News

Wijzigingen KPN zenderaanbod en prijzen 2019

Wijzigingen KPN zenderaanbod en prijzen 2019

Toon eerste bericht

1526 reacties

Wat schiet Fox en of Disney hiermee op behalve kosten eruit halen(Disney).

National Geographic wil wel meer omzet uit de licensing halen een deal eerder gemaakt met 21th Century (2015) is deel van deze strategie de mogelijkheid bestaat inderdaad dat Fox gemaakte kosten wil terug verdienen.

In mijn ogen schiet Fox/Disney er het minst mee op juist omdat het invloed kan en zal hebben op commercial kosten die berekend kunnen worden. De enige reden die ik kan bedenken dat Fox/Disney meer geld zou willen zien is juist vanwege het voetbal wat sinds begin dit jaar op het Fox kanaal te zien is. Wat dan weer op Den haag is terug te voeren en de mediawetgeving.

Zonder openheid van zaken blijft alles koffiedik kijken.


@ChrisWissink Geen betrouwbare bron, maar wel genoeg kijk op deze zaak als je het nieuws een beetje volgt. FOX blinkt nou een keer niet uit in een leuk, sociaal en betrouwbaar bedrijf.
KPN is heel sociaal inderdaad alle klanten mee delen in de investeringsplannen.
Reputatie 7
Wat schiet Fox en of Disney hiermee op behalve kosten eruit halen(Disney).
Geld is toch het enige waar het om draait, dus logisch dat FOX Benelux probeert om links of rechtsom een hogere omzet te behalen.

In mijn ogen schiet Fox/Disney er het minst mee op juist omdat het invloed kan en zal hebben op commercial kosten die berekend kunnen worden.
Voor de zenders die in het pluspakket zitten zal deze strategie waarvan ik vermoed dat FOX Benelux die speelt juist tot hogere inkomsten uit commercials leiden immers dan kan FOX aandragen dat er een veel grotere groep is die de zenders kan bekijken omdat iedere abonnee van KPN dan feitelijk betaalt voor die zender.
Mee eens maar dan KPN die minder wil gaan betalen dan er nu gevraagd wordt.

Voor de zenders die in het pluspakket zitten zal deze strategie die ik vermoed dat FOX speelt juist tot hogere inkomsten uit commercials leiden immers dan kan FOX aandragen dat er een veel grotere groep is die de zenders kan bekijken omdat iedere abonnee van KPN dan feitelijk betaalt voor die zender


Die redenatie is zo krom dat een banaan nog recht lijkt.

Die redenatie volgend zou het klantenbestand van KPN de kosten voor reclametijd bepalen, terwijl het niet eens zeker is dat deze commercials worden gezien. Niet elke klant kijkt de kanalen waar het omgaat als we de cijfers van KPN moeten geloven.
Reputatie 7
Mee eens maar dan KPN die minder wil gaan betalen dan er nu gevraagd wordt.
Ik heb nog nergens gelezen dat het KPN is die minder zou willen gaan betalen.
Natuirlijk zou ook dat best zo kunnen zijn, maar dat is niet waar ik mijn vermoeden op baseer. Ik denk toch echt dat FOX Benelux meer wil gaan verdienen aan KPN.

Die redenatie is zo krom dat een banaan nog recht lijkt.

Die redenatie volgend zou het klantenbestand van KPN de kosten voor reclametijd bepalen, terwijl het niet eens zeker is dat deze commercials worden gezien. Niet elke klant kijkt de kanalen waar het omgaat als we de cijfers van KPN moeten geloven.

Ik zal het je proberen uit te leggen. 🤔

Fox Benelux stelt in haar onderhandelingen als eis dat de vijf zenders als één geheel moeten worden afgenomen tegen bedrag X per abonnee en in het basispakket beschikbaar gesteld moeten worden.
Het aantal potentiële kijkers voor de FOX zenders die nu al in het basispakket zitten blijft dus gelijk terwijl dat aantal voor de zenders die nu in het pluspakket zitten alleen maar zal stijgen.
Dit hogere (potentiële) aantal kijkers zal FOX Benelux dan weer gebruiken in de onderhandelingen met adverteerders om zo een hogere prijs voor commercials te bedingen.
Bij dergelijke onderhandelingen gaat het echt niet om de exacte cijfertjes van het aantal werkelijke kijkers, maar om het potentiële aantal kijkers dat met een commercial bereikt zou kunnen worden.

Ik hoop dat je nu in ziet dat die redenatie helemaal niet krom is.
Mee eens maar dan KPN die minder wil gaan betalen dan er nu gevraagd wordt.
Ik heb nog nergens gelezen dat het KPN is die minder zou willen gaan betalen.

Ik heb ook nergens gelezen het niet zo is, en ik heb ook nergens gelezen dat Fox/Disney meer wil verdienen beide opties blijft speculatie.

Als de personen die reclametijd inkopen enkel naar de potentiele aantallen kijken doen ze hun werk niet goed. De exacte aantallen of in ieder geval bij benadering zijn veel belangrijker lijkt mij.

Juist door meer te vragen dan KPN bereid is te betalen snijd Fox/Disney zich zelf in hun vingers. Kortom wat schieten ze ermee op door zoveel te vragen dat KPN de boel op zwart zet.
Reputatie 7

Mee eens maar dan KPN die minder wil gaan betalen dan er nu gevraagd wordt.
Ik heb nog nergens gelezen dat het KPN is die minder zou willen gaan betalen.
Ik heb ook nergens gelezen het niet zo is, en ik heb ook nergens gelezen dat Fox/Disney meer wil verdienen beide opties blijft speculatie.

Klopt, ook ik geef niet voor niets aan dat alles speculatief is.

Als de personen die reclametijd inkopen enkel naar de potentiele aantallen kijken doen ze hun werk niet goed. De exacte aantallen of in ieder geval bij benadering zijn veel belangrijker lijkt mij.
Maar geloof me, zo werkt het echt hoor. Marktaandeel 2% ... mooi 2% van 2,4 miljoen KPN abonnees is beduidend meer dan 2% van, laten we zeggen, 1,2 miljoen pluspakket abonnees.

Juist door meer te vragen dan KPN bereid is te betalen snijd Fox/Disney zich zelf in hun vingers. Kortom wat schieten ze ermee op door zoveel te vragen dat KPN de boel op zwart zet.
Klopt, daar schieten ze helemaal niets mee op maar dat is het risico van het vak.
Dan zal FOX Benelux dus water bij de wijn moeten doen en wellicht gebeurt dat ook nog wel.
Zolang het geen 1 juni is zijn alle opties nog open.
Laat ik even meegaan met de potentiele kijkers uitleg KPN zet in op de feitelijke kijkers en als KPN geen water bij de wijn wil doen is deze partij net zo goed oorzaak van de mogelijke gevolgen.

De houding dat Fox dit moet doen is te éénzijdig beide partijen zullen dit moeten doen.
Reputatie 7
Laat ik even meegaan met de potentiele kijkers uitleg KPN zet in op de feitelijke kijkers en als KPN geen water bij de wijn wil doen is deze partij net zo goed oorzaak van de mogelijke gevolgen.

De houding dat Fox dit moet doen is te éénzijdig beide partijen zullen dit moeten doen.

Als het, zoals ik vermoed, zo is dat ...

Fox Benelux stelt in haar onderhandelingen als eis dat de vijf zenders als één geheel moeten worden afgenomen tegen bedrag X per abonnee en in het basispakket beschikbaar gesteld moeten worden.
...dan valt er door KPN geen water in de wijn te doen, dat is nogal een binaire keuze, akkoord of niet akkoord, een tussenvorm is er niet.
KPN kan nog altijd zeggen prima we halen Babytv en Wild uit het pluspakket tegen dezelfde distributiekosten. Dat pakket deal zal er hoe dan ook zijn.
Reputatie 7
KPN kan nog altijd zeggen prima we halen Babytv en Wild uit het pluspakket tegen dezelfde distributiekosten. Dat pakket deal zal er hoe dan ook zijn.
Dus de "waarde" van het pluspakket wordt lager en KPN moet hetzelfde blijven betalen?
Stel dat de "waarde" van het pluspakket daardoor met 5% afneemt, dan praten we bij 1,2 miljoen abonnees toch over een bedrag van €7,2 miljoen op jaarbasis en dat lijkt me toch serieus geld of niet? 😎
Reputatie 7
Badge +22

Conflict KPN en FOX Benelux duurt voort


KPN kan nog altijd zeggen prima we halen Babytv en Wild uit het pluspakket tegen dezelfde distributiekosten. Dat pakket deal zal er hoe dan ook zijn.Dus de "waarde" van het pluspakket wordt lager en KPN moet hetzelfde blijven betalen?
Stel dat de "waarde" van het pluspakket daardoor met 5% afneemt, dan praten we bij 1,2 miljoen abonnees toch over een bedrag van €7,2 miljoen op jaarbasis en dat lijkt me toch serieus geld of niet? 😎

Of deze 2 kanalen nu verdwijnen of naar het basispakket gaan in beide gevallen wordt dat pluspakket voor de betalende klant minder waard de waarde van het basispakket stijgt juist wel.

Het zal voor KPN weinig verschil maken via welk pakket deze 2 worden door gegeven. De prijs van het pluspakket zal niet lager worden.
Reputatie 7
Of deze 2 kanalen nu verdwijnen of naar het basispakket gaan in beide gevallen wordt dat pluspakket voor de betalende klant minder waard de waarde van het basispakket stijgt juist wel.
Begrijp je nu echt het verschil niet, of wil je het niet begrijpen.
Als de zenders verdwijnen dan betaalt KPN dus ook niet meer voor die zenders.
Als de zenders naar het basispakket gaan dan betaalt KPN dus wel voor die zenders maar staan daar geen inkomsten meer tegenover. Je zou dan eigenlijk de prijs van het basispakket moeten verhogen en dat wil natuurlijk niemand. Ik hoor je al zeggen ... maar de abonnees van het pluspakket betalen toch nog steeds. Klopt, maar je zou die kosten eigenlijk niet meer ten laste van het pluspakket moeten laten komen immers...

Het zal voor KPN weinig verschil maken via welk pakket deze 2 worden door gegeven. De prijs van het pluspakket zal niet lager worden.
Klopt en dus wordt de pluspakket abonnee feitelijk "de dupe" want hij blijft betalen voor iets wat zijn buurman "gratis" krijgt.

Tevens moet je hier heel sterk rekening houden met het precedent dat je hiermee schept.
Is één schaap over de dam, dan volgen er meer en dat is, geloof me, de doodsteek voor betaalbare televisie.

Ik sta in deze, gebaseerd op mijn vermoeden, dus volledig achter KPN ookal zou ik het heel jammer vinden als de zenders National Geographic Channel en Nat. Geo Wild komen te vervallen.
Ik denk dat jouw vermoeden niet juist is. KPN wil namelijk minder betalen dan nu het geval is. Daarbij is oud zeer uit de zomer van 2016 (FOX Sports deal) ook een belangrijk onderdeel van de huidige situatie. KPN heeft toen in distributieland veel aanzien verloren door onder druk van de concurrentiestrijd met Ziggo toe te happen op de nieuwe veel duurdere voorwaarden voor doorgeven FOX Sports. KPN had in deze periode de steun van alle distributeurs om de poot stijf te houden in de onderhandelingen. Zelfs van Ziggo.

Nu wil KPN kost wat het kost laten zien dat ze niet willen zwichten voor FOX Benelux. Maar vooral de distributiewereld laten zien dat zij zich hard kunnen opstellen in onderhandelingen. En dan natuurlijk in lijn van het nieuwe aangekondigde beleid van VodafoneZiggo zoals Jeroen Hoencamp in De Telegraaf enkele maanden geleden wereldkundig maakte. En zoals VZ contentdirecteur Raymond van der Vliet onlangs herhaalde. En dat beleid is (veel) minder of helemaal niet meer betalen voor doorgifte van zenders en samen met zenders andere verdienmodellen zoeken.

Dus nee, FOX Benelux wil niet meer verdienen (hogere doorgiftevergoeding) aan KPN. KPN wil spierballen laten zien. En vooral openlijk laten blijken dat ze als eerste het beleid van minder betalen in praktijk uitvoeren. Om weer meer aanzien in de distributiewereld te krijgen. FOX/Disney heeft om meerdere redenen ook geen belang om de prijs van zenders op dit moment te verhogen. Het zal op korte termijn iets meer omzet genereren. Maar op langere termijn kost het geld. Deze zenders zijn namelijk voor Disney de ideale showcase om de nieuwe streamingdienst Disney+ onder de aandacht van Nederlanders te brengen. Ze laten kennismaken (en verliefd te worden) op content die over een jaar alleen met Disney+ te zien is. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de Marvel maandag die nu in de programmering van FOX NL te vinden is. En die zender is ook het uithangbord van FOX Sports. Nu is met de nieuwe distributievoorwaarden het aantal door distributeurs verkochte abonnementen van minder belang voor FOX/Disney. Maar meer abonnementen betekent meer kijkers en dus een hogere prijs van een reclameseconden op FOX Sports 1. En die zender trekt op een zondag meer mensen dan dat alle FOX Benelux zenders bijelkaar in vier dagen doet.

En eerlijk gezegd begrijp ik KPN wel. Door het blijven doorgeven van FOX Benelux zenders faciliteren ze dus dat FOX/Disney een continu reclamespot kan uitzenden voor Disney+ dat een grote concurrent kan worden voor de eigen tv-producten. Zo haalt Disney nu al content terug die KPN op het VoD-platform aan klanten aanbiedt. En dat terwijl in distributieovereenkomsten standaard staat dat een zendergroep (in dit geval FOX/Disney) kan besluiten met de lineaire doorgifte van een zender of zenders te stoppen met inachtneming van een opzegtermijn van drie maanden. Net als Sony Pictures Entertainment onlangs voor Film1 deed.

Maar als je als KPN dit zo wil spelen, wees dan open over de reden richting je klanten. Ik denk dat veel mensen dit meer begrijpen dan de huidige mist die nu rond deze onderhandelingen wordt opgetrokken.
Reputatie 7
Badge +16
Mooier kan je niet verwoorden @TvG2016 . Dankjewel.
mss is het een idee voor kpn om een apart pakket te maken van Fox, dan kunnen de klanten zelf beslissen of ze dit pakket willen of niet, dan is iedereen tevreden.. toch?. ik heb nog 2 weken bedenktijd, daarna word ik Ziggoklant
Reputatie 7
Badge +16
mss is het een idee voor kpn om een apart pakket te maken van Fox, dan kunnen de klanten zelf beslissen of ze dit pakket willen of niet, dan is iedereen tevreden.. toch?. ik heb nog 2 weken bedenktijd, daarna word ik Ziggoklant
Leuk bedacht maar zo werkt dat helaas niet.
Rest me niet anders dan je veel plezier te wensen bij Ziggo.
Reputatie 7
Ik denk dat jouw vermoeden niet juist is. KPN wil namelijk minder betalen dan nu het geval is.
Daar ben ik absoluut nog niet van overtuigd. Sommige "nieuws"-sites willen je dat misschien doen laten geloven, maar of dat ook werkelijk zo is.
Het zou zelfs zo kunnen zijn dat de distributievergoeding per abonnee daalt, maar dat de totaalkosten voor KPN toch stijgen omdat voor de zenders uit het pluspakket het aantal "abonnees" groter zou worden doordat, als mijn vermoeden juist is, nu voor iedere KPN abonnee betaald zal moeten gaan worden.

Wat dat betreft lees ik de berichtgeving in de pers altijd met enige argwaan, het blijft immers altijd een interpretatie van de journalist. Als die het niet helemaal begrepen heeft, dan kunnen er ineens vreemde conclusief getrokken worden.
Zo lazen we bij die FOX Sports deal dat die gunstig was voor de klant immers de prijs van het FOX Sports pakket zou daardoor dalen. Dat klopte helemaal, maar wat de journalist "vergeten" was, was dat dit alleen gold voor de 10% van de klanten die een FOX Sports abonnement afnamen terwijl voor de andere 90% van de klanten die deal juist ongunstig was omdat die de "FOX Sports belasting" moesten gaan betalen.

Ik vermoed dat we in deze periode een herhaling van zetten zien.
De journalist heeft geconcludeerd dat de distributievergoeding niet gaat stijgen (dat vertelt FOX Benelux immers) maar vergeet daarbij dat FOX Benelux spreekt over de distributievergoeding per abonnee. Daarbij is door de journalist niet "gezien" dat de totaalkosten wel zullen stijgen omdat het aantal "abonnees" wel veel groter wordt door de eis dat vanaf 1 juni voor het hele zender pakket voor alle abonnees van KPN die distributievergoeding van toepassing zal zijn.

Nogmaals, alles is speculatief, maar zonder opheldering vanuit KPN laat ik mijn vermoeden nog niet varen.
Reputatie 7
Badge +16
Wat mij vooral intrigeert is het uithangbord voor Disney en FOX sport waarvoor we als klant mogen betalen.

Ik begrijp ook niet zo goed waarom mensen in FOX een van de belangrijkste zenders zien, tenzij je een groot Simpson fan bent (want dat zie ik alleen maar tijdens het zappen).
Er zijn natuurlijk op mensen die op nieuwssites fake nieuws plaatsen - en dit later ook toegeven - om een discussie uit te lokken. Is dit ook bij jou reacties over dit onderwerp het geval? 😀
Reputatie 7
Er zijn natuurlijk op mensen die op nieuwssites fake nieuws plaatsen - en dit later ook toegeven - om een discussie uit te lokken. Is dit ook bij jou reacties over dit onderwerp het geval? 😀
Ik neem aan dat je er geen bezwaar tegen hebt dat ik een andere mening toegedaan ben dan jij. Mocht achteraf blijken dat mijn vermoeden onjuist was, dan zal ik dat uiteraard ook ruiterlijk toegeven, maar op dit moment is dat dus nog niet het geval.
Iedereen mag een afwijkende mening hebben. Als je elkaar maar respecteert. De vele aanhaaltekens in je voorlaatste bericht laat weinig respect blijken richting andere personen met een afwijkende mening dan jou.

En ik ga je alvast wat verklappen. Officieel ga je nooit horen hoe de krenten exact in de pap verwerkt zaten. Geen van de partijen gaat helemaal openheid van zaken geven. Het zal altijdverpakt zijn in het kleur cadeaupapier dat voor hen het meest gunstig uitkomt.
Reputatie 7
Iedereen mag een afwijkende mening hebben. Als je elkaar maar respecteert. De vele aanhaaltekens in je voorlaatste bericht laat weinig respect blijken richting andere personen met een afwijkende mening dan jou.
Vertel me dan eens waar je uit concludeert dat ik personen niet zou respecteren.
Dat je met personen op het scherpst van de snede iets bediscussieerd wil nog niet zeggen dat je ze niet respecteert.

En ik ga je alvast wat verklappen. Officieel ga je nooit horen hoe de krenten exact in de pap verwerkt zaten. Geen van de partijen gaat helemaal openheid van zaken geven. Het zal altijdverpakt zijn in het kleur cadeaupapier dat voor hen het meest gunstig uitkomt.
Dat hoef ik mijn eventuele ongelijk ook niet ruiterlijk toe te geven. 😉
Als je personen degradeert door aanhalingstekens te gebruiken (omdat ze een andere mening verkondigen dan jij denkt te vermoeden) vind ik niet echt respectvol. Ook al ken ik die mensen wellicht niet en noem je hun namen niet. Het komt in ieder geval bij mij denigrerend over.

Als het belangrijkste voor jou is dat je iets wel of niet moet toegeven, of kan stellen dat je wel of niet gelijk hebt dan zou ik dat gezien al je reacties op dit forum onverwacht maar vooral ook vreemd vinden. Ik dacht namelijk dat het belang van je mede klanten van KPN voor jou het belangrijkste was.
Badge
Als per 1 Juni de zenders van Fox Benelux echt niet meer te ontvangen zijn. Dan ga ik zeer zeker eens naar andere providers kijken. Ben het monopolie gedrag van KPN wel een beetje zat.

Een bezorgde kijker.
Admin: topic verplaatst naar centrale topic

Reageer