KPN introduceert KPN TV+

  • 27 September 2022
  • 2271 reacties
  • 128619 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2271 reacties

Gevonden dat zou moeten gebeuren als de afstandsbediening aan de TV wordt gekoppeld.

Bron 

En is de afstandsbediening van de 7022 niet gekoppeld aan de TV dan bedien je de volume van de box zelf!

Tja, dat menu ken ik. Wat ik dan een probleem vind, is dat de gebruiker 1 niveau hoger in het menu ook de afstandsbediening kan instellen. Maar heeft dáár dan niet de opties, die wel in het menu staan van jouw afbeelding. Ik denk dan ook dat dat de reden is dat veel mensen dit niet gevonden krijgen en tegen volumeproblemen aanlopen. 

Dat klinkt inderdaad vreemd en onlogisch.

Die kennisbank is dus echt nodig als er geen duidelijke handleiding wordt meegeleverd.

Reputatie 7

Tja, dat menu ken ik. Wat ik dan een probleem vind, is dat de gebruiker 1 niveau hoger in het menu ook de afstandsbediening kan instellen. Maar heeft dáár dan niet de opties, die wel in het menu staan van jouw afbeelding. Ik denk dan ook dat dat de reden is dat veel mensen dit niet gevonden krijgen en tegen volumeproblemen aanlopen. 

Die opties die @Galdor68 toont zijn ook alleen beschikbaar bij het (opnieuw) koppelen van de afstandsbediening, niet als deze al gekoppeld is.

Begrijp ik het dan goed dat klanten met audio problemen de boel niet goed hebben gekoppeld of dat menu nooit hebben gezien?

Het is voor mij onbegrijpelijk, of zelfs onacceptabel dat dit menu later niet meer benaderbaar is.

Reputatie 2

…...

Die opties die @Galdor68 toont zijn ook alleen beschikbaar bij het (opnieuw) koppelen van de afstandsbediening, niet als deze al gekoppeld is.

# wjb  Deze optie is bij mij nog gewoon te bereiken via open algemene instellingen, laatste optie -  afstandsbediening en accessoires en dan je afstandsbediening selecteren.

Reputatie 6
Badge +3

Begrijp ik het dan goed dat klanten met audio problemen de boel niet goed hebben gekoppeld of dat menu nooit hebben gezien?

Het is voor mij onbegrijpelijk, of zelfs onacceptabel dat dit menu later niet meer benaderbaar is.

Als je bedoelt de geluidsproblemen dat het geluid zacht staat, dit is te verhelpen, ook achteraf. Als je de andere geluidsproblemen in de fora bedoelt dat is iets met de dolby 5.1 stream naar het lijkt en niet bij iedereen. We wachten daarin op de volgende update

Reputatie 7
Badge +7

Die opties die @Galdor68 toont zijn ook alleen beschikbaar bij het (opnieuw) koppelen van de afstandsbediening, niet als deze al gekoppeld is.

Dan begrijp ik niet goed waarom ik de opties die Galdor68 laat zien, ook kan zien. Want mijn afstandsbediening is toch echt gekoppeld. 

Edit: En dat is wat @Calispera ook geconstateerd heeft.

Reputatie 7

…...

Die opties die @Galdor68 toont zijn ook alleen beschikbaar bij het (opnieuw) koppelen van de afstandsbediening, niet als deze al gekoppeld is.

# wjb  Deze optie is bij mij nog gewoon te bereiken via open algemene instellingen, laatste optie -  afstandsbediening en accessoires en dan je afstandsbediening selecteren.

Hier niet…

 

Reputatie 7
Badge +7

…...

Die opties die @Galdor68 toont zijn ook alleen beschikbaar bij het (opnieuw) koppelen van de afstandsbediening, niet als deze al gekoppeld is.

# wjb  Deze optie is bij mij nog gewoon te bereiken via open algemene instellingen, laatste optie -  afstandsbediening en accessoires en dan je afstandsbediening selecteren.

Hier niet…

Bijzonder. En vaag dus.

Begrijp ik het dan goed dat klanten met audio problemen de boel niet goed hebben gekoppeld of dat menu nooit hebben gezien?

Het is voor mij onbegrijpelijk, of zelfs onacceptabel dat dit menu later niet meer benaderbaar is.

Als je bedoelt de geluidsproblemen dat het geluid zacht staat, dit is te verhelpen, ook achteraf.

Het gaat mij inderdaad om het volume en vooral de manier waarop dit achteraf kan. Hier een externe app voor moeten gebruiken is gewoonweg niet klantvriendelijk. 

Reputatie 2

…...

Die opties die @Galdor68 toont zijn ook alleen beschikbaar bij het (opnieuw) koppelen van de afstandsbediening, niet als deze al gekoppeld is.

# wjb  Deze optie is bij mij nog gewoon te bereiken via open algemene instellingen, laatste optie -  afstandsbediening en accessoires en dan je afstandsbediening selecteren.

Hier niet…

Bijzonder. En vaag dus.

#wjb, ben je wel via Apparaat - Algemene instellingen - Afstandsbediening en accessoires gegaan. Bij mij wordt ook geen KPN afstandsbediening getoond maar IPTV_RC2_ATV. 

 

Reputatie 7

#wjb, ben je wel via Apparaat - Algemene instellingen - Afstandsbediening en accessoires gegaan.

Yep.

Reputatie 7
Badge +7

En ook vreemd @wjb dat jij de software van de afstandsbediening niet zou kunnen bijwerken… 

Die optie is bij mij hier wel zichtbaar (boven “Afstandsbediening software versie").

Reputatie 7

Het gaat mij inderdaad om het volume en vooral de manier waarop dit achteraf kan. Hier een externe app voor moeten gebruiken is gewoonweg niet klantvriendelijk. 

Hoe zie je dat voor je, je bent een Netflix film aan het kijken en wilt het volume aanpassen. Dan wil je natuurlijk niet naar één of ander menu maar hoe dan wel?

Reputatie 7
Badge +7

#wjb, ben je wel via Apparaat - Algemene instellingen - Afstandsbediening en accessoires gegaan. Bij mij wordt ook geen KPN afstandsbediening getoond maar IPTV_RC2_ATV. 

Even op de laatste optie klikken...

Reputatie 2

#wjb, misschien is een optie om de AB opnieuw te koppelen?. Misschien heeft met eerdere (beta)versies uit de testfase te maken. Wel of geen info opslaan oid.

Reputatie 7

#wjb, misschien is een optie om de AB opnieuw te koppelen?. Misschien heeft met eerdere (beta)versies uit de testfase te maken. Wel of geen info opslaan oid.

Ik mis de functionaliteit niet dus waarom zou ik.

En als het met eerdere (beta)versies te maken heeft dan is het aan de upgrade procedures van KPN om dit te herstellen.

Reputatie 7

En ook vreemd @wjb dat jij de software van de afstandsbediening niet zou kunnen bijwerken… 

Die optie is bij mij hier wel zichtbaar (boven “Afstandsbediening software versie").

En wat is de versie van de software op de afstandsbediening bij jou?

Het gaat mij inderdaad om het volume en vooral de manier waarop dit achteraf kan. Hier een externe app voor moeten gebruiken is gewoonweg niet klantvriendelijk. 

Hoe zie je dat voor je, je bent een Netflix film aan het kijken en wilt het volume aanpassen. Dan wil je natuurlijk niet naar één of ander menu maar hoe dan wel?

Het gaat mij erom dat die volume meteen op 100 procent moet staan bij het ingebruik nemen en op een gebruikers vriendelijke manier achteraf instelbaar. Tijdens het kijken naar wat dan ook gewoon via de volume knoppen van de afstandsbediening zèlf dat lijkt mij logisch. En moet men naar een submenu voor een fijnafstelling dat moet dan maar. In principe zou je dit maar een keer hoeven in te stellen. 100 % is in verband met oversturing mogelijk ook niet wenselijk.

Reputatie 1
Badge

En ook vreemd @wjb dat jij de software van de afstandsbediening niet zou kunnen bijwerken… 

Die optie is bij mij hier wel zichtbaar (boven “Afstandsbediening software versie").

En wat is de versie van de software op de afstandsbediening bij jou?

AB versie is: 0265.01.10

Reputatie 6
Badge +3

@Galdor68 1x google assistant geluid 100% zeggen en het blijft 100%. Verder geluid bedienen met afstandsbediening.als.deze.je tv en eventuele geluidssysteem is gekoppeld

Reputatie 7

AB versie is: 0265.01.10

Die heb ik dus ook. En dus valt er niets te updaten en zal de software van de afstandsbediening naar ik aanneem ook automatisch bijgewerkt worden. Er zou mijns inziens dan ook geen optie in het menu hoeven zijn voor het updaten van de software op de afstandsbediening.

@Galdor68 1x google assistant geluid 100% zeggen en het blijft 100%. Verder geluid bedienen met afstandsbediening.als.deze.je tv en eventuele geluidssysteem is gekoppeld

Dat gaat hier dus nooit gebeuren. Alle spraakgestuurd opties gaan hier meteen uit punt. Voor ons geen Alexa, Siri of Google Assistant. 

Ik lees nog geen bevestiging op mijn vaststelling dat de klanten waar het volume wel laag is dus nooit de door mij geposte keuze scherm hebben gezien. Want dan is het ingebruik nemen en instellen blijkbaar niet heel duidelijk.

Reputatie 6
Badge +3

…...

Die opties die @Galdor68 toont zijn ook alleen beschikbaar bij het (opnieuw) koppelen van de afstandsbediening, niet als deze al gekoppeld is.

# wjb  Deze optie is bij mij nog gewoon te bereiken via open algemene instellingen, laatste optie -  afstandsbediening en accessoires en dan je afstandsbediening selecteren.

Hier niet…

 

Als je in instellingen een stap verder gaat bij apparaat, zie je ook nog een kopje afstandsbedieningen en accessoires, daar doelen ze op denk ik

Reputatie 7

…...

Die opties die @Galdor68 toont zijn ook alleen beschikbaar bij het (opnieuw) koppelen van de afstandsbediening, niet als deze al gekoppeld is.

# wjb  Deze optie is bij mij nog gewoon te bereiken via open algemene instellingen, laatste optie -  afstandsbediening en accessoires en dan je afstandsbediening selecteren.

Hier niet…

 

Als je in instellingen een stap verder gaat bij apparaat, zie je ook nog een kopje afstandsbedieningen en accessoires, daar doelen ze op denk ik

Ik zit al op dat diepste niveau en precies daar waar aangegeven (open algemene instellingen, laatste optie -  afstandsbediening en accessoires en dan je afstandsbediening selecteren).

Reputatie 7
Badge +9

wjb mist inderdaad een optie, ik heb deze wel, zie hieronder. En, bij mij staat 'L8' achter 'KPN afstandsbediening'. Is mij nooit eerder opgevallen, weet dus ook niet wat dit betekent. Nog iemand met 'L8'?

Verder heb ik nog een bijwerk optie, die zie ik bij wjb ook niet. Maar, hij kan dan weer die naam wijzigen. Die optie heb ik niet... Misschien andere Android/KPN app versie?