Vraag

Wanneer eindelijk HD glas vanaf 1 en wanneer alle HD kanalen in de originele stream.


Reputatie 7
Badge +20

Als KPN HD Glas vanaf 1 doet, zijn ze (zoals vaker vermeld) ook meteen een echte tv concurrent voor Ziggo en krijgen ze gratis mond op mond reclame i.v.m. het goede beeld.

Het beeld is dan, zoals het hoort, in de originele stream. 

Helaas kijken heel erg veel glasvezel abonnees HD vanaf 1 en missen het betere beeld. 

Plus alle extra voordelen die ook door @wjb worden genoemd. 

Het heeft dus alleen maar voordelen KPN.😉

 

En het is meer dan 3 jaar geleden toegezegd.

Zoals ik bij updates meermalen hebt vermeld, heeft het heel veel voordelen voor KPN.

Gratis mond op mond reclame dat tv bij KPN een perfect beeld heeft.

Wat wil KPN nog mee? 😉

 

En ik stel dan meteen voor dat KPN doorpakt en meteen alle HD kanalen in de originele stream doorgeeft.

Zo krijgt KPN ze ook binnen. 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

285 reacties

Een andere mogelijkheid waar hier helemaal niet aan wordt gedacht is dat HD Glas aan de kant wordt gezet omdat KPN gewoon alle HD-streams wil gaan verbeteren en dat de term HD Glas dan helemaal niet meer nodig is.

Ik heb daar heel weinig fiducie in.

Ik zie het ook niet vandaag of morgen gebeuren maar in de verdere toekomst verwacht ik dit wel.

Reputatie 7
Badge +20

Een andere mogelijkheid waar hier helemaal niet aan wordt gedacht is dat HD Glas aan de kant wordt gezet omdat KPN gewoon alle HD-streams wil gaan verbeteren en dat de term HD Glas dan helemaal niet meer nodig is.

Ik heb daar heel weinig fiducie in.

Ik zie het ook niet vandaag of morgen gebeuren maar in de verdere toekomst verwacht ik dit wel.

 

Ik weet dat jij geen glazen bol hebt, maar heb je een idee hoelang dat nog zou kunnen duren?

Toekomst denk ik vaak aan jaren.

 

De term HD Glas of zoals het eerder heette HD+ mogen wat mij betreft ook verdwijnen, helemaal met je eens.

De beste mogelijke beeldkwaliteit, dat vind ik en vele anderen het belangrijkste. Toch?

Als ik mijn blauwe Jomanda jurk aantrek dan krijg ik gevoelens door dat het met de cijfers 2 0 2 en 3 te maken heeft.

Maar Jomanda, had het niet altijd bij het rechte eind…..en met deze cijfers kan je ook 2032 maken😄

Reputatie 7
Badge +16

Als ik mijn blauwe Jomanda jurk aantrek

Zijn er dan ook foto's van? 😂

@Chrizziey 

Bijna…

 

Reputatie 7
Badge +20

Ik denk dat deze topic niet meer zinvol is.

Zie ook hier.

KPN biedt aan nieuwe klanten HD glas niet eens meer aan.

Hopelijk wordt in de nieuwe opstelling toch een goede beeldkwaliteit neergezet (op korte termijn).

Tip KPN, zet voor de KPN+ box de HD streams in H.265 codec, dan kan je met 7,5 Mb/s een mooi beeld neerzetten. 😉

@joop2011 . Zojuist bij TotaalTV.

TotaalTV: Update: KPN gaat betere HD glas-kanalen toch op TV+ decoder aanbieden.

Reputatie 7
Badge +28

Aha, kennelijk geschrokken van de vele reacties.

Reputatie 3

Zo zie je maar weer dat een beetje ruchtbaarheid en weerstand op een forum, en vervolgens een artikel op Totaal TV, toch behoorlijk wat effect kunnen hebben. Goed om te weten voor de toekomst: klagen kan wel degelijk zin hebben!

En hopelijk in de toekomst inderdaad alsnog HD Glas op 1 (zoals ooit is beloofd door KPN).

Reputatie 7
Badge +20

Goed nieuws dat HD glas kanalen toch op de nieuwe KPN+ decoder komen.

 

Alleen zou ik HD glas normale HD noemen en de gecomprimeerde HD kanalen HD- noemen.😉

 

Maar hoe zinvol is deze topic nog?

Ik hoor het graag.😉

Reputatie 7

Ik hoop oprecht dat KPN HD-"Glas" op 1 nu ook op zeer korte termijn zal implementeren. 

Persoonlijk zou ik zelfs kijken of ik dit zou kunnen implementeren voordat de HD-"Glas" zenders op de TV+ Box beschikbaar gesteld worden zodat er niets verandert in de GUI van de TV+ Box maar wel direct de beste beeldkwaliteit beschikbaar is.

 

KPN heeft altijd gezegd dat HD-"Glas" op 1 om één of andere technische reden niet geïmplementeerd kon worden. Nu heeft @Erik_ gisteren aangegeven dat de HD-"Glas" zenders niet op de TV+ Box aangeboden konden worden vanwege een technisch probleem en dat dat probleem verholpen is.

Stiekem hoop ik dat we hier over dezelfde technische oorzaak en dat de weg voor HD-"glas" op 1 nu ook open ligt.

Reputatie 7
Badge +12

Ik ga meeduimen @wjb 

Reputatie 1
Badge

Zoals je ziet staat er nu ook in de kennisbank de HD glas zenders vermeld. Nu moeten ze nog naar 1-10 😀

Reputatie 7
Badge +7

@joop2011 Nieuwe ontwikkelingen!

Zie deze post 

Reputatie 7
Badge +28

Nou @joop2011 , 

Daar ga je blij van worden !    😎

@Jeroen-bart Engelen schreef daar in dat andere topic net dit: 

Ik kan alvast wat insider information delen. Ik heb gevraagd of ik dit mocht delen op het forum, en dat mocht 😄

Als eerste gaan we het intern anders noemen. Het is niet meer “HD Glas”, maar “HD+”. Want de zenders zijn al een tijdje niet meer alleen voor klanten met glazvezel, maar voor iedereen die genoeg bandbreedte heeft.

Dan wat slecht nieuws.
De HD+ kanalen worden binnenkort beschikbaar. Binnenkort, in dit geval, is niet binnen een paar weken, maar een paar maanden. Ik geloof dat de verwachting op dit moment 2 tot 3 maanden is. Dit omdat we de dingen goed wil inrichten, en niet alleen maar snel. Zie ook het goede nieuws hieronder. 
Ander slecht nieuws is dat de HD Glas opnames niet zullen gaan werken. Dus mensen die nu nog een oude iTV ontvanger hebben met HD Glas, en daar opnames willen maken die ze later terug willen kunnen zien op de TV+ box, neem dan de HD zenders op, niet de HD Glas zenders. Ik heb geen idee wat de achterliggende technische reden is, maar het schijnt gewoon echt niet te gaan werken.

Maar er is ook goed nieuws.
Ten eerste gaan de bron-streams van de NPO gebruikt worden. Dat betekent dat we bij KPN iTV de streams niet nog een keer gaan encoden, en dus zul je met minder vertraging beeld ontvangen. Fijn als je een belangrijke voetbal wedstrijd kijkt en niet de buren eerder wilt horen juichen.
Ander bijkomend voordeel is dat de bron-streams een nog hogere bitrate hebben. Rond de 14Mbit begreep ik. Dus nog beter beeld.
En als laatste willen we ook meteen de zenders beschikbaar maken op de kanaalnummers van de normale HD zenders. Dus HD+ op 1.

 

bron: 

 

Zie deze post 

 

Reputatie 7

Ik neem aan dat die HD+ zenders ook op de oude TV ontvangers beschikbaar zullen komen en daar ook vanaf kanaal 1 zullen komen.

Overigens is HD+ een slechte naam voor die zenders immers HD+ staat voor een resolutie van 1600x900 pixels.

Reputatie 7
Badge +20

Inderdaad goed nieuws.

Jammer van de opnames die je dan kwijt bent.

En de gecomprimeerde HD zenders moeten eigenlijk HD- heten.😉😊

Nou @joop2011 , 

Daar ga je blij van worden !    😎

@Jeroen-bart Engelen schreef daar in dat andere topic net dit: 

Ik kan alvast wat insider information delen. Ik heb gevraagd of ik dit mocht delen op het forum, en dat mocht 😄

Als eerste gaan we het intern anders noemen. Het is niet meer “HD Glas”, maar “HD+”. Want de zenders zijn al een tijdje niet meer alleen voor klanten met glazvezel, maar voor iedereen die genoeg bandbreedte heeft.

Dan wat slecht nieuws.
De HD+ kanalen worden binnenkort beschikbaar. Binnenkort, in dit geval, is niet binnen een paar weken, maar een paar maanden. Ik geloof dat de verwachting op dit moment 2 tot 3 maanden is. Dit omdat we de dingen goed wil inrichten, en niet alleen maar snel. Zie ook het goede nieuws hieronder. 
Ander slecht nieuws is dat de HD Glas opnames niet zullen gaan werken. Dus mensen die nu nog een oude iTV ontvanger hebben met HD Glas, en daar opnames willen maken die ze later terug willen kunnen zien op de TV+ box, neem dan de HD zenders op, niet de HD Glas zenders. Ik heb geen idee wat de achterliggende technische reden is, maar het schijnt gewoon echt niet te gaan werken.

Maar er is ook goed nieuws.
Ten eerste gaan de bron-streams van de NPO gebruikt worden. Dat betekent dat we bij KPN iTV de streams niet nog een keer gaan encoden, en dus zul je met minder vertraging beeld ontvangen. Fijn als je een belangrijke voetbal wedstrijd kijkt en niet de buren eerder wilt horen juichen.
Ander bijkomend voordeel is dat de bron-streams een nog hogere bitrate hebben. Rond de 14Mbit begreep ik. Dus nog beter beeld.
En als laatste willen we ook meteen de zenders beschikbaar maken op de kanaalnummers van de normale HD zenders. Dus HD+ op 1.

 

bron: 

 

Zie deze post 

 

Eindelijk! Nu hopelijk ook op de Arris VIP 5202 tv ontvangers.

 

Reputatie 7
Badge +7

Nu hopelijk ook op de Arris VIP 5202 tv ontvangers.

Ik begreep uit een bericht dat dat er ook aan zit te komen.

Reputatie 7

Nu hopelijk ook op de Arris VIP 5202 tv ontvangers.

Ik begreep uit een bericht dat dat er ook aan zit te komen.

Klopt, dat is bevestigd in dit bericht.

Reputatie 7
Badge +20

Vraagje, hoe zit het met de HD glas opnames?

Want op de DIW7022 kan je die in geen geval zien, had ik gelezen.

Is dat straks ook op de 5202, 2952 en HMB2260?

 

Zo ja, dan moet je snel op gaan nemen op 1 - 10, denk ik.

Reputatie 7

Vraagje, hoe zit het met de HD glas opnames?

Dat is een goede vraag waarvan ik hoop dat een moderator of @Jeroen-bart Engelen er eens navraag naar wil doen. Ik neem aan dat die opnames gewoon te bekijken blijven op de "oude" TV ontvangers.

Ik heb voor nu de glasopname-planning laten vervallen en opnieuw ingesteld op de goede kanalen.

 

Reputatie 7

Ik heb voor nu de glasopname-planning laten vervallen en opnieuw ingesteld op de goede kanalen.

Op dit moment zijn de goede kanalen toch juist de glaskanalen, dus dit kan ik even niet volgen.

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb voor nu de glasopname-planning laten vervallen en opnieuw ingesteld op de goede kanalen.

 

 

Wat bedoel je @JanD 

 

KPN gaat straks, binnen nu en 3 maanden, vanaf 1 de HD+ kanalen uitzenden.

Dat zijn de originele streams en die zijn 14 Mb/s 

Zonder enige compressie (had ik begrepen)

En een nog beter beeld.

 

Op de nieuwe DIW7022 (KPN tv+) kan je de HD glasopnames ook dan niet zien, die je op je “oudere” decoder hebt gemaakt.