Beantwoord

Geen nummerherkenning meer

  • 7 October 2020
  • 146 reacties
  • 3541 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

146 reacties

Hallo Maja, oktober is dus niet gehaald. Je geeft echter niet aan wanneer er nu eindelijk wel eens een oplossing kan worden verwacht. Er zitten veel mensen al een jaar op te wachten, het wordt nu wel eens tijd dat KPN iets gaat doen voor zijn klanten.

Wanneer…..?

Er heeft hier kort een post van AngelaZ gestaan, die een oplossing voor haar bood. Is die oplossing ook niet iets voor ons?? Deze post is verplaatst naar ‘Monteurskosten nummerherkenning’.  

Breng schrijft:
Is die oplossing ook niet iets voor ons??

 

Heb je dat nog niet geprobeerd? Dat kan je zelf.

 

Reputatie 7
Badge +20

Net weer een reactie ontvangen van de Box12 ontwikkelaars, het loopt hier zo stroef mee, omdat er telkens wel iets aangepast of opgelost moet worden op het gebied van de wifi van de Box12, en daar maken vrijwel alle gebruikers gebruik van dus dat krijgt dan voorrang omdat het veel meer impact heeft. Heel vervelend voor de groep mensen die hinder ondervind van het issue met de nummerweergave, maar de ontwikkelaars horen er uiteraard rekening mee te houden dat ze als eerst aan de slag gaan met de zaken waar de meeste klanten mee bediend zijn. Er gaat nu wel gekeken worden of er iets samengevoegd kan worden, zodat dit probleem met een geplande update van januari uitgerold kan worden, maar gezien de complexiteit durfde hij daar geen garantie op te geven.

 

Ik kreeg op 19 november 2021 een SMS van KPN dat er de komende nacht een software-update van de Box 12 zou plaatsvinden. Ha, dacht ik, de oplossing van ons nummerweergaveprobleem!

Maar helaas,  nog steeds is er niets veranderd.

Wanneer…..?

Reputatie 7
Badge +20

@Breng: 

Net weer een reactie ontvangen van de Box12 ontwikkelaars, het loopt hier zo stroef mee, omdat er telkens wel iets aangepast of opgelost moet worden op het gebied van de wifi van de Box12, en daar maken vrijwel alle gebruikers gebruik van dus dat krijgt dan voorrang omdat het veel meer impact heeft. Heel vervelend voor de groep mensen die hinder ondervind van het issue met de nummerweergave, maar de ontwikkelaars horen er uiteraard rekening mee te houden dat ze als eerst aan de slag gaan met de zaken waar de meeste klanten mee bediend zijn. Er gaat nu wel gekeken worden of er iets samengevoegd kan worden, zodat dit probleem met een geplande update van januari uitgerold kan worden, maar gezien de complexiteit durfde hij daar geen garantie op te geven.

 

 

Hier hetzelfde probleem met de nummerherkenning, echter lag het volgens de helpdesk in het klantdomein. Want de V12 was volgens de betreffende medewerker superieur…

Want de V12 was superieur…

Hoi, @TomB. . Welkom op het forum.

Was lijkt me de goede woordkeuze als in '’de wens is...'’ . Is …. nooit geweest. Komt…. ooit.

Het nummerweergave probleem is er, na dik anderhalf jaar, namelijk nog steeds. O.a. dit topic bewijst dat het niet zo superieur is.

Overigens: ik denk zo maar dat je een philips of panasonic telefoon hebt. Daar komen de meeste opmerkingen over. Met een gigaset lijkt het wel te werken. Ook in de log van de V12 worden de nummers vastgelegd.

@PeterG wellicht was de wens van deze medewerker wel de gedachte. En gelooft deze medewerker nog wel in de onfeilbaarheid van zijn werkgever en hun producten. Hoewel ik absoluut een tevreden klant ben van KPN, geloof ik hier niet in. Zeker niet als ik inderdaad bekend was en ben met deze casus. Maar inderdaad betreft het een Philips, echter van een dusdanige leeftijd dat deze nog niet voor vervanging op de nominatie staat.

Ik kamp met hetzelfde euvel. Box 12 is afgelopen vrijdag aangebracht i.p.v. de Fritzbox van Solcon. Er zijn twee telefoonsets (groot huis) verbonden Philips D200 en -sorry Peter- Gigaset AS 405. Dit alles heeft vier lang goed gefunctioneerd. Met de overgang naar Box 12 wekt de inkomende nummerweergave niet meer. Eerst een modem reset geprobeerd, werkte één keer daarna niet meer, vervolgens de procedure zoals beschreven door Panasonic: resultaat één keer goed daarna niet meer. Solcon maakt gebruik van het netwerk van KPN, de oorzaak moet derhalve in Box 12 liggen.

Als ik het goed lees ben je klant bij Solcon, daar kun je dan ook terecht met je vragen en opmerkingen.

 

Je leest dus niet goed, Box 12 is KPN.

Oké, je bent dus overgestapt van Solcon, waar je eerst een FritzBox had, naar KPN, waar je nu een KPN Box 12 hebt?

Wat soms wel eens helpt, is de basisstations en de handsets van de telefoon een fabrieks=reset te geven en dan weer aan te sluiten. Binnen het modem kun je controleren of de telefoon geregistreerd is met het juiste numme.

Succes.

 

@hansku 

Begrijp ik nou dat je zelfs via de de Gigaset, mijn favo merk, geen nummerweergave hebt op de Box 12 ? Dat zou de eerste melding zijn m.b.t. deze combinatie.

Wat de Philips betreft. In een ander topic las ik dat het bij iemand weer werkte nadat ie álle nummers opnieuw in de Philips had gezet. (tip: begin eerst met de meeste gebruikte, dan weet je of het inderdaad zo is).

Reputatie 7
Badge +20

Ojee @hansku, niet zo leuk dat je hier na je overstap mee geconfronteerd wordt :slight_frown: Je maakt gebruik van 2 telefoonsets geef je aan, hoe zijn die onderling verbonden? Is het mogelijk dat je 1 van de sets -puur om te testen- even helemaal loskoppelt en de andere set rechtstreeks op de telefoonpoort van de Box12 aansluit? Op die manier kunnen we uitsluiten of er ‘onderweg’ iets mis gaat.

Dag Maja. Raak. De sets zijn verbonden via een splitter met de uitgang in de muur. Ik heb vier keer één aansluiting uit de splitter verwijderd, gecheckt op nummerweergave en weer aangesloten en weer gecheckt. Alle keren met één aansluiting in de splitter was er een correcte nummerweergave en alle keren met twee niet. Dus het probleem zit daar.

Blijft overeind staan dat het geheel wel vier jaar normaal gefunctioneerd heeft bij Solcon, zelfde netwerk, ander modem: Fritzbox.

@hansku 

Heb je meer handsets (plekken) dan 4 nodig in huis? Er gaan er maximaal 4 op 1 basis. Ze zijn draadloos, dus bv een handset de hele 'dag’ op een slaapkamer waar op dat moment niemand is…. Die kan dan bv meegenomen naar een ruimte waar wel overdag iemand is/komt. Hoeft niet in de houder; ze kunnen tot 4 dagen zonder opladen.

In oh ja, maximale aanbevolen lengte kabel tussen modem en basisstation 1,5 meter.

Heb je dus 1,5 meter tot de splitter en daarna 2 x 5 meter dan is dat 11,5 meter.

Mijn appartement is 280 m², 6 handsets. Je vergeet in je betoog over lengte van de bekabeling dat alles vier jaar goed gefunctioneerd heeft.

lengte van de bekabeling dat alles vier jaar goed gefunctioneerd heeft.

Ik heb 't over ‘betrekking tot de kpn modems', dus Experiaboxen en Box 12.

Je zou kunnen overwegen wederom een Fritzbox te gebruiken.

Die kan je kopen. Maar ook huren bij kpn voor een paar euro per maand inclusief Techdesk ondersteuning. Zie http://kpn.com/fritzbox .

Techdesk ondersteuning kan je ook nemen bij een zelf aangeschafte Fritzbox.

→ wat is je langste kabellengte naar het verste basisstation momenteel?

Nota Bene

Op een losse basis kunnen tot 6 handsets verbonden worden. Een losse basis heeft geen geïntegreerd oplaadpunt.
Die heet Gigaset Box 100 en heeft ook een intern antwoordapparaat.
Ook verkrijgbaar bij kpn onder de fantastische naam KPN Basisstation.
Met één basis is intern bellen en doorverbinden natuurlijk makkelijker.

Ik ben naar KPN overgestapt om kosten te besparen en niet om meer kosten te maken.

Langste kabellengte is 1,5 meter.

Zou moeten werken. Maar nog even dit: de Box 12 is bekend met de ‘rammelende’ nummerweergave. Helaas is de fix hiervoor nog steeds niet uitgerold. Er lopen topics al ruim een jaar. In doodenkel geval wordt ie geswitchd voor de V10.

Maar zoals ik al zei, Fritzbox is ook mogelijk bij kpn. Extra huren (met inbegrip van de Techdesk) of kopen. De Box 12 zet je dan gewoon in je berging of een kast. Van de Fritzbox weet je zeker dat het werkt met de nummerweergave in jouw opstelling.