Foutcode STB-ZAP-01 & Foutmelding AVS-TO-0001, AVS-403-10146_2 en AVS-500-10000 [Gesloten op 23-12-2020]

  • 24 August 2020
  • 1210 reacties
  • 111019 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1210 reacties

Vandaag foutmelding AVS-TO-0001, gisteren ging het zo waar goed, maar de 2 dagen ervoor foutmelding STB-zap-001. Ben er wel een klein beetje klaar mee KPN. Waarom krijgen jullie het toch maar niet geregeld. Misschien toch maar overstappen naar een andere provider?

Reputatie 2

Deze nieuwe software met nieuwe menu’s is echt waardeloos, ten eerste al slechter, langzamer, onduidelijke dan het vorige en nu daar bovenop ook nog dit soort problemen met foutcodes .

oplossing is simpel : terug naar de fijne en goedwerkende oude software ! 

Klopt Jelle. Het oude menu was veel doordachter, gebruiksvriendelijker, eenvoudiger, sneller en makkelijker. Sommige zaken zoals een scherm in beeld bij de opnamelijst zijn gewoon verdwenen. Bij andere zaken moet je opeens veel meer stappen doorlopen.

 

Typisch gedaan door een programmeur die er geen verstand van heeft. Vandaar ook die foutcodes. Dat zijn systeemfouten als je een gekleurde toets op je afstandbediening indrukt. Dat had het oude menu niet omdat de programmeur daarvan wist wat hij deed.

Oplossing?? Oude menu terug!!!

 

Reputatie 2

Hier na inmiddels 4 weken nog steeds dezelfde storing.. Wat een amateuristische bedoening dit en dat van 1 van de grootste providers van het land.

Over compensatie hoor je niemand, ook al krijgen we nu bijna een maand al niet de diensten die wel onderdeel zijn van het abonnement dat elk jaar wel duurder wordt voor minder service. Telefonisch onbereikbaar en zelfs inloggen op het forum was een tijd niet mogelijk door een storing... Zegt alles al eigenlijk..

Alle videos op Youtube over KPN over dit onderwerp zijn ""uitgeschakeld voor reakties"". KPN is telefonisch bijna niet te bereiken. KPN zorgt niet voor een oplossing met die foutcodes, maar incasseert wel iedere maand klantgeld. Waar is de goede klantenservice van KPN van vroeger???? @#*!

Reputatie 1

Probleem is nog steeds niet opgelost ...😡

Nu opnieuw de foutcode. Niet eens van een nieuw programma, maar van het journaal. Laatste tijd verschillende keren gehad, steeds van vaste programma’s. Dat is sinds de laatste software update. Niets helpt, lees maar de andere reacties op dit forum. Alle resets en updates geprobeerd. Na een maand heeft kpn nog steeds geen oplossing en komen ze met een verhaal over tussengelaste programma’s. Wat een flauwe kul kpn!!!

Ga je schamen Kpn voor deze dienstverlening. Ook alien geluid na 2 jaar niet opgelost.

Hier ook nog steeds problemen met terugkijken en opnames bekijken. Als een opname al wil laden kan ik bijvoorbeeld niet vooruitspoelen. Dat het zou gaan om programma's die op het laatste moment aan de gids zijn toegevoegd is echt onzin. Ik heb problemen bij wekelijks terugkerende programma's...

Sinds wij over zijn op KPN ipv Telfort hebben wij dit probleem ook vaak! En echt niet bij nieuw aan de gids toegevoegde programma's. Ik lees ook nergens over een structurele oplossing en dat baart me zorgen. Probeer nu een herinstallatie van de software. Maar als dat dezelfde software is als daarvoor geeft dat geen vertrouwen. Als ik KPN was zou ik naar dit soort fora kijken om problemen in het veld te ontdekken. Alleen dit forum heeft 40 pagina's. Lijkt me dus wel echt een groot probleem. 

De herinstallatie heeft wel gewerkt. Hopelijk blijft het zo. 

Reputatie 2

Hier loop ik ook tegenaan sinds de update. Nu bij Lubach, niet een recent toegevoegd programma.

Als ik het programma dan opstart in de app start het wel, maar casten naar de tv kan dan weer niet. Dan blijft het beeld stilstaan.

 

Reputatie 2

Doorgaans werkt de groene knop hier prima. Maar zowel zojuist als vorige week wilde de groene knop niet werken bij ‘Zondag bij Lubach’. Teveel kijkers die willen terugkijken / begin gemist bij dat programma?

Prijs verhogen bij de ongewenste overstap van Telfort naar KPN en alleen maar foutcodes... regel die ellende eens. Het is al een maand zo.

Nu opnieuw de foutcode. Niet eens van een nieuw programma, maar van het journaal. Laatste tijd verschillende keren gehad, steeds van vaste programma’s. Dat is sinds de laatste software update. Niets helpt, lees maar de andere reacties op dit forum. Alle resets en updates geprobeerd. Na een maand heeft kpn nog steeds geen oplossing en komen ze met een verhaal over tussengelaste programma’s. Wat een flauwe kul kpn!!!

Ga je schamen Kpn voor deze dienstverlening. Ook alien geluid na 2 jaar niet opgelost.

Hier exact hetzelfde probleem, Journaal van 20:00, rond 20:30 de foutcode, daarna weer met Zondag met Luback, van ellende maar de NPO app gepakt, die werkt wel. 

Eerst was het af en toe, maar nu op iedere zender krijg ik de code STB-zap-01 als ik een programma terug wil kijken. Ik heb, zoals iemand op het forum aangaf, de reset gedaan maar dat helpt niet. Ook uit zetten en later weer aanzetten heeft geen succes. Wat kan ik doen?

 

Admin: bericht samengevoegd met verzameltopic

Reputatie 1
Badge

Goedemorgen.

Hier hetzelfde probleem. Harde reset ed. al ettelijke keren gedaan. Gisteravond konden we het 20.00 uur journaal niet terugkijken via de groene knop. Is toch geen programma wat op het laatst wordt toegevoegd in de gids. Pas toen het journaal was afgelopen konden we het terugkijken. Met het oude menu NOOIT dit probleem, en dat maakt het erg irritant. Ik ben gelukkig van KPN gewend dat zij de problemen kunnen oplossen. Hoop dat het deze keer snel opgelost wordt.

Hier nu WEER de STB-ZAP-01 code. Wat een rommel bij KPN!! Wanneer wordt dit opgelost??? Ik woon in omgeving Den Bosch

 

Prachtig: al die medeslachtoffers die een probleem hebben met een KPN product …!

antwoorden ter verbetering zijn echter niet te vinden niet hier en ook zelfs niet na een half uur aan de telefoon

Weer STB-ZAP-01 code!!!!

Nu weer de STB-ZAP-01 code. Oplossen AUB!! Dit is nu al de zoveelste keer!!!! Omgeving  Den Bosch

Alleen een reset is niet voldoende. Voer de herinstallatie uit vanuit het menu. Duurt 10 minuten. Bij mij werkte dit gisteren wel. Weet niet voor hoe lang. 

Reputatie 1
Badge

Alleen een reset is niet voldoende. Voer de herinstallatie uit vanuit het menu. Duurt 10 minuten. Bij mij werkte dit gisteren wel. Weet niet voor hoe lang. 

Ik hoop dat het bij jou langer duurt, hier al 2x gedaan en steeds na een paar dagen toch weer dezelfde storing... 

Kpn al jaren vaste klant nog nooit problemen gehad maar ook bij mij sinds de update alleen maar foutmeldingen bij het terug kijken van programma,s nu een programma van vorige week maandag weer de zab 01 foutmelding. Beter doen jullie iets met deze informatie anders gaat jullie dit geheid klanten kosten! 

Reputatie 2
Badge

Hallo Ron ik heb hetzelfde als Cuupk maar dan met een opname van

De Hofbar dinsdag 15-09-2020 22:10 uur

ik heb daar op 21 september contact over gehad met 0800-0402 en er werd mij toegezegd dat het met 48 uur opgelost zou zijn maar ik heb daar nog steeds een probleem mee.

En zoals Cuupk al zei die opname heeft de naam “De Hofbar” en die van 22 en 29 september hebben de  naam S4 A4 en S4 A5.

ik zou het fijn vinden dat dit snel word opgelost.

 

mvgr Rien vH

Ik heb hetzelfde probleem bij opnames van " Oh, moeder, wat is het heet" op kanaal 89 (ONS).

RVS-500-REF-99

Het programma dat ik aan het terug kijken was wordt gewoon halverwege de uitzending afgebroken, met de foutcode melding. Dit kan dus niets met het later toevoegen van programma's aan de tvgids te maken hebben. Erg frustrerend dit!

Komt hier nog een oplossing voor? Het regent hier namenlijk klachten over deze code. 

Reputatie 2
Badge

Ik kreeg van KPN het volgende:

Vorige week waren er vanuit KPN problemen met de iTV diensten, o.a. ook met opnames. De TV storingen van vorige week aan onze kant, zijn gelukkig opgelost. Dat was een landelijke en lastige storing. Die is grotendeels opgelost, er zijn alleen hier en daar nog wat schaduwen van die storing die nog problemen veroorzaken. Dat lijkt bij jou ook aan de orde te zijn. Daar moeten we wat aan doen. Ik denk dat de laatste update niet lekker is doorgelopen. Daar hebben we een oplossing voor. Op deze pagina: http://bit.ly/2xxCPVb staat eerst een herstart, die gaat denk ik, niet helpen. Maar daaronder staat de reset, bij 2. Daar staan verschillende methoden. Doe de reset die staat onder "Reset de tv-ontvanger met het tv-menu?" die helpt wel. Je kunt die tijdens een reclameblok uitvoeren, duurt niet lang en helpt!

 

Ik heb die installatie 2x achter elkaar moeten doen, maar vooralsnog werkt het!

Reputatie 1

Kpn al jaren vaste klant nog nooit problemen gehad maar ook bij mij sinds de update alleen maar foutmeldingen bij het terug kijken van programma,s nu een programma van vorige week maandag weer de zab 01 foutmelding. Beter doen jullie iets met deze informatie anders gaat jullie dit geheid klanten kosten! 

Ik ben ook al jaren bij KPN en altijd zeer tevreden dan zei ik tegen mensen die over Ziggo klaagden neem toch ook KPN.

maar nu is het drama het lijkt wel of het elke dag slechter wordt. Ze zouden er verstandig aan doen de oude Software terug te zetten en de problemen eerst oplossen voor de klanten er mee te confronteren. Ik heb het al eerder voorgesteld maar ze zijn eigenwijs en luisteren niet naar klanten. Jammer … ik ben alvast begonnen naar andere providers te kijken want bij KPN wordt het toch niks meer...

Hier nog steeds last van. Al een nieuw kastje weer alle opnamen er ingezet en verrassend weer deze code. Elke keer als ik netflix kijk via Itv word ik er uit gemikt. Kijk ik op mijn Samsung nooit.