Wifipunten Update: Experia Wifi [v1.00.36v2], SuperWifi 1 [v1.00.16v2] & SuperWifi 2 [v2.00.27v2]

  • 15 October 2022
  • 85 reacties
  • 6311 keer bekeken
Wifipunten Update: Experia Wifi [v1.00.36v2], SuperWifi 1 [v1.00.16v2] & SuperWifi 2 [v2.00.27v2]

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

85 reacties

Reputatie 1
Badge

@ArnoA13 En speelt dat dan op één van de punten of beiden? Verandert er nog iets als je de punten omdraait? 

Op beide punten. Omdraaien had ook geen effect, helaas.

Reputatie 7
Badge +12

@ArnoA13 En speelt dat dan op één van de punten of beiden? Verandert er nog iets als je de punten omdraait? 

Op beide punten. Omdraaien had ook geen effect, helaas.

Hmm, dat is jammer @ArnoA13. Heb je de super wifi punten ook al eens helemaal gereset?

Reputatie 1
Badge

@ArnoA13 En speelt dat dan op één van de punten of beiden? Verandert er nog iets als je de punten omdraait? 

Op beide punten. Omdraaien had ook geen effect, helaas.

Hmm, dat is jammer @ArnoA13. Heb je de super wifi punten ook al eens helemaal gereset?

Ik heb de Superwifi wel 10 keer gereset. Ik heb er nu eentje van de twee werkend gekregen, maar alleen op een kleine afstand van de modem. Normaal stond ie 2 keer zo ver.

Reputatie 7

Waarom staat die firmware nog steeds niet als "preferred" firmware zodat deze ook beschikbaar komt voor manuele upgrade? 😖

Ik verwacht omdat we nog niet klaar zijn met de uitrol, @wjb. Die liep voor de Experia Wifi in ieder geval deze week nog. Ik weet niet zeker of dit ook de laatste week is. Maar info daarover gaan we pas na het weekend kunnen krijgen/navragen.

@Erik_, Ik hoop dat je hier een update zult geven zodra je weet wanneer de nieuwe firmware als “preferred” firmware beschikbaar komt zodat ik deze handmatig op twee Experia WiFi’s kan plaatsen.

Reputatie 7

@Erik_, Ik hoop dat je hier een update zult geven zodra je weet wanneer de nieuwe firmware als “preferred” firmware beschikbaar komt zodat ik deze handmatig op twee Experia WiFi’s kan plaatsen.

Dat laten we hier inderdaad weten @wjb 👍  

 

Ik heb de Superwifi wel 10 keer gereset. Ik heb er nu eentje van de twee werkend gekregen, maar alleen op een kleine afstand van de modem. Normaal stond ie 2 keer zo ver.

Wat doet de tweede precies na de reset @ArnoA13? Waar gaat het precies mis als je die opnieuw probeert in te stellen? 

Dat de eerste wel weer gekoppeld is is fijn. Als je die nu weer op de originele plek zet, werkt die dan niet?

Het kan zijn dat je de kanalen waar de Experia Box en de SuperWifi op uitzend aan moet passen, als je daarvoor inlogt op het modem zelf of de Wifi Manager gebruikt kan je kijken met welke je het beste resultaat hebt.

Reputatie 1
Badge

@Erik_, Ik hoop dat je hier een update zult geven zodra je weet wanneer de nieuwe firmware als “preferred” firmware beschikbaar komt zodat ik deze handmatig op twee Experia WiFi’s kan plaatsen.

Dat laten we hier inderdaad weten @wjb 👍  

 

Ik heb de Superwifi wel 10 keer gereset. Ik heb er nu eentje van de twee werkend gekregen, maar alleen op een kleine afstand van de modem. Normaal stond ie 2 keer zo ver.

Wat doet de tweede precies na de reset @ArnoA13? Waar gaat het precies mis als je die opnieuw probeert in te stellen? 

Dat de eerste wel weer gekoppeld is is fijn. Als je die nu weer op de originele plek zet, werkt die dan niet?

Het kan zijn dat je de kanalen waar de Experia Box en de SuperWifi op uitzend aan moet passen, als je daarvoor inlogt op het modem zelf of de Wifi Manager gebruikt kan je kijken met welke je het beste resultaat hebt.

Degene die terug actief is, kan ik niet terugplaatsen op zijn oude plek, omdat hij daar na de update geen bereik meer heeft. De tweede heb ik nogmaals (hard) gereset, lampje paars. Aangesloten met kabel, lampje knippert groen en later constant groen. 40 minuten later kabel verwijderd, lampje terug paars. Wifi manager ook al geprobeerd: geen resultaat. Snappen jullie het nog? Ik niet meer.

Reputatie 7
Badge +30

Snappen jullie het nog? Ik niet meer.

Ik ook niet meer. Het zou moeten werken. Hoe lang heb je deze SuperWifi al?

Reputatie 7
Badge +10

Waarom staat die firmware nog steeds niet als "preferred" firmware zodat deze ook beschikbaar komt voor manuele upgrade? 😖

Ik verwacht omdat we nog niet klaar zijn met de uitrol, @wjb. Die liep voor de Experia Wifi in ieder geval deze week nog. Ik weet niet zeker of dit ook de laatste week is. Maar info daarover gaan we pas na het weekend kunnen krijgen/navragen.

@Erik_, Ik hoop dat je hier een update zult geven zodra je weet wanneer de nieuwe firmware als “preferred” firmware beschikbaar komt zodat ik deze handmatig op twee Experia WiFi’s kan plaatsen.

 

Hier inmiddels zelf via de upgrade knop kunnen upgraden van v34 naar v36

Reputatie 7
Badge +24

Hier ook.

En de witte SuperWiFi's kunnen ook geüpdate worden.

 

Reputatie 1
Badge

Snappen jullie het nog? Ik niet meer.

Ik ook niet meer. Het zou moeten werken. Hoe lang heb je deze SuperWifi al?

Sinds juni 2022, toen we overgestapt zijn naar KPN.

Reputatie 7
Badge +24

Snappen jullie het nog? Ik niet meer.

Ik ook niet meer. Het zou moeten werken. Hoe lang heb je deze SuperWifi al?

Sinds juni 2022, toen we overgestapt zijn naar KPN.

Heb je ook kunnen upgraden naar versie 36?

 

Ik zie dit topic vandaag voor 't eerst. Zou de upgrade nu klaar moeten zijn? Mijn beide Experia WiFi's staan nog steeds op .34. En dan zal ik wel niet de enige zijn. 

Reputatie 7

Ik zie dit topic vandaag voor 't eerst. Zou de upgrade nu klaar moeten zijn? Mijn beide Experia WiFi's staan nog steeds op .34. En dan zal ik wel niet de enige zijn. 

Als het goed is kan je ze sinds vanavond handmatig upgraden naar .36v2.

Reputatie 7
Badge +24

Ik zie dit topic vandaag voor 't eerst. Zou de upgrade nu klaar moeten zijn? Mijn beide Experia WiFi's staan nog steeds op .34. En dan zal ik wel niet de enige zijn. 

Hi Henk, welkom hier. 

Ik zie dit topic vandaag voor 't eerst. Zou de upgrade nu klaar moeten zijn? Mijn beide Experia WiFi's staan nog steeds op .34. En dan zal ik wel niet de enige zijn. 

Als het goed is kan je ze sinds vanavond handmatig upgraden naar .36v2.

Ik zie dit topic vandaag voor 't eerst. Zou de upgrade nu klaar moeten zijn? Mijn beide Experia WiFi's staan nog steeds op .34. En dan zal ik wel niet de enige zijn. 

Als het goed is kan je ze sinds vanavond handmatig upgraden naar .36v2.

Niet gelukt vanavond? 

Gisteravond niet meer geprobeerd, maar zojuist wel. Mijn opmerking was meer bedoeld om te vragen of de volledige update ronde voor alle klanten al is afgerond. Want dan is die klaarblijkelijk niet bij iedereen uitgevoerd, zoals dus bij mij. 

Reputatie 7
Badge +17

Hmm, dat zou kunnen. Week 46 was origineel de planning, maar het zal nog wat uitlopen gaf Erik in het startbericht aan. Is het updaten inmiddels wel gelukt @Henk2304

Jazeker!

Reputatie 1

Inmiddels zijn mijn Experia Wifi versterkers bijgewerkt naar de meest recente firmware versie. So far so good. Maar…… mijn probleem(wegvallend wifi signaal) is nog steeds hardnekkig aanwezig. Weer, voor de 4e (of 5e?) keer een KPN monteur op bezoek gehad. Het verhaal is nu dat dat mijn Experia wifi versterkers niet goed kunnen samenwerken met de Box 12. Een technisch probleem. Het advies is om de Experia Wifi versterkers om te ruilen voor Super Wifi 2 versterkers.  Waarschijnlijk wel een goed advies maar minstens even vreemd. Want….  bij het plaatsen van de Box 12 werd gezegd dat de samenwerking met de Experia wifi versterkers geen problemen oplevert. Ook op de diverse fora werd door KPN moderatoren gemeld dat de combi Experia Wifi en Box 12 een goede is. Nee dus. Misleiding?
Tot-nu-toe heeft het zoeken naar een oplossing voor mijn wifi probleem ca. €  200,- gekost. 130 euro arbeidsloon voor het niet oplossen van mijn probleem en 70 euro voor het nodeloos ( een “ baat het net dan schaadt het” aanpak) vervangen van apparatuur. Tot overmaat van ramp dreigt er nu een nieuwe investering (3x Super Super 2 à ca. 100,- = €300,-).  Als dit zo doorgaat dan heb ik straks voor 500 euro EXTRA WiFi zoals beloofd. DAT IS NIET KPN-WAARDIG!!
Ben inmiddels is gesprek met KPN klantenservice, ( ) voor het aan de telefoon krijgen van een helpdeskmedewerker moet je overigens ook veel geduld hebben….. en wacht lijdzaam af met welke oplossing ze komen.

Mijn gevoel van/voor klantentevredenheid wordt enorm op de proef gesteld.

 

Badge +19

@Roaming Bram de experia wifi's zijn prima.  Ze zijn toch wel met een kabel aangesloten op het modem? Je gebruikt geen draadloze verbindingsets hoop ik?

Reputatie 1

Alle versterkers zijn bedraad aangesloten. Dat kan het dus niet zijn. De signaalsterkte is -wanneer ze werken- ook zoals het moet. Zie ook in de clientlist dat (mobiele) apparatuur keurig van de ene versterker naar de andere gaat. Maar niet altijd….. Zoals gezegd: Experia Wifi versterkers leven, volgens de laatste KPN monteur die mij bezocht, technologisch gezien in onmin met modem box 12. Mogelijk is deze ‘ruzie’ ontstaan na een update van box 12 want aanvankelijk waren er geen problemen. 

Reputatie 7
Badge +17

Dat is inderdaad geen fijn traject om goede wifi te krijgen @Roaming Bram. 😕 Ik hoop dat je telefonisch wat stappen verder bent gekomen nu, ondanks het lange wachten. 

Badge

Ik heb maar een modem Wifi verbinding.De Wifi versterker zou het bij mij de uitkomst zijn.En ik moet nog zo eentje aanschaffen.Het lijkt me een handige apparaat.

ik ben al jaren klant van de KPN, ik volg nu de discussie over de SWP en hun problemen, en ik bent best kwaad, . alles heeft prima gewerkt maanden lang na de update zijn problemen. draai dan alles terug , en zorg voor een betere update. ik lees op de forum heel veel verschillende adviezen. het draait er om dat als klant zelf uren lang van alles moet je uitproberen. 
ik had de dvs er uit gehaald, gereset en terug geplaatst swf 2x werken nu goed ,ik weet niet voor hoe lang maar de hele kwestie heeft mij dagen lang bezig gehouden, ik heb de dvs nodig voor de tv boven. ik lees hier en daar over dat de beste manier is bekabeld verbinden ,dat weet ik maar je koop de apparaten om dat ze als draadloos verbinding worden ze verkocht , ze zijn niet goedkoop ,en als ze niet werken dan moeten ze niet verkocht worden. 
ik heb dezelfde ergernis beleefd ook met de upgrade van de tv ontvangers dat toen zo traag werden, van kastje naar muur gestuurd tot dat een vriendelijke verkoopster bij de KPN winkel een nieuw zet is mij gegeven om uit te proberen voor dat ik een nieuwe set dvs moest kopen na advies via KPN online en het probleem was opgelost.
KPN moet de klanten serious nemen, aan de andere kant ik weet ook dat de reden dat ik bij KPN zit is dat opdelfde manier wordt je bij Ziggo behandelt en jaren geleden ben ik overgestapt. 
ik vind het jammer dat het zo gaat ,sorry voor de lange text maar ik moest het kwijt. 

Reputatie 7
Badge +13

@kyros Dat spijt mij om te horen. We nemen je zeker serieus als klant en ik wil je dan ook bedanken voor het delen van jouw ervaringen. Weet dat je altijd een post of een topic kunt plaatsen wanneer je hulp nodig hebt! 

Naast mijn 2 KPN SuperWifi v2-punten heb ik nu een derde SuperWifi v2-punt. Als ik bij de software versie kijk zie ik versie: 2.0.0.19. Als ik op ‘Check’ klik blijft ‘Laatste versie’ leeg en komt er onder te staan ‘U hebt al de nieuwe versie van de firmware’. Als ik echter in de ‘Systeem log’ van de betreffende punt kijk staat er: “ HTTP-Can't connect to auto upgrade server.”. 

 

Als ik de andere punt check krijg ik: 

Daar is ‘Laatste versie’ wel gevuld. Ook staat er in de log: “ HTTP-Find new Firmware 2 from auto upgrade server.”.

 

Waarom vind de nieuwe SuperWifi-punt geen nieuwe versie en blijft ‘Laatste versie’ leeg? Verder heb ik geen aanpassingen qua IP-adressen (DHCP / geen DNS aanpassing o.i.d.).