News

Wijzigingen KPN zenderaanbod en prijzen 2019

Wijzigingen KPN zenderaanbod en prijzen 2019

Toon eerste bericht

1526 reacties

Reputatie 7
Als je personen degradeert door aanhalingstekens te gebruiken (omdat ze een andere mening verkondigen dan jij denkt te vermoeden) vind ik niet echt respectvol.
Doel je soms op het woordje "nieuws"-sites?
Ik zou niet weten wat daar denigrerend aan zou moeten zijn. Feit is dat sommige "nieuws"-sites niet echt journalistieke grondregels als hoor en wederhoor hanteren.

Als het belangrijkste voor jou is dat je iets wel of niet moet toegeven, ...
Je hebt ook geen idee wat sarcasme is of wel?
Of had je de smiley niet gezien? 😉
Het is natuurlijk veelzeggend dat je de aanhalingstekens bij het woord journalist/journalisten hebt weggehaald. En daar doelde ik op. Altijd handig zo’n bewerk mogelijkheid.
Reputatie 7
Het is natuurlijk veelzeggend dat je de aanhalingstekens bij het woord journalist/journalisten hebt weggehaald. En daar doelde ik op. Altijd handig zo’n bewerk mogelijkheid.
Daar hebben ook geen aanhalingstekens omheen gestaan, dan moet je me niet vals van iets gaan beschuldigen, want daar ben ik niet van gediend.

Edit: En met een dochter die journaliste is ben ik ook wel de laatste die die beroepsgroep in negatieve zin over één kam zou scheren.
Reputatie 7
Badge +22
Maar als je als KPN dit zo wil spelen, wees dan open over de reden richting je klanten. Ik denk dat veel mensen dit meer begrijpen dan de huidige mist die nu rond deze onderhandelingen wordt opgetrokken.
Ik vind dit ook, want we horen maar steeds mooie praatjes dat het achter gesloten deuren moet blijven. Die afdeling moet ook begrijpen dat wij als klanten niet gek zijn. Dit is een beetje achter de rug van de klanten kletsen. Ook wij willen weten wat er gebeurd. Ik denk dat wij als klanten genoeg aan KPN betalen om het te mogen weten wat er binnen KPN gebeurd. Al is het bij wijze van spreken via de mail. Maar goed, er is al genoeg stront aan de knikker tussen KPN en Fox dat ze zelfs het RTL Nieuws hebben gehaald! 😁
@wjb geloof in je eigen waarheid. Dat doe ik ook.
Reputatie 7
Badge +22
Beste @GeertTerpstra4

Dit is niet KPN dat de veroorzaker is, maar Fox! Ze vragen aan KPN zoveel geld voor doorgifte dat KPN hier niet mee akkoord gaat.
Tenzij jij de prijsverhoging naar € 10,- per maand extra wilt betalen. Maar dat wilt geen enkele klant.
Admin: post verplaatst naar centrale topic
Goedemiddag, ik kan (nog) maar 1 onderwerp vinden over het afschaffen van oa Fox, en daarbij wordt door KPN verwezen naar het "centrale topic". Maar als ik daarop klik kan ik niets vinden.
Vraag gesteld aan KPN waarom Fox verdwijnt, maar zij verwijzen naar Fox en Fox verwijst naar KPN. Daarbij gaat ook het maandelijkse bedrag omhoog terwijl er zenders verdwijnen. Dit kan toch niet waar zijn dat wij als klant daar de dupe van worden? Lijkt me dat alleen Ziggo dan nog overblijft...…..
Admin: topic verplaatst naar bestaand topic
Badge
Is het toch gek dat bij de andere providers het toch nog steeds in het pakket zit. Denk dat de waarheid wel ergens in het midden zal liggen.
Admin: post verplaatst naar centrale topic
Reputatie 7
Zo te zien wel immers al ruim 225 mensen hebben in de poll "Moet FOX blijven" aangegevens dat ze FOX willen behouden.
Overigens is dat beduidend minder dan de ruim 450 die dat gedaan hebben voor National Geographic.
Admin: post verplaatst naar bestaand topic

Edit: In het oorspronkelijke topic stelde io9212 zich af of er anderen waren die ook problemen hadden met het verdwijnen van FOX. Vandaar deze reactie dis nu, zonder deze toelichting, een beetje uit de lucht lijkt te vallen.
Reputatie 7
Badge +22
Is het toch gek dat bij de andere providers het toch nog steeds in het pakket zit. Denk dat de waarheid wel ergens in het midden zal liggen.
Bij Ziggo loopt het contract nog van Fox, ik weet niet wanneer die contract wordt beëindigd, maar die contract van KPN eindigt op 31 mei. Klanten kunnen dan kosteloos hun abonnement opzeggen tot 1 juni als ze dat willen. :)

Admin: post verplaatst naar centrale topic
Reputatie 7
Badge +16
Beste @GeertTerpstra4

Dit is niet KPN dat de veroorzaker is, maar Fox! Ze vragen aan KPN zoveel geld voor doorgifte dat KPN hier niet mee akkoord gaat.
Tenzij jij de prijsverhoging naar € 10,- per maand extra wilt betalen. Maar dat wilt geen enkele klant.Admin: post verplaatst naar centrale topic

Hoe weet jij dat FOX de oorzaak is Dennis?! Ik heb nog nergens gelezen vanuit KPN of FOX dat dit zo is.
Dit is pure speculatie en nergens met een bron te verklaren 😉.
Reputatie 7
Badge +22
Hoe weet jij dat FOX de oorzaak is Dennis?! Ik heb nog nergens gelezen vanuit KPN of FOX dat dit zo is.
Dit is pure speculatie en nergens met een bron te verklaren 😉.

Fox wilt geld zien, en veel ook! Dus wie is dan de oorzaak van alles? Juist, Fox! Geldwolven zijn het! En KPN trapt er niet in!
Ga jij nog meer geld aan KPN betalen als Fox zijn zin krijgt? 😉
Reputatie 7
Badge +16

Hoe weet jij dat FOX de oorzaak is Dennis?! Ik heb nog nergens gelezen vanuit KPN of FOX dat dit zo is.
Dit is pure speculatie en nergens met een bron te verklaren 😉.
Fox wilt geld zien, en veel ook! Dus wie is dan de oorzaak van alles? Juist, Fox! Geldwolven zijn het! En KPN trapt er niet in!
Ga jij nog meer geld aan KPN betalen als Fox zijn zin krijgt? ;)

Maar wat is jouw bron? Waar staat dat FOX meer geld wil zien? Juist nergens.. want er is niks naar buiten gebracht door KPN noch door FOX. Waarschijnlijk is het kpn die nog minder wil betalen om de gemiste omzet op te vangen. Het kan allemaal. Maar feiten zijn er simpelweg niet 😉
Reputatie 7
Hoe weet jij dat FOX de oorzaak is Dennis?! Ik heb nog nergens gelezen vanuit KPN of FOX dat dit zo is.
Dit is pure speculatie en nergens met een bron te verklaren 😉.
Fox wilt geld zien, en veel ook! Dus wie is dan de oorzaak van alles? Juist, Fox! Geldwolven zijn het! En KPN trapt er niet in!
Ga jij nog meer geld aan KPN betalen als Fox zijn zin krijgt? 😉

Waar heb je dat gelezen Dennis?
Reputatie 7
Badge +22


Hoe weet jij dat FOX de oorzaak is Dennis?! Ik heb nog nergens gelezen vanuit KPN of FOX dat dit zo is.
Dit is pure speculatie en nergens met een bron te verklaren 😉.
Fox wilt geld zien, en veel ook! Dus wie is dan de oorzaak van alles? Juist, Fox! Geldwolven zijn het! En KPN trapt er niet in!
Ga jij nog meer geld aan KPN betalen als Fox zijn zin krijgt? ;)
Waar heb je dat gelezen Dennis?

Ik heb het nergens gelezen, maar ga nou niet vertellen dat het niet bij Fox ligt. Hun willen geld zien en meer ook! En KPN steekt hier een stokje voor. Ik ga niet meer betalen omdat die gekken van Fox nog meer geld in het laat je willen zien. En wat KPN doet vind ik goed. Eigenlijk zouden de zenders KPN moeten betalen, hun willen toch in de zenderpakket van KPN? Het is net de omgekeerde wereld.
Reputatie 7
Ik weet het niet Dennis.
Ik vermoed dat FOX Benelux probeert om hun zenders in één pakketje te bundelen en te eisen dat voor alle abonnees van KPN een distributievergoeding betaald moet gaan worden. Een soortgelijke tactiek dus als een paar jaar terug met de onderhandelingen voor de FOX Sports zenders.

De totale kosten zouden daardoor voor KPN inderdaad wel eens een stuk hoger kunnen uitvallen. Het zou ook kunnen dat de distributiekosten niet stijgen, maar dat een eis is dat het hele pakketje zenders in het basispakket beschikbaar gesteld moet worden zodat FOX Benelux meer inkomsten uit commercials kan genereren.

Maar voorlopig is het allemaal speculatief.
Reputatie 7
Badge +22
Ik weet het niet Dennis.
Ik vermoed dat FOX Benelux probeert om hun zenders in één pakketje te bundelen en te eisen dat voor alle abonnees van KPN een distributievergoeding betaald moet gaan worden. Een soortgelijke tactiek dus als een paar jaar terug met de onderhandelingen voor de FOX Sports zenders.

De totale kosten zouden daardoor voor KPN inderdaad wel eens een stuk hoger kunnen uitvallen. Het zou ook kunnen dat de distributiekosten niet stijgen, maar dat een eis is dat het hele pakketje zenders in het basispakket beschikbaar gesteld moet worden zodat FOX Benelux meer inkomsten uit commercials kan genereren.

Maar voorlopig is het allemaal speculatief.

Aha! 😀 daar zit dus meer achter als alleen maar die doorgifte kosten! 😉
Als je het toevoeging/uitleg van KPN bij de laatste kwartaalcijfers doorleest dan zie je dat KPN het bedrijfsresultaat wil verbeteren door kostenbesparing. Een van de manieren om dit te doen is besparen op contentkosten. Dus minder betalen aan zenders zoals FOX. Dat staat haaks met je uitspraak dat FOX meer geld van KPN wil zien.

Verder hebben enkele Nederlandse zenders openlijk en zonder een woord Spaans aangegeven dat KPN en VodafoneZiggo bij het verlengen van distributieovereenkomsten beknibbelen op doorgiftevergoeding. Allemaal duidelijke tekenen dat deze twee distributeurs de nieuwe weg daadwerkelijk zijn ingeslagen om doorgiftevergoedingen af te bouwen en naar nieuwe verdienmodellen voor zenders te zoeken.

En ik ga je alvast verklappen dagdienst verdienmodellen gaan inhouden dat de distributeur minder gaat betalen en de klant van de distributeur juist meer. Het is namelijk een systeem van communicerende vaten. Als aan de ene kant minder betaald wordt, gaat de andere kant meer betalen. Het nieuwe distributiebeleid gaat ertoe leiden dat een beperkte vorm van abonneren per zender gaat ontstaan. En vriend en vijand zijn het erover eens dat dit altijd tot duurder televisiekijken gaat leiden.

Hoe weet jij dat FOX de oorzaak is Dennis?! Ik heb nog nergens gelezen vanuit KPN of FOX dat dit zo is.
Dit is pure speculatie en nergens met een bron te verklaren 😉.
Fox wilt geld zien, en veel ook! Dus wie is dan de oorzaak van alles? Juist, Fox! Geldwolven zijn het! En KPN trapt er niet in!
Ga jij nog meer geld aan KPN betalen als Fox zijn zin krijgt? ;)

Alle bedrijven zijn geldwolven KPN net zo goed!!

Er moeten wel heel goede 1 op 1 vervangers voor de te verdwijnen kanalen komen anders gaan we hoe dan ook verhoudings gewijs meer betalen dan het pakket waard is.

Geen idee of het genoemde kanaal als vervanger voor Disney Channel al is aangepast want NBC Universal is een volwassenen kanaal geen kinder kanaal daarmee al geen goede vervanger dat zou het kanaal Universal Kids moeten zijn, als er dan toch met NBC een deal wordt gesloten zijn SyFy en 13th street de enige 2 redelijke vervangers voor Foxtv. Juist door Ziggo zijn deze kanalen in Nederland gestopt.



Ik weet het niet Dennis.
Ik vermoed dat FOX Benelux probeert om hun zenders in één pakketje te bundelen en te eisen dat voor alle abonnees van KPN een distributievergoeding betaald moet gaan worden. Een soortgelijke tactiek dus als een paar jaar terug met de onderhandelingen voor de FOX Sports zenders.

De totale kosten zouden daardoor voor KPN inderdaad wel eens een stuk hoger kunnen uitvallen. Het zou ook kunnen dat de distributiekosten niet stijgen, maar dat een eis is dat het hele pakketje zenders in het basispakket beschikbaar gesteld moet worden zodat FOX Benelux meer inkomsten uit commercials kan genereren.

Maar voorlopig is het allemaal speculatief.
Aha! 😀 daar zit dus meer achter als alleen maar die doorgifte kosten! ;)

Nee er zit niet meer achter zoals aangegeven is dit enkel een vermoeden. Enkel gebaseerd op de Fox sports onderhandelingen en eigen visie.

@TvG2016 is blijkbaar net als ik een duidelijk andere mening toegedaan er is voor Fox/Disney absoluut geen winst te behalen om het anders te willen aanbieden.

Ik zie zelfs geen reden voor Disney om de lineaire kanalen te laten verdwijnen ook niet als hun platform online is. Waarom niet daarvoor neem ik Discovery als voorbeeld deze lijkt hier ook nog geen plannen voor te hebben ondanks de lancering van hun platform. Er zullen dan eerst genoeg afnemers moeten zijn.


Film1 heeft gelijk dat ze bij de providers stoppen, zij moesten blijkbaar wel betalen om te worden door gegeven. Sony zal het lastig genoeg krijgen als ze niet genoeg eigen content hebben om door te geven. Pathe zal het ook moeilijker krijgen voor hun online platform als Disney+ online is.
Reputatie 7
Ik zie zelfs geen reden voor Disney om de lineaire kanalen te laten verdwijnen ook niet als hun platform online is. Waarom niet Discovery lijkt hier ook nog geen plannen voor te hebben ondanks de lancering van hun platform. Er zullen dan eerst genoeg afnemers zijn.
Toch gonzen er geruchten die wel die kant op wijzen en het zou me ook niets verbazen als zoiets vroeg of laat wel gaat gebeuren.
We zien het in elke branche gebeuren dat de tussenpartijen zoveel mogelijk uit de distributieketen gesneden worden of dat de producenten de hele distributieketen in eigen beheer nemen. Hadden de zenders voorheen providers als Ziggo en KPN echt nodig om hun content op een televisie van de consument te krijgen, tegenwoordig is (bij wijze van spreken) Internet en een app voldoende. Discovery komt met DPlay en ik ben er eigenlijk van overtuigd dat vroeg of laat zenders alleen nog maar via dat platform aangeboden zullen worden.
Door de versnippering zullen de kosten voor de consument echter wel behoorlijk stijgen.
Er zullen dan eerst Toch gonzen er geruchten die wel die kant op wijzen en het zou me ook niets verbazen als zoiets vroeg of laat wel gaat gebeuren.

Discovery World waar het in dat artikel overgaat is niet het volledige Discovery aanbod.
Discovery,TLC en ID worden keurig kosteloos linear doorgegeven via de app, ik ga niet beweren dat dit niet kan veranderen, ik zie daar juist vanwege de reclame inkomsten nog geen reden voor ook niet om ook deze 3 bij KPN en Ziggo weg te halen deze hebben ook behoorlijke trouwe kijkers.

We zien het in elke branche gebeuren dat de tussenpartijen zoveel mogelijk uit de distributieketen gesneden worden of dat de producenten de hele distributieketen in eigen beheer nemen. Hadden de zenders voorheen providers als Ziggo en KPN echt nodig om hun content op een televisie van de consument te krijgen, tegenwoordig is (bij wijze van spreken) Internet en een app voldoende.

Klopt helemaal mee eens daarom kan Disney+ voordeliger aanbieden en voor de consument voordeliger dan een film eenmalig te huren bij zeg Pathe, de Nederlandse prijs is nog niet bekend en het totaal aanbod is kleiner dan Netflix of Videoland toch zal de prijs prima te verantwoorden zijn voor het totaal aanbod.

Dit is ook de reden dat ik niet geloof dat Disney meer distributie vergoeding vraagt eerder andersom dat de distributeur minder wil betalen.

Door de versnippering zullen de kosten voor de consument echter wel behoorlijk stijgen.
Klopt echter dat heb je zelf in de hand. Gezien het totaal aanbod is een combinatie Disney+,Netflix en Dplay of elke andere combinatie kosten technisch prima te verantwoorden vanwege het totaal aanbod en de ruime on demand opties.

Kijk ik naar mijn situatie dan kan ik al 12 euro op jaarbasis besparen door mijn huidige tv pakket te veranderen naar de basis aanbod en Dplay af tenemen. Dit is alleen intressant voor Telfort klanten met het tv pakket van na Maart 2018.

Mee eens de factuurkosten kunnen stijgen maar kijk naar het geheel het aanbod dat kan die extra kosten goed maken. Wil je programma's zien bij 1 bepaalde aanbieder dan neem je daar voor een maand of langer een abonnement en even later switch je weer.
Het zou mij niks verbazen als Disney Viceland ook stopzet.
Reputatie 7
Badge +22
Het zou mij niks verbazen als Disney Viceland ook stopzet.
Wie kijk er naar? Ik in ieder geval niet! Dit weekend staat Ziggo Sport op mijn planning! 😉 Formule 1! 😁
Reputatie 7
Er zullen dan eerst Toch gonzen er geruchten die wel die kant op wijzen en het zou me ook niets verbazen als zoiets vroeg of laat wel gaat gebeuren.
Discovery World waar het in dat artikel overgaat is niet het volledige Discovery aanbod.
Discovery,TLC en ID worden keurig kosteloos linear doorgegeven via de app, ik ga niet beweren dat dit niet kan veranderen, ik zie daar juist vanwege de reclame inkomsten nog geen reden voor ook niet om ook deze 3 bij KPN en Ziggo weg te halen deze hebben ook behoorlijke trouwe kijkers.

Ik weet ook wel dat dat artikel over Discovery World gaat, maar het gaat me om de trend die we zien en die waarschijnlijk niet te stoppen is.

We zien het in elke branche gebeuren dat de tussenpartijen zoveel mogelijk uit de distributieketen gesneden worden of dat de producenten de hele distributieketen in eigen beheer nemen. Hadden de zenders voorheen providers als Ziggo en KPN echt nodig om hun content op een televisie van de consument te krijgen, tegenwoordig is (bij wijze van spreken) Internet en een app voldoende.
Klopt helemaal mee eens daarom kan Disney+ voordeliger aanbieden.

Dat zou nog weleens vies tegen kunnen vallen. Het huidige lineaire aanbod zal mijns inziens echt duurder worden.

Door de versnippering zullen de kosten voor de consument echter wel behoorlijk stijgen.Klopt echter dat heb je zelf in de hand.
Theoretisch heb je dat inderdaad zelf in de hand, maar de praktijk zal heel wat weerbarstiger blijken.
Stel ik wil de NPO zenders, RTL-4, Eurosport en National Geographic kunnen kijken.
Denk je echt dat ik minder kwijt zal zijn dan die €10,- die ik nu bij KPN betaal?
Het zou mij niks verbazen als Disney Viceland ook stopzet.
Dan zullen ze TPG capital goed moeten overtuigen met 41% van Vice Media

Reageer