Beantwoord

Na update V10A geen verbinding meer met Nefit Easy thermostaat

  • 22 July 2021
  • 373 reacties
  • 13560 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

373 reacties

Kan je eens op de V10a inloggen en kijken welke modus voor 2.4GHz wifi ingesteld is?

Welke modus is dat?

b/g/n

Reputatie 7

Kan je eens op de V10a inloggen en kijken welke modus voor 2.4GHz wifi ingesteld is?

Welke modus is dat?

b/g/n

Dan is dat in ieder geval de oorzaak niet.

Reputatie 2

Heb een vergelijkbaar probleem met de wifi dongle van mijn Solax zonnepanelen. Telkens na een update van KPN wordt in de Experiabox de WiFi beveiliging teruggezet naar WPA2 terwijl de dongle WPA nodig heeft

Als ik dan WPA/WPA2 opnieuw instel heeft de dongle ineens wel weer verbinding met internet. Gebeld met KPN, wordt simpelweg afgewimpeld met de boodschap dat de producent van de dongle dit maar moet oplossen :tired_face:

Reputatie 7
Badge +24

Heb een vergelijkbaar probleem met de wifi dongle van mijn Solax zonnepanelen. Telkens na een update van KPN wordt in de Experiabox de WiFi beveiliging teruggezet naar WPA2 terwijl de dongle WPA nodig heeft

Als ik dan WPA/WPA2 opnieuw instel heeft de dongle ineens wel weer verbinding met internet. Gebeld met KPN, wordt simpelweg afgewimpeld met de boodschap dat de producent van de dongle dit maar moet oplossen :tired_face:

Ja, logisch. WPA is hopeloos verouderd en onveilig. Dus vanuit KPN word het steeds op WPA2 gezet. Wees blij dat WPA ondersteuning er überhaupt nog is. Houd er maar vast rekening mee dat die op een gegeven moment vervalt. Dan heeft u dus echt een probleem.

Ik lees hierboven dat KPN de instellingen van mijn experiabox kan controleren…

KPN: hierbij mijn verzoek om dat te doen! Hoe moet ik dat regelen? Ik weet zeker dat ik de helpdesk van KPN niet zover krijg (‘wij zijn verantwoordelijk voor uw experiabox, die doet het… uw randapparatuur die gebruik maakt van de experiabox is UW verantwoordelijkheid. 
 

Die Experia is voor mij een ‘black box’ aanpassen/controleren van instellingen vind ik erg lastig. 
 

dank

Reputatie 7

Ik lees hierboven dat KPN de instellingen van mijn experiabox kan controleren…

KPN: hierbij mijn verzoek om dat te doen! Hoe moet ik dat regelen?

Dan zal je de Experia Box de deur moeten wijzen en gebruik moeten gaan maken van een eigen router.

Gezien jouw opmerking dat je het aanpassen en controleren van instellingen erg lastig vindt kan ik je eigenlijk maar één alternatief adviseren en dat is een FRITZ!Box 7590 of 7583.

Je moet dan "Aanbiedersdiensten" uit zetten.

 

Ook ik heb al enkele dagen dezelfde problemen zojuist voor de tweede keer (na gisteren met Nefit en KPN) gesproken met Nefit. Ook ik heb dezelfde instructie gekregen zoals hierboven in den treure is bericht.
Dit probleem ligt bij KPN en ik ben echt van mening dat zij dit ook moeten oplossen. Je kunt niet de klant de dupe laten worden en enkel aangeven dat de router werkt en zoek het maar uit. 
Het zou mooi zijn als KPN ervoor zorgt dat de instellingen in de Experia V10.a aangepast worden en wij er geen problemen meer mee hebben. Een mogelijke oplossing zou zijn om een nieuwe router ter beschikking te stellen. Het zou gaan om Experia 11.
Echter, begrijp ook dat je daar enkel tegen extra kosten voor in aanmerking komt. Vind dit echt enorm klantonvriendelijk. Kastje-muur ook!

KPN wees eens een goede leverancier en los het probleem op! Treedt in contact met Nefit en ga samen kijken naar een oplossing en leg het probleem niet bij de klant neer.
Benieuwd of dit op een nette wijze opgepakt gaat worden, anders inderdaad maar overstappen naar een andere provider met alle apparaten. 
Hopelijk komt er hier toch een professionele reactie van KPN op!
Mascha

Reputatie 7

Een mogelijke oplossing zou zijn om een nieuwe router ter beschikking te stellen. Het zou gaan om Experia 11.

De V11 kan dat inderdaad verhelpen ware het niet dat die V11 nogal ... eh ... fictief is.

 

 

Hier sinds kort hetzelfde probleem. Op een ander ouder forum las ik evt. oplossingen die ik geprobeerd heb. Voor eerste keer mijn modem ExperiaBox v10A WLAN geopend via 192.168.2.254 (Admin wachtwoord staat achterop de Box).

Foto gemaakt van “Overzicht aangesloten apparaten”. Wat (later) opviel is dat de interface van mijn gsm en laptop of Wifi kanalen stonden en de Nefit op LAN:
  Naam ______ IP-adres _____ MAC-adres    _____ Interface
  Laptop __192.168.2.2 / fe80::b822:5b1:e59a:edf4 __AC:ED5C:66:8F:5A __ 2.4G
  GSM ____192.168.2.4 / 2a02:a443:9ae2:1:edeb:7167:f1f:538ffe80::f4e8:daff:fe55:6106 __F6:E8:DA:55:61:06 __ 2.4G
  Onbekend (NefitEasy) _192.168.2.1 / 2a02:a443:9ae2:1:8e85:8ff:fe1c:ebe8  __ 8C:85:80:1C:EB:E8 __ LAN

Nefit gereset, ExperiaBox gereset. Opnieuw in modem ExperiaBox ingelogd.
Kanaal van "Channel op "1” gezet:

WLAN instellingen
Wireless Mode 2.4GHz :  b/g/n
 5GHz :  a/n/ac
Channel 2.4GHz :  1
   5GHz :  Alles auto
Bandbreedte 2.4GHz :  20 MHz
   5GHz :  20/40/80 MHz

 

Overzicht scherm heeft nu andere indeling en heet Overzicht > Topologie Overzicht
Nu heb ik alleen nog volgende informatie:

35199135717123456789 __192.168.2.5
Laptop __192.168.2.2
GSM __ 192.168.2.4

Wat opvalt is dus nu het andere adres en iets ander nummer voor de NefitEasy.

NefitEasy opnieuw gereset, ook hotspot geprobeerd. Beide opties niets geholpen. Wereldbolletje blijft een rood kruisje hebben.

Zeer vervelend. Graag assistentie KPN, dit probleem ligt duidelijk bij de ExperiaBox.
Bij voorbaat dank voor enige tips welke instellingen ik zou moeten veranderen of evt aan jullie geven zodat jullie de oorzaak van het probleem kunnen vinden.

Wij hebben ook zelfde probleem na de update van KPN, onder het motto samen staan we sterk zou ik aan iedereen adviseren die dit probleem ook hebben om KPN te vragen dit voor ons allen op te lossen

Reputatie 2

Wij hebben ook zelfde probleem na de update van KPN, onder het motto samen staan we sterk zou ik aan iedereen adviseren die dit probleem ook hebben om KPN te vragen dit voor ons allen op te lossen

Heb onlangs gebeld met KPN over het besproken probleem, ze doen helemaal niks voor de klant. Ze wimpelen je simpel af met “ het ligt niet aan ons, de fabrikant van je wifi apparaat moet het oplossen” :confounded:

Reputatie 7

Wij hebben ook zelfde probleem na de update van KPN, onder het motto samen staan we sterk zou ik aan iedereen adviseren die dit probleem ook hebben om KPN te vragen dit voor ons allen op te lossen

Heb onlangs gebeld met KPN over het besproken probleem, ze doen helemaal niks voor de klant. Ze wimpelen je simpel af met “ het ligt niet aan ons, de fabrikant van je wifi apparaat moet het oplossen” :confounded:

Knap het van KPN, de enige variabele die gewijzigd is is de firmware van de V10a en dan ligt het toch aan het andere apparaat. Knap KPN, heel knap. :rage:  

KPN doet toch niks fout, ligt echt niet aan hun, over een poosje komt er een nieuwe update en werkt het weer, maar ze hebben er niks mee gedaan.:kissing_smiling_eyes:

Is nog steeds de grootste kolder om geen verschillende netwerknamen voor de WiFi banden te kunnen kiezen, lost al 75% van de problemen op.

Wij hebben ook zelfde probleem na de update van KPN, onder het motto samen staan we sterk zou ik aan iedereen adviseren die dit probleem ook hebben om KPN te vragen dit voor ons allen op te lossen

Heb onlangs gebeld met KPN over het besproken probleem, ze doen helemaal niks voor de klant. Ze wimpelen je simpel af met “ het ligt niet aan ons, de fabrikant van je wifi apparaat moet het oplossen” :confounded:

Knap het van KPN, de enige variabele die gewijzigd is is de firmware van de V10a en dan ligt het toch aan het andere apparaat. Knap KPN, heel knap. :rage:  

Als KPN ons weigert te helpen, betekent dit dat wij onze NefitEasy moeten weggooien en de opvolger EasyControl voor zo'n 300 euro moeten kopen (als deze compatible is met onze ketel). Dat is toch voor veel mensen een boel geld. Kunnen wij als gebruiker niet via achterdeur / omweg (jailbreak ofzo?) de firmware van de V10a terugzetten naar de vorige instellingen?

Reputatie 7
Badge +24

Als KPN ons weigert te helpen, betekent dit dat wij onze NefitEasy moeten weggooien en de opvolger EasyControl voor zo'n 300 euro moeten kopen (als deze compatible is met onze ketel). Dat is toch voor veel mensen een boel geld. Kunnen wij als gebruiker niet via achterdeur / omweg (jailbreak ofzo?) de firmware van de V10a terugzetten naar de vorige instellingen?

Nou ja ... je kunt natuurlijk altijd een los accespoint aanschaffen. Bijvoorbeeld:

https://www.megekko.nl/product/2105/285942/Accesspoint/TP-LINK-N300-Wireless-N-Access-Point

Zoiets. Dat zal vast en zeker helpen. 100 % garantie kan ik natuurlijk niet geven, maar dat zou gewoon moeten werken.

 

Als KPN ons weigert te helpen, betekent dit dat wij onze NefitEasy moeten weggooien en de opvolger EasyControl voor zo'n 300 euro moeten kopen (als deze compatible is met onze ketel). Dat is toch voor veel mensen een boel geld. Kunnen wij als gebruiker niet via achterdeur / omweg (jailbreak ofzo?) de firmware van de V10a terugzetten naar de vorige instellingen?

Of beter, klopt het dat er al een V11 is die dit probleem niet heeft? In dat geval, kunnen wij niet vragen om het inruilen van onze oude V10a voor een V11? De beleidsregel “vrijekeuzemodem” is nu toch aangenomen?

Als KPN ons weigert te helpen, betekent dit dat wij onze NefitEasy moeten weggooien en de opvolger EasyControl voor zo'n 300 euro moeten kopen (als deze compatible is met onze ketel). Dat is toch voor veel mensen een boel geld. Kunnen wij als gebruiker niet via achterdeur / omweg (jailbreak ofzo?) de firmware van de V10a terugzetten naar de vorige instellingen?

Nou ja ... je kunt natuurlijk altijd een los accespoint aanschaffen. Bijvoorbeeld:

https://www.megekko.nl/product/2105/285942/Accesspoint/TP-LINK-N300-Wireless-N-Access-Point

Zoiets. Dat zal vast en zeker helpen. 100 % garantie kan ik natuurlijk niet geven, maar dat zou gewoon moeten werken.

Die oplossing lijkt mij de omgekeerde wereld, dat wij tengevolge van een firmware update van KPN een extra router moeten aanschaffen met instellingen die KPN heeft afgeschaft. De vraag is ook of dat de oplossing biedt want die router wordt volgens mij aangesloten op de ExperiaBox, en daar ligt het probleem. 

Reputatie 7
Badge +24

Als KPN ons weigert te helpen, betekent dit dat wij onze NefitEasy moeten weggooien en de opvolger EasyControl voor zo'n 300 euro moeten kopen (als deze compatible is met onze ketel). Dat is toch voor veel mensen een boel geld. Kunnen wij als gebruiker niet via achterdeur / omweg (jailbreak ofzo?) de firmware van de V10a terugzetten naar de vorige instellingen?

Nou ja ... je kunt natuurlijk altijd een los accespoint aanschaffen. Bijvoorbeeld:

https://www.megekko.nl/product/2105/285942/Accesspoint/TP-LINK-N300-Wireless-N-Access-Point

Zoiets. Dat zal vast en zeker helpen. 100 % garantie kan ik natuurlijk niet geven, maar dat zou gewoon moeten werken.

Die oplossing lijkt mij de omgekeerde wereld, dat wij tengevolge van een firmware update van KPN een extra router moeten aanschaffen met instellingen die KPN heeft afgeschaft. De vraag is ook of dat de oplossing biedt want die router wordt volgens mij aangesloten op de ExperiaBox, en daar ligt het probleem. 

Het is geen router. Het is een accespoint. En het is een goedkoper alternatief dan die 300 euro waar u het over heeft. Nee, het zou niet nodig moeten zijn. Maar als je snel een oplossing wilt die gewoon werkt... Op KPN kan je nog wel een paar maanden wachten hoor, voor dat die dit weer gefixt heeft.

Ik heb het probleem inderdaad kunnen omzeilen door de Nefit Easy aan een los access point te koppelen. Die had ik al operationeel voor betere wifi in huis op grotere afstand van het KPN modem. Hij koppelde direct na de reset en het kiezen van het access point. Daarna geen melding meer met kruisje bij hetwereldbolletje. Bij mij werkt alles dus weer.

Reputatie 7

Ik heb het probleem inderdaad kunnen omzeilen door de Nefit Easy aan een los access point te koppelen. Die had ik al operationeel voor betere wifi in huis op grotere afstand van het KPN modem. Hij koppelde direct na de reset en het kiezen van het access point. Daarna geen melding meer met kruisje bij hetwereldbolletje. Bij mij werkt alles dus weer.

En ik hoop dat KPN zich dit soort berichten ter harte zal nemen en zich eens stevig achter de oren zal krabben.

Reputatie 7

Of beter, klopt het dat er al een V11 is die dit probleem niet heeft? In dat geval, kunnen wij niet vragen om het inruilen van onze oude V10a voor een V11? De beleidsregel “vrijekeuzemodem” is nu toch aangenomen?

Er bestaat geen V11, wel een V12 maar daar gaat binnenkort precies hetzelfde probleem op spelen nadat KPN ook daar haar "mesh" functionaliteit heeft uitgerold.

Ik heb van alles uitgeprobeerd. Ik heb twee maal contact gehad met Nefit. Deze geven aan dat het gebeurt is na een hack van KPN. Ik heb ook diverse malen contact gehad met KPN. Ik heb wel verbinding via de wifi maar geen internetverbinding. Dit betekent dat ik ook de app niet kan gebruiken. Ook ik heb de experia box V10a herstart en diverse malen mijn thermostaat gereset. Ook de wifi staat op de thermostaat goed ingesteld. Ook contact gehad met KPN technische afdeling. Alle instellingen welke ik had ontvangen van Nefit doorgelopen. Alles is in order.

Maar helaas het probleem is nog steeds niet opgelost.  Enige probleem is de internetverbinding. De wifi geeft een groen vinkje en het wereldbolletje een rood kruis.

Ik hoop toch echt dat KPN met een oplossing komt. Ook de nieuwe thermostaat van Nefit schijnen hetzelfde probleem te hebben.

admin: vraag naar centrale topic verplaatst

Ik heb er niet veel verstand van maar ik had het zelfde probleem maar sinds gisteren heb ik weer verbinding met mijn thermostaat. Het lijkt er op dat ik een update heb gehad want gisteren middag viel 2x alle verbindingen weg ook mijn tv.

Ook mijn routerbox wachtwoord moest ik opnieuw instellen.

Of beter, klopt het dat er al een V11 is die dit probleem niet heeft? In dat geval, kunnen wij niet vragen om het inruilen van onze oude V10a voor een V11? De beleidsregel “vrijekeuzemodem” is nu toch aangenomen?

Er bestaat geen V11, wel een V12 maar daar gaat binnenkort precies hetzelfde probleem op spelen nadat KPN ook daar haar "mesh" functionaliteit heeft uitgerold.

Een V12 bestaat ook niet, wèl een Box12:yum:

Probleem bij mij opgelost dankzij tip van Nick83, heb er een oude TP-Link SSID Wireless Network achter gehangen. Daar maakt hij Wifi verbinding mee en daarna inderdaad groen vinkje bij wereldbol.