KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8912 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Durf ik niet te zeggen, wie weet. Ik vind het zelf een leuk idee. 

Reputatie 7
Badge +7

Grappig dat oranje! Komt dat ook later nog in het groen? Vind dat witte op dat zwart aardig vloeken. :wink: 

@Chrizziey  Eens.

Maar bovenal zal dat oranje gewoon erg functioneel zijn.  Want in de kleurstelling “blauw” heb je immers 3 kleuren: blauw, wit, en groen voor de cursor. In de kleurstelling “donker” heb je maar 2 kleuren: zwart, wit, en wit voor de cursor. Het is daarom niet altijd even duidelijk wat de cursor is, bijv bij het verwijderen van een opname. In kleurstelling “donker” is een 3e kleur die gebruikt wordt voor de cursor daarom heel wenselijk en een verbetering in de interface. Dat hierbij gekozen is voor oranje is wat mij betreft prima. 

Reputatie 6
Badge +10

Wanneer wordt het “Uitgelicht’ gedeelte aangepakt? Want dat is schandalig traag.

Reputatie 7
Badge +30

Goede vraag, @ITVkijker. Kunnen we zeker eens navragen!

Reputatie 3
Badge

Na al die leuke gadgets met kleurtjes en zo kan KPN zich beter inspannen en het menu zo aanpassen dat je de glaskanalen vanaf 1 hebt

Reputatie 7
Badge +30

@Erik_  Ik heb vanmorgen nog eens goed gekeken waar (voor mij) nou eigenlijk precies het probleem zit. En dat is dat de tijd bij de cursor niet altijd wordt weergegeven. Dat is op de volgende momenten:

  • het hervatten van een gepauzeerde opname.
  • als je tijdens het afspelen v.e. opname op de grijze ring drukt.
  • als je tijdens live-tv op de grijze ring drukt.
  • als je tijdens “terugkijken” op de grijze ring drukt.

Als in deze 4 situaties bij de cursor de tijd wél zichtbaar zou zijn, zou dat consistent en logisch zijn. Ik zou het in elk geval erg fijn vinden.  Voordeel is dat dit niet ten koste van de “beperkte ruimte op die balk” zou gaan. Immer in andere situaties staat daar wel gewoon de tijd bij de cursor.

Mocht het niet mogelijk zijn om dit in al deze 4 situaties te realiseren, doe het in elk geval in de 1e situatie, dus bij het hervatten van een gepauzeerde opname.

@Katana321, het iTV team vindt dit een goed idee. Ze gaan het dus oppakken, maar is nog niet te zeggen waar het dan gaat passen in de to-do lijst. Dus wanneer het dan doorgevoerd wordt, en of dat dan ook alle vier je suggesties zijn durf ik nog niet te zeggen. 

Na 10 maanden en na heel wat telefoontjes naar KPN support nog steeds geen update van de beide boxen (VIP2952). Zit nog steeds op software versie: 7.7.89_103. Van alles al geprobeerd zonder resultaat.

 

Software verwijderen gedaan en fabrieksinstellingen geprobeerd….. :slight_frown:

Misschien hier een whizzkid??

Reputatie 4
Badge +1

@Erik_ 

Hierbij wil ik toch ook nog even reageren op het HDMI probleem. Heb er ook met enige regelmaat last van dat de (Samsung) TV de input niet herkend (HMB2260). Dit probleem voorheen nooit gehad (oude software). Via afstandsbediening ontvanger naar stand-by en weer inschakelen geen effect. Gehele ontvanger uitschakelen middels schakelaar op de achterzijde, een moment geduld en weer inschakelen > werkend beeld (zonder HDMI kabel aan te raken). Hiermee durf ik toch wel met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid te zeggen dat het probleem (deels) door de software veroorzaakt wordt.

 

Na 10 maanden en na heel wat telefoontjes naar KPN support nog steeds geen update van de beide boxen (VIP2952). Zit nog steeds op software versie: 7.7.89_103. Van alles al geprobeerd zonder resultaat.

 

Software verwijderen gedaan en fabrieksinstellingen geprobeerd….. :slight_frown:

Misschien hier een whizzkid??

Weet je zeker dat er geen oude ontvanger modellen nog ergens op jouw abo geregistreerd staan? Die kunnen de update tegenhouden. 

 

Na 10 maanden en na heel wat telefoontjes naar KPN support nog steeds geen update van de beide boxen (VIP2952). Zit nog steeds op software versie: 7.7.89_103. Van alles al geprobeerd zonder resultaat.

 

Software verwijderen gedaan en fabrieksinstellingen geprobeerd….. :slight_frown:

Misschien hier een whizzkid??

Weet je zeker dat er geen oude ontvanger modellen nog ergens op jouw abo geregistreerd staan? Die kunnen de update tegenhouden. 

Dat vroeg ik ze ook al inderdaad. Al een aantal keren doorgegeven dat ik geen Motorola meer heb en alleen 2 Arrisen, heb een abbo waar ik maar 2 boxen gratis heb en betaal niets extras. Dus een derde box heb ik niet.

 

Dit kunnen ze bij de helpdesk volgens mij wel zien of dit het probleem is, maar blijkbaar is dit volgens KPN niet wat de update tegen houd.

Reputatie 2

Hier het zelfde probleem. 

Ineens na de update van afgelopen week , herkend mijn Samsung de kpn ontvanger ineens niet meer.

De modelnummer van Arris 2953 staat gewoon tussen de bron apparatuur, maar dan nog herkent hij hem niet.

Der is niks veranderd aan de tv of kabels.tv is up-to-date . Zelfs Samsung monteur heeft de tv nagekeken. Ook hij is van mening dat er een fout zit in de software van de Arris 2952

Dit is heel irritant.kpn schuift het telkens af naar de tv of kabels die niet goed zijn. En dit is niet het geval .....

 

Reputatie 7
Badge +30

Sinds de vorige update (volgens mij de NMC 8.0.116_2 / HTML 4.117.211) hebben we bij allebei onze VIP2952 V2 ontvangers nu verschillende keren gehad dat na het op standby zetten van de ontvangers het display (waarop het kanaalnummer te zien is) aan blijft, terwijl de ontvanger wel in standby lijkt te gaan (beeld gaat op zwart en standby knop bovenop de ontvanger gaat van groen naar rood). Het maakt dan niet uit of het op standby zetten via de afstandsbediening gaat of via het knopje op de ontvangers. Het gebeurt soms en dus niet structureel. Met de laatste update is dat overigens nog steeds zo.
Aangezien we dit nog nooit eerder hebben gezien vermoeden we dat dit geïntroduceerd moet zijn met de vorige update. Verzoek bij dezen om dit a.u.b. weer te fixen. ;-)

Dit is een bekend probleem en het treedt op als je de TV ontvanger uit zet terwijl je uitgesteld televisie aan het kijken was. (Terugkijken uit de gids of opname kijken)

Bedankt voor de tip @wjb!

Ik heb het vanmiddag even gecheckt en dit is inderdaad de manier om het probleem te laten zien.

Weet iemand of hier al iets aan gedaan wordt door KPN?

Ik heb begrepen dat het issue doorgegeven is aan de ontwikkelaars en dat dit in één van de komende versies verholpen zal worden.

Hoi @P.Janssen, dit is inderdaad al bekend bij onze ontwikkelaars, en zal verholpen zijn in de HTML 4.120.209 waarvan de uitrol deze week begonnen is. 

 

@Erik_Met de update naar de HTML 4.119.205 gaat het goed, geluidsvertraging staat nog op nul, nu even afwachten wat de NMC doet de komende dagen, ik hou het in de gaten.


En nu met de nieuwe NMC is het ook goed gegaan, dus de bug die ik ervaarde is opgelost of een paar keer stom toeval.🤗

Top, goed om te horen, @Doornekamp33! We denken dan toch eerder aan stom toeval aangezien we echt niets met het geluid gedaan hebben in de afgelopen handvol aan updates.  

 

Grappig dat oranje! Komt dat ook later nog in het groen? Vind dat witte op dat zwart aardig vloeken. :wink: 

@Chrizziey  Eens.

Maar bovenal zal dat oranje gewoon erg functioneel zijn.  Want in de kleurstelling “blauw” heb je immers 3 kleuren: blauw, wit, en groen voor de cursor. In de kleurstelling “donker” heb je maar 2 kleuren: zwart, wit, en wit voor de cursor. Het is daarom niet altijd even duidelijk wat de cursor is, bijv bij het verwijderen van een opname. In kleurstelling “donker” is een 3e kleur die gebruikt wordt voor de cursor daarom heel wenselijk en een verbetering in de interface. Dat hierbij gekozen is voor oranje is wat mij betreft prima. 

Het team is blij te horen dat deze kleurinstelling zo inde smaak valt! Het was bedoeld als een leukigheidje rondom het EK, maar gezien deze reacties wordt het een blijvertje :slight_smile:

 

Wanneer wordt het “Uitgelicht’ gedeelte aangepakt? Want dat is schandalig traag.

Uitgelicht wordt, naar verhouding, niet extreem veel gebruikt. Dus de traagheid ervan is wel iets waar we naar willen kijken, maar dat is even afwachten waar het dan in de to do lijst terecht gaat komen.

 

@Erik_

Hierbij wil ik toch ook nog even reageren op het HDMI probleem. Heb er ook met enige regelmaat last van dat de (Samsung) TV de input niet herkend (HMB2260). Dit probleem voorheen nooit gehad (oude software). Via afstandsbediening ontvanger naar stand-by en weer inschakelen geen effect. Gehele ontvanger uitschakelen middels schakelaar op de achterzijde, een moment geduld en weer inschakelen > werkend beeld (zonder HDMI kabel aan te raken). Hiermee durf ik toch wel met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid te zeggen dat het probleem (deels) door de software veroorzaakt wordt.

 

Hier het zelfde probleem. 

Ineens na de update van afgelopen week , herkend mijn Samsung de kpn ontvanger ineens niet meer.

De modelnummer van Arris 2953 staat gewoon tussen de bron apparatuur, maar dan nog herkent hij hem niet.

Der is niks veranderd aan de tv of kabels.tv is up-to-date . Zelfs Samsung monteur heeft de tv nagekeken. Ook hij is van mening dat er een fout zit in de software van de Arris 2952

Dit is heel irritant.kpn schuift het telkens af naar de tv of kabels die niet goed zijn. En dit is niet het geval .....

 

Wat is het typenummer van je tv, @MvE11?  En wat voor soort HDMI kabel zit er tussen? Heb je een andere in huis om te testen of het daarmee anders is? Wat is je huidige softwareversie?

@Pinkelmans, voor jou even dezelfde vragen, en het verzoek om je forumprofiel in te vullen. Dan kan ik dit meenemen. 

 

 

 

Na 10 maanden en na heel wat telefoontjes naar KPN support nog steeds geen update van de beide boxen (VIP2952). Zit nog steeds op software versie: 7.7.89_103. Van alles al geprobeerd zonder resultaat.

Software verwijderen gedaan en fabrieksinstellingen geprobeerd….. :slight_frown:

Misschien hier een whizzkid??

Weet je zeker dat er geen oude ontvanger modellen nog ergens op jouw abo geregistreerd staan? Die kunnen de update tegenhouden. 

Dat vroeg ik ze ook al inderdaad. Al een aantal keren doorgegeven dat ik geen Motorola meer heb en alleen 2 Arrisen, heb een abbo waar ik maar 2 boxen gratis heb en betaal niets extras. Dus een derde box heb ik niet.

Dit kunnen ze bij de helpdesk volgens mij wel zien of dit het probleem is, maar blijkbaar is dit volgens KPN niet wat de update tegen houd.

Hoi @Dragonz, dit heeft in ieder geval te maken met dat er nog een Motorola ontvanger op je account geregistreerd staat of tot voor kort stond. Dit betekent dan niet dat jij dan nog zo een thuis hebt, maar dat deze (nadat hij omgewisseld/ingeleverd is) technisch niet losgekoppeld is. Dat kunnen we dan alsnog handmatig doen, en dan krijg je de update binnenkort. Vul hiervoor je forumprofiel even in en reageer hier als je dit gedaan hebt, dan kijken we dit na.   

Reputatie 7
Badge +30

Aansluitend op mijn bericht met reacties heb ik ook nog deze update: 

 

Uitrol van de het nieuwe menu bij mensen die Motorola 1853 ontvangers hebben

We zijn klaar met het uitfaseren van de Motorola 1903 en 1963 ontvangers die nog in omloop waren. Dat betekent dat we het nu toe hebben aan de laatste groep klanten die het nieuwe menu nog niet heeft. En dat zijn dus de mensen met minimaal één Motorola 1853. 

Er is de afgelopen tijd hard gewerkt om de software zo te maken dat deze ook goed functioneert op de 1853. Omdat dit natuurlijk wel een ouder model ontvanger is zijn er een paar dingen die op de 1853 niet beschikbaar zullen zijn die in de nieuwere modellen wel beschikbaar zijn. Het gaat dan om:

  • De carrousel overzichten waarbij je in de On Demand onderdelen filmposters ziet zijn niet beschikbaar. Deze onderdelen zijn alleen als lijst te bekijken.
  • Uitgelicht ontbreekt in het menu.
  • Gids en Terugkijken zijn in het menu nog twee items, zoals dit in het oude menu ook zo is. De optie Terugkijken opent dan de Gids, maar in verticale view.
  • Daarnaast is er nog een aanvullende gidsweergave beschikbaar: Simpel. Dit is een eenvoudigere weergave met een betere performance.

     

 

Op 11 mei gaan we een eerste pilot doen waarbij een kleinere groep klanten met 1853's het nieuwe menu krijgt. Het versienummer van deze software is NMC8.0.118_1HTML 4.121.201. Dat is dus een andere HTML versie dan de software die we voor de overige ontvangers sinds deze week uitrollen (dat is 4.120.209).

Daarna kijken we hoe het gaat met die klanten, en als dat allemaal goed loopt dan doen we de rest van 25 mei t/m 9 juni.

Reputatie 7
Badge +22

@Erik_ krijg de ZTE ZXV8001 deze uiterlijk ook:

Wauw! Dat ziet er gelikt uit! Toppie! 😉👍🏼

Reputatie 2

Wat is het typenummer van je tv, @MvE11?  En wat voor soort HDMI kabel zit er tussen? Heb je een andere in huis om te testen of het daarmee anders is? Wat is je huidige softwareversie?

@Pinkelmans, voor jou even dezelfde vragen, en het verzoek om je forumprofiel in te vullen. Dan kan ik dit meenemen.

@Erik_ dank voor de reactie , ik heb het profiel verder ingevuld  zoals je vroeg.

Onderstaand de gegevens waar je om vroeg.

Het betreft de Samsung ue65tu7000 laatste software versie : 14.20

Getest op een andere model Samsung , zelfde probleem helaas.

HDMI : 2.1 

Arris vip 9252v2 

HTML: 4.119.20

BMC 8.0118_1

DHL: 2.0.9

Rbl : 1.2.2

 

Reputatie 7
Badge +20

Aansluitend op mijn bericht met reacties heb ik ook nog deze update: 

 

Uitrol van de het nieuwe menu bij mensen die Motorola 1853 ontvangers hebben

 

 

Het verbaast mij dat de 1853 nog in omloop is.

Deze moeten gewoon allemaal vervangen worden door de 2260 of nieuwer.

 

Ik kreeg een paar jaar geleden als vervanger van de 2952 de 1853, daar was ik toen niet blij mee.

Erg traag en geen HD glas.

Was blij dat KPN hem snel omwisselde voor de HMB2260V2

 

Dus KPN, bij iedereen die nog een 1853 of ouder heeft, snel omruilen.

Hoeven jullie je daar ook niet meer bij updates op de concentreren en de gebruiker is zeker heel erg blij. 

 

Hoi @Dragonz, dit heeft in ieder geval te maken met dat er nog een Motorola ontvanger op je account geregistreerd staat of tot voor kort stond. Dit betekent dan niet dat jij dan nog zo een thuis hebt, maar dat deze (nadat hij omgewisseld/ingeleverd is) technisch niet losgekoppeld is. Dat kunnen we dan alsnog handmatig doen, en dan krijg je de update binnenkort. Vul hiervoor je forumprofiel even in en reageer hier als je dit gedaan hebt, dan kijken we dit na.   


Heb mijn profiel aangepast, en had al telefonisch contact gezocht met helpdesk. Maar de box staat nog steeds om mijn naam inderdaad. 
 

Eerste even voorop stellen dat ik tevreden ben over KPN hoor, maar snap alleen niet dat dit zo lang moet duren. Heb dit ook al een paar maanden geleden aangegeven dat er nog een oude box op mijn naam staat. Een half jaar geleden al. 
 

Nu hebben ze vandaag mijn Arris box omgeruild en heb een oudere gebruikte box retour gekregen. Leuke verassing na het openen van de doos en heb de van mij ook al retour gestuurd. Naar KPN XL winkel gereden en nu wel weer een nieuwe box gehad. Maar als het probleem is dat de oude (Motorola box) de update blokkeert waarom dan 2x de omruil actie inzetten als dit toch niet zal werken. 
 

Maar goed, misschien zou je even alsnog kunnen nakijken of de oude daadwerkelijk uit het systeem verwijderd is van mijn account. 

Reputatie 7
Badge +20

Hij was niet verwijderd. Dat heb ik nu voor je gedaan. 

Hij was niet verwijderd. Dat heb ik nu voor je gedaan. 

Dank je Bart.

Nou, dan maar even kijken of ik de update nu kan binnen slepen. Volgende keer kom ik direct hier naar toe ipv naar de helpdesk bellen :joy: . Helpdesk had dit afgelopen donderdag voor mij verwijderd. 

Herinstallatie gedaan, maar nog geen vernieuwd menu. Nog steeds oude software. 

Reputatie 7
Badge +20

Deze komt ook niet meteen, er komt nog een veegbatch waar je in meegenomen wordt. 

 

Worden die “veegbatchen” regelmatig uitgevoerd?

Reputatie 7
Badge +30

Die verwachten we snel, @Dragonz ! Ook de klanten met een Motorola 1853 worden spoedig naar het nieuwe menu omgezet. 

Reputatie 7
Badge +7

Die verwachten we snel, @Dragonz ! Ook de klanten met een Motorola 1853 worden spoedig naar het nieuwe menu omgezet. 

@Marcia_  Weet jij het antwoord op de vraag van @Dennis Schreve : 

https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/kpn-interactieve-tv-update-het-nieuwe-menu-501234?postid=1302042#post1302042

Oftewel, is HTML 4.121.201 specifiek en alleen voor de 1853? Of is die html-versie straks ook voor andere types (zoals de ZTE ZXV8001 en de VIP2952)? De tekst van @Erik_ is daarin namelijk niet helemaal duidelijk.

Reputatie 7
Badge +20

Die verwachten we snel, @Dragonz ! Ook de klanten met een Motorola 1853 worden spoedig naar het nieuwe menu omgezet. 

@Marcia_  Weet jij het antwoord op de vraag van @Dennis Schreve : 

https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/kpn-interactieve-tv-update-het-nieuwe-menu-501234?postid=1302042#post1302042

Oftewel, is HTML 4.121.201 specifiek en alleen voor de 1853? Of is die html-versie straks ook voor andere types (zoals de ZTE ZXV8001 en de VIP2952)? De tekst van @Erik_ is daarin namelijk niet helemaal duidelijk.

 

De 1853 krijgt HTML versie 4.121.201, de overige tv-ontvangers 4.120.209.