News

Wijzigingen KPN zenderaanbod en prijzen 2019

Wijzigingen KPN zenderaanbod en prijzen 2019

Toon eerste bericht

1526 reacties

Reputatie 7
Badge +22

Betekent verdwijnen FOX en Disney bij KPN ook einde bij Ziggo?

Thanks, @NEBUR Inderdaad toen net niet gekeken. Zat tot ca. 17:20 bij kennis naar Fox (sports) te kijken. Toen naar huis en ca. 17:50 verder gekeken via het Fox sports kanaal. Maar de uitzending van Fox en Fox sports was wel hetzelfde (op de reclame na).
Maar inderdaad net gemist.

... FF terugkijken via de gids 😉

Maar ná de NPO uitzending van bevrijdingsdag 😃
even off topic
@almere67 zoals ik het al verklaarde de wens van de klant ging tegen alle veiligheids normen in. Dan gaat vak kennis en veiligheid toch boven de wens van de klant. Niet in alle branches kan de klant koning zijn zeker niet als de veligheid van een klant jou verantwoording is.

Het is verder een openbaar forum voor en door klanten dan kunnen er reacties komen van anderen die niet altijd aansluiten bij de denkwijze van degeen die iets post.
Reputatie 6
Badge +9
"Maar de uitzending van Fox en Fox sports was wel hetzelfde"

@PeterG Ik heb het even gecheckt, maar de beker finale op Fox NL liep 21 sec. achter op die van Fox Sports 1. Leuk voor als het mooi weer is, de schuifpuien of tuindeuren open staan en de ene buurman via Fox NL kijkt en de ander via Fox Sports.😀
Ja, klopt @Alfons . Was wel geinig. Iedere keer als ik mijn moeder belde na een goal ging bij haar de telefoon al toen ie dáár, op Fox, nog moest vallen.
Reputatie 6
Badge +3
Ja, klopt @Alfons . Was wel geinig. Iedere keer als ik mijn moeder belde na een goal ging bij haar de telefoon al toen ie dáár, op Fox, nog moest vallen.
Ik vond het helemaal niet geinig. Ik las steeds op twitter dat er iets gebeurde, bijv gescoord, en dan zag ik het pas zelf.
Reputatie 7
Badge +16
Het is allemaal erg jammer voor de kijkers van FOX, NGC, 24K etc, maar eerlijk is eerlijk, KPN zou deze zenders nooit uit het aanbod halen als de kijkdichtheid zo hoog was als dat we allemaal wel denken. De roependen hier over te willen stappen omdat ze elke dag naar deze zenders kijken zijn dermate oninteressant ten opzicht van de deal waar KPN en FOX niet uit komen. Zelfde verhaal als met TV5: als KPN deze zenders door blijft geven gaan alle klanten extra betalen voor een handjevol kijkers.
En vergis je niet, lineaire tv is over een tijdje niet interessant genoeg meer dus ook Ziggo en al die andere providers gaan de komende jaren verschralen, er zullen alleen maar zenders af gaan, dus overstappen heeft maar tijdelijk nut.
Wie weet komt er een tijd dat tv kijken zo oninteressant is geworden dat er een stuk of 20 zenders overblijven die allemaal FTA gaan, zoals het uiteindelijk hoort.
Wij zwaar teleurgesteld in KPN. Fox is een van onze favourite zenders ivm voetbal en bepaalde series.
Al 20 jaar klant en eigenlijk zonder problemen en met goed service.
We hebben al rondgekeken en komen uit bij T-mobile. Enige nadeel is dat Netflix niet kan worden gekeken via de tvbox. Dat kan worden opgelost met een Chromecast maar via de tvbox is het wel een stuk praktischer.
Even afwegen war we gaan doen....
Ik moet toch echt af en toe glimlachen als ik sommige reacties hier lees. Natuurlijk is de kijkdichtheid van FOX Benelux zenders veel minder dan de twintig populairste zenders van Nederland. Maar dan komt een ander belangrijk detail om de hoek kijken: de trouwheid van de kijker richting een zender. En dat is bij verschillende zenders van FOX Benelux relatief hoog. Dat wil zeggen dat kijkers voor deze zender echt willen overstappen.

Daar kan hier wel bijna lacherig over gedaan worden maar een tv-klant die je als KPN kwijtraakt, is direct ook een internetklant. En in steeds meer gevallen ook direct een mobiele klant. In de hedendaagse financiële praktijk staat voor investeerders een dergelijke klant gelijk aan een waarde van minimaal enkele duizenden euro’s. Dus het verdwijnen van 1000 klanten omwille van deze reden kost KPN op investeerdersniveau al enkele miljoenen euro’s. En weet je wat nu zo leuk is. Als alle plussen en minnen bekend zijn en de uitkomst van deze som is een min, dan mag de klant het in 9 van de 10 gevallen bijpassen.
Reputatie 6
Badge +3
Ik moet toch echt af en toe glimlachen als ik sommige reacties hier lees. Natuurlijk is de kijkdichtheid van FOX Benelux zenders veel minder dan de twintig populairste zenders van Nederland. Maar dan komt een ander belangrijk detail om de hoek kijken: de trouwheid van de kijker richting een zender. En dat is bij verschillende zenders van FOX Benelux relatief hoog. Dat wil zeggen dat kijkers voor deze zender echt willen overstappen.
Daar kan hier wel bijna lacherig over gedaan worden maar een tv-klant die je als KPN kwijtraakt, is direct ook een internetklant. En in steeds meer gevallen ook direct een mobiele klant. In de hedendaagse financiële praktijk staat voor investeerders een dergelijke klant gelijk aan een waarde van minimaal enkele duizenden euro’s. Dus het verdwijnen van 1000 klanten omwille van deze reden kost KPN op investeerdersniveau al enkele miljoenen euro’s. En weet je wat nu zo leuk is. Als alle plussen en minnen bekend zijn en de uitkomst van deze som is een min, dan mag de klant het in 9 van de 10 gevallen bijpassen.


Top post, mijns inziens! TvG2016 slaat de spijker op z'n kop. Ik heb hier meermaals gelezen dat de trouwe kijkers heus niet allemaal over gaan stappen als hun programma's gaan verdwijnen, maar daar denk ik anders over. Kijkend naar mezelf: Ik kijk vooral sport en documentaires (series op Nat geo, discovery zenders, Travel channel (helaas gestopt eind januari), history channel, animal planet). Zenders als RTL, Net5, Veronica en SBS heb ik nauwelijks aan staan. Als mijn favoriete zenders er allemaal uit gaan, moet ik wel overstappen, want ik kijk nauwelijks andere zenders. Dit is voor mij een groot verlies en een grote ergernis. Ik betaal voor het pluspakket, heb FOX eredivisie, mobiel abbo, digitale tv en uiteraard internet bij KPN, als ruim 20 jaar, sinds ik op mezelf ben gaan wonen. Alles bij elkaar opgeteld betaal ik momenteel bijna 90 euro p/m aan KPN (1 persoonshuishouding). Veel series neem ik ook op, in geval dat ik er eentje mis en omdat ik dan afleveringen terug kan kijken. Als er geen overeenkomst komt met FOX komt, dan ga ik weg, want ik wil mijn talloze vaste programma's/ series niet missen. Films kijk ik niet, trash (in mijn ogen) van RTL etc ook niet, buitenlandse zenders ook niet, wat blijft er dan over voor mij?
Overstappen naar Tele2 zou je dan beter niet doen, @jobje73 . Die hebben geen Fox Sports kanalen. Verder geven CAI Harderwijk en regionale glasvezelprovider Jonaz deze niet door.
T-mobile heeft de kanalen van Fox Sports wel. Net als Ziggo ( € 17,95 eredivisie), en andere kabelaars.
Waar ik om moet glimlachen dat het soms een fanboy gebeuren lijkt zoals Apple/ios tegen Android.

Voor TV moet je zeker niet naar Jonaz als ik het goed heb bekeken leveren ze nog minder dat het Ziggo TV only aanbod.

Wat lineaire TV betreft dat is wel het ding van Ziggo althans de kabel vanuit de CAI's zonder dat was er nooit een Ziggo geweest. Als daar ooit mee wordt gestopt verliezen ze hun bestaans recht in mijn ogen.

Voor KPN is TV in feite een extra inkomsten bron. Voor een van huis uit telefoon bedrijf lijkt telefonie steeds meer een ondergeschoven kindje. Dat vind ik ook een beetje vreemde gang van zaken. Zonder telefonie was er nooit een KPN geweest.

Fijn KPN neemt het voor ons op eigenlijk veel te laat want aan de andere kant is zelfs de grootste KPN aanhanger niet te spreken over de voetbal taks. Ik begrijp best dat KPN klanten het niet meer dan logisch vinden wat er gebeurd. Wat gewoonweg onacceptabel blijft is dat alle klanten van WBA providers hier ook de dupe van zijn.

Het houd dus in dat de kijkcijfers van al deze klanten bij elkaar te laag zou zijn voor de prijs die Fox/Disney vragen. Dat kan maar wees daar dan meer open hoeveel lager is het dan de SKO cijfers?
We moeten het maar willen geloven. Ik geloof nooit dat Fox minder kijkers trekt dan een Spike om er maar één te noemen nu kost deze mischien minder maar daar gaat het niet om. Het grootste probleem en dat heeft bijna elke zender dat het ene programma meer kijkers trekt dan het andere.

Kijk ik bij het gelijk topic van Telfort waar dit staat.

Wat is de reden van deze zenderwijzigingen?
Op basis van kijk- en luistergegevens en klantonderzoeken wordt jaarlijks een afweging gemaakt welke zenders we missen of op welke manier we het zenderaanbod kunnen verbeteren. Hiermee proberen we zoveel mogelijk aan de wensen van onze klanten tegemoet te komen en een zo compleet mogelijk zenderaanbod te hebben. Ook zijn afspraken met zenders van invloed op het zenderaanbod.

Enkel dat laatste stukje strookt op dit moment met de waarheid in mijn ogen. Met het verdwijnen van deze kanalen wordt het aanbod juist minder compleet en gaan klanten deze kanalen juist missen en het aanbod verslechterd zelfs. De grootste grap, of beter gezegd het erge is nog dat Telfort waarschijnlijk niet tot nauwelijks iets heeft in te brengen zelfs al zouden onder hun klanten de meeste kijker zijn van deze kanalen als er vanuit de NV KPN iets wordt bepaald wat tegen de wensen van de Telfort klanten in gaat gebeurt dit toch.

Het bevalt me verder prima bij Telfort zij het dat de reden waarom ik Telfort klant geworden ben door het moeder bedrijf KPN teniet is gedaan. De verdere ontwikkelingen zoals het opgaan van Telfort binnen KPN kan ik mee leven echter ik moet nog maar zien hoeveel van de voordelen die Telfort heeft door KPN worden over genomen.

Kijk ik naar mijn kijk gedrag dan draag ik heel eerlijk gezegd weinig tot niet bij aan de lineaire kijkcijfers degene die gekeken worden zitten notabene in pluspakket ook. Wij nemen dus 'verplicht' het basis pakket af en het pluspakket gelukkig als combivoordeel.

Tot zover.
Enkel dit nog de providers Telfort en KPN neem ik het niet zo kwalijk wel de bestuurders en beslissers die enkel naar de cijfers lijken te kijken en niet echt lijken te denken aan het gevoel van de klant.
Ik kan en ga, nu al, KPN niet zo aanbevelen als het om televisie gaat.

KPN was een A provider wat betreft zenders (kwaliteitzenders). Sinds TV5 eraf is al A- en nu zakken ze bij mij naar categorie B.
Ziggo staat qua tv aanbod (aantal en kwaliteit) als A+ in mijn virtuele lijst. Maar die klantenservice, hè. Maar ervaring daarmee: C-categorie.

KPN biedt wel de meeste zenders, van die in het aanbod zitten, in HD aan.
Reputatie 7
Fox/Disney vragen. Dat kan maar wees daar dan meer open hoeveel lager is het dan de SKO cijfers?
We moeten het maar willen geloven. Ik geloof nooit dat Fox minder kijkers trekt dan een Spike om er maar één te noemen nu kost deze mischien minder maar daar gaat het niet om. Het grootste probleem en dat heeft bijna elke zender dat het ene programma meer kijkers trekt dan het andere.

Volgens mij is dat nu net waar het wel om gaat. Als de baten niet tegen de kosten opwegen dan moet je actie ondernemen. Geen van allen weten we wat de onderhandelingsparameters zijn (geweest), maar als FOX hetzelfde spelletje heeft willen spelen dat zij twee jaar terug ook met FOX Sports gespeeld heeft, dan wordt het hoog tijd die club een halt toe te roepen.
Ik kan me maar zo voorstellen dat ze voor het hele pakket van zenders een vast bedrag per abonnee van KPN wilde terwijl nu voor de zenders uit het pluspakket een bedrag per abonnee van het pluspakket van toepassing is. De prijs voor alle FOX zenders kan voor een individuele abonnee met het pluspakket dan best lager uitvallen maar de kosten voor KPN kunnen daarbij wel eens significant hoger uitvallen en dat is iets waar je je best tegen mag verzetten.

Natuurlijk allemaal speculaties, maar wat ik er mee wil aangeven is dat je naar het hele plaatje zou moeten (kunnen) kijken. Dat zijn dus niet alleen de kijkcijfers, maar ook naar de kosten en baten en de verschuiving van kosten en baten.
Reputatie 1
Mijn nieuwe “MijnKPN” app. Buiten de abonnementsprijs verhoging wordt mijn gratis Digitenne achter een huur settopbox gestopt.


Daar hoeven wij de klanten niet onder te leiden. Ik ben consument geen ondernemer. Tuurlijk KPN is nu een private onderneming de grootste fout ooit gemaakt in mijn ogen.

Uiteraard wil Disney de aankoop er uit halen maar dat er nu ineens meer zou worden gevraagd dat maakt niemand mij wijs zonder concreet bewijs. Beiden moeten water bij de wijn willen doen dan maar minder winst voor de aandeelhouders. Wat dat aan gaat niks kwaads tegen provider wel tegen het bestuur.

Mij als Telfort klant wordt het gequote voor gehouden wat gewoon een standaard verhaaltje is waar ik niks mee opschiet. En gewoonweg niet klopt. Net zomin dat die reden voor een XS4ALL klant opgaat.
De prijsverhoging heb ik op zich vrede mee dat zie ik los van het tv verhaal maar er worden mij iets teveel beheers kosten naar de klant verschoven binnenkort €42,50 enkel voor internet bij glasvezel maar 50/5 dat is toch van de zotte. Nu lijken de berichten die ik hier en daar lees dat de praktijk cijfers hoger liggen maar toch.

Voor enkel internet met deze cijfers dus 50/5 is voor mij € 35,00 meer dan genoeg zeker als ik DSL klant zou zijn met net 20Mb

@PeterG wat nu jammer is dat het aantal HD zenders in het pluspakket juist weer bedroevend laag is. Net 7 kanalen van de 28 waarvan er per juni 1 HD kanaal en 1 gewoon kanaal verdwijnt. Ik ga ervanuit dat er niks terugkomt is het wel zo valt het alleen maar mee.
Reputatie 7
Ik vind als consument €1,52 voor een liter benzine ook meer dan genoeg, zeker als eigenaar van een wat minder zuinige auto. Toch ligt die prijs beduidend hoger.
Ik vind als consument €1,52 voor een liter benzine ook meer dan genoeg, zeker als eigenaar van een wat minder zuinige auto. Toch ligt die prijs beduidend hoger.
Daar ben ik mee eens ooit koste de diesel €0,99 de liter dat is markt werking.

Dat alle klanten moeten meebetalen zo dat er geinvesteerd kan worden in glasvezel projecten of verbetering van de DSL infra is heel sociaal maar gaat het om de tv kanalen is datzelfde bedrijf ineens minder sociaal eerder de andere kant op.

Mijn vertrouwen in de providers is nog groot genoeg anders was ik al weg.
Vandaag de dag zit er niet heel veel verschil meer in de diverse netwerken is mijn persoonlijke mening.
Het is echt het gevoel dat ik liever niet van het KPN netwerk vertrek uitsluiten doe ik het niet. Zeker waar het mobiel betreft.
Ik vraag me af of het mogelijk is, omdat het ik niet eens ben met het verdwijnen van vooral Fox, National Geographic en Disney Channel, het contract met KPN vroegtijdig te beëindigen. Heb al gezocht in de voorwaarden, maar die zijn niet echt duidelijk.
Ik vraag me af of het mogelijk is, omdat het ik niet eens ben met het verdwijnen van vooral Fox, National Geographic en Disney Channel, het contract met KPN vroegtijdig te beëindigen. Heb al gezocht in de voorwaarden, maar die zijn niet echt duidelijk.
Zolang je dat voor 1 juni maar doet.
Reputatie 7
Ik vraag me af of het mogelijk is, omdat het ik niet eens ben met het verdwijnen van vooral Fox, National Geographic en Disney Channel, het contract met KPN vroegtijdig te beëindigen. Heb al gezocht in de voorwaarden, maar die zijn niet echt duidelijk.
Ja, je kan tot 1 juni het contract kostenloos beëindigen met een opzegtermijn van 1 maand.
Zie ook het openingsbericht van dit topic waar je het onderstaande kunt lezen.


Ik vraag me af of het mogelijk is, omdat het ik niet eens ben met het verdwijnen van vooral Fox, National Geographic en Disney Channel, het contract met KPN vroegtijdig te beëindigen. Heb al gezocht in de voorwaarden, maar die zijn niet echt duidelijk.Ja, je kan tot 1 juni het contract kostenloos beëindigen met een opzegtermijn van 1 maand.
Zie ook het openingsbericht van dit topic waar je het onderstaande kunt lezen.



Thanx, dat wordt dan weer terug naar Ziggo. Die hebben RTL Duitsland, 100NL TV, Stingray Brava enz al heel lang in hun bestand. En ik kijk toevallig wel regelmatig Fox en Nat Geo Wild. en voel me door KPN niet serieus genomen.

Ik moet toch echt af en toe glimlachen als ik sommige reacties hier lees. Natuurlijk is de kijkdichtheid van FOX Benelux zenders veel minder dan de twintig populairste zenders van Nederland. Maar dan komt een ander belangrijk detail om de hoek kijken: de trouwheid van de kijker richting een zender. En dat is bij verschillende zenders van FOX Benelux relatief hoog. Dat wil zeggen dat kijkers voor deze zender echt willen overstappen.

Daar kan hier wel bijna lacherig over gedaan worden maar een tv-klant die je als KPN kwijtraakt, is direct ook een internetklant. En in steeds meer gevallen ook direct een mobiele klant. In de hedendaagse financiële praktijk staat voor investeerders een dergelijke klant gelijk aan een waarde van minimaal enkele duizenden euro’s. Dus het verdwijnen van 1000 klanten omwille van deze reden kost KPN op investeerdersniveau al enkele miljoenen euro’s. En weet je wat nu zo leuk is. Als alle plussen en minnen bekend zijn en de uitkomst van deze som is een min, dan mag de klant het in 9 van de 10 gevallen bijpassen.


Geheel mee eens
Reputatie 7
Ach, nog 26 dagen 🙂
Tijd voor een poule gaan de zenders verdwijnen of blijven ze onverwacht toch.

Ik zeg verdwijnen.
Reputatie 7
Ik heb een hunch die mij verteld dat alleen Fox op één of andere buiten de boeken via een links/rechts deurtje constructie wijze blijft,... Waarbij de rest dan wél verdwijnt. En anders is juni 2020 er wel weer! Ik ga me er niet druk om maken, een gemiste serie komt ook wel eens op Netflix, loop toch al achter 😜

Toch zal er binnen enkele jaren de introductie van simultane streams komen denk ik. De huidige opzet houdt zeker geen 10 jaar meer stand.

Reageer