Beantwoord

Updates Interactieve TV Ontvangers 2021

  • 30 June 2021
  • 609 reacties
  • 38722 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van het forum of stel je vraag in een nieuw topic.

609 reacties

Reputatie 7
Badge +30

@Erik_ in deze HTML (4.132.216) heeft bij informatie ook “Verificatienummer” erbij gekregen. Waar is dat voor?

Geen idee, ga ik navragen.

 

Interactieve TV Update december 2021

HTML 4.133.204

 

Wat zit er in?

Update van de zoekfunctie. Bij het zoeken was het al zo dat je naast resultaten uit de gis en On Demand ook resultaten uit Netflix kreeg. Dit wordt nu uitgebreid met resultaten van YouTube.

Dit komt in eerste instantie alleen op 2952 en 2260, later ook op de 5202. 

Opnemen vanuit het verleden. Iets wat al langer op het lijstje staat, ook vanuit jullie. Met deze update is het mogelijk om een serie opname in te plannen vanuit een aflevering die al geweest is. Dit neemt de serie dan op vanaf de eerstvolgende aflevering die wordt uitgezonden.

@Erik_ dat opnemen uit het verleden komt die wel gelijk met de 5202? En hoe werkt het precies? Iets wat ik vorige week gemist heb kan ik die dan ook terughalen met een aflevering die iedere week wordt uitgezonden? 🤔

Yes, YouTube zoeken op de 5202 heeft nog een bugje die er even uit moet, vandaar dat het daar later komt. De rest zit er wel gewoon in.

En voor het opnemen vanuit het verleden zoek je een oude aflevering in de gids. In de detail pop-up die je dan krijgt als je op OK drukt zit dan een knop om een opname in te plannen. Zo worden komende afleveringen opgenomen. De aflevering die al geweest is kun je dan via Terugkijken bekijken.

 

Waneer kan ik de videoland update verwachten bij mij staat HTML 4.132.204 heb ik nu de nieuwe is nog niet binnen hoor graag waneer wel

Wanneer komt ‘ie?

HTML 4.132.216

  • Testgroep: 23 november & 30 november
  • Uitrol: 2 en 7 december

 

Reputatie 7

Ik neem aan dat je kunt instellen of de zoek functionaliteit YouTube moet meenemen want ik wil absoluut geen resultaten uit YouTube zien. YouTube wordt niet gebruikt op de TV ontvangers.

Reputatie 7

De opbouw van de gids ging op onze 5202 traag met de nieuwe html versie.

Pas na het herstarten van de 5202 was dit verholpen.

 

Reputatie 7
Badge +22

Ik neem aan dat je kunt instellen of de zoek functionaliteit YouTube moet meenemen want ik wil absoluut geen resultaten uit YouTube zien. YouTube wordt niet gebruikt op de TV ontvangers.

Ik ben bang dat ze dit niet doen. 

Reputatie 7
Badge +22

De opbouw van de gids ging op onze 5202 traag met de nieuwe html versie.

Pas na het herstarten van de 5202 was dit verholpen.

 

Daar heb ik geen last van gehad. 

Reputatie 7
Badge +30

Ik neem aan dat je kunt instellen of de zoek functionaliteit YouTube moet meenemen want ik wil absoluut geen resultaten uit YouTube zien. YouTube wordt niet gebruikt op de TV ontvangers.

Ga ik niet van uit. Ik neem het mee als klantwens in het volgende rondje feedback.

Hoi,

Eergisteren ook de software update binnen gekregen, maar sindsdien heb ik geen beeld meer. Als ik de ontvanger opnieuw aan en uit zet,(met de schakelaar aan de achterkant) dan heb ik wel weer beeld van het opstart scherm, maar zodra deze de uiteindelijke zenders wil laten zien geeft de tv aan dat hij geen signaal ontvangt. Is dit een bekend probleem? Het lijkt alsof de ontvanger een signaal over de HDMI stuurt die de tv niet kan ontvangen (bijv. Andere Hz of resolutie oid)?? Hiervoor dit probleem nooit gehad...

Hopelijk kan iemand helpen!

Grt,

RockHouse

 

Hey @RockHouse, kun je op die momenten wel het menu oproepen? Of zie je die ook niet? Heb je aanvullende apparatuur aangesloten (soundbar, home cinema set o.i.d.)? 

Inmiddels opgelost, HDMI kabel vervangen en doet het weer. Dank iig voor het meedenken!

 

Grt,

RockHouse

 

Reputatie 2

Sinds de laatste update laat van beeld en geluid niet gelijk lopen

Reputatie 7

Dat is goed om te lezen @RockHouse, gelukkig is het daarmee verholpen.

De update zou daar geen invloed op moeten hebben @Bassman77, dus dat is wel gek. Merk je dat bij alle zenders of bij een aantal specifieke zenders? En gebruik je mogelijk andere apparatuur, zoals een soundbar, voor het geluid? Als dat zo is, ervaar je het dan ook als je die (als test) loskoppelt? 

Het is wel opgelost maar duurde echt zo lang. Ik ben wat anders gaan doen en opeens was die klaar.
Het downloaden duurt wel altijd het langste van het update proces of vergis ik me? Zou je eens kunnen opzoeken hoe groot zo'n update bestand is?

Het downloaden duurt inderdaad lang. Het bestandsformaat is mij niet bekend maar de reden waarom het lang duurt wel. Bij de Arcadyan HMB2260 en de Arris VIP2952 worden updates binnengehaald via een multicast-signaal. Dit signaal is betrouwbaar maar niet zo snel. De maximale bandbreedte hierop is ongeveer net zo groot als die van de tv-zenders. Ik dacht zo rond de 10Mbit/s.

 

De Arris VIP5202 haalt zijn updates op via een OTT-unicast verbinding over het reguliere internet, hierbij is de eigen maximaal haalbare bandbreedte de beperkende factor en die updates rollen normaal gesproken zo voorbij.

 

Zo is het mij tijdens mijn opleiding uitgelegd in ieder geval 😃

 

Wederom zoooo traag. elke procent duurt zo'n 50 sec.. Nu is die eindelijk bij 54 procent en is de status "software opslaan in geheugen” en dan duurt het niet zo lang meer.

Reputatie 5
Badge +3

Opvallend: nu al een aantal keer de HD-glas zenders kwijt na het ontwaken  van de Arris VIP 5202.

Na een software-update komen ze weer tevoorschijn. 
 

 

 

Reputatie 7

Opvallend: nu al een aantal keer de HD-glas zenders kwijt na het ontwaken  van de Arris VIP 5202.

Na het ontwaken uit een "deep sleep" of ook "gewoon" vanuit standby?

Reputatie 5
Badge +3

Opvallend: nu al een aantal keer de HD-glas zenders kwijt na het ontwaken  van de Arris VIP 5202.

Na het ontwaken uit een "deep sleep" of ook "gewoon" vanuit standby?

Vanuit een “deep sleep” 

Reputatie 7

Opvallend: nu al een aantal keer de HD-glas zenders kwijt na het ontwaken  van de Arris VIP 5202.

Na het ontwaken uit een "deep sleep" of ook "gewoon" vanuit standby?

Vanuit een “deep sleep” 

Helder, vandaar dat ik er geen last van heb.

Ik heb mij altijd hard gemaakt voor de "deep sleep" maar de implementatie van de "deep sleep" functionaliteit is dermate slecht dat ik deze niet gebruik.

Als mijn tablet in een fractie van een seconde uit "deep sleep" kan komen dan zou een TV ontvanger dat mijns inziens ook moeten kunnen. Ik vind de opstarttijd uit deep sleep veel te lang. Overigens staat de deep sleep functie op onze HMB2260 in de slaapkamer wel aan omdat die vrijwel nooit gebruikt wordt. Ik heb daar nog niet ervaren dat de HD-"Glas" zenders weg zijn na ontwaken.

Reputatie 7
Badge +15

@ruudforsthovel Dat is erg vreemd, ik zag dat je je forumprofiel al ingevuld had en zie dat je 2 tv ontvangers hebt. Heb je dit probleem op beide ontvangers? 

Reputatie 5
Badge +3

@ruudforsthovel Dat is erg vreemd, ik zag dat je je forumprofiel al ingevuld had en zie dat je 2 tv ontvangers hebt. Heb je dit probleem op beide ontvangers? 

Dag Rutger, dat weet ik niet. Nog niet uitgeprobeerd. Maar het hoort gewoon niet plaats te vinden, ook niet bij slechts één ontvanger. 

Reputatie 7
Badge +15

@ruudforsthovel Dat ben ik met je eens. Ik stelde de vraag omdat ik nieuwsgierig ben of dat ontvanger afhankelijk is, ook omdat het een probleem is dat ik nog niet vaker heb gehoord. 

Reputatie 5
Badge +3

@ruudforsthovel Dat ben ik met je eens. Ik stelde de vraag omdat ik nieuwsgierig ben of dat ontvanger afhankelijk is, ook omdat het een probleem is dat ik nog niet vaker heb gehoord. 

Ik hoop dat het een incident is. Zo niet, dan ga ik er van uit dat er mogelijk meer abonnees zijn die dit ervaren (hebben) en KPN hier iets aan doet. 

Ik heb eind september een mail ontvangen over het aanpassen van Videoland . ( zelfde omgeving als de gewone Videoland. Onthouden wat je hebt gekeken ed)

 

Dit zou voor 30 november gebeuren. Ik zou hier een mail over ontvangen. Bij mij is nog niets veranderd.

 

Wanneer ontvangen we meer informatie en gaat dit ( eindelijk) gebeuren? 

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Rojou ,

Twitter: 

 

Reputatie 7
Badge +20

@Rojou De updates staan gepland voor 

HTML 4.132.216

  • Testgroep: 23 november & 30 november
  • Uitrol: 2 en 7 december

Deze wordt beschikbaar op de Arris 5202 en 2952 en de Arcadyan HMB2260.

Ik wacht af!

 

Waarom communiceert kpn dit dan niet met de mensen? Je mailt dat het 30 november bij iedereen werkt.

 

Laat het dan ook weten als het niet lukt.

Reputatie 7
Badge +30

Heb de nieuwe update waarvan vannacht de testgroep is gedaan als antwoord gemarkeerd. 

Videoland update zou nu in z'n geheel klaar moeten zijn (edit: dit is inderdaad in z'n geheel klaar). 

Reputatie 2

@Erik_ is mijn suggestie om gemakkelijker van zenderlijst te wisselen ook opgenomen in de nieuwe update? Mijn voorstel was om eerst op de blauwe knop te drukken dan de zenderlijst te selecteren om vervolgens via de OK knop de gekozen zenderlijst te activeren

Reputatie 3
Badge

@Erik_ is mijn suggestie om gemakkelijker van zenderlijst te wisselen ook opgenomen in de nieuwe update? Mijn voorstel was om eerst op de blauwe knop te drukken dan de zenderlijst te selecteren om vervolgens via de OK knop de gekozen zenderlijst te activeren

Ik doe het altijd al zoals jij schrijft