KPN introduceert KPN TV+

  • 27 September 2022
  • 2271 reacties
  • 128485 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2271 reacties

Hey,

 

ik heb sinds twee dagen de nieuwe tv plus box, heb hem op 50 frames staan. Maar dan draait mijn Disney plus niet goed dan moet die op 59,23 staan dan loopt die wel lekker, alleen loopt het dan niet fijn met tv kijken.

 

hoe kan ik dit oplossen ?

Kan je de instellingen niet gewoon op automatisch zetten?

Nee dan veranderd die niet met serie kijken. Blijft die op de 50 staan.

 

Reputatie 7
Badge +6

Wachten totdat Android 12 geïnstalleerd wordt op de tv box (draait nu op 11) Daarin wordt als het goed is de refresh rate automatisch aangepast aan de content.

Wachten totdat Android 12 geïnstalleerd wordt op de tv box (draait nu op 11) Daarin wordt als het goed is de refresh rate automatisch aangepast aan de content.

Hey is er al iets over bekend dat die op de box gaat komen ?

Reputatie 6
Badge +6

Is er een dienstdoende moderator die mijn vraag kan beantwoorden? Moet het al mogelijk zijn om het TV+ abonnement via de Mijn KPN app aan te vragen en kan dit ook via de webpagina of alleen de app?

Of kan dit enkel nog telefonisch als bestaande klant.

@Galdor68 werkt het niet via de onderstaande link?

https://www.kpn.com/televisie.htm

Klik dan op 'Al internet? Bekijk de mogelijkheden'

Dan inloggen en volg de stappen die jij wilt.

Via deze manier werkt het hier wel.

@

Is er een dienstdoende moderator die mijn vraag kan beantwoorden? Moet het al mogelijk zijn om het TV+ abonnement via de Mijn KPN app aan te vragen en kan dit ook via de webpagina of alleen de app?

Of kan dit enkel nog telefonisch als bestaande klant.

@Galdor68 werkt het niet via de onderstaande link?

https://www.kpn.com/televisie.htm

Klik dan op 'Al internet? Bekijk de mogelijkheden'

Dan inloggen en volg de stappen die jij wilt.

Via deze manier werkt het hier wel.

Een vreemde omweg maar het werkt wel.

Je krijg de box denk ik niet op 60 Hz krijgen ? 
 

weet iemand ook wanneer de nieuwe update komt voor de box ?

Reputatie 7
Badge +13

@Niels_93 Daarvoor zou ik de product updates van KPN TV+ in de gaten houden. De meest recente updates zullen daar worden aangekondigd. 

Android 12 zal nog wel lang duren @Niels_93. Reken er voorlopig niet op. Zeker een jaar. Of langer. Nokia heeft bijvoorbeeld net de Box 8010 geïntroduceerd met versie 11. En het kost allemaal geld hè.

Google zelf kan zich Android 12 natuurlijk wel veroorloven. Dus de nieuwe Chromecasten hebben dat. 

Zelf gebruik ik 'gewoon' de Netflix app in mijn televisie. Dat zou ik voor Disney ook doen. Heb tenslotte ook voor dat doel een (duurdere) smart tv. 

Reputatie 2

Het zappen duurt weer een eeuwigheid. Terugkijken opname of terugkijken live is nog steeds een grote haperende ellende. Inmiddels ben ik 5 maanden verder. Blij als het jaar voorbij is en ik kan gaan opzeggen. Oplossen gebeurt toch niet bij kpn. 5 maanden betaald voor ergenis.

Reputatie 7
Badge +30

@Galdor68 Zo ver ik weet is het op dit moment niet mogelijk om jouw abonnement te wijzigen naar het TV+ abonnement in de MijnKPN. Hiervoor kan je het beste telefonisch contact opnemen met onze klantenservice (0800 0402)

Dank u. Omdat ik in een eerder bericht van Erik_ las dat het via de app, wel zou moeten kunnen of wellicht in toekomst.

Ik/ we gaan ons eerst nog even bekijken wat wijsheid is. 

Een deel van de klanten kan het wel via de MijnKPN, @Galdor68, maar een deel ook niet. Hoe die splitsing precies in elkaar zit weten wij ook niet. Maar als het niet via de MijnKPN lukt, of via de manier die Sebas noemde, dan is via de klantenservice de enige manier.

 

@Galdor68 werkt het niet via de onderstaande link?

https://www.kpn.com/televisie.htm

Klik dan op 'Al internet? Bekijk de mogelijkheden'

Dan inloggen en volg de stappen die jij wilt.

Via deze manier werkt het hier wel.

Een vreemde omweg maar het werkt wel.

 

 

Verder de discussie die ontstond over verlengen versus overstappen afgesplitst naar een eigen topic.

Reputatie 7
Badge +6

Zijn er ook plannen dat de tv plus box bediend kan worden met een Samsung afstandsbediening via HDMI cec? Ik las dat Philips en Sony tv’s wel bediend kunnen worden met de eigen afstandsbediening. De 2952 kan ik wel bedienen met de one remote van Samsung.

Reputatie 7
Badge +30

Met sommige afstandsbedieningen, van verschillende merken, kan het. Met sommige niet. Het is niet een ding waar we (KPN) proactief iets mee doen, maar als we (Forum team) er meldingen over zien nemen we het wel mee in de feedback richting de tv mensen. Dus bij dezen :)

Reputatie 4
Badge +3

Na een uitstapje van een maand of 4 naar Ziggo, nu weer terug bij KPN. Vanwege de wijziging van de Algemene Voorwaarden heb ik het contract kosteloos kunnen ontbinden, maar dat terzijde. TV+ was de reden om naar Ziggo over te stappen. Omdat het internet van Ziggo (soms) problemen gaf en ondanks de door mij ervaren TV+ problemen toch weer terug bij KPN.

De problemen die ik eerder ervoer zijn aanzienlijk verbeterd, zoals met name de snelheid van het zappen. Bovendien lopen beeld en geluid synchroon, vond ik ook een probleem. Wat mij betreft een compliment aan de ontwikkelaars van KPN, mag ook wel eens worden gezegd. Ik ervoer ook een stotterend beeld op mijn philips TV (7000 serie) bij het bekijken van een opname. De beschuldigende vinger wijst direct naar de KPN-ontvanger, maar niets bleek minder waar. Het was een UHD instelling op de TV.

Is alles hosanna, zeker niet. Zo is de ondertiteling nog verre van perfect. HDMI-CEC werkt nog niet zoals ik dat zou willen (ik kan het niet zo instellen dat de ontvanger aanblijft bij het uitschakelen van de TV, als ik wil blijven luisteren).

Misschien een optie om te bekijken, ik vind het jammer dat als je van het startscherm naar de menubalk gaat om naar opnames te gaan of naar de instellingen gaat het geluid wegvalt. Weet niet of meerderen dit als storend ervaren of dat het technisch wel haalbaar is?

Ik zou willen afsluiten met aan te geven dat in de afgelopen paar maanden TV+ aanzienlijk is verbeterd, maar we zijn er nog niet. Dus KPN nog veel werk aan de winkel😉

Reputatie 7
Badge +13

@TonM1965 Er zijn altijd verbeterpunten en daar werken we zeker aan. Bedankt dat je de tijd hebt genomen om feedback te geven, we nemen het erbij mee.

Reputatie 2

Dat stotteren in het beeld aan de tv kan liggen geloof ik graag. Echter is het bij mij op 2 tv's en was het met de oude decoders niet. Dan weet ik wel waar het iig niet aan ligt.

Dank je wel Kpn dat het toch nog mogelijk is om de tv+ afstandsbediening los te bestellen.😃

Ik gebruik deze met de T-mobile TV app op een Chromecast Google TV.

Ik heb er gelijk 2 besteld.

https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/3191356/afstandsbediening-voor-diw7022-tv-box/?soPos=812

Hey, er is vandaag een update uit gekomen voor de kpn tv+ app maar als ik wil downloaden begint die op 90% en dat zegt die dat die er op staat,

maar als ik via het menu de update nog eens doen kan ik die gewoon blijven doen? 
 

dus heb het idee dat die er niet op staat de update.

 

hoe kan ik zorgen dat die er nu wel op komt ?

 

Reputatie 7
Badge +30

Ha @Niels_93, kan je jouw vraag in de betreffende Product Update stellen? We helpen je er graag verder mee!

Reputatie 6
Badge +6

Een algemene vraag m.b.t het radiogedeelte op de TV+ box:

Gaat deze ook nog veranderd worden naar multicast? Ondanks dat de TV+ box al op beste kwaliteit/multicast staat, zijn de radiozenders dit niet.

Met resultaat dat de radiozenders op de TV+ box 8 tot 10 seconden achter lopen op de TV ontvanger die radio wel als multicast doorgeven zoals bijv. de VIP5202.

Dit is ook goed meetbaar. Zie hieronder het eerste gedeelte met de VIP5202 tijdens radio luisteren en het 2de gedeelte radio luisteren met de TV+ box. 

 

Reputatie 7

Sebas14 schreef:

Gaat deze ook nog veranderd worden naar multicast?

Bij live luisteren horen dat naar mijn weten ook multicast te zijn.

Jouw screenshot laat 500kbps aan multicast verkeer zien in de eerste 55 seconden maar dat is dus blijkbaar via een "oude" TV ontvanger.

Reputatie 6
Badge +6

Sebas14 schreef:

Gaat deze ook nog veranderd worden naar multicast?

Bij live luisteren horen dat naar mijn weten ook multicast te zijn.

Jouw screenshot laat 500kbps aan multicast verkeer zien in de eerste 55 seconden maar dat is dus blijkbaar via een "oude" TV ontvanger.

Dat klopt. Had ik ook aangegeven getest te hebben met de VIP5202 de eerste 55 seconden en daarna de VIP5202 uitgezet en de TV+ box op radio gezet met dezelfde radiozender. (Dit geldt trouwens voor alle radiozenders). En daarna ook achter gekomen dat er 8 tot 10 seconden vertraging zit op de radiokanalen via de TV+ box. Dat vraagt om een reactie en uitleg zou ik zeggen. Dan is dit ook de zoveelste optie op de TV+ box die niet goed loopt.

@Sebas14 los van wat je meet en die vertraging is de kwaliteit van wat je hoort gelijk? 

Die vertraging is natuurlijk enkel een probleem bij live verslagen van evenementen. Twee boxen tegelijk op dezelfde zender is in mijn ogen onlogisch.

Vandaar dat ik meer benieuwd ben naar de kwaliteit van de audio.

Reputatie 7
Badge +13

Sebas14 schreef:

Gaat deze ook nog veranderd worden naar multicast?

Bij live luisteren horen dat naar mijn weten ook multicast te zijn.

Jouw screenshot laat 500kbps aan multicast verkeer zien in de eerste 55 seconden maar dat is dus blijkbaar via een "oude" TV ontvanger.

Dat klopt. Had ik ook aangegeven getest te hebben met de VIP5202 de eerste 55 seconden en daarna de VIP5202 uitgezet en de TV+ box op radio gezet met dezelfde radiozender. (Dit geldt trouwens voor alle radiozenders). En daarna ook achter gekomen dat er 8 tot 10 seconden vertraging zit op de radiokanalen via de TV+ box. Dat vraagt om een reactie en uitleg zou ik zeggen. Dan is dit ook de zoveelste optie op de TV+ box die niet goed loopt.

 

Dat komt mij niet meteen bekend voor, en ik heb zelf geen optie om dit te testen. Ik koppel dit terug! 

Klopt. De radio streams liggen zo'n seconde of 10 achter (ook ten opzichte van de Arris VIP2952).

Als ik van de keuken (dab+).naar de kamer loop krijg ik een 'herhaling'. 

Reputatie 6
Badge +6

@Sebas14 los van wat je meet en die vertraging is de kwaliteit van wat je hoort gelijk? 

Ik hoor over het algemeen niet echt verminderde kwaliteit tijdens het radio luisteren tussen de ontvangers. Alleen is zichtbaar de bitrate minder, maar dat zegt niet alles over de kwaliteit.

Wel vind ik dat als je de eerste 10 TV zenders met zo min mogelijke vertraging nu doorgeeft, je dat ook met de radiozenders moet doen.

Deze 10 seconden vertraging op de radiozenders is teveel. Ik ben benieuwd of dit (nog) opgelost gaat worden. Het is nu doorgegeven en wachten we op het verlossende antwoord 😊