Wifipunten Update: Experia Wifi [v1.00.36v2], SuperWifi 1 [v1.00.16v2] & SuperWifi 2 [v2.00.27v2]

  • 15 October 2022
  • 85 reacties
  • 6311 keer bekeken
Wifipunten Update: Experia Wifi [v1.00.36v2], SuperWifi 1 [v1.00.16v2] & SuperWifi 2 [v2.00.27v2]

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

85 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Ik heb ze hier achter een pfsense router, die op zijn beurt weer achter een KPN Box zit. En ik heb 1.00.34v2 op de Experia WiFi's staan, 1.00.14v2 op de witte SuperWiFi's en 2.00.26 op de zwarte staan. Zijn da heel oude versies? Of gewoon de voorlaatste? 🙄

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb ze hier achter een pfsense router, die op zijn beurt weer achter een KPN Box zit. En ik heb 1.00.34v2 op de Experia WiFi's staan, 1.00.14v2 op de witte SuperWiFi's en 2.00.26 op de zwarte staan. Zijn da heel oude versies? Of gewoon de voorlaatste? 🙄

Voor de SuperWifi 2, zou ik zeggen een na laatste. De 1.00.14v2 op de SuperWifi is van afgelopen januari. Net als de 1.00.34v2 op de Experia Wifi's. Dus je loopt ongeveer 2 achter. Je kan ze handmatig wel updaten. 

Reputatie 7
Badge +20

@Chrizziey de update wordt ook op fritzboxen gepusht!

Reputatie 7
Badge +16

@Chrizziey de update wordt ook op fritzboxen gepusht!

Oh super @Thomas! Dankjewel voor het navragen 😃

Reputatie 1

Van mijn drie Experia WiFi versterkers is er maar één versterker ge-update naar de nieuwste versie (..36.v2). Wanneer volgen de andere twee?

Het komt mij voor dat twee verschillende versies Experia WiFi ( ..34.v2 en ..36.v2) i.c.m. met Box 12 en een Super Wifi 1 ( versie ..16.v2) leiden tot regelmatige verstoring van het WiFi signaal. Klopt dit?

Graag zie ik een spoedige reactie op mijn twee vragen.

Reputatie 7
Badge +19

Hallo @Roaming Bram, de update zou er al bij alle drie op moeten zitten. Op de een of andere manier is dat bij jou dus niet gebeurd. Mijn advies is om de Experia Wifi die nog geen update gekregen hebben eens te herstarten en mocht dat niet werken, dan een reset van beide punten. 

Reputatie 7

Waarom staat die firmware nog steeds niet als "preferred" firmware zodat deze ook beschikbaar komt voor manuele upgrade? 😖

 

Reputatie 1

Da’s nou jammer. Reboot en reset hebben niet geholpen. Wat nu?

Reputatie 7
Badge +30

Ik vraag dit even intern na en kom hier op terug.

Reputatie 1

Is er al nieuws onder de zon? Ik lees ‘t graag.

Reputatie 7
Badge +30

Nee, nog niet helaas! Zodra ik reactie heb, laat ik het natuurlijk hier weten. 

Reputatie 1
Badge

Is er deze week ook weer een update geweest? Van het een op het andere moment de wifipunten weer geen verbinding. Alles geprobeerd: resetten, nog eens resetten, aansluiten met kabel en dan resetten, WPS, alles. Lampje knippert langzaam groen, dan snel groen en daarna paars of rood. Waar de versterkers eerst een redelijk bereik hadden, kan ik ze nu nog 2 meter van het modem wegzetten, daarna heb ik geen verbinding meer. Ik word hier zó moe van…..

Reputatie 7
Badge +30

Waarom staat die firmware nog steeds niet als "preferred" firmware zodat deze ook beschikbaar komt voor manuele upgrade? 😖

Ik verwacht omdat we nog niet klaar zijn met de uitrol, @wjb. Die liep voor de Experia Wifi in ieder geval deze week nog. Ik weet niet zeker of dit ook de laatste week is. Maar info daarover gaan we pas na het weekend kunnen krijgen/navragen.

 

Is er deze week ook weer een update geweest? Van het een op het andere moment de wifipunten weer geen verbinding. Alles geprobeerd: resetten, nog eens resetten, aansluiten met kabel en dan resetten, WPS, alles. Lampje knippert langzaam groen, dan snel groen en daarna paars of rood. Waar de versterkers eerst een redelijk bereik hadden, kan ik ze nu nog 2 meter van het modem wegzetten, daarna heb ik geen verbinding meer. Ik word hier zó moe van…..

We hebben inderdaad nog updates gedaan deze week, @ArnoA13. Als jij (nog) een of meerdere wifipunten had zonder update, dan kan het zijn dat ze nu dus inderdaad deze week update hebben gekregen. Gaat het bij jou om SuperWifi? Kijk dan even naar het startbericht. Daar hebben we onderaan onlangs wat info toegevoegd over wat te doen bij specifieke lampjes.

Reputatie 7

Waarom staat die firmware nog steeds niet als "preferred" firmware zodat deze ook beschikbaar komt voor manuele upgrade? 😖

Ik verwacht omdat we nog niet klaar zijn met de uitrol, @wjb. Die liep voor de Experia Wifi in ieder geval deze week nog. Ik weet niet zeker of dit ook de laatste week is. Maar info daarover gaan we pas na het weekend kunnen krijgen/navragen.

Dus jouw eerdere "planning" is niet gehaald?

Ik heb enige antwoorden:

Wanneer komt de firmware beschikbaar voor handmatige upgrade op de Experia WiFi's?

@wjb: Updates komen onder de knop beschikbaar als de uitrol vanuit ons klaar is. Voor de Experia Wifi verwachten we in week 45 de laatste groepen te doen. Dus daarna.

 

Reputatie 1
Badge

Waarom staat die firmware nog steeds niet als "preferred" firmware zodat deze ook beschikbaar komt voor manuele upgrade? 😖

Ik verwacht omdat we nog niet klaar zijn met de uitrol, @wjb. Die liep voor de Experia Wifi in ieder geval deze week nog. Ik weet niet zeker of dit ook de laatste week is. Maar info daarover gaan we pas na het weekend kunnen krijgen/navragen.

 

Is er deze week ook weer een update geweest? Van het een op het andere moment de wifipunten weer geen verbinding. Alles geprobeerd: resetten, nog eens resetten, aansluiten met kabel en dan resetten, WPS, alles. Lampje knippert langzaam groen, dan snel groen en daarna paars of rood. Waar de versterkers eerst een redelijk bereik hadden, kan ik ze nu nog 2 meter van het modem wegzetten, daarna heb ik geen verbinding meer. Ik word hier zó moe van…..

We hebben inderdaad nog updates gedaan deze week, @ArnoA13. Als jij (nog) een of meerdere wifipunten had zonder update, dan kan het zijn dat ze nu dus inderdaad deze week update hebben gekregen. Gaat het bij jou om SuperWifi? Kijk dan even naar het startbericht. Daar hebben we onderaan onlangs wat info toegevoegd over wat te doen bij specifieke lampjes.

Jazeker heb ik het bericht gelezen. Het gaat idd om SuperWifi, maar ik zie nergens hoe een groen kinpperend lampje over gaat in paars en waarom het bereik nu na de update maar 2 meter van het modem is. Zelfs van het ene SuperWifipunt naar het ander geeft geen bereik.

Reputatie 7
Badge +30

Waarom staat die firmware nog steeds niet als "preferred" firmware zodat deze ook beschikbaar komt voor manuele upgrade? 😖

Ik verwacht omdat we nog niet klaar zijn met de uitrol, @wjb. Die liep voor de Experia Wifi in ieder geval deze week nog. Ik weet niet zeker of dit ook de laatste week is. Maar info daarover gaan we pas na het weekend kunnen krijgen/navragen.

Dus jouw eerdere "planning" is niet gehaald?

Ik heb enige antwoorden:

Wanneer komt de firmware beschikbaar voor handmatige upgrade op de Experia WiFi's?

@wjb: Updates komen onder de knop beschikbaar als de uitrol vanuit ons klaar is. Voor de Experia Wifi verwachten we in week 45 de laatste groepen te doen. Dus daarna.

 

Klopt, ik had het startbericht ook al eerder aangepast om de verwachte weken eruit te halen 😁

 

 

Is er deze week ook weer een update geweest? Van het een op het andere moment de wifipunten weer geen verbinding. Alles geprobeerd: resetten, nog eens resetten, aansluiten met kabel en dan resetten, WPS, alles. Lampje knippert langzaam groen, dan snel groen en daarna paars of rood. Waar de versterkers eerst een redelijk bereik hadden, kan ik ze nu nog 2 meter van het modem wegzetten, daarna heb ik geen verbinding meer. Ik word hier zó moe van…..

We hebben inderdaad nog updates gedaan deze week, @ArnoA13. Als jij (nog) een of meerdere wifipunten had zonder update, dan kan het zijn dat ze nu dus inderdaad deze week update hebben gekregen. Gaat het bij jou om SuperWifi? Kijk dan even naar het startbericht. Daar hebben we onderaan onlangs wat info toegevoegd over wat te doen bij specifieke lampjes.

Jazeker heb ik het bericht gelezen. Het gaat idd om SuperWifi, maar ik zie nergens hoe een groen kinpperend lampje over gaat in paars en waarom het bereik nu na de update maar 2 meter van het modem is. Zelfs van het ene SuperWifipunt naar het ander geeft geen bereik.

Paars lampje wil zeggen dat de SuperWifi niet goed geconfigureerd is. Ik raad je dan aan om dan stap 2 uit te voeren van de opties aan het einde van het startbericht. En dan de SuperWifi eventueel nog wat langer bekabeld aangesloten te laten zodat deze ruim de tijd heeft om te configureren, @ArnoA13.

Reputatie 1
Badge

Is er deze week ook weer een update geweest? Van het een op het andere moment de wifipunten weer geen verbinding. Alles geprobeerd: resetten, nog eens resetten, aansluiten met kabel en dan resetten, WPS, alles. Lampje knippert langzaam groen, dan snel groen en daarna paars of rood. Waar de versterkers eerst een redelijk bereik hadden, kan ik ze nu nog 2 meter van het modem wegzetten, daarna heb ik geen verbinding meer. Ik word hier zó moe van…..

We hebben inderdaad nog updates gedaan deze week, @ArnoA13. Als jij (nog) een of meerdere wifipunten had zonder update, dan kan het zijn dat ze nu dus inderdaad deze week update hebben gekregen. Gaat het bij jou om SuperWifi? Kijk dan even naar het startbericht. Daar hebben we onderaan onlangs wat info toegevoegd over wat te doen bij specifieke lampjes.

Jazeker heb ik het bericht gelezen. Het gaat idd om SuperWifi, maar ik zie nergens hoe een groen kinpperend lampje over gaat in paars en waarom het bereik nu na de update maar 2 meter van het modem is. Zelfs van het ene SuperWifipunt naar het ander geeft geen bereik.

Paars lampje wil zeggen dat de SuperWifi niet goed geconfigureerd is. Ik raad je dan aan om dan stap 2 uit te voeren van de opties aan het einde van het startbericht. En dan de SuperWifi eventueel nog wat langer bekabeld aangesloten te laten zodat deze ruim de tijd heeft om te configureren, @ArnoA13.

Zoals ik in mijn bericht al vermeldde, heb ik alles al geprobeerd. De laatste keer heeft hij zelfs ruim een half uur bekabeld aangesloten gezeten. Ook dat hielp niet.

Hoi,
ZIt er in de update ook de oplossing die het gastnetwerk (van de box 12 en superwifi punten) ook daadwerkelijk een gastnetwerk maakt - met alleen internettoegang? Nu heeft iedereen die verbonden is met het gastnetwerk toegang tot het totale netwerk...

Reputatie 7
Badge +24

Hoi,
ZIt er in de update ook de oplossing die het gastnetwerk (van de box 12 en superwifi punten) ook daadwerkelijk een gastnetwerk maakt - met alleen internettoegang? Nu heeft iedereen die verbonden is met het gastnetwerk toegang tot het totale netwerk...

Geen toegang. De apparaten zijn zicht. Maar er is geen toegang. 

Hoi,
ZIt er in de update ook de oplossing die het gastnetwerk (van de box 12 en superwifi punten) ook daadwerkelijk een gastnetwerk maakt - met alleen internettoegang? Nu heeft iedereen die verbonden is met het gastnetwerk toegang tot het totale netwerk...

Geen toegang. De apparaten zijn zicht. Maar er is geen toegang. 

Helaas wel.

Ik kan via het gastennetwerk gewoon een apparaat (zoals een switch en router) benaderen (via IP adres) en er op inloggen. Speakers die op het thuisnetwerk zijn geschakeld, zijn via het gastnetwerk te bedienen. 

Reputatie 7
Badge +15

@IanM Er zijn inderdaad situaties waarin je via het gastnetwerk de rest van je netwerk kunt bereiken. 

In het topic: Technische informatie over Experia Wifi en Superwifi wordt hier uitleg over gegeven. 

"De scheiding op basis van MAC filtering kan niet verhinderen dat broadcast/multicast frames in de thuisnetwerken niet gezien worden. Dit zul je in de praktijk vooral merken bij apparaten die zichzelf adverteren met broadcast/multicast. Dan zie je het apparaat wel als je op de gastwifi zit, echter je kunt er niet mee communiceren. Dat loopt dan namelijk op basis van unicast en dan grijpt de MAC filtering in en houdt dit tegen.

 

Let op: Er bestaan apparaten (bijvoorbeeld sommige switches) die volledig op basis van broadcast/multicast met elkaar communiceren. Dit passeert dan het gastwifi filter (immers filtert die op unicastverkeer). We kijken ernaar hoe we dit kunnen optimaliseren zonder dat we de basisfunctionaliteit van gastwifi (het verlenen van internettoegang) verstoren."

Reputatie 7
Badge +30

Jazeker heb ik het bericht gelezen. Het gaat idd om SuperWifi, maar ik zie nergens hoe een groen kinpperend lampje over gaat in paars en waarom het bereik nu na de update maar 2 meter van het modem is. Zelfs van het ene SuperWifipunt naar het ander geeft geen bereik.

Paars lampje wil zeggen dat de SuperWifi niet goed geconfigureerd is. Ik raad je dan aan om dan stap 2 uit te voeren van de opties aan het einde van het startbericht. En dan de SuperWifi eventueel nog wat langer bekabeld aangesloten te laten zodat deze ruim de tijd heeft om te configureren, @ArnoA13.

Zoals ik in mijn bericht al vermeldde, heb ik alles al geprobeerd. De laatste keer heeft hij zelfs ruim een half uur bekabeld aangesloten gezeten. Ook dat hielp niet.

Met het risico dat ik een dood paard aan het slaan ben: je hebt de stappen onder punt twee in die volgorde uitgevoerd? Want dat is toch wel essentieel. We zien bij de meeste mensen dat dit werkt. Als dit bij jou niet zo is, dan kunnen we verder kijken, @ArnoA13. Maar dan moeten we wel zeker weten dat je het ook precies zo hebt uitgevoerd. Is niet bedoeld om vervelend te zijn, maar om dingen uit te sluiten.

 

Als het ook precies op die manier niet helpt, kun je dan nog aangeven of je dit op één SuperWifi ervaart of op meerdere?

After the upgrade SuperWifi 1 [v1.00.16v2] the extenders can only establish a "poor connection" although the signal strength remains the same (~-55dBm). Good connection can be achieved only if I place them very close to each other.

Reputatie 1
Badge

After the upgrade SuperWifi 1 [v1.00.16v2] the extenders can only establish a "poor connection" although the signal strength remains the same (~-55dBm). Good connection can be achieved only if I place them very close to each other.

Exactly my point. I used to have them more then 3 meters apart, now I can’t even have connection with more then 2.

Reputatie 7
Badge +13

@ArnoA13 En speelt dat dan op één van de punten of beiden? Verandert er nog iets als je de punten omdraait?