Beantwoord

packetloss/jitter

  • 23 April 2020
  • 308 reacties
  • 4792 keer bekeken

Reputatie 1
Badge

Ik heb de laatste tijd heel veel packetloss en een te hoge jitter. Ik heb dit geanalyseerd en zag dat er op traceroute 3 packetloss bevindt dit betekent dat de verbindingsbox van de buurt vervangen moet worden of ernaar gekeken moet worden. 2 weken geleden zou dit opgelost moet zijn maar er is nog steeds niks veranderd ik zou graag willen weten wanneer de box vervangen gaat worden. 

icon

Beste antwoord door Lisa 26 April 2020, 19:07

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

308 reacties

Reputatie 1
Badge

Ik gebruik een lan kabel voor de ps4 en ik zou in godsnaam niet weten hoe ik dat doe op de experia box

Reputatie 7

Ik gebruik een lan kabel voor de ps4 en ik zou in godsnaam niet weten hoe ik dat doe op de experia box

Heel goed dat je een LAN kabel gebruikt.

Welk type Experia Box heb je?

Ben je wel eens ingelogd geweest op http://192.168.2.254?

Reputatie 1
Badge

Ik heb een experiabox V10 en als het goed is had ik wel eens een keertje ingelogd in de router settints

Reputatie 7

Op de V10 vind je onder "Instellingen de optie IPv6 en daar kan je de IPv6 switch uit zetten.

Je zult de V10 dan wel opnieuw moeten opstarten.

Je ziet daar ook de optie DNS. Daar kan je een eigen IPv4 DNS server instellen.

Helaas is het (nog) niet mogelijk om een eigen IPv6 DNS server in te stellen.

Reputatie 1
Badge

Aha ok ik zal het later proberen en zien of er verbeteringen zijn

Reputatie 7
Badge +17

@Serluir Welkom hier! Bedankt voor je bericht en @wjb Bedankt voor je uitleg in deze. Met deze reactie laat ik even weten dat je uit de bak bent gevist. Omdat ik er zelf (absoluut) het fijne niet van weet stuur ik even een mail naar mijn collega @Erik_. Hij kan het net als wjb veel beter uitleggen dan ik. Morgen is Erik weer aan het werk, dus ik verwacht dat hij dan ook nog wel even een blik wil werpen op wat hier allemaal gezegd is. 
Excuses dat een reactie van ons even is uitgebleven. :see_no_evil:

Reputatie 1
Badge

Ok dankjewel ik ben morgen online op het forum en kijk ernaar uit voor de oplossing van erik voor dit probleem 😁

Reputatie 1
Badge

@Erik_ ik zie dat u online bent weet u een oplossing om dit probleem te stoppen?

Reputatie 7
Badge +30

Hoi Serluir, welkom! 

Wat betreft packet loss in het algemeen heeft je wjb al heel veel gezegd, waar ik me ook alleen maar bij kan aansluiten. Zoals in mijn bericht, waar wjb al een screenshot van plaatste, zijn de servers die beginnen met 139 en 145 (en ook 134 trouwens) onderdeel van ons core netwerk. Die zijn geconfigureerd om maar heel beperkt te reageren op ping verzoeken. Je gaat dan in traces ook al heel gauw op die adressen packet loss zien. Alleen is dat dus geen echte packet loss. Wat je ook kunt zien in pingplotter aan het feit dat je pakketcount aan het eind dan nog hetzelfde is. Oftewel er zijn onderweg niet daadwerkelijk pakketjes verloren gegaan.

 

Laat onverlet dat jij nu wel problemen ervaart.  De stappen voor een oplossing zijn dan inderdaad wat wjb al aangaf: zoek de specifieke gameserver(s) waar jij mee verbindt en doe pingplotters (en WinMTR) metingen daar naar toe. Dan wordt over algemeen duidelijk waar in de route het probleem wel zit.  We hebben voor gaming over het algemeen specifieke routeringen lopen naar grotere gameaanbieders, dus dit zou in de basis in orde moeten zijn. Maar, daar kan dan alsnog wel eens wat misgaan. Om dat te kunnen achterhalen hebben we die specifieke metingen nodig. Dus als je die zou kunnen uitvoeren en hier plaatsen. Verder ben ik ook nieuwsgierig of er inderdaad een verschil is met IPv6 uit.

 

Gebaseerd op de resultaten kunnen we dit laten nakijken door netwerkmensen. Dat zal dan door mijn collega Erwin verder opgepakt worden aangezien ik na vandaag een week vrij ben.

Reputatie 1
Badge

Ah ok ik zal kijken of ik de ip’s van de game servers kan vinden eerst zal ik nog proberen de ipv6 uit te doen. Als er geen veranderingen zijn zal ik de ip’s opsporen van de servers en er paar pings naar toedoen

 

Bedankt voor de reactie en geniet van uw weekje vrij ik zal nog wel laten weten op het forum of er enige veranderingen zijn

Reputatie 1
Badge
dit krijg ik te zien als ik naar een van de servers van EA ping dit schijnt een BF1 server te zijn volgens deze link https://answers.ea.com/t5/Technical-Issues/What-IP-address-to-use-in-Pingplotter-to-see-connectivity-issues/td-p/5704357 (nog niet de ipv6 uitgeschakeld) het is nog best moeilijk om bijvoorbeeld de server van star wars battlefront 2015 te pakken sinds EA de ip's niet publiek wilt tentoonstellen 

 

Reputatie 7

Hier zie je eigenlijk niets vreemds.

Je ziet de latency oplopen zodra de sprong over de plas (naar Amerika) gemaakt wordt maar verder ziet dit er goed uit. Wel jammer natuurlijk dat de gameserver in Amerika staat, dit is de reden van de hoge latency.

Reputatie 1
Badge

er zijn ook europe gameservers van EA maar hier gebeurt het zelfde ik raak totaal niks en weet niet hoe dit komt uit het niets. het zou inderdaad wel handig kunnen zijn als de "netwerkmensen" kunnen uitzoeken waar het probleem hier ligt want ik weet ik echt geen raad meer om dit op te lossen

 

Reputatie 7

er zijn ook europe gameservers van EA maar hier gebeurt het zelfde ik raak totaal niks en weet niet hoe dit komt uit het niets. 

Welk spel speel je dan?

Hoe weet je dat je met een Europese server verbonden bent?

Reputatie 1
Badge

In star wars battlefront 2015 kan ik de servers aanpassen net als in fortnite eigenlijk naar europe us of asia oceania 

Reputatie 7

Heb je dan de url of IP adres van de Europese server van star wars battlefront 2015 en/of fortnite?

Reputatie 1
Badge

Nee die van star wars kan ik helaas niet vinden en die van fortnite zijn AWS EU frankfurt servers of EU london maar ik kom niet achter het ip hoelang ik ook al geprobeerd heb te zoeken. Ik zal ni ipv6 uitzetten en kijken of het verschil maakt

Reputatie 1
Badge
dit is het resultaat met ipv6 uit zelf heb ik ook een paar potjes gespeeld en het is er niet beter op geworden daarom switch ik weer terug en wacht af in de hoop of jullie mij kunnen helpen 

 

Reputatie 7

Ik ben zo benieuwd welke server er werkelijk gebruikt worden voor de spellen die jij speelt.

Als dat echt servers in Amerika zijn dan snap ik een lag van ééntiende seconde kan het verschil maken.

Het is dus echt zaak om het IP adres en de route naar de gameserver te achterhalen.

Wellicht dat KPN (@Erwin_) daarin kan ondersteunen immers ik begrijp uit het bericht van @Erik_ dat KPN specifieke routeringen heeft gedefinifieerd naar de grotere gameaanbieders.

Reputatie 1
Badge

De spellen die ik speel: GTA, fortnite, RDR2, rocket league, star wars battlefront 2015, Star wars battlefront 2, call of duty bo4, call of duty modern warfare. 
 

in al deze games ervaar ik hetzelfde voornamelijk op de europe servrr

Hoi @Serluir .  Wij hebben binnen KPN een  technische contactpersoon die hier (hopelijk) een analyse op wil loslaten. Daarbij zouden een aantal pingplots naar de problematische (EU)servers wel heel gewenst zijn. Anders heeft hij ook weinig om mee te werken.

Kun je sowieso je profiel aanvullen en hier een seintje geven als je dat gedaan hebt?

Reputatie 1
Badge

Mijn profiel is aangepast, ik zal nog proberen om de ip’s van de servers te vinden en laat ze dan hier achter. Ik denk niet dat ik ze zelf kan vinden maar ik zal mijn best doen 👍🏼

Reputatie 1
Badge
waarschijnlijk is dit een van de rocket leaugue ips van een Europe server. ik heb zelf niet de ips kunnen vinden voor de overige spellen. 

 

Reputatie 7

Dat ziet er prachtig uit, geen packetloss en een zeer snelle roundtrip van 8ms.

Op basis van deze meting zou ik concluderen dat er helemaal niets mis is met verbinding.

Deze game wordt in Rotterdam gehost door i3D.net.

 

Reputatie 1
Badge

Dan is er dus iets anders mis maar dat moeten de netwerkmensen dan maar analyseren