Beantwoord

Updates Interactieve TV Ontvangers 2021

  • 30 June 2021
  • 609 reacties
  • 38722 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +30

Vorig jaar zijn we begonnen met de uitrol van een geheel nieuw menu voor onze interactieve tv ontvangers. Dit is nu voltooid, alle klanten zijn voorzien van dit nieuwe menu.

Gedurende die uitrol zijn er ook steeds aanvullende updates uitgebracht voor mensen die dat nieuwe menu al hadden gekregen. Al die updates staan ook in dat aparte topic. Maar nu iedereen het nieuwe menu heeft, hoeven we geen onderscheid meer te maken tussen mensen die het nieuwe menu wel of niet hebben.

Daarom gaan we, per de update van juli 2021, verder in dit topic. Als er een nieuwe update bekend is plaatsen we een reactie hier en markeren deze als antwoord. Hierdoor staat de meest recente update altijd bovenaan.

Nuttig om te weten: de software van de ontvanger bestaat uit een aantal onderdelen. De NMC is de kern, de HTML is de jas eromheen, en de DBL/RBL is boot loader, dus wat je ziet als de ontvanger opstart. De NMC is degene met het versienummer die begint met 8. De HTML begint met 4. Voor een NMC release is een herstart van de tv ontvanger vereist, voor een HTML release is dat niet nodig. 

Kijk hier voor een overzicht van eerdere updates 

 

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 13 January 2022, 22:11

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van het forum of stel je vraag in een nieuw topic.

609 reacties

Badge

Weet iemand of er plannen zijn de UI van de software van de online pagina / de app door te trekken naar de TV-ontvanger? Die is namelijk zo ontzettend veel prettiger dan starten op een zender en dan via de gids of zoeken programma's op te zoeken. Zou mooi zijn wanneer je ook via de ontvanger zou kunnen starten op ‘Start’ of ‘Uitgelicht’.

Reputatie 7
Badge +19

Daar zijn geen plannen voor @emielfjansen, om die optie in te bouwen. Dit is ook pas de eerste keer dat ik dit verzoek hier op het forum voorbij zie komen. 

Reputatie 5
Badge +3

@Erik_ Dag Erik, is het mogelijk dat na de laatste update van de Arris  VIP 5202 het kleurenpalet veranderd lijkt? Ik heb daar vorig jaar ook al eens mijn vinger over opgestoken na een update. Met name de kleuren rood en blauw lijken soms wat flets(er). 
 

Het kastje is echt ontzettend traag geworden.

Reageert pas na een paar seconden, ook in het menu en tv gids duurt het lang. Soms bij het kiezen van een zender via de gids zelfs zwart beeld eerst met geluid waarna het beeld na een aantal seconden pas volgt.er lijkt in alles dus een aantal seconden vertraging te zitten. Ligt dit aan mijn adres of hebben meer mensen hier problemen mee. Best heel erg irritant op deze manier. Kon, bij jullie iets bekend?

Reputatie 3
Badge

Goedemorgen,

 

Ik zie dit trage gedrag ook op mijn HMB2260. 

De HMB2260 is niet meer vooruit te branden als ik in de Videoland omgeving ben. Het stoppen van hetgeen ik in Videoland aan het kijken ben door op de “back” knop te drukken gaat ontzettend traag. Er is totaal geen reactie. Op gegeven moment komt er melding of ik de app wil afsluiten. Nadat ik de app heb afgesloten en terug ben op ITV, bv RTL4(664) is het zappen bijna niet meer mogelijk. REC lampje op de ontvanger blijft lang branden bij elke knop die ik op de afstandbediening indruk. Op gegeven moment gaat ie naar de volgende zender.

Ik zet de ontvanger maar uit met het knopje op de achterkant om deze vervolgens weer op te laten starten.

Na het opstarten werkt de ontvanger weer vlotter.

 

Hebben meer mensen dit gezien bij de nieuwe Videoland omgeving want het gebeurd niet elke keer?

Goedemorgen,

 

Ik zie dit trage gedrag ook op mijn HMB2260. 

De HMB2260 is niet meer vooruit te branden als ik in de Videoland omgeving ben. Het stoppen van hetgeen ik in Videoland aan het kijken ben door op de “back” knop te drukken gaat ontzettend traag. Er is totaal geen reactie. Op gegeven moment komt er melding of ik de app wil afsluiten. Nadat ik de app heb afgesloten en terug ben op ITV, bv RTL4(664) is het zappen bijna niet meer mogelijk. REC lampje op de ontvanger blijft lang branden bij elke knop die ik op de afstandbediening indruk. Op gegeven moment gaat ie naar de volgende zender.

Ik zet de ontvanger maar uit met het knopje op de achterkant om deze vervolgens weer op te laten starten.

Na het opstarten werkt de ontvanger weer vlotter.

 

Hebben meer mensen dit gezien bij de nieuwe Videoland omgeving want het gebeurd niet elke keer?

Precies dat dus. Hoop wel dat ze het snel kunnen oplossen. Misschien is het kastje gewoon niet meer goed. Ik heb glasvezel en verdubbeling van de snelheid genomen maar lijkt sindsdien alleen maar trager.

Glasvezel of koper, zolang daarover meer dan zeg 20 Mb/s geleverd wordt maakt dat niets meer uit voor het al dan niet traag zijn van de ontvangers. Voor HD wordt immers maar zo'n 7,5 Mb/s gebruikt. 

Reputatie 7
Badge +30

@Erik_ Dag Erik, is het mogelijk dat na de laatste update van de Arris  VIP 5202 het kleurenpalet veranderd lijkt? Ik heb daar vorig jaar ook al eens mijn vinger over opgestoken na een update. Met name de kleuren rood en blauw lijken soms wat flets(er). 

Er zijn geen wijzigingen geweest in de kleurinstellingen, @ruudforsthovel

Reputatie 7
Badge +30

Tevens is de eerste uitrol van 2022 inmiddels voltooid, wat betekent dat ik dit topic ga sluiten om de boel overzichtelijk te houden. Voor verdere feedback en vragen kun je terecht in het 2022 topic: