Pilot

Pilot TV van KPN: Het nieuwe tv-menu

  • 17 April 2020
  • 342 reacties
  • 17482 keer bekeken
Pilot TV van KPN: Het nieuwe tv-menu
Reputatie 7
Badge +25

[Update 18-06-2020] 

We hebben een nieuw topic aangemaakt over het nieuwe menu: KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

Daar kun je terecht voor uitleg over, feedback op, en ervaringen met het nieuwe menu. Dit topic is gesloten.

[Update 23-04-2020] aanmelden is niet meer mogelijk. 

Het tv-menu op de tv-ontvanger van KPN wordt binnenkort vernieuwd. Tv kijken wordt nu nóg overzichtelijker en makkelijker. Benieuwd wat er allemaal verandert? Doe dan mee met onze technische pilot en zet samen met ons de laatste puntjes op de i.
 

De TV afdeling van KPN is de afgelopen periode bezig geweest met 3 belangrijke vernieuwingen op de tv-ontvanger:

  1. Een nieuw grafisch menu voor meer overzicht en gebruiksgemak.
  2. De tv ontvangers zijn geschikt gemaakt voor ons nieuwe tv platform waar de iTV apps en website ook al gebruik van maken. Zo heb je, hoe je ook kijkt, altijd een vergelijkbare ervaring.
  3. Op de Arris VIP5202 tv ontvanger hebben we een HDR-optie toegevoegd. Je hebt dan zelf de keuze of je HDR op aan, automatisch, of uit zet.

We willen deze vernieuwingen graag met een groep enthousiaste KPN-klanten verder testen en verbeteren.
 

Wat verwachten we van jullie?

Als je geselecteerd wordt voor de testgroep migreren we je interactieve tv account naar het nieuwe platform. Dit betekent dat alle tv ontvangers die je in huis hebt dan het nieuwe menu krijgen. Je behoudt al je instellingen en opnames.

Gedurende de testperiode, ongeveer 1 à 2 maanden, krijg je toegang tot een besloten deel van het KPN forum. We geven je daar regelmatig opdrachten of stellen vragen. Het is de bedoeling dat je daar reageert met je ervaringen. Zo kunnen we, aan de hand van jullie feedback, de software nog beter maken.
 

Voorwaarden voor deelname:

  1. Je hebt een KPN abonnement met interactieve Televisie. Heb je Telfort, XS4ALL of een KPN Kleinzakelijk abonnement, dan kun je niet meedoen.
  2. Je hebt alleen tv ontvangers van het type Arris VIP5202, Arris VIP2952 of Arcadyan HMB2260
  3. Indien je (ook) gebruik maakt van een tv ontvanger type Motorola 1853, Motorola 1903, Motorola 1963 of ZTE ZXV8001 ben je helaas van deelname uitgesloten. Dit omdat de 1903 en 1963 vooralsnog niet overgaan naar het nieuwe menu. De software voor de 1853 en 8001 is op dit moment nog niet gereed
  4. Je hebt een account op het KPN forum. Heb je die nog niet, maak hem aan voor je het aanmeldformulier invult.
  5. Bij vragen/problemen wat betreft je TV tijdens de pilot, gaat alle communicatie via het KPN forum.

We hebben een nieuw topic aangemaakt over het nieuwe menu: KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

Daar kun je terecht voor uitleg over, feedback op, en ervaringen met het nieuwe menu. Dit topic is gesloten.

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

342 reacties

Reputatie 7
Badge +16

  ​Een van de posts hier heeft mij trouwens erg verbaasd. Iemand schreef dat de website en app al gebruik maken van het nieuwe platform en dat de tv-ontvangers nu nog gebruik maken van het “oude” platform. Om eerlijk te zijn, het eerste wat ik dacht was:  “Wat? 2 platformen tegelijkertijd in gebruik??? Geen wonder dat er sync-problemen zijn.” Maar goed, hopelijk gaat het straks beter.

 

Dit is al even zo. Het is zelf zo dat in mijn geval dat als ik een opname verwijder via tv.kpn.com, hij gewoon op de ontvanger aanwezig blijft. Misschien heeft het indirect ook wel met '’jouw'’ sync probleem te maken. 

Reputatie 7
Badge +22

Misschien heeft het indirect ook wel met '’jouw'’ sync probleem te maken. 

@ChrisWissink het is niet alleen bij @Katana321, dit fenomeen heb ik ook. Ik weet niet wat je precies bedoeld met “jou” sync probleem te maken heeft. Want net wat ik al zeg, die heb die fenomeen ook. :wink:

Reputatie 7
Badge +16

@ChrisWissink het is niet alleen bij @Katana321, dit fenomeen heb ik ook. Ik weet niet wat je precies bedoeld met “jou” sync probleem te maken heeft. Want net wat ik al zeg, die heb die fenomeen ook. :wink:

Met '’jouw'’ bedoel ik het probleem waar @Katana321 een beetje mee loopt, dit bericht was eigenlijk aan deze persoon gericht.  Had even gemist in deze hele conversatie dat jij hier ook mee te maken had. Afijn laten we hopen dat de pilot het probleem gaat tackelen. We gaan het meemaken (jij helaas nog niet want je hebt de 8001 en kan niet testen :disappointed_relieved: )

Edit :

Quotje iets kleiner gemaakt om de boel een beetje overzichtelijk te houden. 

Reputatie 7
Badge +7

@ChrisWissink het is niet alleen bij @Katana321, dit fenomeen heb ik ook. Ik weet niet wat je precies bedoeld met “jou” sync probleem te maken heeft. Want net wat ik al zeg, die heb die fenomeen ook. :wink:

Met '’jouw'’ bedoel ik het probleem waar @Katana321 een beetje mee loopt, dit bericht was eigenlijk aan deze persoon gericht.  Had even gemist in deze hele conversatie dat jij hier ook mee te maken had. Afijn laten we hopen dat de pilot het probleem gaat tackelen. We gaan het meemaken (jij helaas nog niet want je hebt de 8001 en kan niet testen :disappointed_relieved: )

Edit :

Quotje iets kleiner gemaakt om de boel een beetje overzichtelijk te houden. 

@Dennis Schreve  en @ChrisWissink Ik heb net alle mogelijke opname-manieren getest en getimed. Ik moet zeggen, het valt mij niet tegen. Waar in het verleden een geplande opname op de ontvanger beneden pas na 20 tot meer dan 60 minuten op de ontvanger boven verscheen, is het nu een minuten-kwestie.

@Dennis Schreve  heb jij op dit moment dezelfde ervaring? Is het bij jou ook beter dan in het verleden?

De eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik in het verleden de tv-ontvangers anders had aangesloten dan nu. Toen met de devolo's op beide ontvangers ertussen, nu beide ontvangers rechtstreeks bedraad aangesloten op de experiabox.

Reputatie 7

 

Beetje laat mailtje :joy:

Reputatie 5
Badge +3

Aangemeld. Actief meedenken bij het verbeteren van de dienstverlening door KPN.

Ik heb me ook aangemeld

Reputatie 7
Badge +21

Ik krijg nu het verzoek van de KPN om me aan te melden, maar dat gaat toch niet, omdat ik weliswaar een 5202 heb maar ook een 8001

Reputatie 7
Badge +22

Ik krijg nu het verzoek van de KPN om me aan te melden, maar dat gaat toch niet, omdat ik weliswaar een 5202 heb maar ook een 8001

Volgens mij kan het dan wel, je hebt 1 Arris 5202. Misschien dat @Paul_ je wat meer over kan zeggen. @wjb heeft ook één 8001, maar heeft ook HD ontvangers. Volgens mij heeft hij de HMB2260. 

Reputatie 7

Ik krijg nu het verzoek van de KPN om me aan te melden, maar dat gaat toch niet, omdat ik weliswaar een 5202 heb maar ook een 8001

Volgens mij kan het dan wel, je hebt 1 Arris 5202. Misschien dat @Paul_ je wat meer over kan zeggen. @wjb heeft ook één 8001, maar heeft ook HD ontvangers. Volgens mij heeft hij de HMB2260. 

En ik kan dus ook niet deelnemen aan de pilot.

Reputatie 7
Badge +22

En ik kan dus ook niet deelnemen aan de pilot.

Toch vreemd, je hebt maar één 4K ontvanger, en de rest is HD. Het zou toch niet uit moeten maken hoeveel HD ontvangers je hebt? Er zullen ook klanten zijn die maar 1 HD ontvanger hebben bij hun abonnement. 😉

Reputatie 7
Badge +25

 

Beetje laat mailtje :joy:

Voor jou wellicht. Maar we willen iedereen in die speciale softwaregroep de kans geven om eraan deel te nemen, mits zij aan de voorwaarden voldoen.

Ik krijg nu het verzoek van de KPN om me aan te melden, maar dat gaat toch niet, omdat ik weliswaar een 5202 heb maar ook een 8001

Jij zit ook in die speciale softwaregroep? Met een 8001 gaat het inderdaad nog niet. Volgens mij is de mail naar iedereen in die groep gestuurd, maar moet er inderdaad wel aan de voorwaarden worden voldaan.

Ik krijg nu het verzoek van de KPN om me aan te melden, maar dat gaat toch niet, omdat ik weliswaar een 5202 heb maar ook een 8001

Volgens mij kan het dan wel, je hebt 1 Arris 5202. Misschien dat @Paul_ je wat meer over kan zeggen. @wjb heeft ook één 8001, maar heeft ook HD ontvangers. Volgens mij heeft hij de HMB2260. 

Nee Dennis. Nog even een keertje de voorwaarden doorlezen. Wjb kan ook niet meedoen.

Reputatie 5
Badge +6

heeft iedereen nou dus al een mail gehad? 

Zoja, dan heb ik niks gekregen

Badge

NET AANGEMELD nu wachten ?

Krijg ik nog bericht of de deelname is aangekomen?

NET AANGEMELD nu wachten ?

Krijg ik nog bericht of de deelname is aangekomen?

NET AANGEMELD nu wachten ?

Krijg ik nog bericht of de deelname is aangekomen?


Niets gehoord of gezien?

 

Reputatie 7

Heren, niet zo paniekerig,… Indien je bent uitgeloot wordt je per mail wel op de hoogte gesteld,…. De week is nog steeds niet voorbij,…

Reputatie 1

Dit willen jullie van KPN niet horen, maar dit gedoe heeft mij wel naar CAIWAY gejaagd, waar ik nu alles heb ondergebracht. TV/INTERNET/BELLEN/MOBIEL. En denk niet dat er iemand van de KPN hier van wakker ligt …… 
Inmiddels een maand onder de pannen met ‘strak’ internet en TV.

Er is dus ook een alternatief.

Reputatie 7
Badge +25

heeft iedereen nou dus al een mail gehad? 

Zoja, dan heb ik niks gekregen

Neenee, we hebben het over de klanten die in de speciale softwaregroep zitten n.a.v. klachten over HDR. 

 

Reputatie 5
Badge +6

heeft iedereen nou dus al een mail gehad? 

Zoja, dan heb ik niks gekregen

Neenee, we hebben het over de klanten die in de speciale softwaregroep zitten n.a.v. klachten over HDR. 

 

Oke …

 

Reputatie 7
Badge +16

Dit willen jullie van KPN niet horen, maar dit gedoe heeft mij wel naar CAIWAY gejaagd, waar ik nu alles heb ondergebracht. TV/INTERNET/BELLEN/MOBIEL. En denk niet dat er iemand van de KPN hier van wakker ligt …… 
Inmiddels een maand onder de pannen met ‘strak’ internet en TV.

Er is dus ook een alternatief.

[confused]Omdat Caiway het nieuwe tv menu van KPN al had?

Reputatie 4
Badge +5

Dit willen jullie van KPN niet horen, maar dit gedoe heeft mij wel naar CAIWAY gejaagd, waar ik nu alles heb ondergebracht. TV/INTERNET/BELLEN/MOBIEL. En denk niet dat er iemand van de KPN hier van wakker ligt …… 
Inmiddels een maand onder de pannen met ‘strak’ internet en TV.

Er is dus ook een alternatief.

[confused]Omdat Caiway het nieuwe tv menu van KPN al had?

Denk van niet want komt nog in een test fase zit moet nog uitgerold naar de testers dus voordat naar de partners gaat Telfort enzz komt eerst bij kpn zelf dus dat lijkt me sterk dat caiway al heeft

Reputatie 4
Badge +5

heeft iedereen nou dus al een mail gehad? 

Zoja, dan heb ik niks gekregen

Neenee, we hebben het over de klanten die in de speciale softwaregroep zitten n.a.v. klachten over HDR. 

 

Klopt had er een mail over dat ik me hier kon aan melden had ik al gedaan

Reputatie 6
Badge +8

Grappig…. Ik zit ook in die speciale softwaregroep, maar ik heb dus geen enkele mail gezien.

Wel heb ik me dit weekend al ingeschreven n.a.v. het artikel op Tweakers.net. Ik ben benieuwd of ze een van de mede-aanstichters van toen wel in de test-groep willen hebben. Zeker gezien het feit ik bovenstaande mail ook al niet heb gekregen. 

KPN zal wel een speciaal vinkje naast mijn naam hebben staan ;-)

Reputatie 5
Badge +4

Had mijn eigen al een tijdje geleden aangemeld, maar hoor niks meer?🤔

 

Is het al gestart of was ik te laat? 😬

Reputatie 7
Badge +25

Keep calm. Nog niet gestart. We willen iedereen even de kans geven om zich aan te melden. Ook alle gegevens even op een rij. Ook willen we vanavond niets doen vanwege persconferentie.

Komt allemaal goed. Ik doe hier ook wel even een berichtje zodra er daadwerkelijk wat gaat gebeuren. 

KPN zal wel een speciaal vinkje naast mijn naam hebben staan ;-)

Nope, geen speciaal vinkje voor jou. :worried:

Reputatie 7
Badge +16

Komt allemaal goed. Ik doe hier ook wel even een berichtje zodra er daadwerkelijk wat gaat gebeuren. 

 

Whoop Whoop, nu al zin in. :nerd: