News

Wijzigingen KPN zenderaanbod en prijzen 2019

Wijzigingen KPN zenderaanbod en prijzen 2019

Toon eerste bericht

1526 reacties

Kabelaar ter plaatse, T-Mobile, Tele2. Da's de keuze.

Admin: reactie naar lopende topic verplaatst
Vervelend dat ik hier wéér voor over zou moeten stappen, zit net 1 jaar bij KPN. Hiervoor bij Tele 2. KPN kwam toen voor ons het beste uit de bus. Ik kijk veel Netflix, maar als ik series of films op tv kijk vaak op fox. Hoop dus dat KPN er op terug komt. Zal wel niet denk ik.

Admin: reactie naar lopende topic verplaatst
Tja, die anderen hebben weer geen Netflix app in hun ontvanger. Dat zul je dan via je smart tv moeten doen indien mogelijk. En als dat niet kan met je smartphone en dan naar je tv streamen met een Chromecast.
Reputatie 1
Hallo @Jan-D
Totaal niet mee eens dat de klant koning een cliché is.
Het werkt niet anders zoals jij zegt over Ziggo, jullie weten dit maar dit komt puur omdat jullie deze macht hebben om veranderingen te plegen in een abonnement en de klant niets in te brengen heeft want als de klant zeurt wordt er gewoon simpelweg gezegd nou dan stapt u toch over naar een andere provider.
Waar ik werk (ik kan je zeggen waar ik werk is de grootste in zijn soort van de wereld) is het wel degelijk zo dat de klant koning is want als er niet naar de klant geluisterd wordt stappen ze over naar een ander bedrijf waar ze hun spullen kunnen kopen, mijn bedrijf wil zijn klanten niet verliezen en die die geven wel gehoor aan de klant met zijn wensen.
En ik ben klant en gedraag me zoals het hoort, netjes en beleefd net zoals de klanten van mijn bedrijf, het is de manier hoe er gecommuniceerd wordt naar elkaar toe en dat begint deze keer bij de KPN met de mededeling dat er 9 zenders weg gaan en er 4 bij komen en je meer gaat betalen en er niet gevraagd wordt naar de klant vindt u dit goed.

Admin: reactie naar lopende topic verplaatst
Tja, die anderen hebben weer geen Netflix app in hun ontvanger. Dat zul je dan via je smart tv moeten doen indien mogelijk. En als dat niet kan met je smartphone en dan naar je tv streamen met een Chromecast.
De nieuwe box van de kabelaar heeft dit nu ook en opnemen in de wolk. Ik moet wel zeggen dat het beeld van Netflix via de ontvanger(Arris) een haartje slechter oogt dan via de app op de tv zelf.

Het is maar net wat je belangrijker vind zijn dat de tv kanalen dan neem je dit soort ontbrekende puntjes op de koop toe.
Hallo @almere67
Ik ben géén KPN, maar ook gewoon een klant en forumlid van Telfort≠KPN

Admin: reactie naar lopende topic verplaatst
Ooit ergens de uitspraak gehoord de klant is koning maar wij zijn de keizer.
Zie in deze KPN als de keizer.

In dit geval had de klant een verzoek die om veligheids redenen niet zo konden worden uitgevoerd.
De klant kan dus niet altijd koning zijn.

Admin: reactie naar lopende topic verplaatst
Reputatie 3
Badge
Werkt dat een beetje bij de kabelaar @Galdor68 ?
Dus ook opnames en tv buitenshuis kijken en daar wel alle zenders/opnames niets zoals bij kpn dat je niet alles buitenshuis kan kijken.
Werkt dat een beetje bij de kabelaar @Galdor68 ?
Dus ook opnames en tv buitenshuis kijken en daar wel alle zenders/opnames niets zoals bij kpn dat je niet alles buitenshuis kan kijken.

Ik zit bij Telfort DigiB = Misschien??
Wat ik erover lees is dat ding beter dan de huidige box. Als ik goed op de hoogte ben zijn er bij de kabelaar plannen om alle kanalen via een app beschikbaar te maken als dat al niet zover is.
Helaas bepaalt de klant niet helemaal welke zenders komen en gaan. Heel belangrijk is de inkoopsprijs (per maand) die een provider aan een zendereigenaar moet betalen zeker ook t.o.v. het kijkcijfer. KPN weet precies hoe lang en wanneer en hoe veel er naar zenders gekeken wordt.

Er is wel een heel klein beetje invloed. Zo is Stingray Classica onlangs weer terug.

Volgens de landelijke cijfers kijken er op een avond, nogmaal landelijk, zo'n 30.000 mensen naar Fox en nog wat minder naar de NG zenders. Met voetbal is dan zo'n 90.000.
Er zijn ca. 6 miljoen tv aansluitingen. Ongeveer 30 % daarvan wordt door KPN bedient. Reken maar uit.
Als Fox Benelux dan voor haar zenders de hoofdprijs wil snap ik de beslissing van kpn.

Ik heb al een paar keer LoveNature op 34 aangehad maar daar is gewoon ondertiteling ook op dit moment. Alleen bij de UHD versie (693) wordt geen ondertiteling geleverd. Daar kan KPN niets aan doen zo heb ik begrepen.

De zenders van Fox Benelux (die weggaan):
Fox, National geographic, National geographic Wild, 24kitchen en BabyTV.

Overigens gaat ook Disney channel (18) weg. Die is weer van de eigenaar van Fox Benelux: Disney.

Wil je niet terug naar Ziggo, dan kun je naar T-Mobile of Tele2 om deze zenders te behouden. T/m 31 mei is iedereen contractvrij namelijk.

Admin: reactie naar lopende topic verplaatst
Ik mag per juni € 4,00 (!) per maand meer betalen met inderdaad minder zenders (waar we vaak naar kijken). KPN is een goede provider, geen storingen gehad de afgelopen jaren, maar ze prijzen zich zo wel nadrukkelijk uit de markt...Toch maar eens aan overstappen denken.
Reputatie 3
Badge
@Galdor68 ja we zitten blijkbaar op 2 fora met elkaar te praten 🙂
Wij zijn teleurgesteld dat jullie de Spaanse zender uit de lucht haalt.
Wij hebben in het verleden KPN als provider gekozen vanwege de Spaanse zender.
In het begin was dat TVE en is later overgegaan naar Antena3, wat op zich geen verbetering
was. Mijn vrouw is van oorsprong Spaanse en volgt graag het nieuws etc. uit Spanje.
Je hebt wel de keuze uit heel veel Engelstalige en Duitse zenders maar Spaans verdwijnt straks.
Zodoende zijn wij straks genoodzaakt om te winkelen naar een andere provider.
Reputatie 1
@Galdor68
Dat blijkt wel dat de klant niet koning is, gelukkig is het bij mijn bedrijf anders want daar wordt alles in het werk gesteld om de klant tevreden te houden en te regelen wat ze willen.
Niets ten nadelen naar jullie toe maar ik vind het ook jammer als ik met punt komt waarom er mensen reageren die niet bij het forum werken want ik weet niet waar ik moet wezen om een medewerker te kunnen mailen hierover zodat ik antwoord van ze krijg.
@PeterG
Ik begrijp het dat de klant het niet bepaalt maar toch vind ik dit jammer want de klant zorgt er wel voor dat er inkomsten binnen komen bij de KPN enz. enz.
Over lovenature klopt kanaal 693 is geen ondertiteling en hoop dat dit er wel snel komt.
Nee geen Ziggo meer voor mij, zo vaak storingen gehad, Wifi in huis echt slecht en zo vaak iemand geweest en denk je ze hebben het opgelost Nee dus.
De reden dat ik overgestapt ben is dat ik dezelfde maand premie betaal bij beide maar bij de KPN heb ik daar eredivisie fox sport bij en dat kost bij de Ziggo 18 euro extra.

Admin: reactie naar lopende topic verplaatst
Geachte heer Kramer,

Onlangs heb ik van u een mail gehad aangaande het zenderaanbod. Ik vraag mij over dit onderwerp het volgende af:
zijn er criteria op grond waarvan de ene zender - van het basispakket - wordt toegelaten dan wel wordt afgevoerd. Nu lijkt het alsof het met enige willekeur gebeurt.
Of is er een gebruikersraad die daarin een stem heeft. De communicatie hierover is niet echt helder.
Op mezelf geprojecteerd: is het nu zo dat b.v. de bekerfinale voetbal - nu via Fox TV (open net) - niet meer uitgezonden kan worden en dat ook het schakelprogramma van de Keukenkampioendivisie en de (voetbal)praatprogramma's op de maandagen, tot het verleden behoren?
Dat zou jammer zijn.

Admin: reactie naar lopende topic verplaatst
Reputatie 2
Vandaag de hele dag, lekker naar Fox gekeken. Geweldig zender, brengen het voetbal, geweldig in beeld. Ik ga er nog van uit dat KPN en Fox eruit komen met de onderhandelingen. Anders met pijn in mijn hart overstappen want ik wil de normale Fox ook niet missen.
Reputatie 2
Badge +3
TV538, ik vraag me de toegevoegde waarde sterk af. Je hoort wat muziek en je ziet het personeel wat ronddartelen alsof ze niets beters te doen hebben. Voeg liever zenders toe die er wat toe doen. Er is al rommel genoeg op TV.
Het kan toch niet waar zijn dat FOX en 24kitchen verdwijnen. Wat komt ervoor terug? Toch geen natuurzenders.

Admin: bericht naar lopende topic verplaatst
Schaamteloze plug van fox bij de bekerwedstrijd over het schrappen van de zender per 1 juni.. Maar ergens hebben ze wel een punt! KPN gevalletje arrogant aan het doen in de onderhandelingen over de rug van de consument? Misschien toch weer tijd om terug te gaan naar Ziggo...

Admin: bericht naar lopende topic verplaatst
@FrSp Een prijsverhoging komt er voor terug 😡

Admin: reactie naar lopende topic verplaatst
Reputatie 6
Badge +3
Posts lopen weer lekker onoverzichtelijk door elkaar heen vandaag, thx mods.
Reputatie 7
Badge +30
Sorry! Als een nieuw topic erg lang is, kiezen we vaak voor een verwijzing naar dit topic en sluiten we dat topic. De wat kleinere verplaatsen we toch hierheen en als dat er veel zijn, kan dat inderdaad een beetje slordig overkomen. Hopelijk is voor alle mensen die gereageerd hebben alles toch duidelijk door het startbericht. Als er nog onduidelijkheden zijn, laat het gerust weten.
Schaamteloze plug van fox bij de bekerwedstrijd over het schrappen van de zender per 1 juni.. Maar ergens hebben ze wel een punt! KPN gevalletje arrogant aan het doen in de onderhandelingen over de rug van de consument? Misschien toch weer tijd om terug te gaan naar Ziggo...

Admin: bericht naar lopende topic verplaatst

Hmm, die plug (??) heb ik gemist. Toch lange tijd deze zender aangehad. Hoewel, tijdens het eerste uur v.d. wedstrijd Fox Sports 1 aangehad.
@NEBUR
Reputatie 7
Badge +22

Advies aan KPN-klanten: kijk snel naar opgenomen programma’s FOX Benelux


@PeterG Jan Joost verpakte dit als 'veel vragen van KPN kijkers of er volgend jaar nog bekervoetbal gekeken kan worden, aangezien KPN de zender niet meer doorgeeft. Ongeveer half uurtje vóór de wedstrijd, dat verklaart waarom je het niet gezien hebt...

Reageer