Beantwoord

Updates Interactieve TV Ontvangers 2021

  • 30 June 2021
  • 609 reacties
  • 38722 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van het forum of stel je vraag in een nieuw topic.

609 reacties

Reputatie 2

@Erik_ is mijn suggestie om gemakkelijker van zenderlijst te wisselen ook opgenomen in de nieuwe update? Mijn voorstel was om eerst op de blauwe knop te drukken dan de zenderlijst te selecteren om vervolgens via de OK knop de gekozen zenderlijst te activeren

Ik doe het altijd al zoals jij schrijft

Dat kan niet nu. Als ik nu op de blauwe knop druk en een zenderlijst selecteer moet ik eerst op OK drukken en dan op TV om beeld te krijgen. Ik zou graag zien dat als ik de ander lijst selecteer (en die dus groen wordt) ik gelijk met OK beeld heb op de gekozen zenderlijst

Reputatie 7
Badge +30

@Erik_ is mijn suggestie om gemakkelijker van zenderlijst te wisselen ook opgenomen in de nieuwe update? Mijn voorstel was om eerst op de blauwe knop te drukken dan de zenderlijst te selecteren om vervolgens via de OK knop de gekozen zenderlijst te activeren

Nee.  Zoals ik eerder aangaf (25-11):

Heb weer wat reacties voor jullie:

@Erik_  ik begrijp wat je bedoelt en ik wil geen azijnpisser zijn maar dan zou ik die mededeling: ‘ zenderlijst wordt bijgewerkt’ misschien veranderen in: ‘zenderlijst wordt geladen”.

Als ik van zenderlijst wissel dan druk ik op de blauwe knop, dan ga ik naar de betreffende zenderlijst die groen kleurt en druk ik op OK, dan verschijnt er ‘geselecteerd’ en vervolgens moet ik dan op de TV knop drukken om daadwerkelijk beeld te krijgen. Je kunt dat verkorten door de zenderlijst te selecteren zodat deze groen kleurt en vervolgens direct via de knop ‘TV’ activeren 

Dank voor de aanvullingen, @marzo. Ik neem het mee :)

@marzo, is op de lijst gezet, ze gaan kijken wat ze hieraan kunnen doen. 

 

Dus dat is verder afwachten. Valt niet te zeggen of en wanneer dit dan daadwerkelijk doorgevoerd wordt. 

 

Reputatie 7
Badge +16

@Erik_ in deze HTML (4.132.216) heeft bij informatie ook “Verificatienummer” erbij gekregen. Waar is dat voor?

@Erik_ Heb je hier toevallig al een reactie op gehad? 

Mij valt trouwens ook op dat Begin gemist een nieuw icoontje gekregen heeft. 

Reputatie 7
Badge +10


Bij voorbaat een melding mocht de boel (weer) in een algemene grote storing vervallen. 
De hele dag al hik-up's in beeld en geluid en zojuist de stb melding die hier regelmatig na de updates opdook. 
 

Plus, opnames starten laat in de film/serie en terugkijken idem. 

Reputatie 7
Badge +22

@Erik_ Heb je hier toevallig al een reactie op gehad? 

Mij valt trouwens ook op dat Begin gemist een nieuw icoontje gekregen heeft. 

Dat viel mij inderdaad ook op. 😉

Reputatie 7
Badge +22

@Anneke-Anna heb dit bij een specifieke zender of bij alle zenders? Ik heb een tijdje de tv aan, ik ervaar geen problemen. 

Reputatie 7
Badge +30

De uitrol van HTML 4.133.204 is afgelopen nacht voltooid. En we hebben inderdaad een nieuw Begin Gemist icoontje :)

 

Verder nog weer wat reacties op recente feedback:

  • @wjb: het verbergen van YouTube zoekresultaten bij algemeen zoeken. Dit kan niet, tenminste niet via een aparte optie. De zoekresultaten worden in een apart YouTube tabje helemaal rechts gestopt. Je ziet de zoekresultaten pas als je ook actief naar dat tabblad toe gaat. Je kunt het dan ook gewoon negeren. Eventueel kun je via kinderslot de YouTube app blokkeren wat dan ook zoekresultaten tegengaat.
  • @Chrizziey: het verificatienummer is voor Videoland. Mocht je problemen hebben met Videoland en je neemt contact op met Videoland support dan kan het zijn dat ze dit nummer nodig hebben.
  • @ruudforsthovel: het kwijt zijn van de HD-Glas zenders na opstarten uit deep sleep. Dit herkennen we niet als een algemeen iets. Mocht het nou weer een keer voorkomen, laat het hier even weten. Beschrijf dan zo volledig mogelijk wat je deed voor hij in deep sleep ging, hoe je de boel aangezet hebt, wanneer dit was (datum/tijd), wat je doet om de zenders weer terug te krijgen etc… Dan kunnen we hier verder naar kijken.

 

<afbeelding stb-nmc-400 foutmelding>
Bij voorbaat een melding mocht de boel (weer) in een algemene grote storing vervallen. 
De hele dag al hik-up's in beeld en geluid en zojuist de stb melding die hier regelmatig na de updates opdook. 
Plus, opnames starten laat in de film/serie en terugkijken idem. 

Als je net de nacht daarvoor update hebt gehad, misschien dat dit niet helemaal lekker is gegaan, @Anneke-Anna. Een herstart is dan meestal voldoende om de boel weer op regel te krijgen. Heb je hier nu nog last van?

Reputatie 7
Badge +10

@Erik_  Momenteel geen problemen meer met de hick-ups en stb melding. 

Reputatie 5
Badge +2

De uitrol van HTML 4.133.204 is afgelopen nacht voltooid. En we hebben inderdaad een nieuw Begin Gemist icoontje :)

Ik ben blijkbaar ook een van de ongelukkigen die afgelopen dagen is omgezet.

HD kanalen onbruikbaar nu.

SD kanalen hakkelen soms.

Dit bij een vip5202 achter een fritzbox, directe kabel en glasvezel (50/50 abo).

voor de grap eens de online monitor van mijn fritzbox bekeken.

SD kanalen vreten 40Mbit

HD gaan over de 50Mbit

 

Dit lijkt me nogal overdreven hoge datarates, en verklaren denk ik de diashow met stotterend geluid op de HD kanalen.

Graag de oude firmware weer terug zetten a.u.b.

 

Gaat weer lekker 

Blauw scherm en dan dit 

VIP5202 

https://youtube.com/shorts/JZPlYaBGSaA?feature=share

@gdf hier op de fritzbox 5490 normaal met de stream

 

Reputatie 5
Badge +2

Alleen radio 1 al 2.4 Mbit bij mij op dit moment, belachelijk hoog volgens mij.

Kpn 

Wanneer stopt dat geouwehoer eens een keer 

Bij de kpn android tv app is het ook mis 

Waarom????

 

Reputatie 7
Badge +22

Kpn 

Wanneer stopt dat geouwehoer eens een keer 

Bij de kpn android tv app is het ook mis 

Waarom????

 

@peter-keetfm zie deze topic: 

geldt dus ook voor de app. Zou je dan ook op die topic kunnen reageren? 😉 Alvast bedankt! 👍🏼

@Dennis Schreve

Nu geen zin in muziek aan t luisteren en genieten van een Grolschje

Sorry

Pfff was er wel klaar mee 

Reputatie 7
Badge +22

@Dennis Schreve

Nu geen zin in muziek aan t luisteren en genieten van een Grolschje

Sorry

Pfff was er wel klaar mee 

😂 helemaal prima! Geniet ervan, en een goed weekend! 👍🏼 Niet dronken worden hè? 😜

@Dennis Schreve

Nu geen zin in muziek aan t luisteren en genieten van een Grolschje

Sorry

Pfff was er wel klaar mee 

😂 helemaal prima! Geniet ervan, en een goed weekend! 👍🏼 Niet dronken worden hè? 😜

Blij dat het internet wel normaal werkt 😝

Bug in het itv gedeelte misschien 

 

Kpn 

Wanneer stopt dat geouwehoer eens een keer 

Bij de kpn android tv app is het ook mis 

Waarom????

 

@peter-keetfm zie deze topic: 

geldt dus ook voor de app. Zou je dan ook op die topic kunnen reageren? 😉 Alvast bedankt! 👍🏼

Heb ik nu gedaan proost 🍻

Reputatie 5
Badge +2

Vanmorgen zijn de datarates weer terug naar normaal :

SD: 7Mbit (was 40)

HD: 12Mbit (was meer dan 50, en hakkelde dus nogal)

radio : 450kbit (was 2.4Mbit)

Ik ben wel benieuwd naar een verklaring voor het extreme verbruik gister.

 

edit: zie dat mijn fritzbox een firmware update heeft gehad vannacht, dat is vast geen toeval.

 

Reputatie 7
Badge +16

Kpn 

Wanneer stopt dat geouwehoer eens een keer 

Bij de kpn android tv app is het ook mis 

Waarom????

We hadden gister een storing @peter-keetfm: dáárom! :wink: Fijn dat @Dennis Schreve je er op gewezen heeft! 
 

Ik ben wel benieuwd naar een verklaring voor het extreme verbruik gister.

Ik gok dat het te maken heeft gehad met de storing die er gisteravond was… Werkt alles nu weer zoals het zou moeten?

 

Reputatie 5
Badge +2


 

Ik ben wel benieuwd naar een verklaring voor het extreme verbruik gister.

Ik gok dat het te maken heeft gehad met de storing die er gisteravond was… Werkt alles nu weer zoals het zou moeten?

 

 

Dat kan ik zelf ook wel bedenken, maar wat was de storing, oorzaak, gevolg, etc.

Zullen we wel niet te horen krijgen (wat erg teleurstellend is voor een techneut).

 

Reputatie 7
Badge +16

Ah, de oorzaak heb ik vermeld in het storingstopic, @gdfOorzaak zat in de aanvoer van de kanalen, daardoor waren bepaalde zenders niet beschikbaar voor ITV, ITV online en Digitenne. 
Ik kan mij voorstellen dat de informatie erachter interessant kan zijn: helaas is het interne informatie dus meer dan dit kan er niet gedeeld worden.

Reputatie 5
Badge +2

Ah, de oorzaak heb ik vermeld in het storingstopic, @gdfOorzaak zat in de aanvoer van de kanalen, daardoor waren bepaalde zenders niet beschikbaar voor ITV, ITV online en Digitenne. 
Ik kan mij voorstellen dat de informatie erachter interessant kan zijn: helaas is het interne informatie dus meer dan dit kan er niet gedeeld worden.


Mijn klacht was dat de datarate van de ITV kanalen factoren hoger waren dan normaal met als gevolg dat de HD kanalen een diavoorstelling werden met stotterend geluid., Dat lijkt me onmogelijk voor kanalen die niet beschikbaar zijn.

Zoals ik al zei, we krijgen de echte oorzaak niet te horen, en de officiele verklaring daar leren we niets van.

Reputatie 2


Bij voorbaat een melding mocht de boel (weer) in een algemene grote storing vervallen. 
De hele dag al hik-up's in beeld en geluid en zojuist de stb melding die hier regelmatig na de updates opdook. 
 

Plus, opnames starten laat in de film/serie en terugkijken idem. 

Ik krijg dit ook regelmatig te zien op mijn ontvangers. Heb alle kabels gecondoleerd maar niets zit los

Reputatie 7
Badge +10


Bij voorbaat een melding mocht de boel (weer) in een algemene grote storing vervallen. 
De hele dag al hik-up's in beeld en geluid en zojuist de stb melding die hier regelmatig na de updates opdook. 
 

Plus, opnames starten laat in de film/serie en terugkijken idem. 

Ik krijg dit ook regelmatig te zien op mijn ontvangers. Heb alle kabels gecondoleerd maar niets zit los

@Bassman77 Ik weet niet of jij verder gebruik maakt van kpn versterkers (dvs) etc. Dat kan sowieso de meldingen veroorzaken. Hier had het te maken met de update. Ik heb verder alles bekabeld en gebruik geen dvs etc. 

Nog steeds problemen op de 4K ITV, waarbij het Amazon Prime logo blijft staan op het moment dat ik een film/serie wil afspelen, schijnt een bekend probleem te zijn.