Beantwoord

Na update V10A geen verbinding meer met Nefit Easy thermostaat

  • 22 July 2021
  • 373 reacties
  • 13561 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

373 reacties

Ik ervaar helaas ook het zelfde probleen als hierboven

Ook bij ons problemen met de Nefit Easy nadat we vorige week bericht hadden gekregen dat er een update van de software van het modem had plaats gevonden. Wel een groen vinkje voor de WiFi maar een rood kruis bij de wereldbol. Resetten van de thermostaat, aan/uitzetten modem, instellingen modem checken,e.d. helpt allemaal niet. Contact met Bosch Nefit leert dat het probleem toch echt bij KPN zit. Vanavond contact gehad met KPN-medewerker die me naar dit forum verwees omdat het probleem blijkbaar in onderzoek is. Graag ontvang ik een emailreactie van KPN zodra het probleem is opgelost. 

Reputatie 7

KPN kan de vorige firmware terugzetten en dan is het probleem direct verholpen.

Is er iemand van KPN die mij kan uitleggen wat ik dan moet doen om dat voor elkaar te krijgen? Bij de KPN klantenservice weten ze dit niet. Wat houdt het terugzetten van de firmware overigens in? Wordt dan de update van het modem teruggedraaid?

Reputatie 7

@Erwin_ zal vast binnenkort reageren om dat voor je te regelen.

Als je jouw forumprofiel (klik) nog niet ingevuld hebt, doe dat dan alvast.

Het terugzetten van de oude firmware betekent inderdaad dat de update dan wordt teruggedraaid. 

Hier hetzelfde probleem met de Nefit Easy icm Experiabox v10a update. Graag terugzetten naar ‘vorige’ firmware.

Ik heb helaas ook hetzelfde probleem met Nefit Easy en de update van v10a. Hoop dat dit snel opgelost wordt.

Hier ook hetzelfde probleem met Nefit Easy en Experiabox V10a met firmware versie V5.00.49 build 487. Ik heb een access point gekoppeld en daarmee de Nefit Easy verbonden en dat werkt maar ik zou toch graag een oplossing voor de Experiabox ontvangen.

 

Wij hebben hetzelfde probleem.

@MobyJan   @Gerard1983 : Jullie hebben je profiel niet ingevuld. Zo kan ik geen verzoek doen om de firmware terug te draaien.

Willen jullie dat alsnog doen?

Dag Erwin en beste allemaal, 

Ook hier sinds vanmiddag weer verbinding. @Erwin_ denk dat het terugzetten naar een eerdere versie van de firmware de oplossing is geweest. Dank daarvoor. Maar hoe nu verder? Wordt het nu eerste op de achtergrond opgelost voordat onze routers weer een update krijgen? Benieuwd naar je reactie.
Voor nu in ieder geval fijn dat het allemaal weer werkt zoals het hoort.

Fijn weekend.

Mascha

@Mascha0204 . Zeker! Er wordt nu druk gezocht naar de toedracht en hierop zal in de toekomst de firmware aangepast worden. Tot die tijd kunnen we jullie dus terugzetten naar de oude firmware. 

@Mascha0204 . Zeker! Er wordt nu druk gezocht naar de toedracht en hierop zal in de toekomst de firmware aangepast worden. Tot die tijd kunnen we jullie dus terugzetten naar de oude firmware. 

Dankjewel voor zover!

Beste Erwin, 

Hier het zelfde probleem met de Nefit Easy, zou je de firmware willen terug draaien alsjeblieft, groeten Jochem

Hallo Erwin, @Erwin_  : ik heb mijn profiel ingevuld, dus graag de firmware laten terugdraaien.

Goedenavond Erwin, Helaas heb ook ik last van de update omdat nu de Nefit Easy thermostaat niet meer goed werkt, kunnen jullie de update ongedaan maken? met vriendelijke groet Fred

Reputatie 7
Badge +8

Het vervelende is dat dit in de zomer nog niet zo’n groot probleem is maar in de winter wel

Verder heb ik een behoorlijk recente versterker die ook niet meer wil verbinden 

Hij geeft vol verbonden aan maar via de versterker kan je niet op het internet 

En dit terwijl dat voor de update echt perfect werkte het gaat om de TP Link re 505x


Dus ook hier graag naar de vorige update 

Reputatie 7

Verder heb ik een behoorlijk recente versterker die ook niet meer wil verbinden 

En zo zijn er nog wel meer apparaten die sinds de laatste firmware update geen verbinding meer kunnen maken. :confounded:

Reputatie 7
Badge +8

Verder heb ik een behoorlijk recente versterker die ook niet meer wil verbinden 

En zo zijn er nog wel meer apparaten die sinds de laatste firmware update geen verbinding meerkunnen maken. :confounded:

Ja echt waardeloos dus zet mij maar lekker terug en hopelijk met een nieuwe update dat men beter nadenkt 

Reputatie 7
Badge +10

Mijn ouders hebben ook de V10a, ben benieuwd wat de update daar heeft gedaan met de verschillende devices. 

Volgens mij is het wijzer om voor iedereen de update terug te draaien. 

Hier op het forum wordt snel duidelijk wat er aan de hand is, maar de telefonische klantenservice is (te) vaak nergens van op de hoogte waardoor de klant met een slechte update blijft zitten. 

Badge

Profiel geüpdatet. Graag update zodat alles weer werkt.

@Roos79 : Kun jij een apart topic aanmaken over die versterker die het niet meer doet? Mention mij maar, dan pak ik die met voorrang op.

Ik vraag dit omdat we samen moeten uitzoeken of dit een vergelijkbaar issue is al wat er nu met de nefit speelt of dat het een andere oorzaak heeft. 

Kun je in het topic benoemen wat je allemaal al geprobeerd hebt en hoe je het apparaat hebt aangesloten/ingesteld?

Reputatie 7
Badge +8

@Erwin_ Heel bericht gemaakt vliegt het internet er weer uit heel bericht weg 

Dus voor nu ga ik niet opnieuw het beschrijven 

 

@Roos79

Eerst bericht maken in kladblok oid. Daar vandaan copy/paste. Heb je het nogachter de hand als verzenden mislukt.

@Erwin_ 

Graag zou ik ook terug naar de vorige firmware gaan. Ook in het bezit van een Nefit Easy die niet het internet op wilt

Dank je wel