KPN introduceert KPN TV+

  • 27 September 2022
  • 2271 reacties
  • 123599 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +25

Live tv-kijken en streaming op 1 plek. Dat is KPN TV+. Met de KPN TV+ Box brengen we al je favoriete entertainment overzichtelijk op 1 plek samen. Met 2 abonnementen en eindeloos veel entertainment heb jij het voor het kiezen.

 

 

Twee soorten KPN TV+ abonnementen 

KPN TV+ met tv-zenders 

Kijk je graag tv? Maar ben je ook fan van streaming? Dan is KPN TV+ met tv-zenders perfect voor jou. Met ruim 65 zenders zit je altijd goed. En wil je ongestoord een film kijken of je favoriete serie bingen? Dan kan dat natuurlijk ook. Met KPN TV+ heb je alles op 1 plek. 

KPN TV+ met tv-zenders kost €12,50 per maand.
 

KPN TV+ alleen streamen

Krijg je niet genoeg van alle streamingapps? En gebruik je meerdere apps naast elkaar op verschillende apparaten? Dan is KPN TV+ alleen streamen wat voor jou. Met de KPN TV+ Box stream je al je favoriete series en films op 1 scherm. Log in bij je favoriete streamingapps en kijk wat je wil. Net die ene film of serie zien die niet in je abonnement zit? Je zet extra streamingabonnementen makkelijk aan of uit. Jij hebt het voor het kiezen.

KPN TV+ alleen streamen kost €3,50 per maand.


Wat krijg je met KPN TV+?

Alles op 1 scherm
Al je favoriete entertainment overzichtelijk op 1 plek met de KPN TV+ Box.

Makkelijk zoeken
Zoek makkelijk door al jouw entertainment met 1 afstandsbediening.

Nergens aan vast

Zet met KPN je extra streamingsabonnement(en) of zenderpakketten maandelijks makkelijk aan of uit.

 

En verder:

  • De KPN TV+ Box met afstandsbediening
  • Meer dan 65 tv-zenders incl. ESPN
  • Toegang tot apps als: Netflix, Disney+, Videoland, Prime Video en meer
  • Altijd en overal tv-kijken met de KPN TV app
  • Doe meer op je tv met je stem. Druk op de Google Assistent-knop op je afstandsbediening om live tv te zoeken, een serie aan te zetten, je opname in te stellen, een app te openen en aanbevelingen te krijgen die bij je stemming passen of smarthome-apparaten te bedienen.
  • Met Chromecast built-in kan je al je favoriete films, series, apps en games rechtstreeks naar je tv sturen.
  • HD+ zenders. 

 

Kies je voor een alleen streamen abonnement?

Dan krijg je:

  • De KPN TV+ Box met afstandsbediening
  • Toegang tot Netflix, Disney+, Videoland, Prime Video en meer
  • Series en films uit ons Pluspakket
  • Makkelijk zoeken door al je streamingapps met 1 afstandsbediening
  • Een flexibel abonnement: je zit nergens aan vast

 

De KPN TV+ Box

Een kleine én krachtige box die werkt op Android TV. Werkt perfect samen met Google, de Google Play Store en Chromecast built-in. Gemaakt van 100% gerecycled plastic en brengt al je entertainment samen op 1 plek.

 

Toegang tot al je favoriete apps

Standaard zijn de volgende apps geïnstalleerd: Netflix, YouTube, Videoland, Disney+, HBO Max, Viaplay, Prime Video, NPO Start en Spotify*

Mis je nog apps? Via de Google Play Store heb je toegang tot meer dan 5.000 apps en games*

*Let op: om streamingapps te kunnen gebruiken is in sommige gevallen een apart (betaald) abonnement nodig.
 

Praat met Google en doe meer met je tv

Met de Google Assistent gebruik je je stem om te zoeken wat er nu te zien is. Of om te zappen naar een andere zender, apps te openen of antwoorden te krijgen: vraag het gewoon aan Google.
 

Ingebouwde Chromecast

Schakel makkelijk van je telefoon, tablet of laptop naar je tv. Met Chromecastbuilt-in stuur je al je foto’s, video’s of games rechtstreeks naar je tv.
 

Aansluiten via wifi

Verbind de KPN TV+ Box draadloos met je wifi thuis. Zo hoef je geen extra kabels te trekken. En dankzij de bluetooth afstandsbediening plaats je ‘m makkelijk uit ‘t zicht.
 

Superscherpe beeldkwaliteit

Met de KPN TV+ Box heb je superscherp en levensecht beeld door de 4K Ultra HD én HDR-ondersteuning met Dolby Vision, HDR10, HDR10+ en HLG.
 

De allerbeste geluidskwaliteit

Heb je Dolby Atmos? Je KPN TV+ Box heeft ‘t ook. Voor een echte bioscoopervaring bij je thuis.
 

Milieuvriendelijker

De box is laag in energieverbruik, klein én gemaakt van gerecycled plastic. Door de ecostand is de KPN TV+ Box milieuvriendelijker en verbruik je minder energie.

 

Updates, Bekende Bevindingen & de Kennisbank

Wil je meer weten over hoe de TV+ Box werkt? Of heb je hem in huis en heb je vragen over hoe dingen werken? Check de TV+ categorie in de Kennisbank.

Ook hebben we in de Kennisbank een overzicht kunnen plaatsen van bekende bevindingen rondom TV+. Hier kun je zien wat er speelt, wat er aan te doen is, en in welke update(s) het opgelost is/wordt.

 

Verder zal de TV+ Box ook regelmatig updates krijgen. We maken topics voor elke update. Check hiervoor onze Product Updates. Je kunt je hier ook op abonneren (met de blauwe knop bovenaan). Je krijgt dan een mail als er een nieuwe Product Update is.

 

Veelgestelde Vragen

Zitten streamingabonnementen inbegrepen met een TV+ abonnement?

Nee.
Je hebt via de TV+ Box toegang tot allerlei apps van streamingdiensten. Daarvan kun je bij de installatie al een keuze maken welke je geïnstalleerd zou willen hebben. Daarna kun je via de Google Play Store zelf nog meer streamingapps installeren als je wilt .Je hebt dan wel zelf een account nodig bij die streamingdiensten. En voor de meesten betekent het hebben van een account dat je een betaald abonnement moet afnemen. Voor bepaalde streamingdiensten kun je dit abonnement ook via ons afnemen. Dit heeft als voordeel dat alle abonnementen op één factuur staan, en je ook makkelijk op één plek je verschillenden abonnementen kunt aan- en uitzetten.

 

Zitten de “HD-Glas” zenders ook op de TV+ Box?

Ja, en nee.

De TV+ Box heeft HD+ kwaliteit zenders voor de meest bekeken zenders. Dit zijn dezelfde zenders die op de oudere ontvangers als HD Glas aangeduid werden.

Deze zenders zijn op de TV+ Box vanaf kanaal 1 te bekijken (in plaats van vanaf 661). En ook nog eens voor iedereen met voldoende bandbreedte, ook als je geen glasvezel hebt. En daarnaast zijn ze ook nog in betere kwaliteit dan HD Glas is. 

 

Dit betekent helaas wel dat HD Glas opnames niet zullen gaan werken op de TV+ Box. Wil je als huidige klant dan ook overstappen naar TV+, en heb je HD Glas opnames? Kijk deze dan voor je overstapt. En begin met het opnemen vanaf het reguliere HD kanaal.

 

 

 Hoe zit het met Teletekst(ondertiteling)?

Teletekst kun je lezen met de aparte Teletekst app. Deze is te downloaden via de Google Play Store. Op een later moment voegen we deze ook toe aan de app keuze bij de installatie.

 

Gaat het je om ondertiteling? Gebruik dan onze ingebouwde optie :)
Druk tijdens het tv kijken op de OK-knop op de afstandsbediening, of op de pijltoets naar beneden. Dit opent de infobalk. Ga met de pijltoetsen dan naar het icoon van een tekstballon. Dit is ondertiteling. Activeer het door op de OK knop op de afstandsbediening te drukken. 
Het voordeel van deze ondertiteling over teletekstondertiteling is dat je kunt zappen terwijl de ondertiteling aanstaat. Eenmaal aangezet blijft dat zo tot je het weer uitzet. Dit doe je door weer naar het icoon te gaan en nog een keer op OK te drukken. 

 

Laatste tekstupdate: 06-09-2023

Erik_ 2 maanden geleden

Sluitbericht 

Inmiddels is TV+ al weer bijna 9 maanden actief. In die tijd is het product een heel stuk gegroeid, en doorontwikkeld. 

Omdat TV+ nu niet meer een nieuwe introductie is, sluiten we dit introductietopic.

Ook omdat we zien dat het voor nieuwe(re) klanten verwarrend kan zijn om de oudere berichten in dit topic te lezen waarin nog sprake is van issues die inmiddels al (lang) niet meer aanwezig zijn.

 

Heb je na het lezen van het startbericht van dit topic verdere vragen over wat TV+ is en kan? Check de KPN website, en neem vooral ook een kijkje in de TV+ Kennisbank categorie. Hier vind je allerlei artikelen over wat de TV+ Box kan, en hoe je instellingen aanpast.

Verder krijgt TV+ ook regelmatig updates. Bij elke update plaatsen we een bericht op het forum in onze categorie Product Updates. Je kunt je daar ook abonneren (klik op de blauwe knop rechtsboven). Je krijgt dan een mail als er een nieuwe Product Update gepubliceerd is.

 

Is je vraag nog niet beantwoord na het doornemen van bovenstaande informatie? Of heb je al TV+ en ervaar je een probleem? Maak dan een eigen topic aan.

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van het forum of stel je vraag in een nieuw topic.

2271 reacties

Heb ook sinds kort de TV+. Vind de menu's wat minder overzichtelijk dan de arris. Hebben een 32 inch TV dus de letters zijn vrij klein. Helaas geen instelling om het aan te passen. 
 

Daarnaast vind ik het doorspoelen niet zo goed werken. Hij schiet snel door in het programma omdat het beeld achter loopt of stil staat. 

Reputatie 3
Badge +2

Wij hebben vandaag ons abonnement van ons oude XS4ALL met interactieve televisie, internet en basis telefoon abonnement over laten zetten naar een Extra KPN TV+ Box maar vroeg mij af of of wij de opgenomen programma's terug kunnen zien op deze nieuwe tv+ box 

Heeft iemand ervaring hiermee en kunnen wij gewoon op een normale televisie ook kijken met de standaard apps die ook op onze oude interactieve televisie was?

Zie graag (een) reactie(s) tegemoet.

Reputatie 7

Wij hebben vandaag ons abonnement van ons oude XS4ALL met interactieve televisie, internet en basis telefoon abonnement over laten zetten naar een Extra KPN TV+ Box maar vroeg mij af of of wij de opgenomen programma's terug kunnen zien op deze nieuwe tv+ box 

De "oude" opnames van de HD-"Glas" zenders zijn niet terug te kijken op de TV+ Box, die van de andere zenders wel.

 

...en kunnen wij gewoon op een normale televisie ook kijken met de standaard apps die ook op onze oude interactieve televisie was?

Ik weet niet welke apps je allemaal bedoelt, maar alle, naar mijn mening, interessante apps zijn gewoon te gebruiken.

Reputatie 6
Badge +6

Sebas14 schreef:

Gaat deze ook nog veranderd worden naar multicast?

Bij live luisteren horen dat naar mijn weten ook multicast te zijn.

Jouw screenshot laat 500kbps aan multicast verkeer zien in de eerste 55 seconden maar dat is dus blijkbaar via een "oude" TV ontvanger.

Dat klopt. Had ik ook aangegeven getest te hebben met de VIP5202 de eerste 55 seconden en daarna de VIP5202 uitgezet en de TV+ box op radio gezet met dezelfde radiozender. (Dit geldt trouwens voor alle radiozenders). En daarna ook achter gekomen dat er 8 tot 10 seconden vertraging zit op de radiokanalen via de TV+ box. Dat vraagt om een reactie en uitleg zou ik zeggen. Dan is dit ook de zoveelste optie op de TV+ box die niet goed loopt.

 

Dat komt mij niet meteen bekend voor, en ik heb zelf geen optie om dit te testen. Ik koppel dit terug! 

Ik ben heel nieuwsgierig @Remco_ wat hier de status van is. Ik blijf dit een nadeel vinden bij radio luisteren op de TV+ box.

Reputatie 7
Badge +13

Sebas14 schreef:

Gaat deze ook nog veranderd worden naar multicast?

Bij live luisteren horen dat naar mijn weten ook multicast te zijn.

Jouw screenshot laat 500kbps aan multicast verkeer zien in de eerste 55 seconden maar dat is dus blijkbaar via een "oude" TV ontvanger.

Dat klopt. Had ik ook aangegeven getest te hebben met de VIP5202 de eerste 55 seconden en daarna de VIP5202 uitgezet en de TV+ box op radio gezet met dezelfde radiozender. (Dit geldt trouwens voor alle radiozenders). En daarna ook achter gekomen dat er 8 tot 10 seconden vertraging zit op de radiokanalen via de TV+ box. Dat vraagt om een reactie en uitleg zou ik zeggen. Dan is dit ook de zoveelste optie op de TV+ box die niet goed loopt.

 

Dat komt mij niet meteen bekend voor, en ik heb zelf geen optie om dit te testen. Ik koppel dit terug! 

Ik ben heel nieuwsgierig @Remco_ wat hier de status van is. Ik blijf dit een nadeel vinden bij radio luisteren op de TV+ box.

 

We hebben dit als feedback doorgezet Sebas, ik heb daar nog geen reactie opgehad. 

Radio 8 tot 10 seconden vertraging zeg je. Maar ten opzichte van wat? @Sebas14 .

DAB+, FM, DCF77 tijd?

Radio via Arris VIP2952 is ook 5 seconden achter ten opzichte van de DCF77 klok.

Ooit via de FM was dat spat gelijk.

Reputatie 6
Badge +6

Radio 8 tot 10 seconden vertraging zeg je. Maar ten opzichte van wat? @Sebas14 .

DAB+, FM, DCF77 tijd?

Radio via Arris VIP2952 is ook 5 seconden achter ten opzichte van de DCF77 klok.

Ooit via de FM was dat spat gelijk.

Vergeleken met de VIP5202. Ook komt radio via de oudere ontvangers 'multicast' binnen. Zo hoort het ook te zijn. Op de TV+ box is dit 'unicast'. Dat verklaart ook de grote vertragingen. Dit is hier ook meetbaar op de router.

Ik heb dit verhaal ook al eerder uitgelegd hier en je hebt er zelf ook op gereageerd.

De 10 meest bekeken TV zenders worden nu in de minst mogelijke vertraging doorgegeven en dat moet ook gewoon (weer) mogelijk kunnen bij de radiozenders.

Overigens loopt radio op de vip2952 ook 5 seconden achter op DAB+. 

En de DIW7022 (heb ik niet meer momenteel) loopt ook weer 8 seconden achter op de Arris dus. (?)

Maar wat een drama. Je hoort de Beatles een paar seconden later dan een ander.…

Radio via Digitenne is ook 5 seconden later dan DAB+.

Heb je trouwens al besloten of je overgaat naar het nieuwe abonnement en de tv plusbox houdt of dat je de 52 02 houdt met je oude abonnement?

Reputatie 6
Badge +6

Overigens loopt radio op de vip2952 ook 5 seconden achter op DAB+. 

En de DIW7022 (heb ik niet meer momenteel) loopt ook weer 8 seconden achter op de Arris dus. (?)

Maar wat een drama. Je hoort de Beatles een paar seconden later dan een ander.…

 

Het gaat er niet om of het drama is, het feit is dat het technisch mogelijk is om zo min mogelijke vertraging te realiseren net als de TV zenders. Dan moet je dat ook benutten en doorvoeren. KPN heeft dat tenslotte ook bij de oudere ontvangers gedaan. Waarom dan nu niet op de nieuwe ontvangers.

 

 

Heb je trouwens al besloten of je overgaat naar het nieuwe abonnement en de tv plusbox houdt of dat je de 52 02 houdt met je oude abonnement?

Hier hebben we het nieuwe abonnement genomen met de TV+ boxen. Dat geeft op een aantal vlakken voordelen en ook met de maandelijkse kosten. De testbox moest retour van de klantenservice en kreeg 2 nieuwe TV+ boxen toegestuurd.

Reputatie 5
Badge +4

 

 

Heb je trouwens al besloten of je overgaat naar het nieuwe abonnement en de tv plusbox houdt of dat je de 52 02 houdt met je oude abonnement?

Hier hebben we het nieuwe abonnement genomen met de TV+ boxen. Dat geeft op een aantal vlakken voordelen en ook met de maandelijkse kosten. De testbox moest retour van de klantenservice en kreeg 2 nieuwe TV+ boxen toegestuurd.

 

Ook hier de knoop maar doorgehakt vandaag. Niet online het abonnement verlengd maar even gebeld. Ook hier moet de testbox terug en krijg morgen 2 nieuwe TV+ Boxen toegestuurd! Ik ga er vanuit dat het product de komende tijd steeds beter wordt. Inmiddels zelf ook een Fritz!box 7590AX met een Fritz 1200AX repeater aangeschaft zodat ik ook Wifi, wat met de EB10 niet lukte, op de boxjes kan gebruiken. De testbox werkt met de 7590AX via deze combi prima!

Reputatie 3
Badge +1

waarom zie ik op de ‘Product updates’  pagina  niet meer de updates van TV+?

Reputatie 7

waarom zie ik op de ‘Product updates’  pagina  niet meer de updates van TV+?

Dat is een storing op het forum die al sinds vrijdag gaande is.

Reputatie 3
Badge +1

@wjb ah ok thx!

Heb ook sinds kort de TV+. Vind de menu's wat minder overzichtelijk dan de arris. Hebben een 32 inch TV dus de letters zijn vrij klein. Helaas geen instelling om het aan te passen. 
 

Daarnaast vind ik het doorspoelen niet zo goed werken. Hij schiet snel door in het programma omdat het beeld achter loopt of stil staat. 

@Remco_  wordt er ook naar het doorspoelen gekeken? Ik kijk niet via WiFi en heb een 100 MBIT abonnement.

Glasvezel graag, maar dat trage zappen houdt me echt tegen, daar zou ik echt geen zin in hebben. Jammer!

Reputatie 7

Glasvezel graag, maar dat trage zappen houdt me echt tegen, daar zou ik echt geen zin in hebben. Jammer!

Welk trage zappen?

Reputatie 7
Badge +30

waarom zie ik op de ‘Product updates’  pagina  niet meer de updates van TV+?

Dat is een storing op het forum die al sinds vrijdag gaande is.

Dit is trouwens inmiddels weer verholpen.

 

Daarnaast vind ik het doorspoelen niet zo goed werken. Hij schiet snel door in het programma omdat het beeld achter loopt of stil staat. 

@Remco_  wordt er ook naar het doorspoelen gekeken? Ik kijk niet via WiFi en heb een 100 MBIT abonnement.

Het is niet iets dat op het moment specifiek de aandacht heeft. Op dit moment zijn de echte issues die er in het begin van TV+ mee waren verholpen. Als je merkt dat het voor jou niet goed werkt met gewoon spoelen, dan kun je ook met de < en > toetsen spoelen. Deze gaan bij 1 druk 10 seconden voor of achteruit. En bij langer ingedrukt houden tussen de 10 en 30 seconden. En met de blauwe knop kun je in een keer 5 minuten vooruit.

 

Glasvezel graag, maar dat trage zappen houdt me echt tegen, daar zou ik echt geen zin in hebben. Jammer!

Welk trage zappen?

Traag zappen is inderdaad al geruime tijd opgelost :)

Glasvezel graag, maar dat trage zappen houdt me echt tegen, daar zou ik echt geen zin in hebben. Jammer!

Welk trage zappen?

Traag zappen is inderdaad al geruime tijd opgelost :)

Ik heb dat bovenstaande filmpje gekeken waarin die meneer het TV+ test en daar ging het zappen traag. Vraag me wel af hoe snel dat zappen dan nu gaat. Ik zit nog steeds bij Ziggo. Wil eigenlijk heel graag glasvezel, maar de bediening/menu's van dat kpn kastje houdt me een beetje tegen. Ik kan ook maar moeilijk inschatten hoe de menu's en de guide zijn en hoe het zappen gaat. Ben zeer tevreden met het de mediabox en de bediening daarvan van ziggo.

Die test van Bright is van eind januari @marcelsmit . In de week dat de box uitkwam. Zeker medio mei is zappen verbeterd. Het is nu ca 1 seconde. En soms nog sneller, in een oogwenk. 

Overigens is mijn stelling: zappen doen zij die de gids niet raadplegen. Met zappen is het eigenlijk een bewegende schemerlamp. 

Nu je het zo zegt, is het echte zappen ook wel verleden tijd ja 😂 maar als ik het doe moet het wel snel gaan! 😜 Ik zou voor het goede zo’n kastje eens op een of andere manier moeten uit proberen om te zien of het me bevalt.

Reputatie 7
Badge +30

Sluitbericht 

Inmiddels is TV+ al weer bijna 9 maanden actief. In die tijd is het product een heel stuk gegroeid, en doorontwikkeld. 

Omdat TV+ nu niet meer een nieuwe introductie is, sluiten we dit introductietopic.

Ook omdat we zien dat het voor nieuwe(re) klanten verwarrend kan zijn om de oudere berichten in dit topic te lezen waarin nog sprake is van issues die inmiddels al (lang) niet meer aanwezig zijn.

 

Heb je na het lezen van het startbericht van dit topic verdere vragen over wat TV+ is en kan? Check de KPN website, en neem vooral ook een kijkje in de TV+ Kennisbank categorie. Hier vind je allerlei artikelen over wat de TV+ Box kan, en hoe je instellingen aanpast.

Verder krijgt TV+ ook regelmatig updates. Bij elke update plaatsen we een bericht op het forum in onze categorie Product Updates. Je kunt je daar ook abonneren (klik op de blauwe knop rechtsboven). Je krijgt dan een mail als er een nieuwe Product Update gepubliceerd is.

 

Is je vraag nog niet beantwoord na het doornemen van bovenstaande informatie? Of heb je al TV+ en ervaar je een probleem? Maak dan een eigen topic aan.