Sticky

Krijg je foutcode E016-0, E017-0 of E-150-0 te zien?


Reputatie 7
Badge +28

[Oplossing] Foutcode E016-0, E017-0 of E150-0


Dan heb je nu geen beeld op alle zenders via Digitenne. Waarschijnlijk ontvang je hooguit NPO 1/2/3 en je regionale zender. Het kan ook zijn dat je eerst een week lang wel alle zenders hebt kunnen bekijken en dat je nu ineens zo'n foutcode te zien krijgt.  Dit probleem komt vaker voor. Dan staat er iets niet goed in de administratie van KPN.

 

In dit topic helpen we je een handje :wink:

De nieuwste innovatieve servicetool is de Digitenne Manager.
Met de Digitenne Manager hebben klanten nu de controle over hun eigen kijkervaring.

Enkele problemen die klanten via deze tool kunnen verbeteren of oplossen:

  • Geen of slecht beeld/ geluid
  • Zenders werken geheel niet of haperen
  • Geen goed bereik
  • Defecte afstandsbediening omruilen voor een nieuwe
  • Alleen NPO1, NPO2 en NPO3 zijn beschikbaar
  • Foutcode op het scherm
  • Problemen met ESPN of het Erotiek kanaal
  • Problemen met het CAS-ID worden snel op afstand opgelost
  • En nog meer!


Lukt dat niet? Dan helpen we jou via het forum. 

 

Stap 1) Vul jouw gegevens in in je profiel

Een moderator wil graag het een en ander voor je nakijken. Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kun je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is. 

  • Het CAS-ID nummer kun je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

 

Stap 2) Geef een seintje! 

Laat de moderators in een reactie op dit topic weten dat jij een activatiesignaal wilt ontvangen.
Nadat de moderator jouw abonnement weer heeft geactiveerd, doen de zenders het over het algemeen binnen één uur weer.:champagne:

 

…. Geen succes? :confused: Dan mag je door naar stap 3.

 

Stap 3) Handmatig zoeken naar zenders

Als dat toch niet lukt, dan kun je het zenders zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken

  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)

  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. De kanaalnummers verschillen per regio en staan hieronder (zie: blauwe coulomn).
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening

Deze manier kan helpen omdat KPN het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meestuurt op het kanaal van CNN. Bij standaard zenders zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

 

We zijn benieuwd of het gelukt is en of je weer beeld hebt, dus laat het vooral aan ons weten in een reactie. :blush:

UPDATE 25-6-2019 :
Hierboven staat een procedure van handmatig zenders zoeken. Wat betreft de genoemde frequenties : Dit is de huidige indeling.

25 : Friesland, Drenthe en Groningen
27 : Limburg, Zuid-Holland, Noord-Holland-Zuid en Utrecht
28 : Gelderland, Noord Brabant (midden en oost), regio Venlo
31 : Texel
35 : Zeeland en regio Roosendaal/Breda
44 : Flevoland, Noord-Holland-Noord en Overijssel


2955 reacties

Reputatie 7
Badge +30
@pike1972 heb jij nu twee nieuwe ontvangers met een CAS ID en geen ontvanger meer met een smartcard? In dat geval kan ik inderdaad nummer twee deactiveren. Als je toch nog een ontvanger met een smartcard hebt, dan moet ik die dus laten staan. Ik hoor het graag van je.

@MelissaH welkom! Ook bij jou zie ik twee ontvangers met een smartcard, namelijk

  1. ****9235
  2. ****7321
Welke moet gedeactiveerd worden? Dan kan ik het CAS ID wat je in je profiel hebt gezet daar in de plaats voor aanmelden. Heb je de andere ook om laten ruilen trouwens? Per 9 juli gaat jouw regio volledig over op ontvangers met CAS ID en kan je de oude niet meer gebruiken.
Hai Marcia
De eerste moet gedeactiveerd worden.
groetjes Melissa
ik heb geen decoder meer met een smartcard
Ook ik heb fout e016. Heb mijn cas in de opmerking gezet zouden jullie kunnen kijken. Dank

Admin: Samengevoegd met centraal topic
Reputatie 7
Badge +28
@pike1972 @MelissaH @Tplat: Alle ontvangers zijn geactiveerd. Het werkt direct maar als je nog een foutmelding krijgt, herstart dan de ontvanger een keer.
Hallo, sinds een paar dagen heb ik meldcode E-016-0 op mijn tv staan, een week na het instellen van het nieuwe kastje. Zou een moderator hier voor mij naar kunnen kijken? Klantnummer en CAS-ID staan in mijn account. Bij voorbaat dank.
Hoi @Rt verweij . Top dat je de relevante gegevens al hebt ingevuld. Ik heb de zaak vanaf hier een duwtje gegeven en alles zou nu actief moeten zijn.
Kun jij dat bevestigen? 🙂
Hoi @Rt verweij . Top dat je de relevante gegevens al hebt ingevuld. Ik heb de zaak vanaf hier een duwtje gegeven en alles zou nu actief moeten zijn.
Kun jij dat bevestigen? :-)

Hey Erwin, nee helaas doet hij het nog niet. Heb ‘m ook al opnieuw opgestart..
Reputatie 7
Badge +21
@Rt verweij, hmm dat is vreemd! Heb je na het herstarten hem ook even aan laten staan en opnieuw handmatig zenders gezocht?
@Rt verweij, hmm dat is vreemd! Heb je na het herstarten hem ook even aan laten staan en opnieuw handmatig zenders gezocht?
Heb hem enkele uren aan laten staan en nu doet hij het, bedankt voor de hulp.
Sinds een maand hebben we een nieuwe digitenne-ontvanger in onze vakantiewoning. Niet eerder zo’n slechte ontvangst gehad! NPO 1, 2 en 3 zijn niet te ontvangen en bij veel zenders krijgen we een foutcode, bijvoorbeeld E 106-0, met de mededeling “er is een storing, we werken hard om het op te lossen”. Heel vervelend! Wee5 iemand hoe we dit kunnen oplossen?

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Graag herstel. Zit nu mooi alleen op 123 te kijken🤐cas 4637-651-096-5 zeg maar dag tegen champ. Leg. Basis abonnement staat op nee?

Admin: bericht naar lopende topic verplaatst
Reputatie 7
Badge +28
Vul even jouw volledige profiel. Het CAS -nummer kan in het veld opmerkingen.
Meen moderator kan de boel activeren.

Naar met het oog op de finale is het misschien beter om even te bellen:

0800 -0402

Admin: bericht naar lopende topic verplaatst
Opeens krijg ik te zien abonnement is nog. Iet geactiveerd ??

Admin: bericht naar lopende topic verplaatst
Ik wil TV kijken via digitenne, maar krijg deze storing:

Foutcode E150-0


Admin: bericht naar lopende topic verplaatst
Reputatie 7
Badge +30
@Julesz01 welkom! Heb je inmiddels gebeld en is het opgelost? Zo niet, vul dan alsnog even je forumprofiel in en laat het hier even weten!

Dat geldt ook voor jullie, @Roos1957 en @Ineke0000. Goed dat jullie je hier melden. Als je je forumprofiel aanvult met je postcode + huisnummer, evt. klantnummer en je CAS ID onder 'persoonlijke opmerkingen' vermeld, dan help ik graag verder.
Reputatie 7
Badge +21
@W4854 Wat vervelend dat je deze foutcode te zien krijgt. Zou je het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode, huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kan je kwijt in het "persoonlijke opmerkingen" veld. Laat je een berichtje achter in dit topic wanneer je dit hebt gedaan? Dan kunnen wij het verder voor jou uitzoeken.
De digitenne die ik onlangs omgeruild heb gaf na een week code e016 aan en ik kan alleen maar 1,2,en 3 ontvangen

Heb mijn Cas nummer bij opmerkingen gezet in miijn profiel
Reputatie 7
Badge +19
Goedemorgen @Willem758, n.a.v. je vraag in dit topic heb ik jouw ontvanger geactiveerd. Laat je in dat topic nog even weten of het weer werkt?
ik heb mijn nieuwe digitenne kastje geinstalleerd, kreeg eerst wel 5 tv zenders en 7 radio zenders, nu ook melding dat het goed is alleen ik krijg geen beeld en daarna de code e150. Hij is langer dan een maand niet geactiveerd. Ik heb mijn gegevens en cas nummer al even in mijn profiel gezet. Ik hoor graag van jullie. vriendelijke groet Harrie

*Admin: topic samengevoegd met verzameltopic

Reputatie 7
Badge +19
Goedemorgen @Harrieglitter, Goed dat je aangeeft dat ook jij de foutcode te zien krijgt. Je ontvanger heb ik opnieuw geactiveerd. Laat je nog even weten of je weer beeld hebt en alle zenders weer ziet?
@Marina_ Bedankt ik laat je het zo snel mogelijk weten
Wij hebben onlangs de insteekkaart omgeruild voor een kastje van Digitenne, maar na een week tv kijken heb ik nu alleen nog maar Nederland 1, 2 en 3.
Bij de foutcode word aangegeven dat wij geen abonnement hebben, heel vreemd!!

Hopelijk kunt u dit verhelpen!!

*Admin: topic samengevoegd met verzameltopic
*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy, toegevoegd aan forumprofiel

Reputatie 7
Badge +19
@IV57, Welkom op het forum. Fijn dat je meteen jouw gegevens doorgeeft, ik heb ze toegevoegd aan je forumprofiel. (deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor ons en voor jezelf) Ik heb je ontvanger opnieuw geactiveerd. Kun je controleren of alle zenders weer beschikbaar zijn?
Dank voor de snelle reactie, alle zenders doen het!!!

Reageer