Sticky

Digitenne foutcode E033-0 [Wat is de oplossing?]

  • 22 March 2020
  • 417 reacties
  • 12855 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +28

[oplossing] Foutcode E033-0

LET OP: Je kan dit probleem zelf oplossen 

Klanten die hun Digitenne tv ontvanger een tijdje niet gebruik hebben kunnen bij het aanzetten foutcode E033 ontvangen. De oorzaak hiervan is dat er eerst een beveiligingssleutel opgehaald moet worden. Belangrijk is dat de tv ontvanger goed geïnstalleerd is en dat de signaalkwaliteit goed is (70% of hoger). Je kan dit beïnvloeden door de antenne op een andere plaats te zetten zodanig dat de ontvangst van het signaal goed is.

Als de signaalkwaliteit goed is wordt door de software in de tuner de beveiligingssleutel opgehaald, dit kan wel een uur duren.  

 

Werkt dit niet, volg dan de stappen hieronder.

 

Ontvang je op dit moment helemaal geen zenders of alleen NPO 1,2,3 en krijg je E033-0 in beeld? Dan heeft jouw ontvanger een belangrijke update gemist. In dit topic vind je wat je moet doen als je Foutcode E033-0 te zien krijgt op jouw Digitenne ontvanger. 

 

De nieuwe innovatieve servicetool is de Digitenne Manager.
Met de Digitenne Manager hebben klanten nu de controle over hun eigen kijkervaring.

Enkele problemen die klanten via deze tool kunnen verbeteren of oplossen:

  • Geen of slecht beeld/ geluid
  • Zenders werken geheel niet of haperen
  • Geen goed bereik
  • Defecte afstandsbediening omruilen voor een nieuwe
  • Alleen NPO1, NPO2 en NPO3 zijn beschikbaar
  • Foutcode op het scherm
  • Problemen met ESPN of het Erotiek kanaal
  • Problemen met het CAS-ID worden snel op afstand opgelost
  • En nog meer!

 

Lukt dat niet? Dan helpen we je verder via het forum. 
 

De oplossing van dit probleem gaat dan in drie stappen


Stap 1) Vul jouw gegevens in in je profiel
Postcode, huisnummer, klantnummer en CAS-nummer invullen in je Forum profiel
Het CAS-nummer vind je op de onderkant van het Digitenne kastje, op de doos of in het menu-scherm abonnement.

  • Een KPN Moderator wil je graag helpen en is daarvoor het CAS-ID of CAS-nummer nodig van het Digitenne kastje. Zonder dit nummer kunnen zij (helaas) niets voor je betekenen.
    Nadat de moderator jouw abonnement weer heeft geactiveerd, doen de zenders het over het algemeen binnen één uur weer.

Stap 2) Geef een seintje!  
Laat de moderators in een reactie op dit topic weten dat jij een activatiesignaal wilt ontvangen.


Stap 3) Geef de activatie een zetje  

  • Handmatig zenders zoeken:
    • Ga naar [menu] en kies [ZENDER ZOEKEN]
    • Kies [HANDMATIG ZOEKEN], als je dit niet ziet staan druk je op de [BLAUWE KNOP]
    • Ga naar [RF KANAAL] (een van de pijlen eromheen < OF >)
    • Vul het kanaalnummer voor jouw regio (zie staan hieronder)
    • Ga dan naar [START ZOEKEN] en druk op [ok] van de afstandsbediening
    • Zet jouw ontvanger op CNN (niet meer zappen) en laat de ontvanger aanstaan. Jouw TV kun je eventueel uitzetten.

RF kanaal voor jouw regio:
25 : Friesland, Drenthe en Groningen
27 : Limburg, Zuid-Holland, Noord-Holland-Zuid en Utrecht
28 : Gelderland, Noord Brabant (midden en oost), regio Venlo
31 : Texel
35 : Zeeland en regio Roosendaal/Breda
44 : Flevoland, Noord-Holland-Noord en Overijssel

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

417 reacties

Reputatie 1

Hoi, ik heb hier ook last van de e033-0 fout code, ik heb het CAS-nummer toegevoegd samen met het adres waar het abonnement op staat. Is dit genoeg om het activate-signaal te krijgen?

Ik heb zojuist de ontvanger gerefresht, zou je nu stap 3 willen uitvoeren? Laat je ons weten of het is gelukt?

Beste Vikash,

Top, hij deed het daarna gelijk weer opgepakt. Dank je wel! :)

Hallo, sinds vandaag heb ik foutmelding E033-0. Dit is helaasniet de eerste keer dat ik deze melding krijg. Zouden jullie deze op kunnenlossen? 

Badge

Goedmorgen,

Ik krijg de foutmelding EO33-0 bij mijn digitenne kastje. De zenders 1,2,3 doen het wel gewoon.
De overige niet. Wellicht dat jullie mij hier verder kunnen helpen? 
Ik heb het CAS-nummer in mijn opmerkingen gezet en de rest van mijn profiel aangevuld met postcode, huisnummer en naam. Kan echter niet mijn klantnummer zo snel vinden.

 

Mvg

 

Thijs

@The Grey : Ik heb pro-actief beide cas id's een duw gegeven. Kun je stap 3 (noordzee's bericht) doen? laat je weten of het werkt?

@Tiesko : Ik heb bij jou ook een handeling gedaan. Kun je stap 3 doorlopen en kijken of het nu wel werkt?

Hallo ik krijg foutmelding e330-0 en krijg het via de site niet opgelost.

geprobeerd te bellen, geen contact.

 digitenne geeft geen nld 1-2-3 en bij de overige kanalen de foutcode.

 Graag hulp gewenst.

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

Reputatie 7
Badge +20

Hallo ik krijg foutmelding e330-0 en krijg het via de site niet opgelost.

geprobeerd te bellen, geen contact.

 digitenne geeft geen nld 1-2-3 en bij de overige kanalen de foutcode.

 Graag hulp gewenst.

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

Hallo @Spijkie Ik ga je helpen! Wat ik van je nodig heb zijn enkele gegevens. Zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, je klantnummer en het CAS-ID van je ontvanger? Deze laatste vind je op de sticker op de ontvanger zelf. (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?

Reputatie 7
Badge +20

Dag allemaal. Een update over deze foutmelding: we zien 'm de laatste tijd behoorlijk vaak voorbijkomen en wij zijn niet de enige afdeling binnen KPN waar dit is opgevallen. Er is onderzoek naar gedaan en het probleem is te herleiden tot een software-probleem op het platform waar de ontvangers op draaien. Om dit op te lossen wordt ‘collectieve heractivatie’ gedaan voor de Digitenne-ontvangers. We testen uiteraard eerst op een wat kleinere groep, om te zien of alles goed blijft draaien. Als dat geen problemen oplevert krijgen alle ontvangers deze 'refresh'. Dit blijft een aantal dagen actief, zodat alle boxen de activatie kunnen oppakken. 

De actie is exact hetzelfde als wat wij hier per ontvanger al deden: we sturen het activatiesignaal opnieuw naar de ontvangers. Daar merk je als gebruiker dus verder niets van. Ik ga er vanuit dat in de komende dagen deze foutmelding dus de geschiedenisboekjes in kan. Laat het hier gerust weten als je 'm toch nog tegen komt. 

 

 

Reputatie 5
Badge +4

“Er is onderzoek naar gedaan en het probleem is te herleiden tot een software-probleem op het platform waar de ontvangers op draaien.”

Is dit de lang verwachte software-update? Dat zou veel verstoringen kunnen verhelpen.

@The Grey : Ik heb pro-actief beide cas id's een duw gegeven. Kun je stap 3 (noordzee's bericht) doen? laat je weten of het werkt?

Hallo,

ik heb gisterochtend de klantenservice gebeld en hun hebben me verder geholpen.

In iedergeval bedankt! 

Het kost nogal wat moeite om dit geregeld te krijgen…. Het blijkt dat het zeer moeilijk is iemand gewoon te spreken….. Ivm “C” zijn de KPN winkels ook niet bereikbaar. Ik houdt er niet van om eerst weer een account te moeten aanmaken, Fb heb ik allang niet meer!

Waar het om gaat is de foutmelding, wij hebben twee digitenne ontvangers, waarvan 1 nu dus een update gemist heeft….? Bijgaand CAS Num:4637-789-464-0

Ik hoop dat met deze info het probleem hersteld kan worden.

Reputatie 7
Badge +17

@John123Helaas is dit niet de ‘langverwachte’ software-update. Als er een update wordt uitgerold, worden we van te voren op de hoogte gebracht. We werden nu ineens overspoeld met foutcodes. Met zweet op onze rug en trillende handen hebben we vele activatiecodes moeten toesturen. De soft-ware update zal (vermoedelijk)  later in het jaar verschijnen. We laten het in ieder geval op het Forum weten als er een update is geweest.

Reputatie 7
Badge +17

@Bijna tevreden Welkom op ons Forum! Bedankt voor je bericht. We hebben te maken met toenemende drukte, dit in combinatie met massaal thuiswerken heeft helaas zo nu en dan effect op onze bereikbaarheid.:disappointed_relieved: We doen ons best zo goed mogelijk bereikbaar te zijn voor onze klanten via de kanalen die nu nog overeind staan. Hier valt het Forum natuurlijk ook onder, dus fijn dat je ons gevonden hebt.:thumbsup_tone2:  
Top dat je het CAS-nummer hebt vermeldt. Ik heb het CAS-nummer zojuist voorzien van een activatiesignaal. Zou je stap 3 willen uitvoeren zoals boven beschreven? 
Laat het maar weten als we nog iets voor je kunnen betekenen. :hugging:

Het kost nogal wat moeite om dit geregeld te krijgen…. Het blijkt dat het zeer moeilijk is iemand gewoon te spreken….. Ivm “C” zijn de KPN winkels ook niet bereikbaar. Ik houdt er niet van om eerst weer een account te moeten aanmaken, Fb heb ik allang niet meer!

Waar het om gaat is de foutmelding, wij hebben twee digitenne ontvangers, waarvan 1 nu dus een update gemist heeft….? Bijgaand CAS Num:4637-789-464-0

Ik hoop dat met deze info het probleem hersteld kan worden.

Eerlijk is eerlijk, het is opgelost! 

Reputatie 7
Badge +28

@Bijna tevreden :Brn je nu helemaal tevreden? 

Hallo,

krijg steeds foutcode E-033-0

***

 

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst

Hallo,

krijg met digitenne steeds foutcode e033-0 

cas ***

klnr ***

graag een oplossing

 

Admin: CAS ID en klantnummer verwijderd i.v.m. privacy

Reputatie 7
Badge +30

Ha @GF58, welkom! Ik heb je ontvanger een refresh gegeven en hij zou het straks weer moeten gaan doen. Laat 'm even aanstaan en laat hem desnoods opnieuw ‘uitgebreid zoeken'. Laat je nog even weten of het gelukt is?

Hallo 

heb nog steeds foutcode e033-0 en alleen maar npo 1&2&3

 

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst

Reputatie 7
Badge +28

@Mudhog

Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Het CAS-ID nummer kan je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos

Hai ik heb ook een foutmelding en heb me gegevens zojuist ingevuld in profiel kunnen jullie nu mijn ontvanger een sein sturen of iets mvg

Reputatie 7
Badge +28

@GF58 :Vermoedelijk ben jij nu in Limburg:

Dan kun je het zender zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken
  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)
  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. Voor jou is dat kanaal 27.
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening

Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

Zet de ontvanger dan op CNN. (Niet zappen) Zodra er beeld is op CBN, dan weer uitgebreid zenders zoeken.

Ik heb alleen ned 1 2 3 en op andere zenders foutcode E033-0 en casnummer in me profiel ingevuld 

Moderators graag activatie sturen

Hallo,

ik krijg de foutmelding e033-0

cas: 4637-814-806-1

hoe kan ik dit oplossen?

 

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst