Beantwoord

packetloss/jitter

  • 23 April 2020
  • 308 reacties
  • 4792 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

308 reacties

Reputatie 7

Dan is er dus iets anders mis maar dat moeten de netwerkmensen dan maar analyseren

Klopt, maar dan is het mijns inziens zaak om ook i3D.net bij dat onderzoek te betrekken.

Reputatie 1
Badge

Voor mij is dat kansloos want ik heb meerdere games met verschillende hosts en ze werken allemaal niet goed

Reputatie 7

Voor mij is dat kansloos want ik heb meerdere games met verschillende hosts en ze werken allemaal niet goed

Het zou heel goed kunnen dat al die games door i3D.net gehost worden.

@Serluir : Ik heb mijn contactpersoon aangeschreven en het topic meegestuurd plus de technische details van jouw verbinding.

Wanneer er antwoord komt, kan ik niet zeggen. Momenteel hebben veel collega's een weekje vakantie.  

Zodra ik iets weet, laat ik jou dat weten. 

Reputatie 1
Badge

Ah ok helemaal prima! Ik blijf dagelijks op het forum kijken

Reputatie 1
Badge

Er is een nieuwe modem besteld en die komt de volgende dag binnen ik zal laten Kijken of ik hetzelfde probleem heb met de nieuwe modem en dat laten weten. Als het nog steeds niet werkt weten we zeker dat het niet aan onze kant ligt. Ook hebben wij een wifi versterker (wit). Deze zit aan de modem met een lan kabel gele poort. Mijn ps4 zit in een van de grijze poorten. Ik weet niet of dit er iets mee te maken heeft maar op de ps4 ervaar ik het meeste packetloss door jitter

Reputatie 7

Er is een nieuwe modem besteld ...

Wat voor een "modem" gaat dat worden, een Experia Box?

Je hebt nu een V10 en dat is by far de beste Experia Box die KPN ooit uitgebracht heeft.

 

Ook hebben wij een wifi versterker (wit). Deze zit aan de modem met een lan kabel gele poort. Mijn ps4 zit in een van de grijze poorten.

Ik neem aan dat beide lampjes op die KPN WiFi "versterker" onafgebroken "blauw/paars" branden. Klopt dat?

@Serluir : Dat nieuwe modem, hoe is dat gegaan? Ben je door ons benaderd? Of heb je dit via de telefonische ingang/chat besproken?

Reputatie 1
Badge

Ik krijg opnieuw een experia v10 maar een andere en de wifi versterker brandt alle bij blauw want deze is al een paar jaar terug door een monteur van kpn geconfigureerd en zo doet hij het eigenlijk.

hij zit trouwens bedraad verbonden maar telkens als wij de modem opnieuw opstarten of even resetten lijkt het of de wifi versterker draadloos verbinding probeert te maken. Dit stoort denk ik de bekabeling en daarom krijg ik maar 40 mbps download inplaats van 120mbps. 
 

steeds als dit gebeurd trek ik de stekker van de versterker er uit en zet hem er dan weer terug in. Daarna doe ik een speed test en lijkt het weer te werken naar toedoen maar daar heb ik een twijfel geval over. 
 

ik heb iemand gebeld om te vragen of we de experiabox v10 kunnen inruilen voor een ander hiervoor moeten wij de oude experiabox v10 met een code die wij gekregen hebben retourneren wij hebben de experiabox v10 nog niet ontvangen 

Waarschijnlijk wordt de nieuwe experiabox bij een afleverpunt in jouw buurt bezorgd. Ik neem aan dat je hier ook een SMS van hebt gehad?

Reputatie 7

...de wifi versterker brandt alle bij blauw ...

Dat is helemaal goed.

 

hij zit trouwens bedraad verbonden maar telkens als wij de modem opnieuw opstarten of even resetten lijkt het of de wifi versterker draadloos verbinding probeert te maken.

Maar ik neem aan dat ook zonder het uit en aan zetten van de KPN WiFi "versterker" deze uiteindelijk vanzelf weer bekabeld aangesloten wordt. (Beide lampjes branden blauw.)

Reputatie 1
Badge

Ze kunnen beide wel blauw branden maar als de internet speed need versneld wodt heb je er eigenlijk niks aan dus daarom uit de stekker en er dan weer in dan gaat de mbps wel omhoog maar dan zie ik nog steeds 2 waaiers inplaats Van 3 daarom doe trek ik dan weer de stekker eruit en zet hem erin

 

en ja ik heb een sms gehad

Reputatie 7

Wat bedoel je met "waaiers"?

Reputatie 1
Badge

Sorry was niet echt duidelijk 

Wifi icoon is een soort waaier 

Reputatie 7

Dan denk ik dat het mobiele apparaat zelfs helemaal geen verbinding heeft gemaakt met de KPN WiFi "versterker". Zou dat kunnen?

Als je een Android toestel hebt, installeer daar dan de WiFi Analyzer app op en meet de veldsterkte eens van de KPN WiFi "versterker".

 

Reputatie 1
Badge

De versterker en de modem hebben dezelfde naam maar het lijkt erop dat ze niet op het zelfde kanaal zitten 🤔 de naam van mijn modem is H369A00181C. Op afbeelding 1 (kijken we naar de donker blauwe kleur achter kpn FON en de lichtblauwe kleur)

op afbeelding 2 (is het de donkerblauwe kleur en de gele)

Reputatie 7

Dus de 2.4GHz wifi jouw KPN WiFi "versterker" staat op kanaal 1 en die van jouw Experia Box op kanaal 11. Dat is prima. Blijkbaar ben je dichtbij de KPN WiFi "versterker".

Het is wel zo dat het signaal van de Experia Box op die plek nog altijd -60dBm is. Dit betekent dat een mobiel apparaat niet snel automatisch over zal schakelen naar de KPN WiFi "versterker" als deze nog met de Experia Box vwrbonden is. Dit kan verklaren waarom je na een herstart van de KPN WiFi "versterker" een lagere snelheid te zien krijgt immers je mobiele apparaat zal dan zeer waarschijnlijk met de Experia Box verbonden zijn.

Zou je de volgende keer de wifi op jouw telefoon eens uit en weer aan kunnen zetten en dan kijken of de snelheid weer beter is?

Meet ook eens de veldsterkte op 5GHz. Dit kan je doen door op de 2.4G links boven te drukken zolang deze zichtbaar is.

Reputatie 1
Badge

 

ik heb de kanalen van de dualband en de experiabox op hetzelfde kanaal gezet 

Reputatie 7

ik heb de kanalen van de dualband en de experiabox op hetzelfde kanaal gezet 

Dat kan je beter niet doen, ze stonden prima op kanaal 1 en 11.

Reputatie 1
Badge

op de 5.0 staat niet eens met wifi naam

Reputatie 1
Badge

op de ps4 bij test your internet connectie krijg ik steeds om de test 40 mbps te zien wat 120 moet zijn steeds dropt dit als het waren of als de download op 120 staat staat de upload ineens op 9 of 10 terwijl dit rond de 56 moet zijn. ik denk dat het aan de versterker eventueel ligt of dat die niet goed verbonden is met de modem. ik denk zelf dat de versterker draadloos verbinding probeert te maken terwijl hij gewoon nog bekabeld is.

 

ik kan ook nergens in de webinterface draadloos gewoon makkelijk uitzetten 

 

en ik ben benieuwd waneer de netwerk mensen kunnen kijken @Erwin_ 

 

 

Reputatie 7

Schuif bovenaan het "tabblad" naar rechts.

Als het goed is staan zowel jouw Experia Box als jouw KPN WiFi "versterker" op kanaal 100-112.

Reputatie 1
Badge

Schuif bovenaan het "tabblad" naar rechts.

Als het goed is staan zowel jouw Experia Box als jouw KPN WiFi "versterker" op kanaal 100-112.

 

waar bedoelt u precies? en ik kan op de web interface laten zien op welke kanalen de experiabox en de dualband staan

 

Reputatie 7

ik denk zelf dat de versterker draadloos verbinding probeert te maken terwijl hij gewoon nog bekabeld is

Nee, dat denk ik niet, immers de "extender mode" staat toch echt uit op.de KPN WiFi "versterker".

Kan je ook eens een screenshot maken van de op de  KPN WiFi "versterker" aangesloten apparaten terwijl de PS4 aan staat.

Klik hiertoe op Geavanceerde status...

...en vervolgens op Verbonden apparaten.

 

Reputatie 1
Badge

nog even een update over de packetloss met mijn nieuwe modem. het WAN ip adres is niet veranderd wat een beetje tegenvalt