Beantwoord

packetloss/jitter

  • 23 April 2020
  • 308 reacties
  • 4792 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

308 reacties

Reputatie 1
Badge

Dit is de kabel die in de wifi versterker zit (poort 1 geel) en die gaat naar de modem toe. Deze heb ik in de ps4 gedaan en hij zei dat ik een lan kabel moet aansluiten

Reputatie 7

Je maakt het wel spannend hoor want dat is nu net een resultaat dat ik niet zou verwachten immers dat is gewoon een LAN kabel en zou gewoon moeten werken.

Reputatie 1
Badge


 

Zo hoort de connectie speed een beetje te zijn dit krijg ik af en toe te zien na steeds opnieuw testen maar telkens zie ik weer 40 en 40 of 110 en 9 upload

Hier krijg ik dit 40 en 40 weer te zien direct na dat ik wel een download van ongeveer 120 krijg

Dan weer een lage upload 

 

Reputatie 1
Badge

Je maakt het wel spannend hoor want dat is nu net een resultaat dat ik niet zou verwachten immers dat is gewoon een LAN kabel en zou gewoon moeten werken.

kan ik u ergens anders een video sturen van dat ik de lan kabel erin zet en dan kan u het zien. ik kan helaas geen videos plaatsen op het forum, maar als ik een email kan sturen doe ik dat graag

Reputatie 7

Als je een filmpje wilt plaatsen kan je die uploaden naar YouTube en de link naar dat filmpje kan je hier op het forum in een bericht plakken.

Reputatie 1
Badge

ook zal ik even doen

 

Reputatie 1
Badge

https://youtu.be/ZCUv-Yi3ngQ

Reputatie 1
Badge
nu staat het kanaal van 5.0 ineens op 38 nadat ik de kabel van de modem uit poort 1 haalden en in de ps4 stopte.

 

Reputatie 1
Badge
ik krijg ook dit te zien als ik het vinkje wil plaatsen moet ik dit negeren of moet ik eerst bandsteering uitzetten?

 

Reputatie 7

In reactie op het filmpje:

 

Oké, dat zou absoluut niet zo mogen gaan, maar het zou ook zomaar de vinger op het pijnpunt kunnen leggen.

Het zou kunnen zijn dat die netwerkkabel zoveel (electrische) weerstand heeft dat daardoor het signaal te veel verlies heeft voor de PS4 terwijl de KPN WiFi "versterker" er nog niet mee overweg kan.

Dit zou een heleboel kunnen verklaren, maar het impliceert waarschijnlijk ook een hoop werk om verder te testen.

Is het mogelijk om tijdelijk (voor de test) een andere kabel van de Experia Box naar de KPN WiFi "versterker" te leggen?

Desnoods dwars door de gang, woonkamer, over de trap of hoe dan ook maar puur om "even" te testen of het probleem wellicht veroorzaakt wordt door de netwerkkabel tussen KPN WiFi "versterker" en Experia Box.

Niet geschoten is altijd mis. :wink:

Reputatie 1
Badge

Ik denk niet dat wij zo een andere lange lan kabel hebben maar ik zal kijken 😁

Reputatie 1
Badge


 

Nog steeds de zelfde resultaten ik zal hem nog eens direct mijn play station in stoppen en kijken of hij wel wat vindt met de nieuwe kabel 

 

 

Reputatie 1
Badge

Deze kabel herkent de ps4 wel, maar de resultaten blijven nog steeds hetzelfde

Reputatie 1
Badge

de "netwerkmensen" hebben nog steeds niet gereageerd…  

Reputatie 1
Badge
nog veel erger dan eerst hele hoge pieken en lage 

 

Reputatie 1
Badge

op 5 ghz zie ik de paarse kleur niet alsof de modem en de versterker elkaar niet kunnen pakken en ik snap niet waarom ik ze beter niet op hetzelfde kanaal kan zetten?

graag zou ik ook willen dat er een monteur zou kunnen komen kijken zo snel mogelijk en alles goed zetten want dit gaat niet zo langer.

Reputatie 1
Badge

extreem hoge latency… 

 

Reputatie 1
Badge

 

Reputatie 1
Badge

 

Reputatie 1
Badge

veel signaal storingen ik zal echt niet weten wat het is als kpn spoedig mogelijk een monteur kan laten komen zal dat fijn zijn

Reputatie 1
Badge
bijna overal loss

 

Reputatie 1
Badge

waarschijnlijk is er een probleem met een lijn in de straatkast. het zal geen kwaad doen om een monteur dat eens even te laten checken. de meesten problemen op forums over de ps4 en dergelijke (IP Packet Fragmentatie) ligt toch echt aan een lijn in de straatkast wat al mijn eerste vermoede is. laat me weten of een monteur dat even kan checken.

 

 mijn ps4 heeft zelf ook problemen met IP-fragmentatie en niet alleen mijn ps4 denk ik.. hierdoor krijg ik als gevolg steeds geen constante download speed of een hele lage upload

Reputatie 1
Badge

kpn nog steeds niet gereageerd echt onbeschoft dit. zogenaamd 24/7 beschikbaar… 

Reputatie 1
Badge

Lijntje in de straatkast is niet goed nogmaals. Laat dit control

Reputatie 1
Badge

…… wat een service