News

KPN introduceert KPN Hussel: Internet, mobiel, TV, entertainment en meer. Altijd op jouw manier.

  • 8 October 2019
  • 787 reacties
  • 77684 keer bekeken
KPN introduceert KPN Hussel: Internet, mobiel, TV, entertainment en meer. Altijd op jouw manier.

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

787 reacties

Reputatie 3
Badge +4
Het zal wel aan mij liggen maar wat is nu het voordeel van hussel ik zie het niet. Bij mij komt het over meer betalen voor minder. Of heb ik het mis?
Hallo,

We hebben vorige jaar een abonnement voor onze dochter afgesloten (gekoppeld aan ons Alles in één abonnement) kunnen we dit abonnement (zonder extra kosten) omzetten naar KIDS SIM? (dat lijkt namelijk prima aan te sluiten bij onze wensen).

Grtn,
Rob
Reputatie 7
Badge +24
Het zal wel aan mij liggen maar wat is nu het voordeel van hussel ik zie het niet. Bij mij komt het over meer betalen voor minder. Of heb ik het mis?

Dat is afhankelijk van je pakket en de opties die je erbij neemt. Wat goed is om te weten is dat je zeker niet verplicht bent om over te stappen. Als de huidige samenstelling beter voor je uitpakt, hou dat vooral zo!
Reputatie 2
Ik zie door de bomen het Husselbos ff niet meer........
Onduidelijk product....
Reputatie 2
T-Mobile lijkt inderdaad nu een goed alternatief....
Reputatie 7
T-Mobile lijkt inderdaad nu een goed alternatief....
Een goed alternatief voor wat?
Alleen mobiele telefonie?
Of ook vast Internet en wellicht televisie?
Reputatie 3
Badge

Het zal wel aan mij liggen maar wat is nu het voordeel van hussel ik zie het niet. Bij mij komt het over meer betalen voor minder. Of heb ik het mis?Dat is afhankelijk van je pakket en de opties die je erbij neemt. Wat goed is om te weten is dat je zeker niet verplicht bent om over te stappen. Als de huidige samenstelling beter voor je uitpakt, hou dat vooral zo!


2 euro minder en van 100/10 naar 100/100 dat is mijn voordeeltje evt.

Reputatie 7
Precies, de abonnees die niet KPN Compleet zijn gaan er veelal op vooruit en de abonnees de wel KPN Compleet zijn gaan er vaak op achteruit.
Reputatie 3
Wordt een hoop duidelijk nu ik dit forum lees en er zit een bug in het proces.

Ik wil verlengen omdat ik zelf de controle over mijn Spotify abonnement wil. Daarom heb ik via de KPN iPad app verlengd, maar kom nu bedrogen uit.

  • Ik had Glasvezel Alles-in-1, 200mbit/s, vastnr, gratis FOX (KPN Compleet) voor 74 euro.
  • Volgens de app ging ik over naar een Hussel abonnement met nagenoeg dezelfde producten. Dus mét gratis FOX, maar zonder Spotify voor 62 euro. (Dat was mét 5 euro Hussel Entertainmentvoordeel)
  • Via mail wordt dit bevestigd voor 67 euro (Huh? Dat is 5 euro meer? De Entertainmentvoordeel is er opeens vanaf)
  • Via mail wordt bevestigd dat FOX Sport is verwijderd (He?! En m’n bevestiging per mail dan, daar staat in FOX Sport)
  • Vervolgens telefonisch contact opgenomen, daar wordt gemeld dat het helemaal niet kan wat ik zeg, maar dat ik nu FOX Sport moet moet toevoegen voor 7,99 per maand én als ik wil Spotify voor 8,99 per maand.
Kortom, voor 84 euro heb ik weer de producten die ik had, dat is 10 euro duurder. Ik had nooit moeten verlengen zo.

Er is een ‘ticket’ aangemaakt en ik word binnen enkele dagen gebeld door KPN.

Ik wacht af wat me geboden kan worden, anders zal ik de bestelling moeten annuleren.
Reputatie 7
Ik wil verlengen omdat ik zelf de controle over mijn Spotify abonnement wil. Daarom heb ik via de KPN iPad app verlengd, maar kom nu bedrogen uit.
...
Kortom, voor 84 euro heb ik weer de producten die ik had, dat is 10 euro duurder. Ik had nooit moeten verlengen zo.

Als ik via de mijnKPN app op Android op die manier zou verlengen dan zie ik het onderstaande als kosten.


Dat klopt precies, maar ik had voorheen dan ook geen FOX Sports abonnement maar het Pluspakket.

Voor FOX Sports abonnees is het sowieso heel onverstandig om van KPN Compleet naar KPN Hussel over te stappen immers met KPN Compleet krijgt de FOX Sports abonnee €12,99 korting (FOX Sports "gratis") terwijl dat bij KPN Hussel nog maar €5,- is.

  • Vervolgens telefonisch contact opgenomen, daar wordt gemeld dat het helemaal niet kan wat ik zeg, maar dat ik nu FOX Sport moet moet toevoegen voor 7,99 per maand én als ik wil Spotify voor 8,99 per maand.

Let op, FOX Sports kost geen €7,99 maar €12,99 waarbij je dan €5,- "entertainmentkorting" krijgt en dus netto €7,99 gaat betalen.
@Langeeri
Als je extra pakketten neemt dan krijg je één (1) maal € 5 entertainmentkorting.
Spotify en Fox Sports zijn dus 2 van die pakketten. Dat kost dan dus bij Hussel
8,99 + 12,99 = 21,98. Daar gaat dan weer één maal entertainmentkorting van af à € 5 en dus kosten deze 2 pakketten je met Hussel: € 16,98.

En met het oude KPN Compleet was dat € 8,99. Want dan krijg je 100 % korting op Fox Sports (wat 12,99 kost). En betaal je alleen voor Spotify € 8,99.

Het is dus niet zo gek dat je met Hussel veel duurder uitkomt met dezelfde producten. Een bug is het niet.
Reputatie 3
@PeterG Bij het verlengen kreeg ik zowel Fox Sports gratis, als 5 euro Entertainmentkorting. Dat is waar ik voor akkoord heb geklikt. Ik snap nu dat dit niet kan, maar dit is wat mij gepresenteerd werd. Kortom, een bug.

Wat betreft mijn oude pakket, daar was Fox gratis via KPN Compleet en ik kreeg ook Spotify gratis standaard via het abonnement.
Reputatie 7
Kortom, een bug.
Inderdaad en nog een hele vervelende ook want daardoor werd de overgang naar KPN Hussel veel gunstiger voorgesteld dan dat deze in werkelijkheid is. KPN Hussel was daarbij zelfs goedkoper dan KPN Compleet maar in de werkelijkheid is dat dus absoluut niet zo.

Ik zou graag een screenshot zien van het kostenoverzicht van iemand die zijn/haar "Alles-in-1" of "Internet en TV" met FOX Sports abonnement gaat husselen via mijnKPN en daarbij het FOX Sports abonnement behoudt. Je moet die wijziging natuurlijk niet doorvoeren want dat gaat je anders geld kosten.

@PeterG, iets voor jou om daar een screenshot van te posten?
Jij hebt toch een FOX Sports abonnement?
Hussel de snelheid van je huidige pakket en laat de rest ongewijzigd.
ik kreeg ook Spotify gratis standaard via het abonnement.

@Langeeri
Dit is een misverstand. Als Spotify (en alle andere 'gratis' extra's) echt gratis was geweest was je abonnement in eerste instantie dezelfde prijs geweest als het goedkoopste natuurlijk. Spotify was "gratis" al € 5,99 in het abonnement! Gratis was een foute term, beter is: inbegrepen.

En de flinke prijsverhogingen van de afgelopen 2 jaar waren ook voor Spotify. Bij die abonnementen is de inbegrepenprijs nu gelijkgetrokken met los Spotify: Bij Alles in een Standaard en Premium zit Spotify er nu gewoon voor € 8,99 bij (en dus ook niet gratis!).
Reputatie 7
ik kreeg ook Spotify gratis standaard via het abonnement.
Dit is een misverstand...

Klopt helemaal wat je zegt, maar dat is voor dit issue niet relevant. Waar het om gaat is dat @Langeeri in mijnKPN een kostenoverzicht kreeg waarin naast de entertainment korting ook nog eens €12,99 korting gegeven werd op FOX Sports. Hierdoor werd KPN Hussel dus veel te goedkoop voorgesteld.
Altijd KPN compleet geweest met internet en TV thuis + mobiel sim only met alleen belminuten en dus geen data.

Net een sim-only afgesloten (verlengt) en dus hussel met mobiele data.

Vervallen de compleet voordelen, dus het Foxsports pakket hierdoor?
Reputatie 3
Prima @PeterG

Nog even nagekeken in de mails van net, ik had letterlijk “Spotify Premium - gratis”.

Het is wat het is, zo was het abonnement ooit.
Reputatie 7
Nog even nagekeken in de mails van net, ik had letterlijk “Spotify Premium - gratis”.
Dat staat er inderdaad, maar ik hoop dat je begrijpt dat de kosten voor "Spotify Premium" gewoon in de basisprijs van jouw "Alles-in-1" abonnement opgenomen zijn. Spotify Premium is natuurlijk nooit gratis geweest, maar was in de basisprijs inbegrepen.
Reputatie 7
Nee, het KPN Compleet voordeel (gratis FOX Sports) op jouw "Internet en TV" vervalt daardoor niet.
Let op, ga jouw Internet en TV abonnement niet verlengen, want dan gaat FOX Sports jou wel geld kosten. Je krijgt dan immers nog maar €5,- entertainment korting i.p.v. de €12,99 korting die je nu krijgt.
Reputatie 3
@wjb Voor niets gaat de zon op. Natuurlijk geeft Spotify niet gratis premium abonnementen weg aan KPN.
Reputatie 7
@wjb Voor niets gaat de zon op. Natuurlijk geeft Spotify niet gratis premium abonnementen weg aan KPN.
En KPN geeft natuurlijk ook geen gratis premium abonnementen weg aan de klant. 😉
Laat onverlet dat jij door die bug in mijnKPN feitelijk misleid bent om de overstap naar KPN Hussel te maken. 😖
Reputatie 3
Klopt @wjb

Spotify is nooit een optie geweest, die kreeg je gewoon. Dus “gratis” 😉
Reputatie 7
Spotify is nooit een optie geweest, die kreeg je gewoon. Dus “gratis” 😉
Inderdaad "gratis" maar dus niet gratis. 😉

En nu nog een reactie van KPN t.a.v. die bug die jou met die foutieve weergave van de kosten heeft verleid om over te stappen.

Ik zag een voorbeeld van die bug in een eerder bericht in dit topic staan.


In werkelijkheid gaat dit pakket €12,99 duurder uitvallen en zal dus €81,98 gaan kosten.
Ik noem dit toch echt een zeer pijnlijke bug waarbij KPN aan zet is om hier met een gepaste oplossing te komen bij de gedupeerden die op basis van zo'n kostenoverzicht de overstap gemaakt hebben.
Reputatie 3
Super @wjb

Ik word gebeld deze week voor een oplossing.
in het uiterste geval annuleer ik het en zetten we alles weer terug naar de oude situatie. Dat moet in de winkel zeiden ze via de telefoon. Gedoe weer.
Reputatie 6
Badge +7
Ik ben dus compleet en heb de gewenste data verdubbelaar op mobiel (voor mij was dat de enige reden om over te stappen van Ziggo naar KPN)

Mocht ik thuis gaan husselen raak ik dan mijn mobiele data verdubbelaar kwijt?
(antwoord graag van een medewerker van KPN waaraan ik rechten kan ontlenen eventueel via e-mail)

Vriendelijk dank alvast.