KPN introduceert KPN TV+

  • 27 September 2022
  • 2271 reacties
  • 128283 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +25

Live tv-kijken en streaming op 1 plek. Dat is KPN TV+. Met de KPN TV+ Box brengen we al je favoriete entertainment overzichtelijk op 1 plek samen. Met 2 abonnementen en eindeloos veel entertainment heb jij het voor het kiezen.

 

 

Twee soorten KPN TV+ abonnementen 

KPN TV+ met tv-zenders 

Kijk je graag tv? Maar ben je ook fan van streaming? Dan is KPN TV+ met tv-zenders perfect voor jou. Met ruim 65 zenders zit je altijd goed. En wil je ongestoord een film kijken of je favoriete serie bingen? Dan kan dat natuurlijk ook. Met KPN TV+ heb je alles op 1 plek. 

KPN TV+ met tv-zenders kost €12,50 per maand.
 

KPN TV+ alleen streamen

Krijg je niet genoeg van alle streamingapps? En gebruik je meerdere apps naast elkaar op verschillende apparaten? Dan is KPN TV+ alleen streamen wat voor jou. Met de KPN TV+ Box stream je al je favoriete series en films op 1 scherm. Log in bij je favoriete streamingapps en kijk wat je wil. Net die ene film of serie zien die niet in je abonnement zit? Je zet extra streamingabonnementen makkelijk aan of uit. Jij hebt het voor het kiezen.

KPN TV+ alleen streamen kost €3,50 per maand.


Wat krijg je met KPN TV+?

Alles op 1 scherm
Al je favoriete entertainment overzichtelijk op 1 plek met de KPN TV+ Box.

Makkelijk zoeken
Zoek makkelijk door al jouw entertainment met 1 afstandsbediening.

Nergens aan vast

Zet met KPN je extra streamingsabonnement(en) of zenderpakketten maandelijks makkelijk aan of uit.

 

En verder:

  • De KPN TV+ Box met afstandsbediening
  • Meer dan 65 tv-zenders incl. ESPN
  • Toegang tot apps als: Netflix, Disney+, Videoland, Prime Video en meer
  • Altijd en overal tv-kijken met de KPN TV app
  • Doe meer op je tv met je stem. Druk op de Google Assistent-knop op je afstandsbediening om live tv te zoeken, een serie aan te zetten, je opname in te stellen, een app te openen en aanbevelingen te krijgen die bij je stemming passen of smarthome-apparaten te bedienen.
  • Met Chromecast built-in kan je al je favoriete films, series, apps en games rechtstreeks naar je tv sturen.
  • HD+ zenders. 

 

Kies je voor een alleen streamen abonnement?

Dan krijg je:

  • De KPN TV+ Box met afstandsbediening
  • Toegang tot Netflix, Disney+, Videoland, Prime Video en meer
  • Series en films uit ons Pluspakket
  • Makkelijk zoeken door al je streamingapps met 1 afstandsbediening
  • Een flexibel abonnement: je zit nergens aan vast

 

De KPN TV+ Box

Een kleine én krachtige box die werkt op Android TV. Werkt perfect samen met Google, de Google Play Store en Chromecast built-in. Gemaakt van 100% gerecycled plastic en brengt al je entertainment samen op 1 plek.

 

Toegang tot al je favoriete apps

Standaard zijn de volgende apps geïnstalleerd: Netflix, YouTube, Videoland, Disney+, HBO Max, Viaplay, Prime Video, NPO Start en Spotify*

Mis je nog apps? Via de Google Play Store heb je toegang tot meer dan 5.000 apps en games*

*Let op: om streamingapps te kunnen gebruiken is in sommige gevallen een apart (betaald) abonnement nodig.
 

Praat met Google en doe meer met je tv

Met de Google Assistent gebruik je je stem om te zoeken wat er nu te zien is. Of om te zappen naar een andere zender, apps te openen of antwoorden te krijgen: vraag het gewoon aan Google.
 

Ingebouwde Chromecast

Schakel makkelijk van je telefoon, tablet of laptop naar je tv. Met Chromecastbuilt-in stuur je al je foto’s, video’s of games rechtstreeks naar je tv.
 

Aansluiten via wifi

Verbind de KPN TV+ Box draadloos met je wifi thuis. Zo hoef je geen extra kabels te trekken. En dankzij de bluetooth afstandsbediening plaats je ‘m makkelijk uit ‘t zicht.
 

Superscherpe beeldkwaliteit

Met de KPN TV+ Box heb je superscherp en levensecht beeld door de 4K Ultra HD én HDR-ondersteuning met Dolby Vision, HDR10, HDR10+ en HLG.
 

De allerbeste geluidskwaliteit

Heb je Dolby Atmos? Je KPN TV+ Box heeft ‘t ook. Voor een echte bioscoopervaring bij je thuis.
 

Milieuvriendelijker

De box is laag in energieverbruik, klein én gemaakt van gerecycled plastic. Door de ecostand is de KPN TV+ Box milieuvriendelijker en verbruik je minder energie.

 

Updates, Bekende Bevindingen & de Kennisbank

Wil je meer weten over hoe de TV+ Box werkt? Of heb je hem in huis en heb je vragen over hoe dingen werken? Check de TV+ categorie in de Kennisbank.

Ook hebben we in de Kennisbank een overzicht kunnen plaatsen van bekende bevindingen rondom TV+. Hier kun je zien wat er speelt, wat er aan te doen is, en in welke update(s) het opgelost is/wordt.

 

Verder zal de TV+ Box ook regelmatig updates krijgen. We maken topics voor elke update. Check hiervoor onze Product Updates. Je kunt je hier ook op abonneren (met de blauwe knop bovenaan). Je krijgt dan een mail als er een nieuwe Product Update is.

 

Veelgestelde Vragen

Zitten streamingabonnementen inbegrepen met een TV+ abonnement?

Nee.
Je hebt via de TV+ Box toegang tot allerlei apps van streamingdiensten. Daarvan kun je bij de installatie al een keuze maken welke je geïnstalleerd zou willen hebben. Daarna kun je via de Google Play Store zelf nog meer streamingapps installeren als je wilt .Je hebt dan wel zelf een account nodig bij die streamingdiensten. En voor de meesten betekent het hebben van een account dat je een betaald abonnement moet afnemen. Voor bepaalde streamingdiensten kun je dit abonnement ook via ons afnemen. Dit heeft als voordeel dat alle abonnementen op één factuur staan, en je ook makkelijk op één plek je verschillenden abonnementen kunt aan- en uitzetten.

 

Zitten de “HD-Glas” zenders ook op de TV+ Box?

Ja, en nee.

De TV+ Box heeft HD+ kwaliteit zenders voor de meest bekeken zenders. Dit zijn dezelfde zenders die op de oudere ontvangers als HD Glas aangeduid werden.

Deze zenders zijn op de TV+ Box vanaf kanaal 1 te bekijken (in plaats van vanaf 661). En ook nog eens voor iedereen met voldoende bandbreedte, ook als je geen glasvezel hebt. En daarnaast zijn ze ook nog in betere kwaliteit dan HD Glas is. 

 

Dit betekent helaas wel dat HD Glas opnames niet zullen gaan werken op de TV+ Box. Wil je als huidige klant dan ook overstappen naar TV+, en heb je HD Glas opnames? Kijk deze dan voor je overstapt. En begin met het opnemen vanaf het reguliere HD kanaal.

 

 

 Hoe zit het met Teletekst(ondertiteling)?

Teletekst kun je lezen met de aparte Teletekst app. Deze is te downloaden via de Google Play Store. Op een later moment voegen we deze ook toe aan de app keuze bij de installatie.

 

Gaat het je om ondertiteling? Gebruik dan onze ingebouwde optie :)
Druk tijdens het tv kijken op de OK-knop op de afstandsbediening, of op de pijltoets naar beneden. Dit opent de infobalk. Ga met de pijltoetsen dan naar het icoon van een tekstballon. Dit is ondertiteling. Activeer het door op de OK knop op de afstandsbediening te drukken. 
Het voordeel van deze ondertiteling over teletekstondertiteling is dat je kunt zappen terwijl de ondertiteling aanstaat. Eenmaal aangezet blijft dat zo tot je het weer uitzet. Dit doe je door weer naar het icoon te gaan en nog een keer op OK te drukken. 

 

Laatste tekstupdate: 06-09-2023

Erik van KPN 7 maanden geleden

Sluitbericht 

Inmiddels is TV+ al weer bijna 9 maanden actief. In die tijd is het product een heel stuk gegroeid, en doorontwikkeld. 

Omdat TV+ nu niet meer een nieuwe introductie is, sluiten we dit introductietopic.

Ook omdat we zien dat het voor nieuwe(re) klanten verwarrend kan zijn om de oudere berichten in dit topic te lezen waarin nog sprake is van issues die inmiddels al (lang) niet meer aanwezig zijn.

 

Heb je na het lezen van het startbericht van dit topic verdere vragen over wat TV+ is en kan? Check de KPN website, en neem vooral ook een kijkje in de TV+ Kennisbank categorie. Hier vind je allerlei artikelen over wat de TV+ Box kan, en hoe je instellingen aanpast.

Verder krijgt TV+ ook regelmatig updates. Bij elke update plaatsen we een bericht op het forum in onze categorie Product Updates. Je kunt je daar ook abonneren (klik op de blauwe knop rechtsboven). Je krijgt dan een mail als er een nieuwe Product Update gepubliceerd is.

 

Is je vraag nog niet beantwoord na het doornemen van bovenstaande informatie? Of heb je al TV+ en ervaar je een probleem? Maak dan een eigen topic aan.

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2271 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Interessant, wat bedoel je hier precies mee? Dat klanten met DSL en genoeg snelheid met de nieuwe kastjes ook de ‘HD Glas’ kanalen ziet? Want met de oude kastjes is dit niet het geval.

Als je de juiste snelheid hebt, en dit staat correct ingesteld op de iTV servers, dan zou je die inderdaad moeten kunnen zien.

Toch zou ik hiervan eerst een bevestiging via de formele kanalen van KPN willen zien.

Ik ook! Want als dit het geval is, dan meldt ik mij bij deze aan 😉 Wij hebben 200/60 (222/66 op modem als in training) als snelheid op DSL, maar ik zie die kanalen niet op de oude ontvangers. Dus dan zou er volgens @Jeroen-bart Engelen iets fout gaan bij ons.

Reputatie 7

@Jeroen-bart Engelen, Gaat HD+ op 1 ook op de andere TV ontvangers geïmplementeerd worden?

Zodra er een update te melden is over de HD Glaszenders op KPN TV+ laten we het in dit topic weten, @tjiplub en @Marcomestreech

Ik kan alvast wat insider information delen. Ik heb gevraagd of ik dit mocht delen op het forum, en dat mocht 😄

Als eerste gaan we het intern anders noemen. Het is niet meer “HD Glas”, maar “HD+”. Want de zenders zijn al een tijdje niet meer alleen voor klanten met glazvezel, maar voor iedereen die genoeg bandbreedte heeft.

 

Verstandig, ik heb nooit begrepen als ik 200Mbit via een DSL verbinding krijg, waarom ik dan de glasHD zenders niet zou mogen ontvangen. HD+ haalt in ieder geval die barriere weg uit de naam.

 

Dan wat slecht nieuws.
De HD+ kanalen worden binnenkort beschikbaar. Binnenkort, in dit geval, is niet binnen een paar weken, maar een paar maanden. Ik geloof dat de verwachting op dit moment 2 tot 3 maanden is. Dit omdat we de dingen goed wil inrichten, en niet alleen maar snel.

 

Dat is ook waarom ik voor KPN gekozen heb, niet snel maar wel 100% goed in de uitrol.

 

Maar er is ook goed nieuws.
Ten eerste gaan de bron-streams van de NPO gebruikt worden. Dat betekent dat we bij KPN iTV de streams niet nog een keer gaan encoden, en dus zul je met minder vertraging beeld ontvangen. Fijn als je een belangrijke voetbal wedstrijd kijkt en niet de buren eerder wilt horen juichen.
Ander bijkomend voordeel is dat de bron-streams een nog hogere bitrate hebben. Rond de 14Mbit begreep ik. Dus nog beter beeld.
En als laatste willen we ook meteen de zenders beschikbaar maken op de kanaalnummers van de normale HD zenders. Dus HD+ op 1.

 

Fijn dat draagt ook bij aan jullie groene doelstellingen, minder CPU cycles in het datacenter. Door de jaren heen ligt er zoveel bandbreedte dat het netwerk dat wel oplost.

 

De vraag is al gesteld maar ik vraag het nog even underlined zodat je er niet overheen leest 😉 Komen die HD+ zenders ook voor de oudere 4K ontvanger beschikbaar? Feitelijk gebruiken KPN+ en de Arris4K nu dezelfde multicast streams voor liveTV. Werkt dat voordeel door voor de klanten met de Arris?

 

Op tweakers las ik dat vele klanten hebben verlengd met een leuke blackfriday discount, die kunnen op zijn vroegst pas over een klein jaar naar KPN+ overstappen als hun 12 maanden periode verstreken is?

 

Mag KPN een Androidbox dusdanig limiteren dat deze niet buitenshuis(lees een niet kpn netwerk)  bruikbaar is?

Waarom niet, een gewone TV ontvanger werkt toch ook alleen in het thuisnetwerk?

Ik zou niet weten waarom dat voor de TV+ Box niet zou mogen gelden.

Overigens kan je de TV+ Box prima buitenshuis gebruiken alleen niet om televisie van KPN te kijken.

Dus het kan wel, dit is natuurlijk geen 'gewone' TV ontvanger. 

 

@Katana321 ook dat werkt niet. De ITV app vanaf een smartphone casten mogelijk wel.

Ik vraag het mij af. Ik denk eerlijk gezegt dat je de TV+ box wel buitenshuis kunt gebruiken, maar in beperkte mate. De box zit dan niet op je thuisnetwerk en zal multicast missen. Ik heb geen idee of de box dan standaard overstapt op unicast, en als dit werkt, hoe lang dat nog ondersteund gaat worden. Ook omdat je niet thuis bent zullen niet alle kanalen werken.

Ik verwacht dat het op dit moment gewoon zal functioneren als de iTV app, maar dan met de Android OS app van de TV+ box.

Ik weet alleen niet of “men” dit wil, dus geen idee of dit officieel supported is, danwel langdurig zal blijven werken.

 

Jeps de box stapt standaard over op unicast als hij multicast niet opgebouwd krijgt op een mobiele hotspot, wel met vertraging vanwege de multicast timeout. Zie de italic testen van iemand op tweakers.net in de quote hieronder.

Zou mooi zijn als het vanaf een KPN hotspot gewoon blijft werken, draagt ook bij aan de bundelverkoop voor KPN.

 

---

Overigens kan je de TV+ Box prima buitenshuis gebruiken alleen niet om televisie van KPN te kijken.

En als je zelf op de tv+ box de itv-app (dus uit de store) hebt geïnstalleerd. Kan het dan ook niet? (Ik weet dat je daarmee een mindere kwaliteit hebt.)

Dan geldt hetzelfde als bij andere Android TV boxen, de TV+ Box zal dan dus een VPN verbinding met het thuisnetwerk op moeten zetten en dat kan bijvoorbeeld met de app VPN Cliënt Pro.

Het is mijns inziens echter onzinnig, dan kan je veel beter gewoon een Chromecast Google TV gebruiken.

 

Nee je hoeft geen VPN op te zetten, je kunt gewoon via een mobiele hotspot TV kijken. Hebben ze getest op Tweakers met een KPN mobiel abonnement. 

Zelfs met een verdiepingsslag aangaande de multicast/unicast knop.

Multicast + Hotspot = Werkende situatie voor alle bovenstaande scenario's (Langzaam zappen maar beeld is goed en stabiel, ik gok vanwege terugschakelen naar unicast)
Unicast + Hotspot = Werkende situatie voor alle bovenstaande scenario's

Als ik mijn abo ga omzetten naar KPN TV+ krijg ik twee nieuwe kastjes alleen dat menu is enorm onrustig om te zien en mijn vrouw gaat dat niet snappen. Ze snapt Android tv niet eens. 

Toch wil ik wel een draadloze tv kastje voor de dochter en zoon voor op de slaapkamers alleen wil ik een enkele oudere tv kastje beneden houden bij de tv in de woonkamer. 

Mijn vraag is als ik nieuwe kastjes krijg kan ik dan twee nieuwe aansluiten en een oudere kastje om gewoon alleen tv te kijken (Lineaire tv) blijven behouden.     

Wat ik zoiezo niet snap dat KPN klanten niet de keuze geeft bij het instellen van een tv kastje of je classic (lineaire tv wil) met in het menu gewoon apps dat je dan alsnog naar android tv gaat of keuze (new stream) zoals je dat nu hebt op de nieuwe tv kastjes. De software zit er toch onder.

Reputatie 7
Badge +20

Zie ook hier en boven.

Ik lees dat de opnames van HD glas niet mee gaan, dat is jammer.

Wel dat de stream echt de originele stream van 15 Mb/s wordt en dat is extra goed nieuws.

Ik lees dat het pas over 2 a 3 maanden gaat gebeuren, daarna is de KPN tv+ box pas interessant voor mij.😉😊

Reputatie 7

---

Overigens kan je de TV+ Box prima buitenshuis gebruiken alleen niet om televisie van KPN te kijken.

En als je zelf op de tv+ box de itv-app (dus uit de store) hebt geïnstalleerd. Kan het dan ook niet? (Ik weet dat je daarmee een mindere kwaliteit hebt.)

Dan geldt hetzelfde als bij andere Android TV boxen, de TV+ Box zal dan dus een VPN verbinding met het thuisnetwerk op moeten zetten en dat kan bijvoorbeeld met de app VPN Cliënt Pro.

Het is mijns inziens echter onzinnig, dan kan je veel beter gewoon een Chromecast Google TV gebruiken.

Nee je hoeft geen VPN op te zetten, je kunt gewoon via een mobiele hotspot TV kijken. Hebben ze getest op Tweakers met een KPN mobiel abonnement. 

Zelfs met een verdiepingsslag aangaande de multicast/unicast knop.

Multicast + Hotspot = Werkende situatie voor alle bovenstaande scenario's (Langzaam zappen maar beeld is goed en stabiel, ik gok vanwege terugschakelen naar unicast)
Unicast + Hotspot = Werkende situatie voor alle bovenstaande scenario's

Multicast gaat sowieso niet werken buiten het vaste KPN netwerk aangezien vlan 4 dan niet beschikbaar is.

Ik weet zeker dat KPN dat bugje nog zal gladstrijken dat op de TV+ Box nu buitenshuis televisie gekeken kan worden en dat, net als bij de smart-TV app, een VPN verbinding dan noodzakelijk is.

Reputatie 6
Badge +10

Zou leuk zijn als KPN ook de streams van https://tv.kpn.com/ omhoog gooit. Beeldschermen worden groter, 4K resolutie dus upscaling je kent het wel etc.

Badge

Afgelopen maandag hebben we een monteur over de vloer gehad en zijn onze oude abonnementen omgezet naar nieuwe 2023 abonnementen (1Gbps glasvezel i.c.m. KPN TV+ - KPN mobiel loopt gewoon door).

Beetje gemengde gevoelens bij het nieuwe Android kastje. Ben nu nog niet overtuigd dat de DIW7022 beter is dan de VIP5202 die we hadden.

Onze bevindingen (goed en slecht):

  • Regelmatig is er wel beeld maar geen geluid óf het geluid komt later op gang (zowel bij TV als bij Netflix app - Youtube werkt dan wel weer prima)
  • Soms is er wel geluid maar geen beeld (beeld blijft zwart, herstart [dus kastje van stroom halen] lijkt de enige oplossing)
  • Hij is iets trager bij het zappen (maar dat vinden we nu nog niet zo erg)
  • Beeldkwaliteit lijkt inderdaad iets lager te zijn (maar ook dat neem ik voor lief want HD+ is onderweg en bovendien kijken we niet heel veel lineaire TV)
  • We zijn ons helemaal kapot geschrokken omdat tijdens het testen van Netflix er in één keer een hard statisch geluid (witte ruis) hoorbaar was in plaats van het verwachtte normale geluid.
  • 1 incident gehad waarbij de afstandbediening in z'n geheel niet meer herkend werd en ik een reset heb uitgevoerd
  • Ondertiteling is een verademing t.o.v. de 5202. Het is fijn dat deze nu apart binnenkomt en je e.e.a. deze kunt tweaken qua indeling/layout/kleuropties.
  • Android TV is in z'n geheel een vooruitgang, wat mij betreft (beschikbaarheid diverse apps, bijvoorbeeld)

Kortom; er is in mijn ogen nog zeker ruimte voor verbetering. Omdat we niet terug kunnen én omdat ik het ook wel een kans wil, hoop ik dat dit allemaal t.z.t. middels updates verholpen zal worden. Het apparaat is nog vrij nieuw, immers. :)

Reputatie 7
Badge +8

Interessant, wat bedoel je hier precies mee? Dat klanten met DSL en genoeg snelheid met de nieuwe kastjes ook de ‘HD Glas’ kanalen ziet? Want met de oude kastjes is dit niet het geval.

Als je de juiste snelheid hebt, en dit staat correct ingesteld op de iTV servers, dan zou je die inderdaad moeten kunnen zien.

Toch zou ik hiervan eerst een bevestiging via de formele kanalen van KPN willen zien.

Enige bevestiging zal zijn als het op een gegeven moment werkt lijkt mij. Ik heb intern net nog even voor de zekerheid nagevraagd en op ons iTV platform weten we niet eens wat voor een soort verbinding iemand heeft. Wij krijgen een zogenaamd “bandbreedte profiel” wat wij op een account instellen. Dat profiel bepaald een aantal dingen, waaronder of je HD Glas/HD+ kanalen kunt zien. Dit profiel wordt ingesteld door een groot CRM systeem van KPN. Bij iTV dwingen we alleen een bepaalde bandbreedte af, meer niet. En het is in principe de bedoeling dat iedereen met genoeg bandbreedte dit moet kunnen krijgen. Maar effectief bepaald dat grote CRM systeem dit.

Reputatie 7
Badge +8

@Jeroen-bart Engelen, Gaat HD+ op 1 ook op de andere TV ontvangers geïmplementeerd worden?

Ja

Reputatie 7

@Jeroen-bart Engelen, Gaat HD+ op 1 ook op de andere TV ontvangers geïmplementeerd worden?

Ja

Mooi, dat is een grote vooruitgang, eindelijk de functionaliteit die ik al jaren op het goede voornemens lijstje voor KPN heb staan.

In de goede voornemens voor 2020 nog op de 2e plaats maar voor 2021, 2022 en 2023 op de 1e plaats. 

 

@Jeroen-bart Engelen, Betekent dat dan ook dat de “gewone” HD variant van de opnames voor die zender beschikbaar zal komen in de smart-TV apps, iTV apps en de site?

Reputatie 7
Badge +8

 

@Jeroen-bart Engelen, Betekent dat dan ook dat de “gewone” HD variant van de opnames voor die zender beschikbaar zal komen in de smart-TV apps, iTV apps en de site?

Dat weet ik niet. En ik wil het team wat er mee bezig is ook niet nog meer lastig vallen met vragen, dat doe ik ondertussen al genoeg 😄

Wat ik nog wel kan toevoegen, over de beschikbaarheid van HD+ kanalen voor niet-glas klanten, is dat we net e.e.a. hebben gecontroleerd op de servers, en daar zagen we dat de instellingen voor wie HD Glas (en dus straks HD+) beschikbaar is op basis van bandbreedte niet helemaal correct waren. Dit staat op een instelling waardoor inderdaad effectief gezien alleen glas klanten dit krijgen. Dit gaan we ook rechtrekken. Dus straks is HD+ echt voor iedereen met genoeg bandbreedte beschikbaar. En ik weet niet wat “genoeg” bandbreedte is, dat laat ik over aan het team die daar heel veel meer van weet dan ik. Daar kunnen we meer mededelingen over doen tegen de tijd dat ze klaar zijn voor implementatie.

Sinds de update van 31 januari werkt de Passtrough optie van de geluidsinstellingen van de TV+ ontvanger niet goed meer. Het geluid valt nu steeds weg. Mijn tweede ontvanger heeft nog geen upgrade gehad, hierbij werkt geluid zonder problemen.

Reputatie 7
Badge +9

Sinds de update van 31 januari werkt de Passtrough optie van de geluidsinstellingen van de TV+ ontvanger niet goed meer. Het geluid valt nu steeds weg. Mijn tweede ontvanger heeft nog geen upgrade gehad, hierbij werkt geluid zonder problemen.

Waarom heb je hem op Passthrough staan? Zet hem eens op automatisch, gaat het dan beter?

 

Dan werkt het wel. Ik had hem op Passthrough staan omdat het geluid dan onbewerkt naar mijn Sonos Beam gaat.

Reputatie 7
Badge +9

@Jeroen-bart Engelen,

Ik weet je antwoord al denk ik 😉 Maar wanneer staat het gepland dat HD+ beschikbaar komt voor iedereen? Is het een ‘vinkje’ wijzigen? Of echt een hoop werk?

Reputatie 4
Badge +3

Mogelijk goed nieuws voor iedereen met een nog wat langer lopend jaarcontract die toch al eerder wil overstappen naar TV+.

Uit de aankondiging van een wijziging van de Algemene Voorwaarden per 1 april 2023:

 

Wat betekent deze wijziging voor mij?

Door de wijziging van de Algemene Voorwaarden word je contractvrij. Dit ben je vanaf het moment dat we je informeren over de wijziging (in februari) tot het moment dat de wijziging ingaat (1 april 2023).

Hoi allen,

Ik ben vooral benieuwd naar gebruikers ervaring van de DIW7022 t.o.v. de VIP5202 die we nu hebben.
Had al gelezen dat het spoelen erg snel is van opnames, ik hoop echt dat dat zo is.

 

Is het ook nog steeds mogelijk bij opgenomen (niet Terugkijken) programma's door te spoelen zoals het  nu ook is? Heeft iemand dit al getest toevallig?

Reputatie 7
Badge +7

---

Is het ook nog steeds mogelijk bij opgenomen (niet Terugkijken) programma's door te spoelen zoals het  nu ook is?

Ja, dat is mogelijk. Net als op de andere tv-ontvangers.

Reputatie 4
Badge +1

Ik zie vooralsnog geen voordelen aan deze nieuwe apparatuur.
Misschien als je de apps gebruikt, maar ik kijk gewoon huis, tuin en keuken-tv.
Baal ook dat ik omgegaan ben.
Aantal verbeterpunten?

- Ik zie nu op het kastje zelf niet meer op welke zender het staat. En als je het afzet dan is de tijd niet meer zichtbaar.
- Bij opnames zie je alleen de vakjes met foto's, ik wil graag een lijst zien.
- Dit laatste vind ik ook fijner als ik de tvgids open.
- Het zappen duurt een eeuwigheid, zitten veel secondes tussen
- Hoe ga ik direct terug naar tv kijken, gewoon alles sluiten en terug naar de zender

 

Admin: samengevoegd met centraal topic.
 

Reputatie 7
Badge +7

---

Uit de aankondiging van een wijziging van de Algemene Voorwaarden per 1 april 2023:

 

Wat betekent deze wijziging voor mij?

Door de wijziging van de Algemene Voorwaarden word je contractvrij. Dit ben je vanaf het moment dat we je informeren over de wijziging (in februari) tot het moment dat de wijziging ingaat (1 april 2023).

Ik moest even zoeken maar heb nu die voorwaarden gevonden. Dit is de link:

 

Reputatie 7
Badge +8

@Jeroen-bart Engelen,

Ik weet je antwoord al denk ik 😉 Maar wanneer staat het gepland dat HD+ beschikbaar komt voor iedereen? Is het een ‘vinkje’ wijzigen? Of echt een hoop werk?

Hoi @King006 

Zoals ik al vermelde in mijn eerdere bericht:

De HD+ kanalen worden binnenkort beschikbaar. Binnenkort, in dit geval, is niet binnen een paar weken, maar een paar maanden.

@NicolevandenBroek62 schrijft: 

- Hoe ga ik direct terug naar tv kijken, gewoon alles sluiten en terug naar de zender

Dan kan door home toets en dan direct het zendernummer in toetsen van de zender die je wilt zien.

- Het zappen duurt een eeuwigheid, zitten veel secondes tussen

Ook als je bijvoorbeeld van zender 4 naar 25 wilt doe je dat natuurlijk niet met de zaptoetsen. Maar door gewoon 25 in te toetsen. Die zaptoetsen hebben hier geen last van slijtage. Ik vind dat gezap lastig.

Baal ook dat ik omgegaan ben.

Maar… beviel het oude dan niet? Waarom ben je nu al naar het nieuwe abonnement over gegaan. Er zijn altijd bugs in het begin helaas. En (ijdelijke…) onvolkomenheden als het ontbreken van verticale gids per zender.

Maar ik ben ervan overtuigd dat het heel fijn gaat worden. Dit is veel flexibeler dan de oude Linux boxen.

Reputatie 7
Badge +9

@Jeroen-bart Engelen,

Ik weet je antwoord al denk ik 😉 Maar wanneer staat het gepland dat HD+ beschikbaar komt voor iedereen? Is het een ‘vinkje’ wijzigen? Of echt een hoop werk?

Hoi @King006 

Zoals ik al vermelde in mijn eerdere bericht:

De HD+ kanalen worden binnenkort beschikbaar. Binnenkort, in dit geval, is niet binnen een paar weken, maar een paar maanden.

En vanaf het moment dat dit beschikbaar komt, geldt dit ook voor de oude ontvangers?

Reputatie 7
Badge +8

En vanaf het moment dat dit beschikbaar komt, geldt dit ook voor de oude ontvangers?

Zoals ik het begreep wel. Het zijn gewoon video streams. En zodra die beschikbaar zijn kan elk apparaat die met de encoding om kan gaan er gebruik van maken. Mits jouw account ook ingesteld staat op de juiste bandbreedte op ons platform. En daar heb jij geen invloed op, en wij ook niet. Dat wordt bepaald door een CRM systeem op basis van je abonnement en wat er technisch is gelevert.