Beantwoord

packetloss/jitter

  • 23 April 2020
  • 308 reacties
  • 4792 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

308 reacties

Reputatie 1
Badge
het blauwe is de ip van mijn ps4
 

 

Reputatie 7

nog even een update over de packetloss met mijn nieuwe modem. het WAN ip adres is niet veranderd wat een beetje tegenvalt

Ik had ook eigenlijk niet anders verwacht omdat de eerdere metingen niet wezen op problemen met de Experia Box zelf of de hops daar boven.

Reputatie 1
Badge

toruwens de kabel van de versterker naar de modem toe zit in port 1 (de gele port) ik weet niet of die zo juist staat 

 ik dacht zelf dat mijn telefoon er ook aan verbonden zat maar die zie ik er niet tussen

en inderdaad er waren geen probelemen met de modem maar voordezekerheid is die nu wel verwisseld hierdoor weten we dat het niet aan de modem zelf ligt maar aan de versterker of de core routers eventueel

 

Reputatie 7

Kan je mij eens vertellen wat voor een apparaat (met IP adres 192.168.2.151) op LAN poort 1 (de eerste grijze poort) van de KPN Wifi "versterker" is aangesloten?

Reputatie 1
Badge

eerst gaf die aan 5 apparaten verbonden daarna 3 nu 4 dus ik weet niet of er iets fout gaat maar ik heb dat ding niet aangeraakt

 

Reputatie 1
Badge

Kan je mij eens vertellen wat voor een apparaat (met IP adres 192.168.2.151) op LAN poort 1 van de KPN Wifi "versterker" is aangesloten?

ik weet niet zeker waar ik het ip van de modem zelf kan zien maar er gaat een lan kabel van poort 1 (versterker) naar poort 1 (experiabox) dus als het goed is is 151 de experia box

ps: heeft u misschien discord of een platform waar we sneller kunnen comuniceren sinds u eigenlijk de snelste bent die reageert?

 

Reputatie 1
Badge

 

 Ip 151 is de naam STB_1 dit is waarschijnlijk een tv ontvanger maar wat ik niet snap is dat deze in poort 1 zit terwijl daar de kabel naar de modem toezit inzit en de ontvanger in 2

Reputatie 7

De Experia Box heeft IP adres 192.168.2.254.

Op de tweede grijze poort zit jouw Sony Playstation aangesloten.

Ik ben benieuwd naar het apparaat dat op de eerste grijze poort van de KPN WiFi "versterker" is aangesloten.

 

Reputatie 1
Badge

 

 


De gele kabel is de tv ontvanger en 1 kabel boven de kabel van de ontvanger dus poort 3 is de kabel naar de ps4 toe

Reputatie 1
Badge

De tv ontvanger is aangesloten op poort 2 

Reputatie 7

Misschien een rare vraag, maar koppel de TV ontvanger eens los.

Heeft dat invloed op de snelheid waarmee de PS4 kan communiceren?

Reputatie 1
Badge

Misschien een rare vraag, maar koppel de TV ontvanger eens los.

Heeft dat invloed op de snelheid waarmee de PS4 kan communiceren?

ik zal het eens proberen een een paar testen doen op de ps4

 

Reputatie 1
Badge

nee ik krijg nog steeds dezelfde resultaten te zien na een paar testen

Reputatie 7

Kan je ook een screenshot van de geavanceerde instellingen van de KPN WiFi "versterker" plaatsen?

Reputatie 1
Badge

ik krijg steeds van die spikes wat ik ook zie in pingplotter dat de signaal soms gewoon in een keer omlaag valt wat ook te merken is in een whatsapp call bijvoorbeeld of de ps4 party 

Reputatie 1
Badge

 

de geadvanceerde instellingen

 

Reputatie 1
Badge

net stond het kanaal van de 2.4 op 1 en nu op 11??

 

Reputatie 7

Ook dat ziet er goed uit. Het enige dat ik zou veranderen is dat ik een vinkje zou zetten bij "Verbreken zwakke WiFi cliënts".

Ik zie helaas dan ook nog altijd niet een een duidelijke oorzaak voor het problemen die jij ervaart.

Wat je nog zou kunnen proberen is de PS4 eens rechtstreeks op de Experia Box aan te sluiten.

Reputatie 1
Badge

nee het is niet mogelijk om de ps4 aan te sluiten op de experiabox zelf. ik kan wel en opname maken van wat ik zie op de ps4 dan kunt u zien dat de connection speed steeds schommelt

Reputatie 7

net stond het kanaal van de 2.4 op 1 en nu op 11??

 

Dat komt omdat je de kanaalkeuze op "auto" hebt staan en dan kiest de KPN WiFi "versterker" zelf het beste kanaal. Dat is overigens iets waar je je geen zorgen over hoeft te maken. Enerzijds omdat je toch geen apparaten verbonden hebt via 2.4GHz en anderzijds omdat er toch het best mogelijke kanaal gekozen is.

Reputatie 7

nee het is niet mogelijk om de ps4 aan te sluiten op de experiabox zelf. 

Dat is jammer.

Hij is ook niet even aan te sluiten op de kabel die nu in de gele poort van KPN WiFi "versterker" zit?

Reputatie 1
Badge
dit zie ik als ik het vinkje wil plaatsen 
 

 

Reputatie 1
Badge

ik kan het wel even proberen om de kabel aan te sluiten

Reputatie 1
Badge

ik heb dat zojuist gedaan maar de ps4 pakt deze helemaal niet er wordt gevraagd of ik een lam kabel kan aansluiten maar dat heb ik zojuist al gedaan

Reputatie 7

ik heb dat zojuist gedaan maar de ps4 pakt deze helemaal niet er wordt gevraagd of ik een lam kabel kan aansluiten maar dat heb ik zojuist al gedaan

Dan vraag ik me af of je dat wel goed gedaan hebt.

Je moet dus de kabel die in de gele poort van de KPN WiFi "versterker" zit in de PS4 steken.

Dat is dus de kabel die afkomstig is van de Experia Box die dan rechtstreeks met de PS4 verbonden wordt.