News

KPN introduceert KPN Hussel: Internet, mobiel, TV, entertainment en meer. Altijd op jouw manier.

  • 8 October 2019
  • 787 reacties
  • 77680 keer bekeken
KPN introduceert KPN Hussel: Internet, mobiel, TV, entertainment en meer. Altijd op jouw manier.

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

787 reacties

Reputatie 7
ja dat ip adres is een nadeel moet het via mydns


Dan ben je nu inderdaad €2,50 duurder uit dan voorheen?
Blijkbaar heb jij Internet en TV basis (€52,50) met telefoon (€1,00), 500Mbps (€12,99), Ziggo Sport Totaal pakket (€14,99) en Pluspakket (€0,00).

Zou het kunnen dat gisteren het "Hussel entertainmentvoordeel" niet opgenomen was in het kostenoverzicht.
Ja klopt wjb
Misschien bij verlenging korting 6 maand in verhouding goedkoper

Owjah 😅


Maar er is gewoon meer keuze in, dat is wel prettig.
In mijnkpn staat het compleet voordeel ook gewoon nog als actief.

Ik zie heel eerlijk gezegd weinig verschil in de keuze's. Niks meer of minder dan voorheen.
Netflix was al te factureren via KPN. Wat wel een positieve verandering lijkt dat TV een optie is en je voor 4K niet aan een duurder abonnement vast zit.

Er is meer keuze gemak dat moet ik toegeven.
Uiteindelijk blijven de keuzes gelijk de manier van kiezen is veranderd. Je besteld nu een internetverbinding en de gewenste snelheid en vult dat met aan met de gewenste opties. Je hebt niet 'meer' keuze. Ik zie op de tech desk na nergens nieuwe diensten of opties die er voorheen niet waren.
Ja en die tech
Word je als klant niet meer geholpen als je bijvoorbeeld een wifi probleem heb
Moet je dan extra dat pakket hebben
Reputatie 7
Badge +25
Ja en die tech
Word je als klant niet meer geholpen als je bijvoorbeeld een wifi probleem heb
Moet je dan extra dat pakket hebben

Dit is natuurlijk gewoonweg niet waar.
Reputatie 7
Ik zie heel eerlijk gezegd weinig verschil in de keuze's. Niks meer of minder dan voorheen.
Toch vind ik het kunnen gebruiken van het "Hussel Entertainmentvoordeel" voor Spotify of Netflix wel een vooruitgang. Hierdoor wordt het loyaliteitsprogramma ook interessant voor mensen die geen televisie abonnement hebben of "cordcutten".

Wel is het zo dat de FOX Sports liefhebber het grote slachtoffer is van het husselen.
Niet dat ik dat erg vind hoor. 😉

Ook vind ik het van de zotte dat KPN het unlimited data abonnement voorbehoudt aan abonnees die ook minimaal vast Internet bij KPN hebben ondergebracht.Misschien vanuit de klant gezien wel, maar vanuit KPN gezien is dit een verstandige zet denk ik.
Ingekort.

Denk hierbij ook aan het internet buiten gebied de hybride oplossing, zelfs al kom je ervoor in aanmerking als het er op lijkt dat een mast niet genoeg ruimte heeft kan je dat op basis van wat ik heb gelezen ook vergeten. Dat zijn wezenlijk al unlimited data verbindingen. Als klant denk ik ook jammer, vanuit de provider/netwerkbeheerder snap ik het wel, ook daar zal gelden bedraad is beter, nog los van kosten en inkomsten.

Ik beslis niet alleen waarom en 40 tot 80 euro betalen voor een vaste aansluiting en nog eens 36,00 voor onbeperkt mobiele data

De smart tv aan de telefoon koppelen en Netflix al you want. Desnoods een unlimited data only sim en een Mifi router kan ik de pc ook nog bedraad gebruiken. Kortom wat de belasting van het mobiele netwerk gezien en zakelijk snap ik dit prima.

Ja en die tech
Word je als klant niet meer geholpen als je bijvoorbeeld een wifi probleem heb
Moet je dan extra dat pakket hebben
Dit is natuurlijk gewoonweg niet waar.

Meer specifiek als ik het goed lees is dat voor technische ondersteuning van je eigen domotica en iot apparaten en neem ik aan eigen routers. Voor de bruikleen apparatuur van de provider houden we de gratis opties.



Ik zie heel eerlijk gezegd weinig verschil in de keuze's. Niks meer of minder dan voorheen.Toch vind ik het gebruiken van het "Hussel Entertainmentvoordeel" voor Spotify of Netflix wel een vooruitgang. Hierdoor wordt het loyaliteitsprogramma ook interessant voor mensen die geen televisie abonnement hebben of "cordcutten".

Wel is het zo dat de FOX Sports liefhebber het grote slachtoffer is van het husselen.
Niet dat ik dat erg vind hoor. 😉


Met de nadruk op of is dat intressant. Alleen als je een duur mobiel abonnement erbij afneemt.
Houd ik het Telfort mobiel abonnement a €12,92 met de Telfort voordelen (die ik bij KPN nog steeds niet zie) en neem Hussel bij KPN zonder TV levert dat inderdaad voordeel in combinatie met Netflix alleen heb ik dan weer geen zin in dat 'gedoe' van afzeggen en weer opnieuw aanmelden.

De Film en serie liefhebber wordt er ook niet beter van €6,99 in plaats van inbegrepen. Wie en/en had Pluspakket en Fox sports is helemaal de sjaak als ik goed reken die entertainment korting lijkt dan een klein pleistertje op de wond.
Reputatie 7
Denk hierbij ook aan het internet buiten gebied
Off-topic:

Mijn dochter woont in het buitengebied met koeien op het dak ( 😎 ).



Zij heeft een 4G data-only abonnement met per maand 40GB te gebruiken tussen 06:00 en 24:00 en 40GB te gebruiken tussen 0:00 en 06:00.
Daar kan je niet elke avond mee Netflixen, maar als je 's nachts Netflix een film laat downloaden naar je tablet dan wordt er ineens een hoop mogelijk.
Maar goed, zij heeft niets te klagen met de giraffen en antilopen die door haar tuin lopen.
Reputatie 7
De Film en serie liefhebber wordt er ook niet beter van €6,99 in plaats van inbegrepen.
Dat is natuurlijk niet echt een eerlijke stelling.
Als je het voorheen inbegrepen had (KPN Compleet) dan heb je het Pluspakket nu niet voor €6,99 maar voor €1,99.

De Film en serie liefhebber wordt er ook niet beter van €6,99 in plaats van inbegrepen.Dat is natuurlijk niet echt een eerlijke stelling.
Als je het voorheen inbegrepen had (KPN Compleet) dan heb je het Pluspakket nu niet voor €6,99 maar voor €1,99.

Die som gaat alleen op als je maar 1 entertainment pakket afneemt. (Edit zin ingekort)
Het pluspakket kost nu € 6,99. Netflix varieert ik heb de €10,99 optie totaal €17,98 min €5,00 entertainment voordeel is € 12,98 hoe je het went of keert hogere maandlasten. (Edit2 dit is op detail nivo en fout in de getallen verbeterd)


Ik teken voor die € 1,99 al levert dit KPN meer inkomsten op het is een koopje als het content hetzelfde blijft minpunt blijft dat niet alle kanalen in HD zijn.
in verhouding als ik mijn netflix via kpn doe en het pluspakket weg doe "kijken we toch niet naar"
ben ik iets goedkoper uit
maar mijn grote vraag is netflix ook echt netflix of is dit net als videoland alleen via de tv ontvanger beschikbaar "als je videoland via kpn regelt"
Reputatie 7
Badge +25
maar mijn grote vraag is netflix ook echt netflix of is dit net als videoland alleen via de tv ontvanger beschikbaar "als je videoland via kpn regelt"
Ik weet niet of ik je vraag helemaal begrijp, maar Netflix is Netflix. De content is gelijk, alleen de facturering loopt dan dus via ons. En je kan dus die korting daarop toepassen...
Reputatie 7
De Film en serie liefhebber wordt er ook niet beter van €6,99 in plaats van inbegrepen.Dat is natuurlijk niet echt een eerlijke stelling.
Als je het voorheen inbegrepen had (KPN Compleet) dan heb je het Pluspakket nu niet voor €6,99 maar voor €1,99.
Die som gaat alleen op als je maar 1 entertainment pakket afneemt. (Edit zin ingekort)
Het pluspakket kost nu € 6,99. Netflix varieert ik heb de €10,99 optie totaal €17,98 min €5,00 entertainment voordeel is € 12,98 hoe je het went of keert hogere maandlasten. (Edit2 dit is op detail nivo en fout in de getallen verbeterd)

Maar @Galdor68, dat is toch precies hetzelfde. Het verschil in maandlasten t.o.v. het Internet en TV abonnement blijft bij gelijke diensten/pakketten €1,99, niet meer en niet minder.
Ik snap echt je punt niet.

Rekenvoorbeeld met alleen het Pluspakket:
Internet en TV: Pluspakket (€9,99) - KPN Compleetkorting (€9,99) = €0,00
Hussel: Pluspakket (€6,99) - Hussel entertainmentvoordeel (€5,00) = €1,99
Verschil: €1,99

Rekenvoorbeeld met het Pluspakket en Netflix standaard HD voor 2 schermen:
Internet en TV: Pluspakket (€9,99) - KPN Compleetkorting (€9,99) + Netflix (€10,99) = €10,99
Hussel: Pluspakket (€6,99) - Hussel entertainmentvoordeel (€5,00) + Netflix (€10,99) = €12,98
Verschil: €1,99

Rekenvoorbeeld met het Pluspakket en Netflix Ultra HD voor 4 schermen:
Internet en TV: Pluspakket (€9,99) - KPN Compleetkorting (€9,99) + Netflix (€13,99) = €13,99
Hussel: Pluspakket (€6,99) - Hussel entertainmentvoordeel (€5,00) + Netflix (€13,99) = €15,98
Verschil: €1,99

maar mijn grote vraag is netflix ook echt netflix of is dit net als videoland alleen via de tv ontvanger beschikbaar "als je videoland via kpn regelt"Ik weet niet of ik je vraag helemaal begrijp, maar Netflix is Netflix. De content is gelijk, alleen de facturering loopt dan dus via ons. En je kan dus die korting daarop toepassen...


als je videoland via kpn doet kan dit alleen via de itv ontvanger
als ik netflix neem via kpn kan ik deze gewoon blijven gebruiken als nu
via het menu van mijn smart tv
ik heb op deze tv geen itv maar canaldigitaal via schotel
dus netflixen zonder itv ontvanger van kpn
@wjb punt is het Pluspakket kost via Hussel 6,99 geen 1,99. Dat die korting er af gaat staat los die korting is op het totale factuur bedrag niet van dat specifieke pakket. Uiteindelijk betaal je meer die bewuste 1,99 dat blijft meer dan 0,00. En alleen als je een mobiel abonnement in je Hussel hebt zonder mobiel ben je €6,99 duurder uit wat beter is dan €9,99

De Husselklant met enkel het Pluspakket gaat ook meer betalen zo eenvoudig is het.
Het is daarmee wel een eerlijke stelling. Of je nu sport/voetbal kijker bent of film/serie kijker je kosten per pakket gaan omhoog. Voor de een meer dan de ander dat is waar.

@peter-keetfm dat Videoland via KPN geen onafhankelijk dienst is enkel te zien via de TV ontvanger of de itv app en een beperktere content!! Is inderdaad wel jammer en een beperking.
Ja dat bedoel ik maar is dat met netflix ook zo dan?
Reputatie 7
Uiteindelijk betaal je meer die bewuste 1,99 dat blijft meer dan 0,00.
Precies maar dat is nog wel €5,- minder dan dat jij suggereert.

De Film en serie liefhebber wordt er ook niet beter van €6,99 in plaats van inbegrepen.
En ik hoop echt dat je nu eindelijk begrijpt dat dat is waar ik op reageerde.
Wat je daar schrijft is namelijk niet juist het is namelijk €1,99 in plaats van inbegrepen.

Je mag natuurlijk ook schrijven dat je €6,99 i.p.v. €9,99 voor het pluspakket betaalt maar dat je daarentegen wel nog maar €5,00 korting krijgt i.p.v. €9,99. 😉

...zonder mobiel ben je €6,99 duurder uit wat beter is dan €9,99
Zonder mobiel ben je dus €3,00 goedkoper uit.
Leuk dat creatief rekenen er blijft toch echt €6,99 op de factuur staan achter het pluspakket geen € 1,99.
Die entertainment korting gaat van het totaal factuur bedrag af!

Ik suggereer niet dat het Pluspakket €6,99 kost jij suggereert dat het maar € 1,99 kost dat is onjuist!

Ja dat bedoel ik maar is dat met netflix ook zo dan?
Dat zal niet anders zullen de klanten die dit zo gaan doen bedrogen uitkomen.
Reputatie 7
Ja dat bedoel ik maar is dat met netflix ook zo dan?
Nee, dat heeft @Erwin_ je ook al gezegd.
Bij Netflix heb je gewoon een overeenkomst met Netflix, het enige is dat de betaling via KPN loopt.
Reputatie 7
Leuk dat creatief rekenen er blijft toch echt €6,99 op de factuur staan achter het pluspakket geen € 1,99.
Die entertainment korting gaat van het totaal factuur bedrag af!

Precies je hebt het helemaal begrepen maar je wil blijkbaar niet begrijpen waar ik op reagreerde.

De Film en serie liefhebber wordt er ook niet beter van €6,99 in plaats van inbegrepen.
En dat is dus onjuist, het is namelijk €1,99 in plaats van inbegrepen.
Of je verwerkt aan beide kanten de korting of je doet dat aan beide kant niet. Je gaat dus niet aan de linker zijde (€6,99) geen korting verwerken terwijl je de korting aan de rechter zijde (inbegrepen) wel verwerkt.

Je schijft dus of €1,99 (€6,99 - €5,00) in plaats van inbegrepen (€9,99 - €9,99) of je schrijft €6,99 in plaats van €9,99 waarbij je €5,00 korting krijgt in plaats van €9,99.

Je schrijft dus €1,99...


...in plaats van inbegrepen (€0,00).



Of je schrijft €6,99 met €5,00 korting...


...in plaats van €9,99 met €9,99 korting.


I rest my case.
Hoe dan ook het wordt duurder, dat is het enige waar het omgaat. Dat ik het niet beschrijf zoals jij het graag ziet doet niet terzake.

Het verwarring komt door de benadering ik ga uit van meerdere entertainment keuzes niet slechts 1 en het factuur bedrag.
Reputatie 1
Hussel ik nou verkeerd of KPN ???


Ik klik een contract van €22,50 aan en mag 27,50 aftikken per maand? en dat is dan inclusief hussel korting?
Reputatie 7
Dit stukje begrijpend lezen hebben we eerder gehad heren 😂

Zo lastig is het allemaal niet, maak het niet zo ingewikkeld,...
Reputatie 7
Hoe dan ook het wordt duurder, dat is het enige waar het omgaat. Dat ik het niet beschrijf zoals jij het graag ziet doet niet terzake.

Het verwarring komt door de benadering ik ga uit van meerdere entertainment keuzes niet slechts 1 en het factuur bedrag.

Met alle respect maar dat jij schrijft dat iets €6,99 gaat kosten i.p.v. dat het inbegrepen was kan ik niet zien als verwarring. Het is pertinent onjuist en zelfs misleidend, maar dat heb ik, denk ik, in mijn vorige bericht al voldoende onderbouwd.