Beantwoord

VPN werkt niet meer op Experiabox V10a [opgelost]

  • 22 February 2019
  • 1023 reacties
  • 63450 keer bekeken

Reputatie 2
KPN heeft deze week een update uitgevoerd op de Experiabox V10a.
Nu werkt mijn VPN verbinding met kantoor niet meer.
Heeft iemand een suggestie?
icon

Beste antwoord door Erik van KPN 2 December 2019, 10:18

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1023 reacties



Wil je verbinding maken met jouw werk of wil je gebruik maken van een VPN provider en zo ja, welke VPN provider?
Heb je alle gegevens voor die VPN verbinding tot je beschikking?
Nee heb geen gegevens voor de verbinding tot mijn beschikking. De telefoon van mijn werk moet via mijn netwerk van KPN een VPN verbinding maken.
Maar om een VPN verbinding te maken zal je dan de benodigde instellingen van de VPN server moeten hebben.


Ja die staan in de telefoon geprogrammeerd
Reputatie 7
Dan moet je @Erik_ even vragen of hij de laatste firmware naar jouw V10A wil laten uitrollen.
Badge
@geen vpn verbinging met V10A, @Bloemvis, @DeKlaas: de update is voor jullie aangevraagd en zal vandaag geïnstalleerd worden. Je hoeft hier zelf niets voor te doen. De Experia Box zal herstarten na het installeren en daarna werkt het weer.

@timmerp: ik verwacht geen verschil, omdat er in de nieuwe firmware letterlijk niets anders is aangepast op gebied van VPN dan het weer mogelijk maken om te verbinden met de twee protocollen die het niet doen in de 190-versie. Maar ik ben de beroerdste niet 😃 Dus ook voor jou zal vandaag nieuwe firmware geïnstalleerd worden.


Het werkt! Duizend dank!
Dan moet je @Erik_ even vragen of hij de laatste firmware naar jouw V10A wil laten uitrollen.

@Erik_ wil je mij ook de laatste firmware geven?
@Erik, Wil je de firmware van de Experiabox V10a laten upgraden.
Na de vervanging van de Experiabox V7 naar de Experiabox V10a werkt de VPN connectie met mijn werk niet meer.
Na chat contact begreep ik dat dit via dit forum aangevraagd dient te worden.
Reputatie 7
Badge +20
@JorisW Ga ik voor je regelen! Vul je nog even je gegevens in op je KPN Forum profiel. Die heb ik nog nodig.

@Jan 28 Die van jou staan er al in. Ik ga het voor je in orde laten maken.
@Bart_ Zou je dit voor mij ook in orde kunnen maken? Dat alles weer werkt daarna met de VPN verbinding? Ik hoor graag van je en of je genoeg gegevens hebt van mij.
Reputatie 7
Badge +20
@Bart_ Zou je dit voor mij ook in orde kunnen maken? Dat alles weer werkt daarna met de VPN verbinding? Ik hoor graag van je en of je genoeg gegevens hebt van mij.
@royl1981 Dat kan ik zeker. Ik heb voldoende gegevens en ik heb het doorgegeven. 🙂
@Erik, Wil je de firmware van de Experiabox V10a laten upgraden.
Na de vervanging van de Experiabox V 8naar de Experiabox V10a werkt de VPN connectie met mijn werk niet meer.
Na chat contact begreep ik dat dit via dit forum aangevraagd dient te worden.
@Bart_ Zou je dit voor mij ook in orde kunnen maken? Dat alles weer werkt met de VPN verbinding? Ik hoor graag van je en of je genoeg gegevens hebt van mij.
Alvast bedankt
Badge
@Erik_ : Hierbij het verzoek op de laatste firmware te (laten) pushen. Ik ervaar ook het bekende VPN probleem. Mijn profiel is ingevuld. Huidige software versie is V1.01.00T03.4.

Graag jouw reactie.

Mvg Ed
Reputatie 7
@Erik_ : Hierbij het verzoek op de laatste firmware te (laten) pushen. Ik ervaar ook het bekende VPN probleem. Mijn profiel is ingevuld. Huidige software versie is V1.01.00T03.4.

Graag jouw reactie.

Mvg Ed

Jij hebt dus blijkbaar een V10 en niet een V10A.
Als jij problemen hebt met VPN verbindingen dan heeft dat een andere oorzaak.
Er is geen nieuwe firmware voor de V10 (zonder A).
Badge
Jij hebt dus blijkbaar een V10 en niet een V10A.
Als jij problemen hebt met VPN verbindingen dan heeft dat een andere oorzaak.
Er is geen nieuwe firmware voor de V10 (zonder A).


Ik zou dus KPN moeten vragen op een v10A modem te leveren want op deze manier kan ik thuis niet zakelijk werken....!!
Reputatie 7

Jij hebt dus blijkbaar een V10 en niet een V10A.
Als jij problemen hebt met VPN verbindingen dan heeft dat een andere oorzaak.
Er is geen nieuwe firmware voor de V10 (zonder A).
Ik zou dus KPN moeten vragen op een v10A modem te leveren want op deze manier kan ik thuis niet zakelijk werken....!!

Met een V10 is het prima mogelijk om VPN verbindingen op te zetten dat mag geen enkel probleem zijn. Ik heb jaren een V10 gebruikt en nooit problemen ondervonden met VPN verbindingen terwijl die toch 24x7 gebruikt werden.
Vandaar dat ik ook zei dat er dan een andere oorzaak moet zijn als je problemen hebt met VPN verbindingen.
Reputatie 7
Badge +30
@royl1981, @Jan 28: voor jullie is de update vrijdag doorgevoerd.

@MiFra, @Diana78: dank voor de gegevens! We gaan het regelen, maar kan zijn dat het in verband met de paasdagen dinsdag wordt.

@EddyW: met de V10 zijn er geen issues, zoals wjb al aangeeft. Als het dan ook niet lukt om een verbinding op te zetten, dan raad ik je aan om een los topic te starten met daarin precies wat er misgaat. Dan kunnen we op die manier met je meekijken.
@Erik_ kun je mij ook de laatste update geven. Heb vorige week nieuwe modem gekregen en kan ook geen vpn verbinding meer opzetten
Hoi Erik, forumprofiel is ingevuld, graag de nieuwe firmware.
Badge
mijn vpn doet het niet sinds ik de experia v10a modem gebruik.

ik lees hier dat ik iets in mijn forum profiel moet invullen welke info moet daar ingevuld
Reputatie 7
mijn vpn doet het niet sinds ik de experia v10a modem gebruik.

ik lees hier dat ik iets in mijn forum profiel moet invullen welke info moet daar ingevuld

Minimaal naam, postcode huisnummer en klantnummer.
Reputatie 7
Badge +30
Goedemorgen! Ik hoop dat jullie allemaal fijne paasdagen hebben gehad :)

Dank voor het invullen van jullie profielen. Voor @MiFra, @Diana78, @avanlievenoogen, @Hulzebos en @Talitjuh is de update inmiddels gestart. Je Experia Box zal herstarten na afloop en daarna kun je weer gebruik maken van VPN.
@Erik, Zou je s.v.p. de firmware van de Experiabox V10a naar mij willen pushen?
De VPN naar mijn kantoor werkt op deze modem niet meer, en ik heb em heel hard nodig voor mijn werk.
Ik heb begrepen dat je dit hier op het forum kunt aanvragen? BVD
@royl1981, @Jan 28: voor jullie is de update vrijdag doorgevoerd.

@MiFra, @Diana78: dank voor de gegevens! We gaan het regelen, maar kan zijn dat het in verband met de paasdagen dinsdag wordt.

@EddyW: met de V10 zijn er geen issues, zoals wjb al aangeeft. Als het dan ook niet lukt om een verbinding op te zetten, dan raad ik je aan om een los topic te starten met daarin precies wat er misgaat. Dan kunnen we op die manier met je meekijken.


Dankjewel @Erik_
Reputatie 3

Goed dat je hier ook reageert, @Karoi! Ik zag de vraag ook net in het andere topic. Daar haal ik hem even weg, om het daar te houden bij de vraag van de originele klant. Ik zie hier dat jouw Experia Box zelfs nog niet op de huidige versie (190) zit. Dus dan zou ik geen VPN problemen bij je verwachten. De problemen in de 190-versie zijn dat specifiek PPTP en IPSEC/IKEv2 in z'n geheel niet werken. Andere protocollen wel. Als jij andere problemen ervaart met VPN, dan wil ik je vragen om daar een apart topic voor te openen.


@EvdBurgt, ik heb de nieuwe firmware voor je aangevraagd! Je merkt dat het geïnstalleerd is als je Experia Box herstart.
@Erik_ Is het niet raar dat ik nog geen update in de tussentijd heb gehad dan? Waarom is mijn router niet automatisch geupdatet? Any ways, vreemd. Ik ga kijken of het dan aan mijn instellingen ligt maar ik zou hoe dan ook graag de nieuwste firmware gepusht krijgen. Alvast bedankt.


@Erik_ Ik heb begrepen dat ik de firmware (190) kan krijgen door mijn V10a te resetten, maar dat vind ik een beetje vreemd, dan ben ik al mijn instellingen kwijt en daar zit ik dus niet op te wachten. Ik had verwacht dat ook al verander je je instellingen dat je altijd de laatste updates automatisch ontvangt. Want ik wil graag de laatste firmware op mijn V10a hebben, en ik vind het prima om eerst naar 190 te updaten en dan de 194 te ontvangen. Mijn VPN werkt inmiddels weer maar ik vind het geen fijn gevoel dat mijn updates achterblijven. Is hier iets voor te regelen? Alvast bedankt.
Reputatie 7
Badge +30
@Michael1908: ik heb de update voor je aangevraagd. Je merkt dat hij geïnstalleerd is als je Experia Box een keer herstart.


@Erik_ Ik heb begrepen dat ik de firmware (190) kan krijgen door mijn V10a te resetten, maar dat vind ik een beetje vreemd, dan ben ik al mijn instellingen kwijt en daar zit ik dus niet op te wachten. Ik had verwacht dat ook al verander je je instellingen dat je altijd de laatste updates automatisch ontvangt. Want ik wil graag de laatste firmware op mijn V10a hebben, en ik vind het prima om eerst naar 190 te updaten en dan de 194 te ontvangen. Mijn VPN werkt inmiddels weer maar ik vind het geen fijn gevoel dat mijn updates achterblijven. Is hier iets voor te regelen? Alvast bedankt.

@Karoi Er zit helaas niets anders op dan te resetten. Normaal hebben we op afstand beheer over je Experia Box om updates te kunnen uitvoeren. Soms lukt dit echter niet, dan hebben we geen beheer. Waarom dat dan is, geen idee. Maar de enige manier om dan weer beheer te krijgen, en updates te kunnen uitvoeren, is een factory reset. Je hebt wellicht eerder in dit topic ook wel gezien dat ik klanten gevraagd heb om dat te doen omdat we de 193-firmware bij hen niet konden pushen. Als jij nu nog steeds op 184 zit, dan hebben wij op dit moment geen beheer en kan nieuwe firmware niet geïnstalleerd worden. Je raakt dan inderdaad instellingen kwijt, maar als je updates wilt, dan zit er helaas niets anders op. Wel zou het daarna verder in orde moeten zijn. Als in, je hoeft dan niet opnieuw te resetten als er weer een update is.
Reputatie 3
@Michael1908: ik heb de update voor je aangevraagd. Je merkt dat hij geïnstalleerd is als je Experia Box een keer herstart.



@Erik_ Ik heb begrepen dat ik de firmware (190) kan krijgen door mijn V10a te resetten, maar dat vind ik een beetje vreemd, dan ben ik al mijn instellingen kwijt en daar zit ik dus niet op te wachten. Ik had verwacht dat ook al verander je je instellingen dat je altijd de laatste updates automatisch ontvangt. Want ik wil graag de laatste firmware op mijn V10a hebben, en ik vind het prima om eerst naar 190 te updaten en dan de 194 te ontvangen. Mijn VPN werkt inmiddels weer maar ik vind het geen fijn gevoel dat mijn updates achterblijven. Is hier iets voor te regelen? Alvast bedankt.@Karoi Er zit helaas niets anders op dan te resetten. Normaal hebben we op afstand beheer over je Experia Box om updates te kunnen uitvoeren. Soms lukt dit echter niet, dan hebben we geen beheer. Waarom dat dan is, geen idee. Maar de enige manier om dan weer beheer te krijgen, en updates te kunnen uitvoeren, is een factory reset. Je hebt wellicht eerder in dit topic ook wel gezien dat ik klanten gevraagd heb om dat te doen omdat we de 193-firmware bij hen niet konden pushen. Als jij nu nog steeds op 184 zit, dan hebben wij op dit moment geen beheer en kan nieuwe firmware niet geïnstalleerd worden. Je raakt dan inderdaad instellingen kwijt, maar als je updates wilt, dan zit er helaas niets anders op. Wel zou het daarna verder in orde moeten zijn. Als in, je hoeft dan niet opnieuw te resetten als er weer een update is.


@Erik_ Ik ga dan even kijken of ik dit binnenkort kan doen, wil het op een dag doen dat ik thuis ben en het meteen weer in orde kan maken, niet dat mijn vriendin zonder internet zit omdat ik alles even reset. Maar komt in orde en neem rond die tijd wel weer contact met je op. Bedankt.