Live TV pauzeren en foutcode stb-nmc-400 op ontvanger

  • 27 January 2021
  • 203 reacties
  • 8034 keer bekeken
Live TV pauzeren en foutcode stb-nmc-400 op ontvanger
Reputatie 7
Badge +16

We krijgen meerdere meldingen binnen dat live pauzeren leidt tot de foutcode stb-nmc-400.
We verzamelen nu zoveel mogelijk informatie om na te gaan waar het probleem precies ligt. 

 

Welke informatie hebben we van je nodig?

  • Op welk tv-ontvanger(s) ervaar je het probleem?
    • Type ontvanger
    • Serienummer (onderop)
  • Welke software versie van interactieve heb je?
    Te vinden onder: Menu → Instellingen → Informatie 
    Check HTML en NMC versie
  • Op welke datum en tijdstip trad het probleem op?
  • Bij welke zender(s) ervaar je dit probleem? 
  • Ingevuld forumprofiel: klantnummer, postcode en huisnummer
     

We gaan er al vanuit dat de TV ontvanger al eens herstart of gereset is, maar dat dit probleem dan nog steeds speelt.
Alle informatie met betrekking tot dit probleem zijn welkom en helpen ons in het onderzoek naar de oorzaak en oplossing! Alvast bedankt!

 

Aanvulling:
​​​​​​
​De foutcode ‘verbinding met zender verbroken stb-nmc-400’ geeft aan dat de verbinding tussen tv ontvanger en het tv netwerk (tijdelijk) verstoord is. Vaak komt dit omdat de verbinding tussen tv ontvanger en Experia Box niet optimaal is. Naar verhouding zien we dat het meest voorkomen als je een draadloze verbindingsset gebruikt. Is dat bij jou het geval? Kijk hier dan eerst naar. Herkoppel je draadloze adapters, of vervang het door een kabel. ​​​​​​Ook kan je deze foutcode krijgen als je een hele lage bandbreedte hebt. In dat geval kunnen wij er ook niet heel veel aan doen. Zelf kun je het dan zo veel mogelijk optimaliseren door zo min mogelijk ander gebruik van internet te maken tijdens het tv kijken. 

Is je bandbreedte voldoende, en is de tv ontvanger goed aangesloten, en heb je een Frisse Start van de ontvanger gedaan maar heb je deze foutcode nog steeds regelmatig? Dan kun je dit hier komen melden. Ook als het niet alleen maar gebeurt in combinatie met live pauzeren.​​​​​​

Indien je bovenstaande allemaal hebt gecontroleerd, willen we je adviseren om een eigen topic aan te maken, contact op te nemen met onze klantenservice via het nummer 0800 0402 of een chat te starten op onze contactpagina. We zullen natuurlijk wel signalen blijven doorzetten naar de technische collega's n.a.v. de losse topics.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

203 reacties

Reputatie 7
Badge +19

@jobje73 Als er reacties verdwenen zijn bij het verplaatsen van berichten, is dat natuurlijk niet de bedoeling, excuus daarvoor. 

Als we je kunnen helpen met deze foutmelding, dan raad ik je aan om het startbericht in dit topic even door nemen.

Reputatie 6
Badge +3

@jobje73 Als er reacties verdwenen zijn bij het verplaatsen van berichten, is dat natuurlijk niet de bedoeling, excuus daarvoor. 

Als we je kunnen helpen met deze foutmelding, dan raad ik je aan om het startbericht in dit topic even door nemen.

Nee. Ze zijn niet verdwenen na het verplaatsen hier naar toe. Ze hebben hier meerdere (ik heb ze niet geteld) dagen gestaan. Elke dag kwam ik hier weer even kijken of er al een antwoord/ reactie kwam. Tot ik vanavond zag dat mijn posts zijn verdwenen. Dus graag terugzetten omdat ze hier thuishoren en ik benieuwd ben naar het antwoord.

Reputatie 7
Badge +30

@jobje73, ik heb je berichten weer samengevoegd met dit topic. Het was verplaatst vanuit het tv menu topic naar hier, maar vervolgens weer afgesplitst naar een los topic omdat je het niet hebt i.c.m. live pauzeren. Voor 't gemak heb ik het nu wel weer samengevoegd hiermee. 

 

Inhoudelijk heb ik verder nog niets toe te voegen aan het topic. Het is in onderzoek om te kijken wat er speelt rondom deze foutcode. Zodra we meer weten komen we dat hier melden.

In het algemeen, voor iedereen in dit topic, geldt dat deze foutcode aangeeft dat de verbinding tussen je ontvanger en ons netwerk even verbroken is. In de meeste gevallen zien we dat dit dan aan de thuissituatie ligt en dat de verbinding tussen ontvanger en Experia Box niet optimaal is. Maar als het regelmatig specifiek voorkomt in combinatie met live pauzeren, of je hebt er heel veel last van en de thuissituatie is in orde (rechtstreeks bekabeld aangesloten, voldoende bandbreedte beschikbaar), dan kan het ook z'n oorzaak aan onze kant vinden. En in dat geval ben je in dit topic op je plek.

Reputatie 2

Helaas was de oplossing die ik gevonden dacht te hebben niet de oplossing voor het probleem.

Kabels vervangen, nieuwste firmware DVS, resets en zelfs aangeraden switch van Netgear gekocht (SG108E), maar storingscode STB-NMC-400 blijft toch terugkomen of als deze niet komt dan bevriest het beeld voor een poosje.

Ik ga me toch afvragen of het niet aan het modem zelf ligt.  Het is al een oudje die ik al vele jaren heb sinds de start dat Telfort met interactieve TV op de markt kwam.

Ik heb de Experiabox V8 en bij Telfort ben ik met dit zelfde modem van ADSL naar VDSL gegaan en van VDSL naar glasvezel, dus zonder van model te veranderen.

Mijn glasvezelverbinding is 50/50 en bij Telfort gaf dit nooit problemen.

Maar nu las ik dat de verbinding bij KPN net even anders is dan de verbinding bij bij Telfort en dat het modem V8 niet altijd geschikt is voor glasvezel.

Oude klanten van Telfort zijn overgezet naar KPN, maar sindsdien heb ik wel de problemen.

Ik heb nog steeds het oude Telfort modem in combinatie met glasvezel en heb bij het overzetten naar KPN ook geen ander KPN modem gehad.

Ik vraag mij af of het zou kunnen dat het modem de oorzaak zou kunnen zijn en of het niet beter is een KPN modem te gaan gebruiken?

Liever heb ik dat niet omdat ik ook een sip account heb die wel in het V8 modem gezet kan worden, maar niet in de versies daarna, omdat KPN dat niet vrijgegeven heeft.

Mijn vraag luidt dan ook of mijn oude Experiabox V8 de overstap van Telfort naar KPN wel aan kon omdat er volgens anderen wel verschil zit tussen beide netwerken, dIe mogelijk nu leiden tot problemen????

 

wij zijn nog niet zo lang klant bij kpn tv en hebben een paar maanden goed gebruik kunnen maken van  de diensten van KPN maar krijgen nu om de haverklap  melding 

Foutcode stb-nmc-400 op de tv-ontvanger

en als ik het zo lees, heel veel mensen en wordt het niet echt opgelost. Alle tips en links op de site gevolgd, helpt niets. Systeembeheerder erbij gehad, die geeft aan dat dit niet op te lossen is middels jullie tips en het probleem echt bij KPN Ligt. 

Nu lees ik dat dit geen topic is en gesloten maar het is blijkbaar niet opgelost. Hoe nu verder?

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

We krijgen meerdere meldingen binnen dat het live pauzeren leidt tot de foutcode stb-nmc-400.
We verzamelen nu zoveel mogelijk informatie om na te gaan waar het probleem precies ligt. 

Welke informatie hebben we van je nodig?

  • Op welk tv-ontvanger(s) ervaar je het probleem?
    - Type ontvanger
    - Serienummer (onderop)
  • Welke software versie van interactieve heb je?
    Te vinden onder: Menu → Instellingen → Informatie 
    Check HTML en NMC versie
  • Op welke datum en tijdstip trad het probleem op?
  • Bij welke zender(s) ervaar je dit probleem? 
  • Ingevuld forumprofiel: klantnummer en postcode en huisnummer
     

We gaan er al vanuit dat de TV ontvanger al eens herstart of gereset is, maar dat dit probleem dan nog steeds speelt.
Alle informatie met betrekking tot dit probleem zijn welkom en helpen ons in het onderzoek naar de oorzaak en oplossing! Alvast bedankt!

Ik heb dit probleem ook.Heb hier al vaker over gebeld.

Gisteren weer 3 kwartier aan de telefoon gezeten met een medewerker.Alles geprobeerd…...alle stekkers eruit…..gereset…...tv naar fabrieksinstellingen.Volgens de medewerker moet ik maar kabels gaan trekken😡😡.Dat zou de enige oplossing zijn.

Wij hebben in december een nieuwe modem gekregen.Een KPN monteur heeft alles aangesloten.Maar voor dit probleem komt er geen monteur langs volgens de medewerker.

Ook een compensatie voor dit ongemak en de tijd die ik aan de telefoon zat met KPN zit er niet in.

Sinds ons Telfort abonnement overgezet is naar KPN zijn er problemen!!!

Reputatie 7
Badge +19

@MCBH Ik lees dat je al een boel geprobeerd hebt. Niet fijn dat je nog last van de foutmelding hebt. Als er iets verandert waardoor je een nieuw modem nodig zou hebben, dan zorgen we ervoor dat je een nieuwe krijgt. Je verbinding is bij de overgang van Telfort naar KPN hetzelfde gebleven, dus dat je nog hetzelfde modem hebt is geen probleem. Heb je ook het startbericht in dit topic doorgenomen?

@Jub @AenH Lastig dat jullie er ook last van hebben. Goed dat jullie het aankaarten. Ik raad je aan om het startbericht even goed door te nemen, daarin staat meer informatie over deze foutmelding. Alle informatie en input is welkom.

Reputatie 2

@Alexandra 

Ja ik heb het start bericht in dit topic ook gelezen.

Afgelopen dagen veel bezig geweest met ontvangers /modem en switch.

Het gaat nu een stuk beter, veel minder melding, enkele keer nog wel gehad. Maar gisteren bijvoorbeeld de hele dan niet meer.

Ik kijk het nog even zo aan hoe het zich verder nu gaat ontwikkelen, maar ik denk dat er ook een probleem aan KPN kant zit.

Als ik zo de berichten lees lijkt het vooral veel ex Telfort klanten te treffen en zijn er ook significant meer storingen opgetreden na de update(s).

Ik hoop dat KPN zich blijft inzetten om te achterhalen waarom zoveel mensen nu opeens zoveel last hebben van deze storing.

Mvg,

 

MCBH

De afgelopen dagen een paar keer lang aan de telefoon gezeten met KPN, iedere keer goed en vriendelijk te woord gestaan; ook volgens afspraak teruggebeld door een andere afdeling, die regelde ee n monteur die vandaag is geweest, die heeft alles nagekeken en, na 2 uurtjes testen, bellen,  modem vervangen en so far so good! Alles werkt weer, fingers crossed dat het zo blijft maar KPN medewerkers hebben zich ingespannen om het op te lossen, ben tevreden!

 

STB-NMC-400.

Frisse start uitgevoerd, update gedraaid, storing blijft aanwezig!

Nogmaals alle kabels nagelopen, geen afwijkingen.

Erg vervelend..

 

@kpn Bij deze verzoek tot vervanging apparatuur

 

(postcodegebied 8325)

Reputatie 7

Welk type TV ontvanger heb je?

Welke Experia Box heb je?

Is de TV onvtvanger rechtstreeks op de Experia Box aangesloten of zit daar nog iets tussen zoals een switch en/of "draadloze" verbindingsset? (Merk en type)

Welk type TV ontvanger heb je?

Welke Experia Box heb je?

Is de TV onvtvanger rechtstreeks op de Experia Box aangesloten of zit daar nog iets tussen zoals een switch en/of "draadloze" verbindingsset? (Merk en type)

 

 

 

Type experia box VIP2952

 

1x rechtstreeks en 1x middels draadloze verbindingsset (KPN eigen). 

Beide ontvangers zijn van Arris geen 4K en ervaren dezelfde problemen.

 

 

Reputatie 7

Hebben beide TV ontvangers er last van of alleen de TV ontvanger die via die "draadloze" verbindingsset is aanagesloten?

Wat als je alle adapters van  de "draadloze" verbindingsset eens loskoppelt, heeft de bekabeld aangesloten adapter dan nog steeds problemen?

Hebben beide TV ontvangers er last van of alleen de TV ontvanger die via die "draadloze" verbindingsset is aanagesloten?

Wat als je alle adapters van  de "draadloze" verbindingsset eens loskoppelt, heeft de bekabeld aangesloten adapter dan nog steeds problemen?

Beide ontvangers zelfde issues, met bedraad en draadloos. Ook enkel bedraad aangesloten, nog steeds issues. 

Reputatie 7

Beide ontvangers zelfde issues, met bedraad en draadloos. Ook enkel bedraad aangesloten, nog steeds issues. 

Aangezien beide TV ontvangers hier blijkbaar ineens last van hebben is de kans klein dat de oorzaak in de TV ontvanger zelf zou zitten immers dan zou je verwachten één van de twee stuk zou gaan en niet allebei.

Wat je nog zou kunnen doen is de Experia Box herstarten en als dat niet helpt kijken of er een storing is op de postcode van jouw oma.

Helaas is KPN niet zo snel met het vermelden van storingen, dus ook als er geen storing vermeld wordt kan dat nog steeds wel het geval zijn.

Ik hoop overigens dat een herstart van de Experia Box het probleem zal verhelpen.

Beide ontvangers zelfde issues, met bedraad en draadloos. Ook enkel bedraad aangesloten, nog steeds issues. 

Aangezien beide TV ontvangers hier blijkbaar ineens last van hebben is de kans klein dat de oorzaak in de TV ontvanger zelf zou zitten immers dan zou je verwachten één van de twee stuk zou gaan en niet allebei.

Wat je nog zou kunnen doen is de Experia Box herstarten en als dat niet helpt kijken of er een storing is op de postcode van jouw oma.

Helaas is KPN niet zo snel met het vermelden van storingen, dus ook als er geen storing vermeld wordt kan dat nog steeds wel het geval zijn.

Ik hoop overigens dat een herstart van de Experia Box het probleem zal verhelpen.

Ook al gedaan en gezocht naar updates... ook zonder het gewenste resultaat..

Reputatie 7
Badge +17

@GertS Kun je ons voorzien van de gevraagde informatie (zie startbericht)?

@GertS Kun je ons voorzien van de gevraagde informatie (zie startbericht)?

Dat doe ik privé. Gezien de gevoelige info.

Reputatie 7

@GertS Kun je ons voorzien van de gevraagde informatie (zie startbericht)?

Dat doe ik privé. Gezien de gevoelige info.

In het startbericht wordt gevraagd om jouw forumprofiel in te vullen. De velden waar "privé" bij staat zijn alleen door jou en de KPN moderator te lezen. Alle andere informatie waar om gevraagd wordt kan eigenlijk niet "gevoelig" zijn.

@GertS Kun je ons voorzien van de gevraagde informatie (zie startbericht)?

Dat doe ik privé. Gezien de gevoelige info.

In het startbericht wordt gevraagd om jouw forumprofiel in te vullen. De velden waar "privé" bij staat zijn alleen door jou en de KPN moderator te lezen. Alle andere informatie waar om gvraagd wordt kan eigenlijk niet "gevoelig" zijn.

Ga er even mee bezig als ik bij mijn oma ben.

Reputatie 7
Badge +30

Hoi allen. We hebben de afgelopen tijd jullie meldingen hier intern doorgezet en daar is naar gekeken. Het netwerk voor interactieve tv bestaat in grote lijnen uit een verzameling aan servers waar de videostreams vandaan komen, en waar ook de boel wordt opgeslagen als je live tv of een opname pauzeert. Waar jouw tv-ontvanger verbinding mee maakt, wordt voornamelijk bepaald door je regio. Wat we zagen is dat in regio Almere naar verhouding wat meer klachten voorkwamen. Daar hebben we afgelopen week dan ook aanpassingen gedaan aan de servers waarmee we verwachten dat het beter gaat. 

We zijn dan ook benieuwd of degene in die regio nu ook een verbetering zien, bijvoorbeeld @Tweeus, @cor01, @richardvries?

 

Voor overige regio's zien we op het moment niet iets dat eruit springt als (potentiële) oorzaak. Dat wil dan niet zeggen dat er niets aan de hand is aan onze kant, we kijken verder.

Wil wel zeggen dat ook de thuissituatie een factor blijft. Sluit, als je dat niet al hebt, tv ontvangers bij voorkeur bekabeld aan op de Experia Box, met goede kabels. 

Reputatie 6
Badge +3

Hoi allen. We hebben de afgelopen tijd jullie meldingen hier intern doorgezet en daar is naar gekeken. Het netwerk voor interactieve tv bestaat in grote lijnen uit een verzameling aan servers waar de videostreams vandaan komen, en waar ook de boel wordt opgeslagen als je live tv of een opname pauzeert. Waar jouw tv-ontvanger verbinding mee maakt, wordt voornamelijk bepaald door je regio. Wat we zagen is dat in regio Almere naar verhouding wat meer klachten voorkwamen. Daar hebben we afgelopen week dan ook aanpassingen gedaan aan de servers waarmee we verwachten dat het beter gaat. 

We zijn dan ook benieuwd of degene in die regio nu ook een verbetering zien, bijvoorbeeld @Tweeus@cor01@richardvries?

 

Voor overige regio's zien we op het moment niet iets dat eruit springt als (potentiële) oorzaak. Dat wil dan niet zeggen dat er niets aan de hand is aan onze kant, we kijken verder.

Wil wel zeggen dat ook de thuissituatie een factor blijft. Sluit, als je dat niet al hebt, tv ontvangers bij voorkeur bekabeld aan op de Experia Box, met goede kabels. 

Heb ik, alles bekabeld. Ligt het niet aan.

Ik heb nu de laatste weken de foutmelding stb-nmc-400 op de meeste zenders/kanalen. 
Dit probleem is deze deze maand begonnen, nog voordat de 'trage gids update' geïnstalleerd werd.

Op mijn netwerk is deze maand niets veranderd. Ben na 15 jaar Ziggo klant te zijn geweest nu half jaar klant bij kpn echter nog nooit zoveel problemen met iptv gehad als bij kpn afgelopen 6 maand.

Er is een paar week geleden wel aan het netwerk in de wijk gewerkt wat voor een verbeterde gebruikservaring had moeten zorgen... helaas...

Reputatie 7
Badge +30

Stingone, hoe is/zijn jouw ontvanger(s) aangesloten op de Experia Box?

Stingone, hoe is/zijn jouw ontvanger(s) aangesloten op de Experia Box?

Alles direct met kabels. Het was het een maand of 2 stabiel. Maar sinds week of twee dagelijks problemen. Als ik heen en weer ga tussen zenders is de melding weer even weg. Soms uren goed, soms binnen paar minuten weer terug. Ook de ontvangers als opnieuw opgestart/reset.