Beantwoord

Geen nummerherkenning meer

  • 7 October 2020
  • 146 reacties
  • 3569 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

146 reacties

Beste Maja, Ik heb de kabel ingekort tot ca 60 cm. Daarna heb ik de vaste telefoon afgekoppeld, batterijen eruit gehaald en ook de Box 12 spanningsloos gemaakt. Na 15 min. de spanning weer ingeschakeld en de Box 12 gereset door gebruik te maken van de mogelijkheid dit door KPN te laten doen via de website. Helaas nog steeds geen nummerweergave/herkenning.

Is er nou niemand binnen dat hele grote KPN die dit in een handomdraai kan oplossen?

Het is mij niet duidelijk of Bertje weet hoe hij het heeft opgelost? Zo ja, dan wil ik graag zijn methode proberen.

Ik zie nog nergens in dit topic dat het ook bij de TS ( @BertjeWolsje ) is opgelost @Breng .

Reputatie 3
Badge +1

Beste,

Na herhaaldelijke verzoeken om mijn nummerherkenning weer werkend te krijgen ben ik gestopt hier verder nog energie in te stoppen. Nou moet ik wel zeggen dat ik zo'n beetje alles heb geprobeerd en dat dit steeds zonder het gewenste resultaat is geweest. Tot op een dag nu al weer zo'n 2 maanden geleden ik opeens de namen zag die in mijn contactenlijst stonden genoemd als ik door één van hun werd gebeld. Ik heb altijd gedacht dat KPN achter de schermen iets had gefixd, ik heb dit ook bij Maja gemeld en haar gevraagd wat nu de oplossing is geweest, helaas wist zij dat ook niet. Wat denk ik wel bepalend is geweest is het feit dat ik de voicemail van KPN destijds heb uitgeschakeld en de boodschap van mijn antwoordt apparaat heb geactiveerd . Als je dit zelfde probleem ervaart zou ik dat zeker proberen, succes.

Reputatie 7
Badge +20

Hi allen, ik heb weer een update vanuit de modem-mensen: oorzaak is gevonden en gaat gefixt worden met een firmware update, het is echter nog onduidelijk wanneer die firmware update precies uitgerold gaat worden. Vermoeden is rond oktober pas, maar ze durven hier geen harde datum voor te geven. De oplossing komt er dus aan!

Reputatie 3
Badge +1

Hallo Maja,

dankjewel voor je berichtje, ik begrijp dat jij je best doet om je klanten te informeren en dat waardeer ik. Echter stoor ik me aan het feit dat je overal achteraan moet gaan in dit grote logge KPN om dit soort “eenvoudige” issues aan het licht te brengen en daar dan eens een nieuwe fix op te krijgen die waarschijnlijk nog 3 maanden gaat duren. Maar laten we afspreken als het werkt dan hangen we de vlag buiten.

Reputatie 3
Badge +1

nog één dingetje Maja, ik mag toch zeker aannemen dat deze fix niet alleen voor de Experiabox V10 geld maar ook voor de KPN BOX 12 ?

Er komt JUIST een fix voor de nummerweergave op Box 12. Daar gaat dit topic ook over. Door jezelf gestart.

Is er met de V10 ook wat mis mee dan? Jij hebt de Box 12, dus snap ik ook niet waarom je nu de V10 '’ook'’ noemt overigens, Bertje.

Reputatie 3
Badge +1

Ja Peter, ik sprak even in het algemeen er van uitgaande dat ook de v10 gebruikers dit probleem hadden. Ik heb inderdaad zelf de box12. Dank voor je medewerking. 

Reputatie 7
Badge +20

Het gaat enkel om de Box 12 en dan ook nog eens lang niet alle gebruikers, daarom heeft het ook zo lang geduurd voordat ze het euvel hebben gevonden, zo eenvoudig was het dus niet :wink:

Zodra ik een concrete datum doorkrijg voor de update, laat ik dat hier weten!

Reputatie 3
Badge +1

top bedankt Peter.

Is er nog enige voortgang te melden over dit onderwerp?

Misschien is er iemand die mij verder kan helpen als ik nog wat technische gegevens van mijn situatie geef.

Ik heb dus een box12 van KPN en sinds mijn overgang van Tele2 naar KPN geen nummerweergave meer.

Mijn vaste telefoon is een KPN Arizona 815 basisstation met drie extra handsets KPN Arizona 810.

Op de onderkant van het basisstation en de drie opladers staat: “Geschikt voor analoge enkelvoudige PSTN aansluiting van KPN”. “(PSTN= Public Switched Telephone Network).  In de gebruiksaanwijzing van deze toestellen staat bij “Technische gegevens: Frequentiebereik 1,88-1,90GHz, Kanalen 120 duplex kanalen, Modulatie= GFSK”. 

In Wikipedia lees ik: “In Nederland is op 1 september 2019 PSTN deels door KPN afgeschaft". 

Kan iemand hier iets mee??  Ik zou dit toch wel heel graag op korte termijn opgelost willen zien, wie niet?

Reputatie 3
Badge +1

Beste Breng, 

Circa oktober 2021 zal KPN een update doen op alle KPN Box 12 modem- routers. Hierna zou het probleem moeten zijn verholpen. Tevens raad ik je aan de KPN voicemail uit te schakelen en gebruik te maken van de standaard begroeting van je antwoordt apparaat, dit heeft bij mij wel al geholpen.

Succes, en anders ff geduld tot de update van oktober.

Ik heb inmiddels op twee aparte, geleende telefoontoestellen op mijn Box 12 gewoon nummerherkenning. Het ene was een Gigaset,  de andere een oud KPN toestel dat altijd met een KPN-lijn verbonden is geweest.

Daarna heb ik mijn KPN Arizona 815 bij een kennis op zijn KPN-verbinding aangesloten: ook nu weer gewoon nummerherkenning! Het ligt dus niet aan mijn telefoontoestel. De betreffende router was hoogstwaarschijnlijk een Experia-box.

Dus kennelijk doet de Experia-box iets wat mijn Box12 niet doet: gewoon zorgen dat de nummerherkenning wordt doorgegeven. 

Waarom moet het zo lang duren voordat KPN met een oplossing komt? Het is toch van de gekke dat een door KPN geleverd telefoontoestel het op de ene KPN-verbinding wel goed doet en op de andere KPN-verbindingniet.

Dus kennelijk doet de Experia-box iets wat mijn Box12 niet doet: gewoon zorgen dat de nummerherkenning wordt doorgegeven. 

@Breng. Dat doet ie wel, want je geeft net aan dat de geleende Gigaset en een oud kpn toestel het wel doen.

Ik heb inmiddels op twee aparte, geleende telefoontoestellen op mijn Box 12 gewoon nummerherkenning. Het ene was een Gigaset,  de andere een oud KPN toestel dat altijd met een KPN-lijn verbonden is geweest.

Het zit 'm in de samenwerking tussen Box 12 en sommige dect telefoons. Die van Panasonic en Philips doen het ook niet op een Box 12. Gigaset daarentegen weer wel.

Het probleem met de Box 12 en nummerweergave wordt medio oktober opgelost als het goed is. (bron)

Nota Bene. Gigaset is het originele merk van de kpn telefoons. Echter zijn de Gigasets beter (vind ik) en … minder duur. Zeg maar goedkoop. Hier al ruim 10 jaar niks anders meer dan Gigaset.

I.v.m. de kosten bel ik alleen nog maar met de mobiel (onbeperkt bellen in/naar E.U.).

Reputatie 3
Badge +1

Dus kennelijk doet de Experia-box iets wat mijn Box12 niet doet: gewoon zorgen dat de nummerherkenning wordt doorgegeven. 

@Breng. Dat doet ie wel, want je geeft net aan dat de geleende Gigaset en een oud kpn toestel het wel doen.

Ik heb inmiddels op twee aparte, geleende telefoontoestellen op mijn Box 12 gewoon nummerherkenning. Het ene was een Gigaset,  de andere een oud KPN toestel dat altijd met een KPN-lijn verbonden is geweest.

Het zit 'm in de samenwerking tussen Box 12 en sommige dect telefoons. Die van Panasonic en Philips doen het ook niet op een Box 12. Gigaset daarentegen weer wel.

Het probleem met de Box 12 en nummerweergave wordt medio oktober opgelost als het goed is. (bron)

Nota Bene. Gigaset is het originele merk van de kpn telefoons. Echter zijn de Gigasets beter (vind ik) en … minder duur. Zeg maar goedkoop. Hier al ruim 10 jaar niks anders meer dan Gigaset.

I.v.m. de kosten bel ik alleen nog maar met de mobiel (onbeperkt bellen in/naar E.U.).

Dankjewel voor je reactie Peter, update media oktober was reeds aangekondigd. 

Kennelijk ben ik niet duidelijk genoeg geweest. Mijn Box12 geeft wél nummerherkenning door aan de Gigaset en KPN Chicago, maar níét aan mijn Arizona 815, terwijl mijn toestel wél nummerherkenning op de Experia-router van een kennis ontvangt. Het ligt dus niet aan mijn toestel. Er is dus verschil tussen de ene KPN-lijn en de andere KPN-lijn. Dat is toch vreemd? 

Hier komt dus die update in oktober voor, @Breng .

In mijn reacties op jouw had ik ook al uitgebreid aangegeven dat sommige merken (of typen) wel en andere er niet op reageren. Jij was volkomen duidelijk, maar had je mijn reacties wel goed gelezen?

Ik vermoed dat het DTMF signaal voor de nummerweergave te zwak is voor sommige toestellen en dat dat dus verbetert gaat worden.

Verder is aan te raden de kabel tussen het modem en de telefoon (basis) niet langer dan 5 meter te laten zijn.

Wanneer komt die firmware update nou…….?

Reputatie 7
Badge +20

Wanneer komt die firmware update nou…….?

Het is inmiddels oktober dus ik vaag het even na!

Ik neem aan dat het niet overal tegelijk gebeurt, maar in Den Haag is er zeer zeker al wat gedaan in de laatste week van september. Ik was “afgeschakeld” omdat het ouwe Zyxel modem (nog van Telfort) niet tegen de firmware update kon of in elk geval daarna niet meer herkend werd (my bad, maar ik had het niet zo voorzien op die Experia’s, je kon aan die V10A met z’n ene LEDje toch al nauwelijks zien wat de status was).

Reputatie 3
Badge +1

Beste allen, volgens Peter komt er in oktober een update speciaal voor de kpn box12 met betrekking tot de nummerherkenning. Ik heb nog geen bevestiging gehad van Peter. Mogelijk nog andere reacties over dit onderwerp  ??? 

Tja, de fix is maanden geleden in dit topic (!) al aangekondigd door @Maja_ .

Op 6 oktober heeft ze navraag gedaan (...) maar daar nog geen reactie van haar op gezien.

Dit topic staat bij mij al een jaar !!! open in een tabblad, sinds 7 okt. vorig jaar, en dat 'boek’ wil ik ook wel eens kunnen sluiten.

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb nog geen concrete informatie ontvangen tot op heden en zal er weer een reminder achteraan sturen, ben echter een beetje bang voor het antwoord :confused:

Reputatie 3
Badge +1

Ik heb nog geen concrete informatie ontvangen tot op heden en zal er weer een reminder achteraan sturen, ben echter een beetje bang voor het antwoord :confused:

Hoi Maja, hoezo zou het antwoord je een beetje bang maken, als kpn toch zegt dat er in oktober 2021 een firm update komt specifiek voor de kpn box12 om het probleem met de nummerherkenning op te lossen mag ik toch aannemen dat dit ook gaat gebeuren. Of is jouw ervaring anders ???

Reputatie 7
Badge +20

Afgelopen zomer zijn er een aantal issues geweest met firmware updates voor andere opties, waardoor er vertraging op is getreden bij het verwerken van andere wijzigingen. Ik heb dus het idee dat oktober niet gehaald gaat worden, anders had ik hier ongetwijfeld al meer over gehoord :confused: