdat er op basis van door jou vestrekte gegeven geen enkele indicatie is dat er iets mis zou zijn met die "box" of hop 3.

Reputatie 7

Au dit doet zelfs meer pijn om te zien nu is het wel duidelijk dat er iets mis gaat bij kpn

Wat gaat er dan fout bij KPN, opnieuw, dat ziet er prima uit, niets mis.

Geen packetloss en een roundtrip tijd van 11 milliseconde ... mooie waarden.

Weet je overigens dat de hops 2a00:1450:8101::1 en 2001:4860:0:1::3008 van Google zijn?

De hops beginnend met 2001:67c zijn wel van KPN maar zoals eerder gezegd zijn die configureerd om niet of niet altijd op pingverzoeken te reageren. Niets mis mee.

Reputatie 1
Badge

Ik wacht wel op een antwoord van kpn want we kunnen wel blijven chatten maar er gaat duidelijk iets mis anders zou ik dat niet ervaren in mijn games en zou dr techneut van kpn dat zelf niet zeggen. Maar het was fijn om met jou gesproken te hebben. Je geeft tenminste wel eerder antwoord dan kpn 💪🏼

Reputatie 7

Ik wacht wel op een antwoord van kpn want we kunnen wel blijven chatten maar er gaat duidelijk iets mis anders zou ik dat niet ervaren in mijn games 

Natuurlijk gaat er iets mis want jij ervaart immers problemen bij het gamen.

Daar hoor je mij ook niets over zeggen. Het is alleen jammer dat je met grote stelligheid de bal bij KPN legt terwijl er op basis van de door jou verstrekte informatie niets maar dan ook helemaal niets is dat wijst op een probleem bij één van de door KPN beheerde componenten.

 

... en zou dr techneut van kpn dat zelf niet zeggen.

Je weet ook niet of een techneut van KPN dat gezegd heeft.

Reputatie 1
Badge

Dat weet ik zeker wel want kpn hoort niet te liegen tegen klanten en als dat zo is is er een groter geval ik geloof niet dat kpn oplichters zijn… nou althans dat is niet de bedoeling 😂 en de bal ligt zeker bij kpn naar alles wat ik heb gedaan. Ik kan niet zelf even de box vervangen Alle mogelijke opties waardoor ik packetloss heb heb ik geprobeerd En dit is de laatste optie en ook de enigste. Zelf kan ik niet de box vervangen was dat maar waar. 

Reputatie 7

Dat weet ik zeker wel want kpn hoort niet te liegen tegen klanten 

Klopt, KPN hoort niet te liegen tegen haar klanten, dat is dan ook een zeer kwalijke zaak.

 

de bal ligt zeker bij kpn naar alles wat ik heb gedaan. Ik kan niet zelf even de box vervangen 

Er valt ook helemaal geen box te vervangen want er is helemaal niets mis met die box van KPN. Heb je overigens ook al een mailtje naar Google gestuurd want die hebben blijkbaar ook een paar boxen te vervangen.

 

Alle mogelijke opties waardoor ik packetloss heb heb ik geprobeerd En dit is de laatste optie en ook de enigste.

Maar ik ben bang dat je toch echt bij de hostingpartij van de gameserver moet zijn immers het probleem wordt zo te zien niet, ik herhaal niet veroorzaakt door componenten van KPN.

Geloof me, dat je packetlosses ziet op de hops op de route naar de destination server is helemaal niet erg, dat zegt alleen iets over het zelf reageren op ping requests. Het zegt niets over het routeren van datapakketjes van of naar de volgende hop op het pad naar de destination server. Pas als je packetlosses ziet op de destination server zelf dan wordt het een ander verhaal, maar dat is bij jou niet het geval. Ik kan er echt niets anders van maken, hoe graag ik ook zou willen, maar er is echt helemaal niets waaruit blijkt dat er iets mis gaat.

 

Maak eens zo'n pingplot richting het de URL cq het IP adres van de gameserver en plaats die hier eens.

Welke app gebruik je eigenlijk voor die tests?

Reputatie 1
Badge

Pingplotter app en het ligt niet aan de gameservers want ik heb dit bij meerdere games zoals EA games Rockstargames epic games call of duty etc. En ik ping niet alleen naar google bij alles heb ik steeds dezelfde problemen en zelf weet ik niet het ip adres van bijvoorbeeld EA hun gameservers zelf heb ik wel naar EA.com gepinged maar constant krijg ik het zelfde resultaat. 
 

kpn zou een paar onderhouds werkzaamheden kunnen verrichten want dit gaat zo niet zelf kan ik er toch niks aan doen dus het heeft geen nut om dit nog allemaal te doen ik weet zelf echt wel wanneer het fout gaat en waar 

Reputatie 7

Pingplotter app en het ligt niet aan de gameservers want ik heb dit bij meerdere games zoals EA games Rockstargames epic games call of duty etc. 

En die games die worden ergens gehost bijvoorbeeld bij Amazon of een andere cloud dienst.

Er kan prima een probleem zijn in de routering naar die game servers maar dan is de vraag welke hop een wegomleiding gelegd heeft.

Dit zou je kunnen onderzoeken door zo'n pingplot richting de gameserver te doen en niet richting google.com.

 

kpn zou een paar onderhouds werkzaamheden kunnen verrichten want dit gaat zo niet ...

Waar moet KPN dan onderhoudswerkzaamheden aan plegen?

 

ik weet zelf echt wel wanneer het fout gaat en waar 

Waar gaat het dan fout volgens jou?

 

Nogmaals: Packetlosses onderweg zeggen niets over de werking van de verbinding tussen jouw Playstation en de gameserver (destination host).

Reputatie 1
Badge

Maakt allemaal niet uit als ik weer gewoon mijn spel en voip calls kan houden is er niks aan de hand maar zolang het niet werkt naar toedoen moet er onderzoek gedaan worden naar het probleem en dat doet kpn totaal niet. 
 

en zelf weet ik niet het ip van de gameserver en daar ga ik geen moeite voor doen. Want het ligt niet aan de gameservers. Ik speel meerdere games die niet op de zelfde servers zitten het zal heel gek zijn als alle gameservers toevallig corrupt zijn. 
 

ik ben nog steeds aan het wachten op antwoord van kpn ik weet niet of ze dit forum überhaupt wel lezen of of ze daar de tijd voor hebben

Reputatie 7

Ik speel meerdere games die niet op de zelfde servers zitten het zal heel gek zijn als alle gameservers toevallig corrupt zijn. 

Als ze allemaal door Amazon of i3D.net gehost worden, dan zou me dat niets verbazen.

Een verwijzing naar het verkeerde hostingcenter en je heb de poppetjes aan het dansen.

 

Zou je eens een andere DNS server op jouw Playstation kunnen instellen om te zien of dat betere resultaten geeft?

Reputatie 1
Badge

Dus wat kan ik nu doen om dit op te lossen?

Reputatie 7

Het IP adres achterhalen van de gameserver en een pingplot maken richting die gameserver.

De URL van een game achterhalen en kijken of verschillende DNS servers met verschillende IP adressen op de proppen komen.

Stel dat de DNS server van KPN zegt dat de gameserver voor Rocket League een IP adres in Amerika heeft terwijl de DNS server van Cloudflare zegt dat die game gehost wordt op een server van i3D.net in Rotterdam. Dat betekent natuurlijk nog al wat in roundtrip tijd.

 

Persoonlijk zou ik mij op de bovenstaande twee punten focussen om te achterhalen wat nu de werkelijke oorzaak van het probleem is. Het achterhalen van de URL voor een game is dan natuurlijk essentieel.

Zo lijkt de URL voor Rocket League "psyonix-rl.appspot.com" te zijn en dat levert al interessante dingen op.

De DNS servers van KPN geven telkens verschillende IPv4 en IPv6 adressen uit twee reeksen.

Zet anders ook IPv6 eens even uit op jouw Playstation of Experia Box en kijk of dat een positieve impact heeft.