Vraag

Alles over Spotify Premium bij KPN: Hoe kan ik bestellen, activeren of wisselen van account


Reputatie 7
Badge +30

Mededeling: Per 17-05-2022 is dit topic gesloten. Je kunt jouw vraag niet meer hieronder stellen.

 

Voor vragen over Spotify bij KPN verwijzen we je naar onze Kennisbank:

​​​​In dit artikel lees je hoe je Spotify bij KPN aanvraagt, hoe je Spotify activeert en meer. Kijk daarom eerst of je hiermee jouw vraag kunt beantwoorden.

 

Lukt dit niet? Maak dan een nieuw topic aan.

Vergeet daarbij niet om je forumprofiel aan te vullen met gegevens: postcode, huisnummer, geboortedatum, mobiele nummer(s) en klantnummer(s). Mobiele nummers kan je kwijt onder ‘Persoonlijke opmerkingen'. Alleen jij en KPN moderators kunnen deze gegevens inzien.

 

Via KPN kun je Spotify Premium aan je abonnement toevoegen. Hier lees je alles over het activeren van Spotify Premium, en het wisselen van je account.
 

Wat is Spotify?

Spotify is een dienst waarmee je via internet naar muziek kunt luisteren. Het gebruik van Spotify is gratis maar heeft enkele beperkingen. Je hoort bijvoorbeeld advertenties tussen de liedjes door. Als je daar niet zo van gediend bent kun je overgaan naar Spotify Premium. Spotify Premium is de betaalde variant van Spotify. Je kunt onbeperkt liedjes luisteren, in de volgorde die jij wilt, zonder advertenties. Ook is de geluidskwaliteit van Spotify Premium beter dan die van de gratis versie en kun je liedjes offline opslaan zodat je ook kunt luisteren zonder dat het data kost. Spotify Premium kun je krijgen via Spotify zelf, maar ook via KPN.

 

Update 07-12-2021: Aankoop op de factuur die niet op te zeggen is

De issues rondom Spotify, die als online aankoop op de factuur staat en niet te verwijderen is, zijn opgelost. De back office begint deze week met een opschoning hiervoor. Iedereen waarbij van onze kant iets gewijzigd en/of gecrediteerd wordt krijgt daar bericht over per e-mail op het bij ons bekende contact e-mailadres. Dit duurt naar verwachting ongeveer twee weken. 

Update 21-12-2021: Helaas duurt de opschoning langer dan in eerste instantie verwacht. De back office is hard aan het werk om dit voor iedereen op te lossen. We vragen jullie geduld te hebben.

 

Hoe krijg ik Spotify Premium bij KPN?

Spotify Premium is toe te voegen aan een thuis of mobiel abonnement. Je kunt het via je MijnKPN of de Klantenservice aanzetten voor €9,99 per maand. Heb je een mobiel abonnement kun je het ook aanzetten door SPOTIFY AAN te sms'en naar 1266.

Naast gewoon Spotify Premium, hebben we nu ook Spotify Family beschikbaar. Daarover lees je in dit topic meer: Alles over Spotify Family bij KPN.

 

Is Spotify onderdeel van KPN Compleet?

Spotify is geen onderdeel van KPN Compleet. Het is los toe te voegen aan een vast of mobiel abonnement. Heb je KPN Hussel, dan kan je op jouw thuis abonnement wel Entertainmentkorting krijgen (mits je voldoet aan de voorwaarden van KPN Hussel voordelen). Hiermee krijg je € 5,00 korting op Spotify. Momenteel is het niet mogelijk Entertainmentkorting te ontvangen wanneer je Spotify aan jouw mobiele abonnement hebt gekoppeld.

Voor klanten met een ouder type abonnement kan het zijn dat Spotify daar nog bij inbegrepen zit. Dit kun je controleren in je MijnKPN. Mocht je overgaan naar een nieuw type abonnement, zal de inbegrepen Spotify komen te vervallen.

 

Heeft KPN ook een gratis proefperiode?

Ja! Als je nu Spotify Premium bestelt via KPN kan je gebruik maken van de 30 dagen gratis proefperiode op Spotify Premium. Dit geldt alleen wanneer je nog niet eerder een Spotify Premium abonnement op jouw account hebt gehad. Voor Spotify Family geldt dit aanbod niet.

Heb je recht op Entertainmentkorting? Dan ontvang je deze ook al tijdens de proefperiode!

Na afloop van de gratis proefperiode loopt jouw Spotify abonnement door en betaal je € 9,99 per gebruiksperiode van 30 dagen. Wil je na de proefperiode toch geen gebruik meer maken van Spotify, kijk dan hieronder hoe je Spotify kunt beëindigen.

 

Hoe activeer ik Spotify Premium?

Nadat je Spotify Premium hebt toegevoegd aan jouw abonnement, kan je jouw Spotify Premium activeren. Je kunt hier inloggen met jouw KPN ID. Na het inloggen wordt je doorgestuurd naar Spotify, waar je je kunt aanmelden en het account kunt activeren.

Heb je nog geen Spotify account, kies dan voor het aanmaken van een nieuw account. Je kiest ter plekke een e-mailadres/gebruikersnaam en wachtwoord waarmee je na het activeren kunt inloggen.

Je gaat pas betalen voor Spotify vanaf het moment dat je jouw Spotify abonnement hebt geactiveerd. Dit gebeurt vanaf nu per gebruiksperiode van 30 dagen en niet meer voor gebruik per dag.

 

Ik heb al Spotify Premium, hoe stap ik over naar Spotify Premium via KPN?

Je kunt een bestaand Spotify Free account omzetten naar Premium met de activatiecode. Als je al Premium hebt via Spotify zelf zul je dat account dan ook eerst moeten terugzetten naar Free. Dit kan door in te loggen op de Spotify website. Ga vervolgens naar je abonnementsinstellingen om op te zeggen. Na het opzeggen wordt de datum waarop je Premium eindigt weergegeven. Op die datum wordt je account Free en kun je Spotify Premium via KPN activeren.

 

Hoe kan ik Spotify bij KPN opzeggen?

Als je nog een abonnement hebt waarbij Spotify gratis inbegrepen zit kan je deze niet uit je abonnement verwijderen. Maak je gebruik van betaalde Spotify Premium via KPN dan kun je dit in je MijnKPN opzeggen.

Let op: Je betaalt vanaf nu niet meer voor gebruik per dag, maar voor een gebruiksperiode van 30 dagen. Geef je een opzegging aan ons door, dan kan je Spotify Premium blijven gebruiken tot het einde van de gebruikersperiode.

 

Ik wil Spotify zonder Facebook gebruiken, hoe doe ik dat?

Dit kan alleen als je oorspronkelijk je Spotify account hebt aangemaakt met een losse gebruikersnaam en wachtwoord. Als je bij het aanmaken van je account gekozen hebt voor inloggen met Facebook is de koppeling niet te verbreken.

In dat geval is de enige optie om een nieuw Spotify account aan te maken. Spotify kan je helpen om afspeellijsten over te zetten naar je nieuwe Spotify account. Je kunt Spotify hier benaderen. Log in met je nieuwe Spotify account, selecteer een optie en suboptie in de lijst en kies dan voor 'Ik heb nog steeds hulp nodig'.

Als je wel oorspronkelijk een losse gebruikersnaam en wachtwoord had kun je via Spotify op de computer in de instellingen de koppeling met Facebook verbreken.

 

Ik wil een ander Spotify account Premium maken, kan dit?

Ja, dit kan. Op dit moment is het alleen mogelijk om een nieuw account aan te maken door eerst Spotify Premium op te zeggen en het opnieuw aan te vragen.

 

Ik heb een storing met / verdere vragen over Spotify

Je kunt je verdere vragen over of problemen met Spotify hier op het forum kwijt. Voor inhoudelijke vragen over het gebruik van Spotify kun je terecht op het Spotify Forum of de helppagina van Spotify.

 

 

Update 14-04-2021: Wijzigingen in activeren/koppelen

 

Per 14 april 2021 wijzigen er een aantal zaken rondom het activeren, betalen en opzeggen van Spotify Premium en Family. De belangrijkste wijzigingen op een rij:

  • We nemen afscheid van de activatiecodes. Activeren van Spotify Premium gaat voortaan via https://www.kpn.com/spotifyactiveren.
  • We gaan pas factureren vanaf het moment dat Spotify is geactiveerd.
  • Facturatie gaat per gebruiksperiode van 30 dagen. Bij opzeggen is Spotify te gebruiken tot einde van de gebruikersperiode.
  • Gratis proefperiode van 30 dagen bij Spotify Premium! Dit geldt alleen wanneer je niet eerder een Spotify Premium abonnement hebt gehad op jouw account (bij KPN of bij Spotify zelf). 
  • Spotify Premium koppelen aan een ander account kan nu alleen nog door opzeggen en opnieuw aanvragen van Spotify.

Voor bestaande klanten verandert er overigens niets, tenzij je van account wilt wisselen.

Update 24-02-2020: Prijswijziging Spotify Premium en Family

Per 1 april 2020 is de prijs van Spotify (Premium en Family) bij KPN gelijk met de landelijke prijs die Spotify zelf ook hanteert. Spotify Premium kost €9,99 p/m en Spotify Family €14,99 p/m. 

 

 

Laatste update: 21-12-2021


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6291 reacties

@Marina_ Done
Reputatie 7
Badge +19
@RWH, Thanks 😃 Spotify Premium zit bij jouw abonnement in! Je ontvangt vanmiddag nog een activatiecode voor Spotify Premium 🙂
Ook ik wil graag mijn account omzetten. Alvast bedankt

*Admin: bericht samengevoegd met bestaand topic
Reputatie 7
Badge +21
Hoi @Chims. Welkom op het forum! Als je je gegevens achterlaat op het KPN Forum profiel kunnen we een nieuwe activatiecode toesturen om een nieuw Spotify Premium account aan te maken. Het huidige Spotify account wordt dan automatisch omgezet naar een Spotify Free account. Laat je ons weten wanneer je de gegevens hebt aangevuld?
@Vikash ik heb mijn gegevens ingevuld
Reputatie 7
Badge +21
Bedankt voor het achterlaten van je gegevens @Chims. Binnen 3 uur ontvang je een sms met daarin een nieuwe activatiecode. ☺️
Hallo ik al jaren spotify betaald sinds vandaag is mijn premium terug gezet naar gratis terwijl ik er wel voor betaal

Iemand een idee waarom dit kan of is gebeurd


Nog Sander Hoogeveen

Admin: bericht naar lopende topic verplaatst
Bij het overzetten van gegevens naar mijn nieuwe mobiele telefoon heb ik opnieuw moeten inloggen, met wachtwoord vergeten, maar nu ben ik weer ingelogd en maak ik geen gebruik meer van spotify premium?
Hoe kan dat? op mijn factuur staat dat Spotify Premium nog gratis is.
Kunnen jullie mij helpen?

Admin: bericht naar lopende topic verplaatst
Reputatie 7
Badge +30
Hallo @zwolle2014, dat is inderdaad vreemd. Heb je misschien je abonnement verlengd of aangepast? Wil je je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer, evt. 06-nummer en klantnummer(s)? Laat het even weten wanneer je dat gedaan hebt, dan kijk ik er naar.

@Elger welkom! Wil je je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer, evt. 06-nummer en klantnummer(s) én onder 'persoonlijke opmerkingen' je gebruikersnaam vermelden? Dan kijk ik of hier alles nog up-to-date is. Laat jij ook even hier weten wanneer je het aangevuld hebt?
Reputatie 1
Hallo, mijn Spotify - account is ineens gratis en niet meer premium. Dit is al eens eerder gebeurd maar ik weet niet meer hoe ik dit moet terugzetten; zou iemand mij hiermee kunnen helpen a.u.b.? Bij voorbaat dank en met vriendelijke groet, Bart.
Ik kan niet meer mij gratis spotify activeren die gratis bij mij abonnement zit.
Moet ik soms een nieuwe activatiecode aanvragen?
Reputatie 7
Badge +21
@Bart045, bedankt voor je reactie! Ik heb even gekeken op het ingevulde adres, maar ik zie geen Spotify Premium. Het vaste pakket is sinds 16 april aangepast naar Internet en TV. Hierbij is Spotify Premium komen te vervallen, net als BelOnbeperkt Altijd. Wil je Spotify Premium via KPN, kan je het erbij nemen voor € 8,99 per maand of je kan kiezen voor Spotify Family voor € 14,99 per maand (tot 6 Premium accounts!).

@Toonr, helaas heb ik voor jou nog niks kunnen controleren omdat ik geen gegevens heb. Wil jij jouw Forum profiel aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer(s)? Geef even een seintje wanneer dit gelukt is, dan helpen we je verder!
onlangs is mijn spotify ineens teruggezet van premium naar free. Ik vermoed dat dit te maken heeft met het recentelijk ingaan van mijn nieuwe abonnement. Kan iemand dit voor mij fixen?
Admin: topic verplaatst naar bestaand topic
Reputatie 7
Hey @RL91, welkom hier op het KPN forum. Dat is goed mogelijk. Het kan zijn dat je Spotify Premium had met je vorige abonnement.Ik kijk het graag voor je na. Zou je daarvoor je forumprofiel willen aanvullen met je gegevens? Postcode + huisnummer, klantnummer(s). Graag bij klantnummer mobiel het mobiele nummer aanvullen. Stuur je een berichtje als je de gegevens hebt aangevuld? 🙂
https://www.kpn.com/service/internet/extra-diensten.htm

Op deze site staat dat Spotify Premium gratis is maar ik betaal er al jaren voor. Hoe zit dit? Mijn abonnement is niet gewijzigd.

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 7
Welk(e) abonnement(en) heb je dan?

*Admin: Reactie samengevoegd met bestaand topic

Alles in 1
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @Blokkie, Maak je gebruik van een Alles in 1 Instap, Standaard of Premium pakket? Spotify is gratis bij een Alles in 1 Standaard of Premium abonnement. Bij een Alles in 1 Instap abonnement is dat niet het geval. Als je wilt dat ik dit voor je uitzoek, zou je dan jouw postcode, huisnummer en klantnummer(s) willen toevoegen aan jouw forumprofiel?(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor ons en voor jezelf)
Ik heb idd een instap abonnement.
Hey @RL91, welkom hier op het KPN forum. Dat is goed mogelijk. Het kan zijn dat je Spotify Premium had met je vorige abonnement.Ik kijk het graag voor je na. Zou je daarvoor je forumprofiel willen aanvullen met je gegevens? Postcode + huisnummer, klantnummer(s). Graag bij klantnummer mobiel het mobiele nummer aanvullen. Stuur je een berichtje als je de gegevens hebt aangevuld? :)

hoi Nadia,
Het is inmiddels opgelost! Dank
Hallo... Ik heb Spotify premium trail for free gehad....deze heb ik tijdig gestopt.... Nu is dit niet helemaal goed gegaan en ben ik sinds januari aan het betalen voor Spotify premium..terwijl ik over kan terug zijn dat ik een free abonnement heb, ook op de Spotify site.... Ik wil die graag nader verklaard hebben...

Ik heb de trail version op de telefoon afgesloten

Avast bedankt voor uw hulp
Reputatie 7
Badge +30
Goed om te horen, @RL91!

@Blokkie: Met een Instap abonnement zit Spotify in ieder geval niet inbegrepen, dus dan kan het kloppen dat je er voor betaalt. We kunnen dit definitief voor je nakijken, maar dan moet je wel je gegevens invullen op je profiel, en hier in het topic laten weten als je dit gedaan hebt.

Hoi @Christian van roosmalen, welkom! Ik heb je bericht verplaatst naar dit topic. Je geeft aan dat je een trial van Premium hebt gedaan en dit hebt stopgezet. Maar je betaalt nu nog wel voor Spotify. Hoe betaal je voor Spotify is dan mijn vraag? Via je KPN factuur, of los? Als dit namelijk los is, dan is er met het stopzetten van de trial waarschijnlijk iets niet goed gegaan en moet je dit toch echt aan Spotify zelf voorleggen. Als je via je KPN factuur betaal, vul dan ook je profiel in. Dan help ik je aan een activatiecode om je account weer Premium te maken.
Graag wil ik de spotify account die bij KPN compleet zit aan een andere bestaande spotify account overzetten. Alleen er is een probleem, ik kan niet meer inloggen op spotify op verschillende apparaten, ook niet via “inloggen zonder wachtwoord”
Alvast bedankt!
Hallo, ik heb een spotify premium account
men ben dus nu overgestapt van telefoon en ben hierbij al mijn gegeven kwijt geraakt ik heb meerder wachtwoorden,e-mailadressen en gebruikersnamen geprobeerd kom er maar niet in
iemand die me kan helpen?
hoe activeer ik spotify