Beantwoord

Na update V10A geen verbinding meer met Nefit Easy thermostaat

  • 22 July 2021
  • 373 reacties
  • 13563 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

373 reacties

Reputatie 7
Badge +15

@HansK27 Ik moet terugkomen op mijn eerdere reactie. 

Ik heb intern contact gehad, en op het moment dat je een harde reset (met paperclip) uitvoert dan zou het modem de nieuwe software toch binnen moeten halen. 

Belangrijk om te vermelden is wel dat je dan je eigen instellingen kwijt raakt, het zou dus kunnen dat je deze dan opnieuw moet instellen. 

Volgens Erwin is t probleem van de firmware hersteld en wordt die in batches over de komende weken geïnstalleerd. Kpn doet niet meer aan terugdraaien. Dit is toch volkomen belachelijk, ik zit hier verdomme in de kou en betaal er nog voor ook ! Waar kan ik een urgente oplossing krijgen of een klacht indienen? 

 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 7
Badge +24

Volgens mij kun je de ketel ook nog gewoon met de hand bedienen toch?

Reputatie 7

Ik ben het volkomen met je eens dat KPN in dit kader geen enkele support biedt aan de abonnee die tegen dit issue aanloopt en doodleuk zegt ... wacht maar een paar weekjes, dan is het verholpen.

KPN, zorg er voor dat iedereen die daar om vraagt per ommegaande de nieuwe firmware krijgt om het probleem met de Nefit thermostaat te verhelpen.

Ik vind ook dat KPN moet handelen, daar waar een issue wordt gemeld.

Ja, de cv doet het natuurlijk, maar het wordt nu kouder en het is toch confortabel als het 's morgens behaaglijk is in huis, en je niet eerst snel je bed uit moet om de cv ‘omhoog’ te stellen.

Enige tijd oude firmware terugzetten kon blijkbaar ook.

Dan is het toch ook mogelijk om enige tijd op verzoek bij mensen nieuwe firmware te plaatsen, zou je van een fatsoenlijke leverancier mogen verwachten…………

 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Ben Strating . Als ik met het klantnummer in jouw profiel een check doe, zie ik een v10 en geen v10a. Klopt dat? De v10 hoort gewoon te werken en als jij die hebt, is er wat anders aan de hand. 

Ik heb een  Experia Box v10 met daarop aangesloten twee zwarte Wifi Experia versterkers. Wellicht gooien die roet in het eten?

Dus je hebt een V10 zonder a?

Dan is dit topic niet van toepassing voor jouw Experia Box, hier gaat het alleen om de V10a. Overigens kan het heel goed zijn dat dezelfde problematiek ook op de Experia WiFi's en "super"WiFi's speelt maar daar heeft een dowgrade van de firmware van de Experia Box geen invloed op.

 

Ai, had ik hier even de hoop eindelijk een oplossing te hebben gevonden. Helaas dus. Maar de problematiek die ik ervaar is exact gelijk. Wellicht dat een KPN moderator kan nagaan of vergelijkbare problemen kunnen ontstaan bij de V10 en/of Experia WiFi's of ‘Super WiFi's?

Ik kwam er net achter dat mijn Nefit Easy geen connectie heeft. Mijn vrouw vertelde dat het rode kruis bij het wereldbolletje er al dagen staat...

Ook ik heb een V10 zonder a. 

Reputatie 7
Badge +7

Volgens mij kun je de ketel ook nog gewoon met de hand bedienen toch?

@Nick83  Dat is juist. Dus alleen op de Easy zelf en niet met de app.

Reputatie 7
Badge +24

Volgens mij kun je de ketel ook nog gewoon met de hand bedienen toch?

@Nick83  Dat is juist. Dus alleen op de Easy zelf en niet met de app.

Dus zeggen dat je nu in de kou zit is onzin.

Sowieso ... ik heb niet zo'n hippe thermostaat die via WiFi bereikbaar is. Maar desondanks raak ik dat ding hele maanden niet aan. Er staat gewoon een weekprogramma op ingesteld, en dat is al jaren hetzelfde. Lijkt me dat je zo'n Easy ook niet elke dag hoeft bij te stellen toch? Want ... dat lijkt me niet zo easy 🤭

Ik ben van internet overgestapt. Moest dus wifi opnieuw instellen, en dat betekent een reset van de Nefit Easy. Weg dus ook het weekprogramma.
En zonder connectie kan je dat niet instellen….

 

Reputatie 7
Badge +15

@HansK27 en @Patricia Patricia 

Met een harde reset van het modem (dus door middel van een paperclip of tandenstoker), zou de V10a de nieuwe firmware moeten binnenhalen. 

Houd er rekening mee dat dit na de reset even kan duren (~30 minuten). Ook zelf ingestelde zaken zullen gereset worden en opnieuw moeten worden ingesteld. 

Met de nieuwe software zou zoals het nu lijkt het connectie probleem met de Nefit thermostaat opgelost moeten zijn. 

@Katana321 Jij hebt dus een Experiabox V10? Vreemd dat je dit probleem ook ervaart, want hiervoor is naar mijn weten geen update geweest. 

Ja, ik had begrepen dat een harde reset zou moeten werken.

Dan moet ik echter allerlei settings op mijn experia box ergens veiligstellen (veel screenprints waarschijnlijk) dus liefst doe ik dat niet. Tenzij in the end KPN niet meewerkt en niet versneld een firmware-upgrade bij me wil uitvoeren, want weken wachten lijkt me niet zo'n fijne optie met dat koudere weer, waarbij instellen van een weekprogramma op de cv wel erg wenselijk is

 

Reputatie 7
Badge +15

@HansK27 Ik kan mij voorstellen dat het lastig is om dit soort zaken opnieuw in te stellen. 

Het lijkt mij echter inderdaad ook lastig om weken te wachten en in de ochtend in de kou te zitten. 

Op het moment dat je een harde reset uitvoert heb je de update dus vrijwel direct binnen, op het moment dat je dit niet doet durf ik niet te zeggen hoe lang het duurt voor je update wel hebt. 

Deze keuze laat ik dus graag aan jou :)

Reputatie 7
Badge +7

-----

Sowieso ... ik heb niet zo'n hippe thermostaat die via WiFi bereikbaar is. Maar desondanks raak ik dat ding hele maanden niet aan. Er staat gewoon een weekprogramma op ingesteld, en dat is al jaren hetzelfde. Lijkt me dat je zo'n Easy ook niet elke dag hoeft bij te stellen toch? Want ... dat lijkt me niet zo easy 🤭

Ook hier heb ik in mijn Easy een weekprogramma gezet. (In de app is dat zo gedaan. In de vorige Moduline-thermostaat was dat een gedoe en ronduit lastig.)

Toch moeten wij hier af en toe ingrijpen in het weekprogramma. Dat komt door het feit dat we alleen vloerverwarming hebben (dus zonder radiatoren). En af en toe de invloed van de zon op de schuifpui. 

Voor het instellen van het weekprogramma is het uiteraard noodzakelijk dat de Easy aan de wifi hangt en dat ie internet heeft. Als je de Easy gaat resetten op een moment dat de wifi en/of internet eruit ligt, heb je dus wel even een probleem.

Reputatie 7
Badge +7

---

@Katana321 Jij hebt dus een Experiabox V10? Vreemd dat je dit probleem ook ervaart, want hiervoor is naar mijn weten geen update geweest. 

@Rutger_ Ik heb het probleem hier kunnen oplossen. Moest hiervoor wel 2 keer de Easy van de grondplaat afhalen en ook de Experiabox van de stroom halen. 

Mijn probleem blijkt dus toch niet in dit topic thuis te horen :grinning:

Reputatie 7

Toch moeten wij hier af en toe ingrijpen in het weekprogramma. Dat komt door het feit dat we alleen vloerverwarming hebben (dus zonder radiatoren).

Ook wij hebben alleen vloerverwarming, uitgezonderd een handdoeken radiator op de badkamer. Ik heb al jaren onze Honeywell niet aangeraakt anders dan om de batterijen te vervangen. Het weekprogramma is al jaren ongewijzigd.

 

Voor het instellen van het weekprogramma is het uiteraard noodzakelijk dat de Easy aan de wifi hangt en dat ie internet heeft. Als je de Easy gaat resetten op een moment dat de wifi en/of internet eruit ligt, heb je dus wel even een probleem.

En dat is nu wat die "slimme" thermostaten zo ontzettend dom maakt. Zodra een dergelijk apparaat niet goed kan fumctioneren zonder Internet verbinding is het voor mij een NoGo.

Reputatie 7
Badge +7

Ja, ik had begrepen dat een harde reset zou moeten werken.

Dan moet ik echter allerlei settings op mijn experia box ergens veiligstellen (veel screenprints waarschijnlijk) dus liefst doe ik dat niet. Tenzij in the end KPN niet meewerkt en niet versneld een firmware-upgrade bij me wil uitvoeren, want weken wachten lijkt me niet zo'n fijne optie met dat koudere weer, waarbij instellen van een weekprogramma op de cv wel erg wenselijk is

 

@HansK27 Maar, als er al een weekprogramma in de Easy zit, hoef je geen reset uit te voeren...

Reputatie 7
Badge +7

---

En dat is nu wat die "slimme" thermostaten zo ontzettend dom maakt. Zodra een dergelijk apparaat niet goed kan fumctioneren zonder Internet verbinding is het voor mij een NoGo.

Die internetverbinding is alleen noodzakelijk voor het instellen van de Easy. Verder functioneert ie prima zonder wifi en/of internet. Want de verbinding met de ketel is immers bedraad.

Reputatie 7
Badge +7

---

@HansK27 Maar, als er al een weekprogramma in de Easy zit, hoef je geen reset uit te voeren...

Aanvulling: In de handleiding van de Easy die ik ooit heb opgeslagen staat wat anders. Daar staat (op blz.10) dat je bij wisselen van wifi wél zou moeten resetten maar dat klopt dus niet. Je hoeft dus geen reset uit te voeren.

Reputatie 7
Badge +24

Ik ben van internet overgestapt. Moest dus wifi opnieuw instellen, en dat betekent een reset van de Nefit Easy. Weg dus ook het weekprogramma.
En zonder connectie kan je dat niet instellen….

Ik kan me nauwelijks voorstellen dat een reset dan noodzakelijk is. En als het dan echt zo is, dan is het prutzooi.

Reputatie 7
Badge +24

Toch moeten wij hier af en toe ingrijpen in het weekprogramma. Dat komt door het feit dat we alleen vloerverwarming hebben (dus zonder radiatoren). En af en toe de invloed van de zon op de schuifpui. 

Hier ook vloerverwarming. En wel radiatoren, maar die staan altijd helemaal dicht. Als je in moet grijpen als de zon schijnt, dan klopt er volgens mij iets niet.

Reputatie 7
Badge +7

Hier ook vloerverwarming. En wel radiatoren, maar die staan altijd helemaal dicht. Als je in moet grijpen als de zon schijnt, dan klopt er volgens mij iets niet.

@Nick83 Het wordt nu wel offtopic, maar toch even reageren:

Als ik de Easy zou laten werken op alleen ruimtetemperatuur, dan gaat het hier echt mis. Ik heb 'm daarom ingesteld op weersafhankelijke regeling + ruimteinvloed. Dat gaat in de regel heel goed en hoef ik bijna nooit in te grijpen. Heel af en toe laten we de ketel vroeg op de avond wat harder branden.

Reputatie 1

Bij mij eerkt het nog steeds niet hoewwl ik alle info naar de kpn heb gestuurd. Wat nu?

Ondanks het feit dat ik een digitale nitwit ben kan ik dus wel lezen. Heb het hele forum afgestruind naar mogelijke oplossingen. Wat er overblijft is eigenlijk maar 1 vraag. Wat doet KPN om dit op te lossen? Het is tenslotte de update die dit probleem veroorzaakt. Dus ik ben benieuwd. Wel voor de winter graag want koude voeten lijken mij geen aantrekkelijk idee. Na een jaar of zes KPN als provider voor veel geld verwacht ik dus wel iets in de service. En anders……………………...stappen we gewoon over.

Reputatie 7
Badge +30

Ik heb het gemarkeerde antwoord nog even verder aangepast met de informatie dat de update ook geforceerd kan worden door een reset, plus de geplande periode voor de uitrol van deze update (31/08-13/09).

Nefit easy thermostaat maakt geen internet verbinding. Vlgs Nefit moet router terug gezet worden, graag advies?

Â